Utorok, 22. august, 2017 | Meniny má Tichomír

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Verejné bicyklovanie v Dubline (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

bohuzial

pre tych co neziju v "capital city" je bicyklovanie skor adrenalin...
A nielen pre nich.
Jedno rano cestou do prace - cca 70 km som napocital 12 cyklistov, s toho jeden, slovom jeden mal aj prilbu a aj vystarznu vestu. Cyklisti s oblubou jazdia v kamuflazi - seda a cierna a bez svetiel v ***** Nehovoriac o cestach bez krajnice..
Ja osobne som bicyklovanie skoro vzdal azda len v nedelu rano sa to da prezit, inak mam strach. Psi, auta (a hlavne vodicky jazdia ako p r a s c e, uzka cesta...)
Bohuzial, azda len na vlakovu stanicu, tam mame cyklotrasu :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aby som bol uprimny...

...tak tu su najnebezpecnejsi, pre chodcov aj cyklistov, ini cyklisti. Hlavne kurieri, ktori nerespektuju ziadne dopravne znacenia a predpisy. Prave proti nim boli zavedene pokuty za jazdu na cervenu, jazdu na chodniku a neopatrnu jazdu. Nastastie preslo aj dalsie nariadenie, kde vsetky bicykle musia but vybavene fungujucim svetlom vpredu a vzadu, ktore musi byt zapnute pocas znizenej viditelnosti. Toto preslo lebo poziciavane bicykle ich tiez maju. Reflexne vesty a helmy uz nie. Ale aj tak, mam problemy ked behavam v zime, ked je skoro tma, s neviditelnymi cyklistami (sam mam na sebe dve svetla, tak aspon mna je vidiet). Takze tie nove zakony namierene na cyklistov, hoci som jeden z nich, ma tesia.

Co sa tyka vodicov, ti si uz na nas zvykli. Vacsinou su iba dva problemi: Vodici ktori odbocuju cez cyklotrasu a vodici alebo cestujuci ktori pri vystupovani otvoria dvere do cesty cyklistovi. To prve sa vacsinou skonci najviac ak skrabancami (osobne sa mi to stalo iba raz a skoncilo to skrabancami na aute), ale to druhe moze byt velmi neprijemne. Mam viacero snamych ktori skoncili so zlomeninami, najcastejsie klucnej kosti. V jednom pripare zlomenina potrebovala operaciu. Bohuzial, v tomto pripade su vacsinou vinnici ludia ktori bud vobec alebo malo jazdia, a ktori su v aute ako pasazieri. Ti si neuvedomuju dynamiku cestnej premavky, a pravdepodobne sa ju nikdy nenaucia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:D

ano, predpisy su, ale niet ludi co by ich dodrziavali..
Mne osobne dost vadia cyklisti co pocas jazdy pozeraju telefon.. jednoducho niekedy mam pocit ze hlavnym problemom je obycajna nevsimavost, nezaujem o to, ze niekomu inemu sposobim problem..
ale urcite je ine bicyklovnie v Dubline a ine u nas v Midlands.
Na behanie tu nastastie mame osvetleny (do 22:00) chodnik okolo golfoveho ihriska kde nie su psie h*** ani cyklisti (ale kedze sme v Irsku oz som tam stretol psov aj ludi na bicykli....)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Väčšina tohto článku sú drísty,

vidno, že autor síce v Dubline bol, ale zrejme len autobusom 747 na trase letisko - Guinness - letisko :) Alebo tam bol dlhšie, ale je postihnutý nulovou empatiou a tak videl len to, čo chcel. Pravdepodobne ho u nás čaká briliantná politická kariéra ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mozes prosim povedat, ze v com su to dristy, respektive kde autor nehovoril pravdu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

?

tiez neviem co su tie dristy..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj ja by som rád vedel,že kde autor "dristal" Ale asi tu drista niekto iný že?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

okolo Meath je to celkom dobre. i ked je to trochu adrenalinove, ked ides na nejakej backroad, co nevidis za zakrutou nic a moze tam vsetko, od stada ovci, krav az po 5 bicyklistov vedla seba. ale u nas tu mame dost siroku trasu, dokonca nam kvoli tomu rok preryvali celu cestu a dalej sa da ist pekne az do Slane a dalej.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked sa raz prestahujem niekde kde by mi neukradli bicykel, kupim si jeden aj ja a pojdem to tam vyskusat. Tam alebo do Wicklow, ktore mam o nieco blizsie, a tam vsetci ocakavaju cyklistov za kazdou zakrutou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no vsak z Meath do Dublinu daleko nie je. okolo Ashbourne vidim cyklistov kopu a to je 30 minut busom, aspon odhadujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mne sa bezne stava, ze na jednej strane je pes a na druhej majitel, cez cyklocestu natiahnute flexy. Jednemu som pri PKO takto flexy presiel, viac menej naschval, odvtedy si na to dava pozor. Este najst fintu na psickarov, ktory sice psa maju pri tele ale ak ide okolo nich clovek alebo cyklista, pes vybehne, nemaju flexy na tu chvilku fixnute.. Zatial si to odniesor takmer jeden maltezak.
inak som slusny cyklista :) helmu do prace na cykloceste v ramci mesta nenosim, len ked musim na cestu ci do lesa (polepsim sa, ked pride nepriaznive dazdive pocasie, tak urcite)

Neviditelnych cyklistov priam nenavidim, ak ideme obaja pomalsie, tak len utrusim ze blikacky stoja jedno euro (predna+zadna=2€ z ciny, na SK je ta sada v cykloshope za 4€).

BTW, v Budapesti to funguje rovnako, 30min free. Ak potrebujete dlhsiu trasu, staci vymenit jeden bajk za druhy :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Len mimochodom, o com nedavno pisali v suvislosti s poziciavanim bicyklov v BA, tak to nebola verejna pozicovna ale nejake zdruzenie ziskalo od niekoho bicykle a rozhodli sa ich pre clenov zadarmo sharovat, alebo takmer zadarmo - vymenou za protisluzby. Clenstvo nebolo automaticke.
Drsnaci co stale frflu akeje nebezpecne chodit na slovensku na bicykli by radsej ani hlavu nemali z domu vystrcit, lebo na svete cihaju ovela vacsie nebezpecenstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je pravda s tym poziciavanim bicyklov v Bratislave. Bohuzial, stalo sa tak po tom co sa magistrat uz najmenej od 2013 vliekol so zavedenim oficialnych pozicovni. A podla tohto clanku ide prave o peniaze. Tu financovanie funguje prostrednictvom reklamy zadarmo pre sponzora projektu, ale v Bratislave je tolko reklamnych ploch ze nove uz nie su pre firmy take vzacne.

Posledny clanok SME na tuto tematiku, ktory som cital, je z maja, a tam sa prave hovori o financovani aj o tom, ze projekt uz dva roky meska: http://bratislava.sme.sk/c/780...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja mám z tých cyklistov inak dosť nervy, ked sa mi zrazu objavia nečakane pred autom, človek musí byť furt v strehu. Ale baby čo bicyklujú v tých sukničkách sa mi lúbia, takých by mohlo byť aj viac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Požičiavanie bicyklov je super služba a malo by sa to rozvinúť aj v BA, ale zároveň by sa mali prijať opatrenia na zvýšenie bezpečnosti. Tak ako v rakúsku zaviesť povinne pre cyklistov prilbu. Na tých cestách je to dosť nebezpečné, niektorí vodiči sú voči nim prehnane agresívny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Suhlasim s tou prilbou. Hoci nevlastnim bicykel, mam prilbu, ktoru nosim, ked si jeden poziciam. Problem je v tom, ze turisti, ktori pridu na par dni do mesta, prolbu mat nebudu, a ak ju zakony budu vyzadovat, nebudu si moct pozicat bicykle.

Nemam prehlad o presnom financovani Dublin Bikes, ale je mozne, ze prijmy od turistov, ktori si kupia trojdnovy listok za 5 Euro (v porovnani s rocnym za 20), su dostatocne vysoke na to, aby mestska rada zalobovala proti zakonu o helmach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bike sharing sa povinnými prilbami dosť komplikuje, článok z Austrálie: http://www.freestylecyclists.o...

Nápad zo Seattlu s požičiavaním prilieb: http://www.peopleforbikes.org/... (škrábanie sa ľavou rukou za pravým uchom).

Legislatíva prikazujúca povinné prilby je jasným odkazom, že bicyklovanie je v danom štáte nebezpečné a je teda otázne, či by ľudia bicyklovať vôbec mali. Prípadne odkazom, že občania sú nesvojprávni a treba im všetko nariadiť. Niektoré štáty idú cestou nepovinných prilieb, avšak budujú kvalitnú infraštruktúru (Dánsko, Holandsko) a bicyklovanie tam je bezpečnejšie ako v štátoch s povinnými prilbami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Malá poznámka k vete "Tak ako v rakúsku zaviesť povinne pre cyklistov prilbu.":

U nás je prilba povinná pre do 15 rokov vždy, pre ostatných mimo obce.
V Rakúsku je prilba povinná do 12 rokov vždy, pre ostatných nie je povinná.

Ak chceš mať prilbu povinne pre cyklistov ako v Rakúsku, znamená to, že si vlastne za menej prísne podmienky, ako máme na Slovensku dnes :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem je, ze v Dubline casto prsi. Tj bike bez waterproof je o nicom. Ja mam svoj vlastny bike, ale 50% chodim do roboty autom - kvoly pocasiu. Vyhoda oproti BA je, ze v Dubline zvycajne v zime nie je sneh a nemrzne tj. da sa jazdit na bajku aj cez zimu - ak prave nechcije :-( Inak jazda bez reflexnej vesty a prilby je v Dubline samovrazda - lebo v zime je pochmurno - nikto by vas nevidel. Reflexnu vestu, reflexne oblecenie a reflexne ruxaky a prilbu nosi v Dubline 90% bajkerov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Auto nemam, tak ked prsi tak ze potrebujem plavecke okuliare, idem peso alebo autobusom. Ale s tymi reflexnymi vestami mas pravdu. Ja ich mam niekolko, ktore som dostal na roznych akciach kde ich rozdavali policajti. A nosim ich aj ked si idem vecer zabehat. Spolu s blikajucimi cervenymi diodami na ruke.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME