Nedeľa, 20. august, 2017 | Meniny má Anabela

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Regiojet jeho šibalské zmluvné podmienky: (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Zial musim potvrdit

Sice vyuzivam len sluzby regionalneho RegioJet-u na trati Komarno - DS - Bratislava, kazdopadne posledne teple dni som sa rozhodol sadnut do auta, pretoze jednoducho mi nerobilo dobre cestovat po praci pol hodinu vo vozni, kde sa nehybe vzduch (pretoze okna sa nedaju otvorit) a teplota tam dosiahla cca 43 stupnov.
Uprimne lutujem ludi, ktori cestuju az povedzme do dunajskej stredy, kam to trva dalsiu polhodinu naviac ... :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prosím presadnite do žsr !!!

absolutne 3ťo triedny článok... Ak v ňom niekto napíše že ked
niekto skočil podl vlak a pre meškanie mu vrátili peniaze , ide o
chrapúňa....a mám pre neho ešte šťavnatejšie pomenovania .

A teraz spustím ja ........:

1.) pochodil som kontinenty a krajiny po celom svete krížom
krážom ale len v jednej krajine sa naučili ľudia IBA jednej VECI:
"ja som zakazník , ja som pán " všade inde vo svete sa ľudia
naučili aj kultúrnejšiemu správaniu..., okrem Ukrajiny ...
Tento článok poýšujúci 30€ nad ľudskú a rodinnú tragédiu je
ODPAD..., Aj v Poľsku na trhu vedia ľudia povedať prosím ,
nech sa páči , dakujem...
2.) zažil som so žsr časy kedy som mal lietadlo z Viedne , kam
som išiel s predstihom , a vlak žsr meškal BEZ oznamenia
dóvodu viac ako 2 hodiny ! Ak by mi povedali v TN že vlak
"nabehne" dvojhodinové meškanie...vyskočil by som von a
zobral taxík do BLAVY , 30€ na konzervy nepotrebjem , mám
drahšie letenky...
3.) žsr je spoločnosť horšia než rumunský online obchod s
korálkami kde som mohol nakúpiť kreditnou kartou už pred
10timi rokmi , u žsr sa to pred príchodom RJ na SK na trati
na východ ešte pred rokom NEDALO !
4.) Nefungujúce klimatizácie u žsr a škrípajúce brzdy ktoré
priviedli TINITUS stovkám ľudí ani nespomínam , nech mi
prosím niekto vysvetlí prečo RJ zastaví v PP bez písknitia
a rýchlik žsr píska že kachličky na budove železnice opadávajú.
5.) smradľavé a špinavé turecké záchody u žsr je ukážka
toho čo nám zo socializmu zostalo, sprievodvcovia rozkrádajúci
u žsr toaletný papier..,nie neprosím , dakujem .
6.) ja si kúpim u RJ lístok z mobilu za 2 mnuty , tak ako letenky
už pred 15timi rokmi... , u RJ bez mena , pri letenkach stačí meno.
Skúšal už niekto kupovať lístok u žsr online , odkedy to zaviedli ?
Ako v Severnej Kórei...meno držiteľa karty, meno cestujuceho ,
adresa , t.č. , atd...nikdy viac , ani som radšej nekúpil...
7.)atd...užsa mi nechce písať , nech si sedliaci jazdia žsr , ja
som viac....ak máte pocit menejcennosti , sú to tí ktorí sa
naučili IBA : ja som zákazník ja som pán , stláčajte mi na mínus..
nech vás rozpučí a usmažte sa vo vlastnom nekultúrnomjede a smrade
:)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prispevok k teme ??

nazbieral si to znosku hnoja na ZSR, ktore ako kazdy vie maju kvalitu a uroven podpriemernu oproti okoliu. nikomu to omlacovat o hlavu nemusis, vie to kazdy

avsak clanok bol o tom, ze RJ sa zachoval rovnako / este horsie ako ZSR pri reklamacii. neviem ako velmi maju v RJ radi svojich zakaznikov, ale po precitani usudzujem ze velmi asi nie.

nadavas na kulturu slovakov, ale co je kulturne na spolocnosti ktorej musi clovek pripominat ze zakaznik je ich pan ?? namiesto toho aby RJ pri zisteni chyby ukazalo ako velmi sa od ZSR lisi - automaticke poskytnutie zlavoveho kuponu, upgrade na dalsiu jazdu na vyssiu triedu, voda zdarma v case udalosti a pod... ide sa hadat zo zakaznikom ci sa to vobec stalo.
bud maju bordel v systeme a nemaju ani sajnu o tom ze sa im pokazi klima (a nevedia o stovkach ***** ludi) alebo maju take gule ze hraju tuto situaciu na to ze sa nikdy nestala / nemate dokazy. obidva pristupy su ako z dielne ZSR a nie spolocnosti ktora jej chce konkurovat aj v kvalite sluzieb a starostlivosti o zakaznika.

kvalita sluzieb a starostlivost o zakaznika je moje momentalne zamestanie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mimo reality

K Vášmu príspevku mám len jednu poznámku, ako môžte porovnávať kvalitu poskytnutých služieb v osobnej železničnej doprave, keď neviete ako vyzerá "turecký záchod"(nepoznám v celej EU a ani v bývalých socialistických štátoch vlak, kde by boli "turecké záchody").

Pokiaľ by klátiková brzda (ňou sú vybavené staré vozne ZSSK s pred roku 1987) "neškrípala" asi by vlak nezastavil (fyzika nepustí - pri trení kovu na kov vzniká nie len teplo ale aj "nepríjemný zvuk").

Na okraj ŽSR neposkytuje služby OD od roku 2002.

Miestenky alebo lísky na vlaky ZSSK sa dajú kúpiť určite viac ako 5 rokov do zadu a ani ich nákup nevyžaduje žiadne mimoriadne mozgové schopnosti, len sa dodržiavajú platné požiadavky legislatívy pre elektronický predaj ( a často aj požiadavky iných zákazníkov, ktorým nezáleží na troch klikoch navyše ).

Aj samovrah je svojprávny človek zodpovedný za svoje činy a teda aj jeho čin patrí medzi riziká, ktoré by nemal znášať nezainteresovaný cestujúci (toto upravuje aj všeobecne záväzná legislatíva) a teda považovať niekoho, kto bol odškodenený na základe nezodpovedného činu iného človeka, za nemorálneho je scestné. Neviem, či Vy vždy skúmate, čo je za výpadkom elektriny, keď netečie voda, nejde autobus a pod. a až potom kritizujete kvalitu poskytnutých služieb.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

snažil si sa napísať "rozumný " príspevok.
ale čo možno napísať na nick name prispievateľa v dnešnej dobe?
úbožiak ? primitív ? blbec ?
no a čo sa týka autora. nuž milý mladý muž, nebol si spokojný. ok. a ten internet nefunguje a ty si stále nespokojný. a čo takto vymeniť prepravcu ? tak choď žsr. budeš iste spokojný.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Však nič zlé nenapísal.
Nick je v pohode. Je kopa videí, kde si z uterákových mužíčkov vykrikujúcich toto spojenie robia srandu.
A čo sa týka článku. Nuž prepravcu zmeniť môže, ale upozorňuje, že nie vždy RegioJet vracia peniaze.
Na to netreba byť génius, aby to človek pochopil.
Ono niekedy PR o tom, aká som výnimočná firma niekedy nevydrží donekonečna. Ani Smer nebude donekonečna mať nálepku socialistov, ako vystupujú. Preto to porovnanie, lebo vystupovania majiteľa RJ a predsedu Smeru je rovnaké, také populistické...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rovnaky problem

vcera z LM do BA. klima fungujuca obcasne, viac nie ako ano.
argument od sprievodkyne:
prechadzame miestami s chybajucim trakcnym vedenim, takze vypadava klima.
neviem sice ci lokomotiva isla tymi miestami na uhlie a osvetlenie maju petrolejkami, lebo svetlo svietilo...ale ak som tento argument bol ochotny "zozrat" niekde okolo Bytce, kde sa naozaj robi rekonstrukcia trate, tak v Piestanoch, ktorymi sme prefrcali 150 km/h...som to uz fakt nezral.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale je to tak

ked to nezeries, budes sa velmi cudovat, elektricky vlak naozaj zvykne pravidelne (aj mimoriadne - vyluky) prechadzat cez velmi kratke useky, ktore su bez prudu. Vlak ich dokaze prejst zotrvacnostou - lokomotiva ma stiahnute zberace prudu. Svetlo vo vozni sa vtedy prepne na napajenie z akumulatorov, klima na chvilu vypina. Tieto caste zmeny vsak robia obcas neplechu, kedy sa voznu nepodari spravne "restartovat".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale ta klima nefunguje velmi dlhe useky. Raz som tak radesj stal na chodbe, kde bolo otvorene male okno aspon cez neho fucalo. Sice vzduch bol teply a smrdel som potom ako kolajnice, ale nebol som spoteny ako kon.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no ved pisem,

ze okolo tej Bytce som si este povedal OK, beriem, zeriem.
ale od TN do BA to uz takmer vobec nefungovalo. obcas zacalo nieco fukat...a po chvilke to chciplo.
z TN je to do BA sice dolu kopcom, ale nie som si isty ci by ten vlak dal len na samospad, bez zberacov ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Občas začalo niečo fúkať" - vozňu sa podarilo reštartovať klímu
"a po chvíľke to chcíplo." - lokomotíva znovu stiahla zberač. Čudoval by si sa, ako často to strojvodcovia musia robiť...

Na "hlučných" vozňoch ZSSK radu Beer61 to bolo krásne počuť. Odporúčam jednu jazdu z BA do KE absolvovať v takom vozni (ak ich ešte radia), budeš prekvapený, ako často sa vypína vzduchotechnika...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

podla mna to mali dosulozene cele

lebo v chodbicke pri dverach furt postaval jeden sprievodca a neustale nieco laboroval v tej skrinke so spinacmi co tam maju...ale zjavne nezaberalo. lebo len krutil hlavou a teplota stupala. okrem toho si myslim, ze ked ide vlak na plny kotol 150 km/h tak asi moc casto tie zberace nestahuje. niekde od piestan to prestalo fukat uplne, uz ani obcasne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak to dobre chapem tak to musia robit ..

... aj rusnovodici ZSSK. Preco potom u nich klima funguje az tak, ze baby sa stazuju, ze im je zima? Alebo oni chodi pod elektrikou dieselovými rusnami?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pretože ZSSK má vozne ktoré sú na toto prispôsobené, RJ má vozne od OBB kde vdaka použitému systému napájania (OBB má vlastné nadradené prenosové siete(15kV 16,7Hz), avšak dorazili na hranicu možností a plánujú postupný prechod na 25kV a 50Hz ako je u nás) je podstatne menej miest bez napájania. Tie vozne majú nastavenú dlhú reakciu na výpadok napájania ( okolo 6-10 minút), pričom vozne ZSSK majú 1-2 minúty.
Dalším problémom voznov RJ že klimatizácia má katastrofálnu údržbu, pretože akosi zabúdajú platiť dodávateľom a už s nimi nik nechce spolupracovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stahovanie zberacov. Aby si nebol prekvapeny ako casto su stahovacky. Medzi vrutkami a varinom co je 12 km su stahovacky 2. Donedavna tu boli 3, ale jednu zrusili, ked dokoncili dialnici.

Pekne sa to dalo odsledovat na poschodaku. Ten mal klimatizaciu. Pokial bola trat pod napetim, tak hucala klima. Potom zrazu vsetko stichlo a po chvili sa znovu rozbehla klima.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V tych Beer61 je to aj vidiet, pri prepnuti z vlakoveho vedenia na akumulatory alebo spat prebliknu stropne ziarivky. Kedysi davno som si uz myslel, ze mam zrakove halucinacie a vidim zablesky, az potom mi doslo, ze zaroven vypina vzduchotechnika a deje sa to okolo stahovaciek (modry kosostvorec s vodorovnou bielou ciarou) alebo pri prejazde medzi tratovymi kolajami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Po rozpade Československa ŽSR zdedili železničné trate budované podľa noriem ČSD. V tejto elektrifikovanej sieti je celá kopa miest, kde elektrické rušne musia jazdiť so stiahnutým zberačom, alebo ak aj zberač zostane zdvihnutý, tak rušňovodič musí odpojiť rušeň od odberu elektrickej energie z troleja. Vtedy v prvom rade rušeň je zhodený z výkonu, teda nevyvíja ťažnú silu, nebežia ventilátory, nepracujú kompresory a nenapája sa vykurovací kábel vlaku, pomocou ktorého vozeň dostáva energiu na vykurovanie, chod klimatizácie, nabíjanie batérií a pod. Aby rušňovodič nemusel vypínať toľko vypínačov, tak rušeň iba zhodí z výkonu a ostatné veci vypne jediným spínačom a to spínačom zberača. Tento spínač totiž v polohe "zberač stiahnutý" centrálne povypína všetko hore menované. Rušne nových konštrukcií sa od odberu energie z troleja môžu odpojiť aj iným spôsobom, než to bolo zaužívané pri vozidlách ČSD z produkcie Škoda.

Problémom je to, že elektrické rušne sa na základe starých noriem, predpisov a technického stavu napájacích staníc a trolejového vedenia od odberu energie z troleja odpájajú pričasto. Len pár príkladov:

Prvá a susediaca druhá traťová koľaj sa síce napájajú z jedného zdroja a koľajové spojky medzi nimi sú zjazdné so zdvihnutým zberačom. Napriek tomu pri prechode vlaku z párnej na nepárnu koľaj treba zberač stiahnuť. Prečo? Lebo koľaje sú od seba elektricky odizolované úsekovým deličom, ktorý je na tej koľajovej spojke. Teda ak napr. na párnych koľajach je veľa vlakov a tak veľký odber, a nepárna strana je bez vlakov, tak na nepárnej strane je vyššie napätie, následkom toho pri prechode spojkou a úsekovým deličom následkom rozdielneho napätia by zberač mohol silne iskriť a delič by sa predčasne opotreboval. A akože treba chrániť aj rušne pred náhlymi prúdovými nárazmi. V komplikovaných uzlových stanciach takýchto miest býva aj viac. Napr. v Bratislave Hl. stanica sa povinne sťahuje zberač medzi prvou a druhou koľajou, a pri prechode medzi 6. a 8. koľajou treba rušeň povinne odpojiť od odberu elektrickej energie z troleja, čo sa samozrejme najpohodlnejšie rieši stiahnutím zberača.

Rušeň sa povinne odpája od odberu aj v miestach, kde sú napájacie stanice, ktoré z jednej fázy napájajú jeden smer trate a inou fázou druhý smer. K odpájaniu dochádza aj pri spínacích staniciach, ktoré elektricky od seba oddeľujú úseky napájané z rôznych napájacích staníc.

So stiahnutým zberačom sa chodí aj v miestach, kde sa stretávajú úseky s vypnutým a zapnutým trolejovým napätím. Zberač by totiž cez úsekový delič na okamih prepojil živé a neživé časti troleja a tak by pracovníci pracujúci na trolejovom vedení boli ohrození na životoch.

Teda elektrické rušne veľmi často sťahujú zberače, nuž a moderné železničné vozidlá sú samý počítač, ktoré po zdvihnutí zberača desiatku sekúnd sú v móde reštartu, ten sa ani poriadne neukončí a už opäť je vypadnutá elektrická sieť, lebo rušeň je opäť nútený zberač stiahnuť. Teda technika trpí a kazí sa. České dráhy už reagovali, napájanie troleja upravili tak, že vlak stovky kilometrov nemusí sťahovať zberač.
Slovenská ŽSR zaujala postoj, takto napájanie funguje od 1950.-ich rokov, hádam to nebudeme teraz meniť kvôli hlúpym počítačom, načo hlúpy dopravcovia modernizovali svoj vozidlový park?

Klimatizáciu úspešne preťaží a vyradí z činnosti aj ten cestujúci, ktorý pootvára vetracie okná. Zabúda sa totiž na to, že klíma má robiť oproti vonkajšej teplote tak okolo 6-7 stupňov menej, teda sa chybne očakáva vo vozni 18 stupňov, ak je vonku 40.

Písal som laikom, tak odborníci neriešte môj slovník!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Akym sposobom to dokazali vyriesit na ceskych zelezniciach? Tam nedochadza k podobnym javom, ako spominas v prispevku, alebo vedenie je stovky kilometrov v jednom useku?
Ozaj, co by sa stalo, keby rusnovodic prehliadol, ze treba stiahnut zberac?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

SŽDC, čo je obdobou ŽSR

si začali všímať to, že nové, "počítačové" vlaky aj na 60-90 sekúnd prestávajú vyvíjať ťažnú silu, ak musia stiahnuť zberač. To je čas potrebný na korektné zhodenie rušňa z výkonu, samotné včasné stiahnutie zberača, čas potrebný na zdvihnutie zberača a opakovaný nábeh počítačov a iných systémov rušňa. K tomuto času sa ešte pripočítava čas, či dĺžka dráhy jazdy vlaku so stiahnutým zberačom. Počas tejto doby vlak stráca svoju rýchlosť, teda nedodržuje cestovný poriadok a neskôr spotrebuje kvantum energie na opakované dosiahnutie cestovnej rýchlosti. Do kopcov namerali aj 10-20 kilometrové straty rýchlostí.
Teda Česi urobili opatrenia, jazdia presnejšie, s menšou spotrebou energie a menej sa kazia vozidlá.
Nemuseli robiť žiadne zázraky, len drobné úpravy v napájaní. Maďari napr. nikdy nesťahovali, ani nesťahujú zberače medzi párnou a nepárnou koľajou. Rakúsky rušňovodiči jazdiaci do Bratislavy-Petržalky dostali špeciálny kurz a zácvik na jazdu so stiahnutým zberačom v sieti ŽSR, lebo u nich sa zberač nikdy nesťahuje, nevedeli preto, ako to technicky bezchybne urobiť.
Údajne dnes z Prahy do Ostravy sa dá prísť tak, že sa zberač ani raz nestiahne. Na tej trase je jednosmerná, 3 kilovoltová napájacia sústava, kde aj napájacie stanice je možno prechádzať s rušňom vo výkone. Na systéme 25 KV striedavých to nateraz možné nie je, železnice kupujú samozrejme trojfázový prúd, ktorého jednotlivé fázy treba rovnomerne a hlavne oddelene púšťať do troleja. Izolácia jednotlivých fáz sa robí pomocou neutrálnych polí, teda úsekov troleja bez napätia, kde samozrejme klimatizácia a systémy rušňov vypadnú.

Ak vlak RJ /aj ZSSK/ odchádza z Bratislavy z tretieho peróna, tak po pár metroch vypína prúd na krátkom beznapäťovom úseku medzi 6.a 8. koľajou. Potom klimatizácia nabehne, ale pred Račou opäť vypína prúd, je tam napájacia stanica Vinohrady s neutrálnym polom. Pred Pezinkom je neutrálne pole spínacej stanice, ktorá oddeľuje prúdy napájačky Vinohrady a Trnava, teda klíma je opäť bez napájania. Na začiatku stanice Trnava je napájacia stanica, ktorá samozrejme opäť vyžaduje vypnúť prúd, atď, atď.
A samozrejme v celom menovanom úseku až po KE vždy sa sťahuje zberač, ak treba pravidelne, či mimoriadne prechádzať medzi párnou a nepárnou koľajou. A k tomu sú ešte "sťahovačky" pre výluky.

Iný príklad: Ak osobný vlak BA-Kúty v stanici Lamač bude prijatý na druhý perón, tak prvý krát stiahne zberač, keď prechádza z koľaje 2. na koľaj 1. Potom mašinista oživí rušeň a smerom do kopca vtiahne vlak na perón, kde opäť stiahne zberač, lebo priamo nad perónom je neutrálne pole oddeľujúci napájačky Vinohrady a Zohor. Po odchode ešte do tretice stiahne zberač pri návrate z prvej koľaje na druhú. Takže klíma za cca 3 minúty zažije tri reštarty.
V ČR aj v MR by riešil iba prechod cez neutrálne pole.

Ak zabudne zberač stiahnuť pri výlukách, môže zabiť opravárov troleja, lebo zberačom na okamih prepojí úsekový delič a pustí prúd do vylúčeného úseku.

Pri prechode so zdvihnutým zberačom z párnej na nepárnu koľaj, či naopak sa nedeje nič, trolej je predsa elektricky zjazdná aj na tejto koľajovej spojke, možno občas na deliči slabo zaiskrí zberač. Ak ale akurát v tom úseku medzi párnou a nepárnou koľajou bude hoc aj preukázateľná porucha troleja a rušeň trolej nadobro strhne a ešte sa zničí zberač, tak nastane "spravodlivé a objektívne" vyšetrovanie. Vinníkom nebude opravár troleja, že to neudržoval v dobrom stave, ale rušňovodič, že nestiahol zberač. A tak potom pekne uhradí celú škodu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

25kv napajacia sustava je jednofazova a nie trojfazova.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME