Streda, 23. august, 2017 | Meniny má Filip

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Najnebezpečnejší vodiči kamiónov v Európe (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tieto statistiky ale nepovedia nic o podvodoch s tachografmi, resp. kartami vodica...
a tak isto nepovedia nic o tom, ze vodic ide na kartu jednu sichtu a hned na to zoberie/resp. je nuteny ist na inu sichtu bez karty - kde ju nepotrebuje... napr. ked vezie naklad "pre seba domov"...
poliaci su v odrbavani majstri, ta statistika je total nahnuta, ziadnych 95% :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na kartu bez jazdy som si dal pozor - v datach som vynechal soferov, ktori jazdili na kamionoch ktore zaznamenali jazdu bez karty v juli. Bolo ich vsak strasne malo; menej ako pol percenta vsetkych vozidiel. Ale suhlasim, ze sa da aj inak klamat. To vsak budu robit vsetci vodici; Poliaci v tom nemaju monopol. Tak cez velke mozstvo dat sa podvody znormalizuju.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Priznávam sa,

blog som zatial ešte nečítal, pretože za posledných viac ako 30 sať rokov som toho najazdil v Európe velice málo. Jedno však chcem vedieť. Prečo je ilustrácia ku tvojmu blogu o "Najnebezpečnejších vodičoch kamiónov v Europe" starý Dodge Fargo side step pick up. Sa mi zdá, tie toho najazdia v Europe tiež, velice málo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

najnebezpečnejšie sú poľske kamiony

keďže ich je na našich cestách 20 x (realita) viac ako kamionov z iných krajín, tak to že spôsobia nehodu 3x menej často než talianskí šoféri nezávaži v počte nehôd poľských kamionov na našom územi. Že jazdia priemerne bezpečnejšie, je znevážené ich násobne vyšším počtom na naších cestách.

Počet vražedných nehôd nepustí.

V počte nehôd s účasťou kamionov sú naj naj vražediacimi šoférmi - početne.

Mali by byť limity na prejazdy kamionov - stanoviteľné každou krajinou , podľa toho aký je stav ciest v krajine - početne za úsek cesty. Predsa keď cesta unesie 25 t na 100 m za 1 minútu, aby vydržala 3 roky , tak musím obmezdiť počet prejazdov za čas, inak sa cesta rozsype za oveľa kratší čas.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ten obrazok

Za ten nemozem; den dava redakcia. Bloggeri uz nedavaju obrazky k blogom; automaticky im to ukaze ich profilovky. A ja sa na stary Dodge nepodobam ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nebezpečné cesty

Tých faktorov, ktoré ovplyvňujú bezpečnost, je viacero. K nedávnej vážnej nehode kamión X vlak v Čechách jeden pohľad, ktorý je "tak trochu iný" :)
http://vetvicka.blog.idnes.cz/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dobry clanok..aj ta moravcina sa dobre cita...si neviem predstavit tie vyvrtky keby niekto pisal blog po vychodnarsky...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ostravak, nie Moravak.
Inakl ja by si som si blok po Vychodnarsky precital rad ak by bol kvalitny, ale musela by to byt tak miernejsia vychodnarcina, lebo ked taka uplna vychodarcina je uz dost nezrozumitelna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ta taka light vichodňarčina še bars ňeda..bo to furt jednaka muši buc...:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak to je potom tazko, lebo v brne na intrakoch, ked spustili plne po svojom tak som skorej rozumel ostravakovovi alebo morvakovi ako vychodnarovi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a potom pridu jazykovedci ktori ti povedia ze cestina, moravcina a slovencina su odlisne jazyky a vichodnarcina je len narecim slovenciny...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

klasika

Vetvičkove blogy čítam rád, ale na tomto poslednom vidím, že dedičstvo minulého režimu zostane v našich hlavách ešte veľmi dlho. To je hádam špecialita nás východoeurópanov, ak systém nefunguje, alebo je zle nastavený, tak sa nesnažíme ho zmeniť, alebo urobiť niečo, aby fungoval, ale nájsť si zámienku, ako ho obísť. Stádovitý efekt potom spôsobí, že na prejazde s vysokou intenzitou vlakov jazdí mnoho vodičov na červenú a ohrozujú tým životy druhých. Namiesto toho, aby sa postavili za budovanie nadjazdu, alebo navrhli iné riešenie. Radšej budú filozofovať pri pive, ako je všetko zlé a nadávať na systém a mimovládky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

za budovanie nadjazdu

No neviem. Mne práve príde ten Vetvičkov blog práve ako dobrá aktivita za budovanie nadjazdu (či iného riešenia). Pretože systém prostredníctvom presstitútov celú vec prezentuje tak, akoby to bola len výhradne nedisciplinovanosť vodičov. Ako (bez poznania "druhej" pravdy) môže nezainteresovaný žiadať budovanie nadjazdov?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no neviem

Je síce dobré, že Vetvička poukazuje na problém svojským spôsobom, no zároveň je to také vnútorné ospravedlnenie závažného porušovania pravidiel, ktoré môže mať fatálne následky. Toto nie je hrdinstvo typu "nesúhlasím s nespravodlivou pokutou a nezaplatím, radšej sa budem doťahovať s dopravným inšpektorátom". Tu ide o život.
Dostala ma argumentácia - šéfa nezaujíma, že stojím polhodinu na závorách. Tu je kameň úrazu. Ak ide zamestnanec do práce, má sa zariadiť tak, aby tam bol včas, teda rátať s tým, že na závorách si postojí. Ja v Bratislave takisto nejazdím na červenú, aby som nemeškal do práce.
Ak má šéf problém s tým, že jeho zamestnanci doručia pizzu, alebo zásielku kvôli závorám neskoro, nemá nadávať im, ale sťažovať sa na neúnosnú situáciu na patričných úradoch. Ale nie, jednoduchšie je povedať pár teplých slov zamestnancovi, ten si to vybije zasa niekde inde. Potom to u nás vyzerá tak biedne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Statistika dokazala ...

Co ma statistika porusovania pravidiel spolocneho s tym ze sofer kamionu leti lavotocive zakruty cez protismer bez ohladu na to ci ide oproti auto alebo nie. Ad2 - a statistika nehod sposobenych vodicmi kamionov by nebola? Sory ale uz davno neverim ze porusovanie niektorych, prislusnikmi policie casto monitorovanych, predpisov ma za nasledok zvysene riziko nehodovosti. Auto moze byt v obci na jednom useku bezpecne aj pri 90km/h a na inom useku nebezpecne pri 40km/h - policajti to neriesia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

asi si chcel napisat, ze "Analyza dokazala..." :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pekná štatistika

Ale čo keď väčšina vodičov kamiónov "z Talianska" reálne pôvodom z Poľska a Rumunska? Je štatistika v tomto smere spoľahlivá?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samozrejme, to je mozne. Statistika sa opierala o osobne karty vodicov, ktore pouzivaju v tachografoch. Tieto karty pouzivaju rovnake oznacenie ktrajiny ako soferov vodicsky preukaz. Tak ak dany rumun alebo poliak ma taliansky vodicak, bude mat taliansku tachografovu kartu. Moc co sa s tym vsak nestretol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stretol

som sa uz aj s Madarom, so slovenskou tachografovou kartou a tiez s Rumunmi so spanielskou, talianskou a aj anglickou.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME