Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vládna letka : S Kalim a Kiskom v oblakoch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dotovať súkromné firmy zo štátnych peňazí...???
No prisámbohu, tak to už mi Burkertov nápad príde rozumnejší. Ten chce prenajímať štátnu letku na súkromné účely.
I keď i to je kravina, tak podstatne menšia, ako toto tu.
---
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Štát je vždy najhorší vlastník. V tomto prípade to platí dvojnásobne - chceme investovať desiatky miliónov EUR do niečoho, čo budeme potrebovať 8-9 hodín mesačne. Kúpa lietadiel bohužiaľ nemá zmysel.

Ad prenájom letky na súkromné účely - súčasné Tupolevy si prenajíma Slovan. Aj to je jediný a robí to preto, že to má za "priateľskú" cenu. Nikto iný si to lietadlo neprenajme, pretože to lietadlo má raz takú spotrebu paliva ako súčasné Boeingy či Airbusy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a ked vladna letka sa otocila 2x pre turistov v tunisko, ako zavideli krajiny, ktore namaju taku moznost.
ano, su veci, ktore su potrebne iba obcas, ale vtedy velmi.
tvoj nazor je zaostaly.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ono to volakedy tak aj bolo. Tatra Air mal wet leasovany vladny Jak 40 pred nejakymi 20 rokmi. KSC-BTS s Tatra Airom bola moja doposial jedina cesta ruskym lietadlom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bolo, ja som vtedy v QS robil prevádzkára a lety s Jakom boli núdzové riešenie. Tatra Air si to lietadlo prenajal len ak sa pokazil Saab, neskôr ten Jak lietal pravidelne jednu rotáciu do Košíc alebo Prahy, pretože Tatra Air nemohol doviezť ďalšie lietadlo.

Ale Jak 40 bola na tých letoch ekonomická samovražda:
- Saab 35 miest, Jak len 24 miest
- MTOW Saab - 13t, MTOW Jak - 16t
- Spotreba paliva Saab - 450kg/h, Spotreba Jak - 1050kg/h

Takže Jak 40 pri vyššej MTOW a spotrebe odviezol nakoniec o tretinu menej cestujúcich. Radosť s takým lietadlom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zamysleniahodny clanok....

apropo,ked Vy ste hlava,tak kto je krk...;o)?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Moment, opýtam sa manželky či môžem na túto otázku odpovedať :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Maros

vdaka za clanok.

Doteraz mi vrtalo v hlave ze sak sme v Unii a z Bratislavy do Pesti alebo Viedne je co by kamenom dohodil a aj tak sa velakrat lieta na spolocne samity do Bruselu, tak reku ci by nebolo lepsie dohodnut sa s Madarmi a Rakusakmi na spolocnom zdielani vladnych letiek. A odrazu sa dozviem ze Rakusko a Madarsko vladne letky vobec nemaju :)

No jo, je to skor o tom ze zvyk je zelezna kosela, takze vacsinu nasincov ani nenapadne zamyslat sa nad variantom ze tu letku mozno aj vobec nepotrebujeme kedze doteraz sme ju mali.

K Tvojej poznamke "(Rakusky) Prezident či štátny funkcionári lietajú buď pravidelnými linkami (len to by sme museli u nás najprv nejaké mať)..." len tolko ze Swechat je naozaj za rohom takze nie je problem vyuzivat pravidelne linky viedenskeho letiska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE

Ano, Rakusania a Madari vladnu letku nemaju, ale za to maju narodneho leteckeho prepravcu, ktory vykonava tuto funkciu. Takze az take jednoduche to nie je. Hlavy statov nemozu letiet beznymi komercnymi linkami ako turisti, je to strata casu a je tam aj bezpecnostny faktor. Skôr by som videl realnejsie vyuytitie sluzieb komercnej spolocnosti, ktora ponuka lety biznis jetmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a prečo by nemohli?

A prečo by hlava tak (medzinárodne) bezvýznamného štátu, akým je Slovensko, nemohla lietať bežnou komerčnou linkou?

BTW: ktorá spoločnosť je národným leteckým dopravcom Maďarska? A prečo nemôže úlohu národného leteckého dopravcu plniť Austrian Airlines? Však je to nemecká spoločnosť, tak ak môžu lietať pre rakúsky "národ", tak by mohli aj pre slovenský, nie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

niekedy

v roku 84 alebo 85 (pred perestrójkou) prišiel do našej sociaľisťickej fabriky sovietsky obrábací stroj. po nejakom čase ho prišli inštalovať nefalšovaní, presvedčení, preverení sovietski boľševici.
keďže sa stroj inštaloval na prevádzke, ktorú som mal technologicky pridelenú na obsluhu, musel som ich obskakovať. celé to trvalo asi týždeň. keďže som nemnóžka gavaril pa rúski, tak som bol taký provizórny tlmočník, keď súdruchka prekladateľka nebola na blízku.
pri rozlúčkovom "mulatčáku" sa sovietskym súdruchom rozviazal jazyk a nevedeli sa vynačudovať, načo majú slovenskí tavárišči autá. a aká je to blbosť, aby jeden, či dvaja šli ráno autom do práce. u nich v sovietskom zväze, v moskve, kde už budujú základy komuňizmu, tam to majú tak urobené, že každý súdruch od súdrucha vrátnika, cez súdrucha robotníka až po súdrucha riaditeľa jazdia do práce verejnou dopravou. súkromné auto je buržoázny prežitok (nech je po tvojom, papalážizmus). to je aj v rozvinutej sociaľisťickej spoločnosti, akou ste vy, číry nezmysel, aby sa jazdilo inak ako kolektívne.
.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Re: Maďari

Maďari národného dopravcu už pár rokov nemajú, Malév prestal lietať v roku 2012
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Akeho narodneho leteckeho prepravcu maju, prosim, Madari?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak to je naozaj katastrofalne. Ale ja som ziskal dalsie lietadlo na svoj zoznam :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zožerie to o stotinu menej peňazí než dnes, no tebe sa to zdá ako ohromná kravina.

Takí ako ty by sa na rozdiel mali skladať zo svojho, potom by sa im snáď vyjasnilo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ked

tu bola na navsteve Alzbeta II. tak priletela airbusom British Airways. Rozhodne je lepsie "dotovat" sukromne firmy zo statnych penazi, ako nechat stat lietadla v hangari a potom kritizovat Kisku, ze sa s nimi vozi do Popradu. (Na ziadost Kalinaka) Predpokladam, ze podporujes vladnu letku z dovodu " len aby sme v hanbe nezostali"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mňa by zaujmalo,či si pri použití tej vládnej letky,tí vládni pasažieri,tiež kupujú letenky,alebo len sadnú a letia ´´zadarmo´´,za naše dane?
Pri zdôvodňovan,že prečo majú vládni činitelia také vysoké platy,sa vždy hovorí o tom,že musia reprezentovať a že pri výkone ich práce sú vyššie náklady.Tak prečo potom nepoužívajú tie svoje vysoké platy?Načo sú im?Keď im všetko zaplatí z daní národ,tak im také platy netreba!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

načo píšeš

k niečomu čomu nerozumieš?
tvoj koment je tak nezmyselný ako "argument" s názvom "daňový poplatník"
.
však ty kopeš za fica?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

papapášizmus

vidím to ako stále "fungujúce" dedičstvo rakúsko-uhorskej monarchie. Ľudia proste potrebujú papaláša, ktorý pre nich reprezentuje .... (ozaj, čo vlastne?). Papaláš zasa potrebuje nejaké znaky, potrebuje nejako preukázať svoj status. No a "vlastné" lietadlá, čo už je zaujímavý "preukaz".

Jasné, že taká malá a z medzinárodného hľadiska (=väčšie vzdialenosti) nepodstatná krajina žiadny papalášAir nepotrebuje. Do Viedne je to po diaľnici cca 40 minút a odtiaľ sa dá komerčnou linkou letieť v podstate kedykoľvek a kamkoľvek. A aj v súkromnom biznise je dnes už telekonferencia bežným prostriedkom, ktorý nahrádza cestovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja myslím, že chcú plebs len a len dobre. Vieš si predstaviť tú psychickú ujmu, ktorú utrpí bežný občan, keď si k nemu prisadne hranatá hlava s ochrankou na bežnej linke?
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME