Utorok, 26. september, 2017 | Meniny má Edita

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ani rok diaľnic, ani R3 pre Hornú Oravu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Re:

zdá sa že si nepochopila zásadnú vec - diaľnice sa za tejto vlády nestavajú preto, aby pomohli doprave, ale aby pomohli súmračnej bande. Reštrukturalitácie TSS, Doprasravu a Váhostavu, predraženia, termíny smerované k voľbám a rozostavanie nových úsekov tak, aby sa na nich čo najviac napakovali, vidieť všade. Príklady?
a) premostenie hričovskej priehrady a tunel smerom na kysuce - pokiaľ nebude komplexne riešený obchvat kysuckého nového mesta, je táto stavba zbytočná. Hodinové kolóny pomaly každý deň pred KNM jasne ukazujú, kde je úzke miesto, ale to sa nerieši. Stavia sa nezmysel, ktorý je všetkým na očiach a problém nerieši
b) diaľničné premostenia vo Svrčinovci smerom na Poľsko - kým nie je riešený obchvat Čadce, opäť je táto stavba zbytočná. Ale - je vzhľadom na tie mosty čo tam robia pekne drahá a je na očiach.
Otázka - prečo sa na Kysuciach, a vlastne i na Orave nerieši doprava tak aby naozaj pomohla? Odpoveď je jednoduchá... - a načo? Výsledny parlamentných volieb 2012 - CA = 68% smer, KNM = 65% smer, DK = 43% smer, Tvrdošín = 43% smer... Tu majú súmrační dve istoty - istotu v hlasoch svojich hlupákov a istotu príjmu zo svojich stavieb. A komplexné riešenie dopravy? Voľby tu vyhrajú aj bez neho... Ty toto nechápeš?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale chápem ;)

Fakty hovoria za všetko. Aj keď to vyzerá že Kysuce budú na tom lepšie, budete na tom rovnko beznádejne ako na Orave. Ďakujem za politiké doplnenie príspevku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Peniaze sa míňajú inde, pre ilustráciu:

-pred pár rokmi odstránili nový povrch v D. Kubíne medzi kruháčom a mostom, aby položili nový povrch, presne taký, ako odstránili
- teraz robia na obchvate mesta Dolný Kubín nákladnú rekonštrukciu cesty a čistia povrch mostných teliesa. V novinách sa objavila správa, že to bude stáť niekoľko násobne viac, ako nová cesta s náročným mostom na Brestovú /pardón, tam ale dohodol cenu minister Ján Figeľ a v tom nebola započítaná suma pre..../. Správička sa stiahla a stádo mlčí. Stavím sa, že ani toto nebolo potrebné a po investícii za desiatky miliónov EUR bude obchvat v rovnakom stave, ako pred otrepaním bruselských peňazí /mínus známa polovička celkového obnosu do pokladne najľudomilnejšej strany oligarchov a štb-ákov .
Pritom tie dediny na Orave obchvat súrne potrebujú, keď idú stovky kamiónov za deň popri ich domoch, každý kamión cítiť dnu v dome, zažil som to pri návštevách známych, podlaha sa trasie. A voliči Smeru s ňou. To nepozná červená čvarga na Súmračnej ulici ani luxusné rezidencie ľudomilných Smerákov, kde si oddychujú a čerpajú nové sily do ďalšej zlodejiny. A už vôbec nie na Bahamách, odkiaľ si jeden pán vyberá, ktorú diaľnicu bude stavať. Pre pochopenie: Orava má úzke údolia a ten pán sa volá:
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

R3 na orave nie priorita z viacerych dovodov, najma
1. EU ma problem zadotovat 2 trasy tak blizko seba ako D3 a R3 a nakolko severojuzny koridor musi ist silou-mocou cez ZA tak sa schvalila trasa po D3-D1,
2. DRVIVA vacsina eurofondov sa mina na megalomansky naprojektovanu D1 a D3 a na ostatne R jednoducho neostane na obdobie 2014-2020, na R2 co je niekolko 100 km dlha trasa ostane mozno na 2-3 useky a R3 a R4 nist...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Menej politiky by to chcelo ťahať do problematiky výstavby diaľnic.
Oravská časť R3 má problém, že je vlastne paralelná s D3 a ide o dolinu ďalej, takže je tam problém finančný. D3 je jasná priorita, všetky strany ju preferujú. Aj poľská strana, ktorá má na svojej strane dosť toho postaveného a práve kvôli obmedzeniam na našej strane ich úseky nie sú využité.
Čo ja viem, tak jediná možnosť financovania oravskej R3 je zo štátneho rozpočtu. Takže úseku Tvrdošín - Nižná prípadne iného na Orave sa nedožijeme tak rýchlo. A keď prejde PPP okolo BA, ani nehovorím.
Cesty 1. triedy na Orave sú bieda, včera som trochu vyskúšal.
Bohužiaľ, dosť peňazí Slovensko do infraštruktúry premrhalo, najmä v oblasti rýchlostných ciest. Pri diaľniciach sa zazmluvnilo všetko čo sa dalo, aj keď tie niektoré ceny sú prehnané. Preto sú vo výstavbe aj nepotrebné úseky ako Brodno-Strážov alebo ten na Svrčinovci. Bol to taký paradox, nemáme diaľnice, máme peniaze ale nemáme čo stavať.
Z rýchlostných ciest určite treba R2,R3 a R4, no príprava je na tom biedne. Možno by som vedel z týchto ťahov vymenovať aj 10 úsekov, ktoré by bolo treba v polprofile alebo plnom profile.
Ale určite tlačte ďalej, možno sa Vám nejako podarí dostať do výstavby úsek pri Tvrdošíne.
Čo sa týka obchvatu Dolného Kubína, ten tak rýchlo do výstavby nepôjde. Najskôr Tvrdošín - Nižná(mal by byť najpripravenejší) a Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová. O týchto úsekoch sa nejaký ten rok hovorí, ale len hovorí a furt posúva.
A čo sa týka tunelov. Tak to sú už len také výhovorky, ktoré práve vtedy vyhovujú. Stačí sa pozrieť, ako tlačia všemožne povrchový variant pri Kraľovanoch. Už dokonca aj vyškrtli križovatku Kraľovany, ktorá za Vážneho bola jedným z hlavných kladov tohto variantu, lebo ho budú využívať aj Oravci a teda bude viac využívaný ako variant Korbeľka alebo variant Veľká Fatra ktorý spočíval z diaľničného a železničného tunela(zabili by sa dve muchy jednou ranou) .
Netreba tunely, aby sa dalo odliať peniaze. Niektoré tunely sa postavili vcelku za fajn cenu, napr. Bôrik. Alebo teraz tunel Šibeník.
Váhostav-SK momentálne moc stavať tunely nevie, to ale nič neznamená, kedysi nemali nič ani na pokládku asfaltu a už majú, je to vec rozvoja firmy, akým smerom sa vyberie. Pôvodný Váhostav mal tunelársku divíziu, ale tá sa odčlenila a teraz by sme tieto firmy mohli hľadať pod obchodnými menami Tubau(stavajú tunel Šibeník na kľúč pre Euroviu) a TuCon(teraz tunel Považský Chlmec pre Hochtief a Euroviu). Ale asi aj tým smerom sa bude rozvíjať rast firmy, keďže tunel Svrčinovec staval Váhostav-SK so subkami. Podľa mňa dôležitá referencia do ďalších tendrov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

dobrý blog

konečne niektorí poslanci cestujú po Slovensku a stretávajú sa s občanmi, a to nie len mesiac pred voľbami.

Väčšina z 83 Smerákov v NRSR iba zalezie do straníckych centrál a počúvajú pokyny z hora. Smutná to demokracia na Slovensku...
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME