Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Daňový dopad jednej európskej pokrivenosti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

nie je tam nejaka chyba?

zda sa mi ze niektore casti textu su zduplikovane

inak suhlasim s autorkou, je to spinavost,
proste je to Brusel, co narobis
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už som to opravila,

Dvakrát sa mi tam skopíroval text. To bude tou neskorou hodinou :-).
Pekný deň ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlasím

je to tak. A je trápne, že všelijaké asociácie /podnikateľov, živnostníkov, zamestnávateľov,../ to pri rokovaní s vládou nedokážu presadiť
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tie merania

nie sú pravidlá prijaté našou legislatívou, ale európskou. Som posledná, ktorá by sa zastávala vlády :-), ale toto výnimočne nie je ich maslo... Ale tie dane, to už je na našej legislatíve ... aj som predkladala v parlamente takýto zákon, ale neprešiel.. :-(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale kolego vyssie nehovori a pravidlach pre merania - to nam moze byt suma fuk, ale o tom, ze by sa prislusna danova legislativa mala upravit tak, ze k deklarovanej spotrebe vyrobcom si moze podnikatel pausalne priratat 20% a vec by bola vybavena.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pani poslankyňa

skúste si preveriť fakty, než sa takto blamovať.
"výpočet spotreby" z technického preukazu je rovnaký už 25 rokov.
boľševici to takto stanovili ako je to do dnes.
hlupáci v parlamente to takto odsúhlasili, ako je to dnes.
"korekcia" automobiliek ktorú v poslednom čase umožnili európske pravidlá na tom nesú iba časť viny.
do spotreby sa nedalo dostať ani pred 25-timi rokmi, ani dnes.
stačili zápchy (tie boli aj pred 25-timi rokmi) keď sa opravovala cesta, stavala diaľnica, privádzač, most, tunel, nadjazd, železničné priecestie, priemyselné parky, fabriky a čo ja viem čo ešte.
k tomu neskutočné množstvo dopravných nehôd na úzkych okreskách, v lete kombajny, v zime posýpače...
samozrejme jazda v meste. stačilo, ak mal človek dve tri prevádzky a pendlovalo sa po meste. do spotreby sa nevliezol nikto. taktiež prívesné vozíky. podnikať sa začínalo na škodovkách, žiguliakoch, či východonemeckých zadymovačoch. nikto nevliezol do spotreby. spotreba bola neraz aj 12-13 litrov, hoci z techničáku trčala osmička.
tento boľševický pohon na nepriateľov štátu, ľudu a proletariátu, teda na živnostníkov a podnikateľov je tu či už v skrytosti do roku 93 či viac či menej otvorene od roku 95-6 do dnes.
zmeniť túto agustióznosť nebude možné ešte roky.
.
lebo podnikateľov, nenaviazaných na politickú a inú mafiu nenávidia takmer všetci.
to preto, že napriek uvedenému a nie len tomuto uvedenému ošípanectvu si stále dokážu udržať svoju slobodu a nezávislosť. a to sa neodpúšťa.
.
a na záver ešte čosi čo ma zakliká až na mínus 300...
:-)
naposledy ste fica vypustili z opozície a pred tým váš "expert" mihál túto nadspotrebu zaťažil ďalšími 14 timi percentami.
takže, o čom to prosím pekne točíte,
pani poslankyňa?
.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vypocet nezmeneny 25 rokov ?

[a boľševizmus musí byť zničený!!!],
nemam prehlad o legislative, ale mam pred sebou 4 rozne typy technicaku, ktore maju spotrebu uvedenu v kolonkach:
1) mesto / mimo mesta / kombinovane
2) mesto / mimo mesta / spotreba (bez kolonky "kombinovane")
3) mesto / 90km/h /120km/h (tento bude asi historicky)
4) mimo mesta / kombinovane (bez kolonky "mesto")
Nerad by som sa aj ja blamoval ale predpokladam, ze tak ako sa vyvijali technicaky, tak reagovala aj legislativa - to naozaj sa za 25 rokov nezmenilo vobec nic vo vypocte ?

Mimochodom, na sukromnom aute mam rozdiel v spotrebe medzi letom a zimou viac ako 1l/100km, ale priemerna spotreba mi vychadza priblizne tak, ako uvadza vyrobca v papieroch (plus minus nejaka desatina). Nechvalim, nepropagujem, len konstatujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

máš problém pochopiť

jednoduchý text?
dám ti radu. skús si ho prečítať viac krát.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE: boľševičko ...

Najmä tvoje "pochopenie jednoduchého textu" je tu v diskusiách už povestné.

Hlavne, že ty svoje táraniny točíš pod každý príspevok o SaS ...

(NepiJano! 1/3)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ake asociacie?

tie funguju ako zlte odbory. vedene funkcionarmi, ktori lestia klucky na ministerstvach, za nejaku ohlodanu kost. cele sa to posvati akoze "volbami" na sposob hokejoveho zvazu. proste socializmus.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tieto merania za ucelom stanovenia normovanej spotreby sa takmer vzdy robia len v skusobni, nie na realnej ceste. Dovodom je lepsia "opakovatelnost", t.j. schopnost zarucit presne rovnake podmienky (teplota, vlhkost, tlak, vietor, atd). UNECE to v podstate aj odporuca, akurat ze neriesi hned prvy problem: ze na testovacom stave sa testuje len pri "jazde" rovno. Ziadne zakruty, ziadne stupanie/klesanie. Je to realne? Asi sotva. Samozrejme aj valivy odpor "vozovky" je iny, lebo ocelove valce su podstatne tvrdsie, nez asfalt (v ktorom mozu byt aj nerovnosti).

Druha vec, NECD ("new european driving cycle") vobec nereprezentuje realne pouzivanie auta. Zrychlovat v "mestskom" cykle z 0-50km/h za 26 sekund? To co je preboha za blbost? Ak by niekto takto jazdil v meste, bude vsetkych zdrzovat, a na semaforoch ho predbehnu aj hipisaci na kolobezkach. Takych 5-6 sekund je realna hodnota. Alebo "medzimestscky" cyklus, zrychlenie z 0-70km/h za 41 sekund. No je toto normalna hodnota? Ani ziak autoskoly na cvicnej jazde nebude akcelerovat tak pomaly. A celkova priemerna rychlost za cely test (urban, aj extra-urban) je tusim okolo 60km/h. Tiez daleko od reality. A toto su predpisane cisla, nie ze minimalne rychlosti/zrychlenia.

A posledna vec, asi najtrapnejsia zo vsetkeho, je meranie "spotreby" u hybridov: zacina sa s nabitou bateriou, konci s prazdnou. A potom vyjde aj u 2-tonoveho SUV-cka spotreba 3 litre na 100km. A preco sa toto neriesi? Pretoze europskej unii to presne takto vyhovuje! Balamutit ludi nezmyselnymi udajmi, aby ich nutili kupovat nove auta s hybridnym pohonom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ach jo

nechápem
jediná výpovedná hodnota je porovnanie aut medzi sebou to nestačí
čiže podľa tvojej logiky stačí ak si porovnám auta medzi sebou a keď kupujem auto koľko má v reálnej prevádzke sa musím nechať prekvapiť je to choré kľudne sa môže použivať iná metodika ktorá by tie čísla zreálnila a platila by pre všetkých takže by mala svoju výpovednú hodnotu . A tvoj argument že každý jazdí inak a má inú spotrebu je pravdivý , ale to neznamená že netreba nič robiť treba sa snažiť aby aby metodika pre všetkých zaväzná sa čo najväčšej miere sa približovala realite a nie teraz keď je síce pre všetkých rovnaká ale z realitou nemá nič spoločné a že to ide vid USA kde to bolo rovnaké a po sťažnostiach spotrebiteľov na zavádzanie a pár prehraných súdoch sa situácia zmenila tak keď sa chce tak to ide
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No tak v prvom rade, utri si penu od huby synak, a mierni sa vo vyrazoch. Tu nie si v krcme! Okrem toho, keby si strielal tak "presne" ako pises, kludne sa postavim pred teba! :-D

FYI, pracujem ~10 rokov vo firme ktora robi presne tieto merania, takze dake katalogove udaje spotreby mna urcite neobalamutia. A o tom, co je "v pozadi" tohto biznisu viem viac, nez si ty dokazes predstavit. Ze to nesuvisi s EU? Preco potom pri kalibracnych meraniach musi byt pritomny delegat UNECE? A kto iny stanovil, ze pre urcenie normovanej spotreby sa bude pouzivat NEDC? Mimochodom, tato metodika nie je ani jednotna, ani platna pre vsetkych. Len pre EU. A aj v ramci EU je tych metodik niekolko. Takze zase si vedla. Nepojdem do detailov, tie skratky by ti nic nehovorili. Rad sa o tom porozpravam s niekym kto sa v tom vyzna, ale ty v tom ocividne mas "hokej".

Ako merat realnu spotrebu? No napriklad pouzitim realnej metodiky. Nie co sa uz vyvija (WP29, aj WHLTP by sa dala prisposobit), ale k nasadeniu je este daleko. Ono problem je aj v tom, ze ako potom porovnat spotrebu (a emisie!) stanovenu podla novej metodiky so spotrebou stanovenou podla NEDC. Sotva budu vyrobcovia opakovat tieto testy pre vsetky stare auta. A ono s tou spotrebou by sa to este dako "pretlacilo", ale co ked sa prevali ze tie emisie su realne uplne inde? Ze tie hybridy nie su az take usporne, a "ciste"? To uz bude tazsie. Najma ked niektore firmy do toho investovali uz velke peniaze...

Ze nikto nikoho nenuti kupovat hybridy? A preco potom tie dotacie, tie emisne "odpustky", tie zelene znamky, tie danove ulavy? Prave preto, aby sa volny trh trosku "deformoval" ziaducim smerom. Pre nic ine. Co si ty kupis, to mi je vpravde sum-a-fuk (ovsem z tvojej lasky k hybridom uz chapem, preco tak penis od zlosti, a dupes nozickami). Ja som pisal o merani spotreby. Nie o merani inteligencie zakaznikov. Tu clovek celkom dobre dokaze odhadnut napriklad z diskusnych prispevkov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem za rozumnú reakciu,

ušetrili ste mi robotu :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nieco k veci? Nie? Tak nic...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

cokohodoteba, ty si iny kanon

""Moje dalsie auto bude alebo hybrid, alebo cisto elektricke - zalezi na mojej financnej dispozicii. Kupim si ich preto, lebo ja chcem, mna totiz nikto nebalamuti a neobalamuti. A ze sa "to" nevyplati? Ze je to nerentabilne?
Nevadi. Ja to nekupujem, aby sa mi "to" vyplatilo. Ja "to" kupujem, lebo chcem.""

uz davno som nieco tak zabavne necital, vdaka ti chlapce, pobavil si ma

este k laboratornym podmienkam merania spotreby : v laboratoriu nie je problem vytvorit podmienky takmer identicke s realitou a x-krat ich zopakovat

este k metodike merania spotreby: kazdy jeden vyrobca aut skuma a pozna skutocnu spotrebu svojich modelov, do tychto testov investuju nemale prostriedky, lenze tie udaje nevytrubuju do sveta, zjednotit metodiku je otazka mozno 5 - 10 zasadnuti odbornych pracovnych skupin, lenze chyba vola a hlavne motivacia

este k hybridom : celkova energeticka/nakladova bilancia je u nich horsia ako pri klasickych modernych autach len so spalovacim motorom, automobilky si hybridmi docasne pomahaju vylepsovat CO2 bilanciu svojich klasickych modelov (vysoke pokuty za prekrocenie CO2 limitov) vdaka dotaciam na roznych urovniach a vdaka inemu casovemu rozlozeniu nakladov, taktiez si nimi vylepsuju image, hybridy su modna prechodna zalezitost
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME