Pondelok, 21. august, 2017 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo potrebuje Bratislava poriadok v parkovaní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

RE: "Bratislava je jediné hlavné mesto, ktoré nemá prijaté parkovacie pravidlá."

- Spomedzi ktorých hlavných miest ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A v com

ma BA jasne pravidla? V rozkroku je pevne drzi Kaliho a ina mafia, ktora vie manipulovat s kazdym tajtrlikom vo vedeni mesta a mestskych casti. BA je mesto neriadeneho chaosu zimnou udrzbou pocat a bordelom vo vinohradoch konciac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prvé auto so si kúpil preto,

že mi vždy ušiel posledný autobus. Buď prišiel priskoro, alebo neprišiel vôbec. Na posledný autobus som chodil preto, lebo som rád pracoval, bol som inovátor a nestačil mi fond pracovného času. Takže jedného dňa ku mne dokonca zavítala trojčlenná delegácia - riaditeľ podniku, predseda KSS a predseda ROH - ktorá mi zakázala "cvikať", lebo som ma toľko nadčasov, že mali strach, že budú obvinení z vykrisťovania. A to sa za totality nesmelo. Bola to inak idylická doba, lebo policajti boli zamestnaní naháňaním disidentov a tak nebol problém jazdiť v meste aj 120 no a parkovať sa dalo prakticky kdekoľvek a kedykoľvek :) Napriek tomu bolo zrejmé, že automobilizmus sa bude rozvíjať, lebo Volkswagen už v Bratislave zahájil výrobu, hoci ešte netušil, že raz bude Volkswagenom :) Po námestiach začali vyštrngávať ulievači, privolávajúc diabla, ktorý v podobe kapitálotvornej vrstvy vyvolených milionárov aj napokon prišiel a terz sa vetci tí vyštrngávajúci hňupovia prekvapene čudujú, že v kapitlaizme majú kapitál v rukách kapitalisti a malujú do SME schémy prepojení a kapitálových tokov.Asi očakávali, že sa kapitalistami stanú oni, ale aj vo feudalizme bol len jeden kráľ , ale prekliate veľa poddaných a nevoľníkov. Podstatné však je, že gerontologická, komunisitcká stranícka špička zaslúžilich alkoholikov pochopil, že niečo bude treba robiť a tak sa rozbehol projekt bratislavského metra. Proti boli samozrejme tí, z ktorých sa dnes vykľuli srdnatí ochranocvi a mesta, ekológie, kultúry , globálneho oteplenia a čojaviem akej chobotiny, čo si dokázali vymyslieť. Takže metro bolo napokon úspešne a prostoslovnesky pochovené - hoci federálny princíp vyžasoval, aby po Prahe nasledovlaa Bratislave, aj keď je obejktívnym faktom, že v tom čase by pre ňu bolo bývalo metro priveľké. Každopádne metro by bolo bývalo systémové riešenie, a čo je smutné boli naň dokonca aj peniaze (aj keď len 2/3 z toho, čo bolo požadované). Dalo sa však začať a ako vieme, to je ten najkritickejší bod každého projektu. Potom sa to už vždy nejako upláca. Ulácala sa akurát tzv. "demokracia" - zvláštny spoločenský systém, ohnivo bojujúci proti korupcii, na ktorej je v skutočnosti postavený. Takže dúfajme, že sa mu raz podarí zvíťaziť ;) metro je každopádne v prdeli, lebo ani keby sa aj rovno spojili všetci tzv. "oligarchovia" - čo je nový názov voľakedajšieho pojmu "špina", "krivák", či "špekulant" - tak by metro nedobehli, ani keby im išlo oproti. Lebo to, čo sa voľakedy dalo postaviť za 13 miliard SK by si v demokratickej cenotvorbe vyžadovalo minimálne toľko v Eurách. Fico však nie je Obama, takže nemôže ležérne, nonšalantne a serúc na akúkoľvek finančnú racionalitu, každoročne zvyšovať štátny dlh o tisíc miliárd.Lenže ako potom riešiť problém parkovania, bez totlaitno-komunistických prostriedkov, ako prídelový systém, nútené obmedzovanie, či strieľanie šoférov, alebo aspoň zakazovanie štúdia ich detí ? A ak sa zase raz poprie ústvné právo na vlastníctvo tak sa nozaj otvára otázka, načo bol ten cirkus v 1989 dobrý - teda okrem vykŕmenia spomínaných oligarchov a armád otrokov, čo žijú z ich priazne ? Pretože metro by zásadným spôsobom dokázalo dopravný problém riešiť aj do ďalekoej budúcnosti. Stačilo by na okrami mesta zreidiť obrovské, bezplatné parkoviská (v skutočnosti platené z daní obyvateľov mesta) a aj mnohý bratislavčan - sviatočný šofér - by dal prednosť použitiu metra a bicykla v centre. Nuž ale pre retardovaných Slovákov je bližší myšlienkový horizont stalinstickej verchušky - všetkým všetmko prísne zakázať ale sebe a svojim samozrejme vystaviť výnimky. Fuj ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dalsi naklad nezmyslov

Bratislava je dost rozsiahle (rozumej - roztahane), velmi podfinancovane a riedko (nepravidelne) obyvane mesto. Preto si kvalitnu MHD za takehoto stavu nemoze dovolit a doprava autom v BA ma a bude mat v strednom horizonte este stupajucu tendenciu.
Platit 2 az 3€/h je na slovenske pomery blbost.
Dotovat prijmom z parkovneho MHD? LOL! Prijmy z parkovneho jedine do budovania parkovisk a udrzby ciest, ktore su v takom stave, ako nikde na Slovensku. Alebo teda nechat parkovanie zadarmo. Mne uplne staci, ze z dani 75% dotujem cestovne MHD resp. DPB, ktoru prakticky vobec nevyuzivam (chodim autom - peso - bicyklom).
Cesty a chodniky naopak vyuzivaju auta, bicykle, chodci aj MHD. MHD vyuziva tak slaba polovica, mozno 1/3.

Po precitani blogu som v podstate detekoval problem - (cielena?) neschopnost policie sankcionovat statie na zelenych plochach a podobne. To ale nie je vec nejakej novej politiky, to je len o vymahani existujucich pravidiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak. Sú miesta, kde naozaj stačí aby polícia robila svoju prácu. U nás sú zablokované chodníky aj bývalé ihriská, decká sa nemajú kde učiť bicyklovať lebo je všetko zapratané. Pritom o 250 metrov ďalej je kopec voľných parkovacích miest, len polovica susedov sa musí doviesť až pod okná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie je zaujem

Ak by mala Bratislava skutocne fungujucu MHD, tak som presvedceny, ze by mnozstvo aut v centre ubudlo. Bratislava nepotrebuje metro, staci, aby do vsetkych sidlisk boli vybudovane kolaje pre elektricky a zfunkcneny skutocne pruzny a efektivny system hromadnej dopravy.
Argument, ze nie su na MHD peniaze pokrivkava, tak ako cele statne hospodarenie.
Na cesty, mosty a obchvaty sa vynakladaju velke financne prostriedky, pretoze tam sa dobre tuneluje a predrazuje. Stat nema zaujem na MHD, lebo z dani suvisiacich s predajom aut, ich opravou a suvisiacimi poplatkami, PHM aj naslednou pseudo udrzbou ciest vybera dane, ktore skoncia v statnej kase, kde sa politikom s nimi pohodlne safari.
Na zaver: vestko je tu naopak, najprv restrikcie v oblasti parkovania,aby sme donutili ludi pouzivat MHD. Ja si nekupujem nekvalitne topanky preto, aby mal vyrobca na investicie a vyrabal kvalitne topanky. Penazi je v statnom rozpocte dost, len niet dobreho a zodpovedneho hospodara
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takto vyzerá trhové hospodárstvo privedené do úplnej dokonalosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie, takto vyzera partajny, nekontrolovatelny feudalizmus schovavajuci sa pod plastikom pseudo demokracie...
S trhovym hospodarstvom to ma spolocne len to, ktora strana, politik, statny zamestnanec si co utrhne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som to presne takto ironicky myslel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V skutočnosti to vidím tiež zhruba takto:
http://www.*****/tema-tydne/profesor-keller-to -vidi-cerne-uz-nase-deti-budou-nejs pis-zit-zpet-ve-feudalismu.html
http://aktualne.atlas.sk/radic...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bud si ydiot alebo myslitel Bradavice

to, co pises su obycajne nezmysly!
1. Bradavica je od Gejzu Slapku vo vecnom sne a myslitelskom osiali , aky je to pupok sveta a nie a nie sa od 1968 , od podpisu federacie niekde dopracovat, pre svoju za dubenost.
2. nema ziadny dopravny system ani MHD, ani IAD, ani pre bicy a pesich
3. v tom, ze ma vela dopravnych prekazok je pravda, ale prave preto ma idealne moznosti na riesenia kolajovou dopravou-MHD
4. tram linky v Bradavici odpovedaju sieti tram v Plzni- ta ma 1/3 obyv Bradavice
5. evidentne nic nevies o topografii miest v EU ,ked tliachas info o roztahanosti Bradavice, Bradavica je subor nesurodych ulic dedinskeho typu,kde by sa kazda najradsej druhej zbavila.
6. pre tvoje dovzdelanie uvadzam, ze Dresden , byv mesto UNESCO a asi piate najvacsie v D , je najroztahanejsie mesto min. EU , s podielom zelenych ploch viac ako 62%! Kedze je Bradavica? A kua MHD funguje a obyvatelia je vyuzivaju a zivot , aj napriek vsetkym problemom Saska a Osi, si uzivaju. Nemaju tam vsak Nesrovnala a jeho kmotrov smejdov. Odporucam sa ist pozriet na zrekonstruovane stare socialisticke panelaky za Labe , tak sa robi mesto. Zakladom MHD je tram , vsetky trate zreko , novym zapustenym mestskym systemom nie starym panelovym resp. zeleznicnym zvrskom,ktory do zastavaneho mestskeho priestoru nepatri...
6. vcera vraj zatopilo zaklady piliera pod novym starym mostom, davno tvrdim, ze tram sa v termine nestihne a celu Bradavicnatu tram zaplatia ostatni na SK
7. treba sa ist pozriet na D-Hauptbahnhof a porovnat s HST - to je odraz schopnosti, myslenia a schopnosti Bradavice a SK. Mozno do MS2019 v hokeji bude aspon sprevadzkovana tram do centra. O letisku Dresden/BA ani nehovorim.
8. Dnesne spravy z SK tlace - voda v Prahe -zavadzajuca sprava, v Bradavici nerezove autobusy - nezmysel , ale dufam, ze ich Cig ani spenazia v srote, ostatne vsetko odpad...
9. Je vobec dovod na existenciu SK a Bradavice ? Nie je , uplny ludsky a vecny odpad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Fajn, že si sa identifikoval

rovno v nadpise, ušetril si mi čas. Bradavica v nadpise - ďalej nečítam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

" 9. Je vobec dovod na existenciu SK a Bradavice ? Nie je , uplny ludsky a vecny odpad. "

suhlasim s tebou - som zato aby sa bratislava osamostnila a aspon jej nebudu robit hanbu taki inteligenti ako si ty !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to isté napadlo aj mne

napríklad Bužumbura alebo Machačkala majú parkovacie pravidlá?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A aky je Vas navrh pan Feik ?

To ze v parkovani je v Bratislave chaos, to vsetci vieme, ze treba zaviest nejaky rozumny system.
Ziaden navrh ste vsak pan Feik nenapisali. parkovanie v Ba sa riesi roky, stale evidentne v prospech vzdy nejakej skupiny, resp. len par jednotlivcov. Nebudem to podrobne rozoberat, staci spomenut "vyhodnu zmluvu na prenajom parkovacich miest, ktoru podpisal starosta Ciernik s BPS v Starom meste, alebo len pre rezidentov v Starom meste vyhovujuci system, ked maju vyhradene parkovacie miesta na 24 hodin denne, pricom najma v pracovne dni je najmenej 30 % z nich po 9:00 prazdnych, co je uplne absurdne. Len si skusme predstavit situaciu, ze takto vyhradi pre svojich rezidentov miesta kazda mestska cast - vysledkom bude, ze v BA budu pocas dna tisice volnych parkovacich miest, pricom ale na nich nebude mozne pre nerezidentov v konkretnej mestskej casti zaparkovat. Riesenie je kompromis - vyhradit miesta pre rezidentov len v case mimo standardneho pracovneho casu a cez vikendy a starostlivo zvazit - otestovat ich pocet.

Problem je samozrejme ale podstatne sirsi. Suvisi s kvalitou verejnej dopravy, zriadenim zachytnych parkovisk a s dalsimi faktormi. Pokial budem mat mesto kvalitnu a rychlu mestsku dopravu, viem si predstavit, ze cast ludi prejde z auta do MHD. Len to treba najskor ludom ponuknut a nie tu rozpravat o preferencii elektricky na krizovatkach hadam 10 rokov a nic... Ked mesto ponukne obyvatelom serioznu alternativu, potom moze aj vyssie spoplatnit parkovanie pre nerezidentov a tak ich motivovat.
A treba sa inspirovat samozrejme v porovnatelnych mestach - najblizsie asi Brno ako to riesia. Magistrat ma urcite dost zamestnancov, aby to mal kto podrobne analyzovat, zatial to zial nevidno.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

spoplatnit komplet vsetko.. ziadne diskriminacne vyhody pre rezidentov!! Kto si zaplati, ten parkuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

moj navrh:
rocna znamka za parkovanie pre cezpolnych 500eur /vysledok redukcia aut s mimo BA, BL znackou/
rocna znamka za parkovanie pre druhe auto v rodine pre obyvatelov BA 400eur /vysledok redukcia sopliakov, ktory maju vlastne 15 rocne auto/
rocna znamka za parkovanie pre sluzobne auta 300eur.
za vyzbierane peniaze budovat nadzemne garaze
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hm... co je to "rodina" :)
.
mimochodom.. aka je podpora mesta pre vlastnikov garazi?? Prave mi prisiel vymer na dan z nehnutelnosti - za parkovacie miesto, ktore som si kupil platim dan 3x viac ako za cely byt!!!
(takze vlastne som somar - vyhodil som peniaze za garaz, platim dane... a sused usetril, parkuje "rovno pred vchodom" a zadarmo)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

skor by sa zislo napisat druhe auto na byt
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja by som spoplatnil aj prve auto v rodine/dome/byte pre rezidentov - symbolickych 5€ mesacne (t.j. 60 € rocne)
Kazde dalsie auto a nerezidentov - 50€ mesacne (600€ rocne)
Sluzobne auta - 100€ mesacne (1200€ rocne)

V BA vsak hlavny problem je, ze je tu vela mestskych casti, ktore sa nevedia dohodnut na spolocnej politike parkovania (rozumej rozdelenie vynosov).
Preto to asi dopadne tak ako v Starom meste - kazda cast si zavedie vlastnu politiku parkovania. Karty pre rezidentov a platby od nerezidentov.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME