Štvrtok, 17. august, 2017 | Meniny má Milica

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo nepodporujem pondelňajší štrajk taxikárov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Toto je fakt unikum. Keď som v noci pricestoval z dovolenky, nemohol som zohnať taxikára, ktorý by z autobusovej stanice previezol mňa a kufor na Špitálsku. Čo sú dve zastávky trolejbusom. Pod 10 eur nechcel ísť ani jeden. Napokon som si zavolal, ale operátorka, už neviem ktorej taxislužby, mi povedala, aby som sa obrátil na autá pred stanicou. Nakoniec ma zobrala šoférka za 5 eur. Celou cestou frflala. Je obrovský rozdiel či si zavoláte alebo taxík odchytíte. Niečo podobné sme zažili pred desiatimi rokmi v Bukurešti. Taxikári, ako jeden muž, odmietli ísť cirka 5 minútovú trasu od Gara Du Nord po hotel Carpati pod desať eur. Už vtedy, dávno. Dodnes ich vidím pred stanicou. Auto vedľa auta. Ani bohovi. ani jeden by neporušil spoločnú (zrejme) dohodu, že pod desať eur nejde. Už vtedy, keď to ešte bol značný peniaz.
Občas si taxík zavolám. Je to relatívne slušná cena. Ale ak by som mal zobrať taxík na stanici alebo pred Tescom, tak to radšej pôjdem pešo. Pamätám si, nie je to tak dávno, ako sa istá partia pred "My" chvastala medzi sebou ako a koho a o koľko odrbali. Bez hanby, že ich počujú ľudia. Jedno je isté, že na UBER doplatia aj slušní taxikári. Ale to už tak v tomto čiernobielom svete chodí. Nerozlišujeme. A možno je to tak, ako to má byť. Vo svete, kde silnejší požiera slabšieho a kde nie sú nastavené pravidlá hry. Takto vyzerajú všetci taxikári ako gauneri. Čo nie je zďaleka pravda. Fakt je ten, že sa nikto nezaujíma o tých, ktorí prídu o prácu, ktorú robili dobre. Je to tak všade. Chápem veľmi dobre, že gaunerskí taxikári zavarili aj tým slušným. S tým nikto nič nenarobí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ci na UBER doplatia. Ja pouzivam Hopin, ktori maju podobny princip, akurat sa plati v hotovosti (alebo kartou, ak niekto chce dat cislo svojej karty taxisluzbe). Da sa tam vidiet cena za km aj hodnotenie sofera.
Ja uz mam dnes tiez svojich "oblubenych" - viem, ze su slusni, ze ma neoklamu, ze ma dopravia tam kam chcem najkratsou moznou trasou a ze maju normalne ceny. Ti taxikari si podla mna zarobia viac - a aj sami hovoria, ze je to lepsie ako ked boli v taxisluzbe. Aj pre nich je to flexibilnejsie a pohodlnejsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hopin nie je "podobný princíp ako Hopin". Hopin má zmluvy s oficiálnymi taxikármi s licenciou, UBER má obyčajne taxikárov bez licencie. Takže z toho pohľadu to naozaj môže vyzerať ako nefér voči licencovaným taxikárom - splnenie podmienok licencie totiž nie je zadarmo.

UBER ale vďakabohu môže vytvoriť tlak na to, aby sa nezmyselné regulácie (licencie) konečne zrušili.
Nie je žiadny dôvod aby štát tzv. reguloval taxislužby. Celá regulácia spočíva iba v buzerácií a byrokratických procedúrach, pod záštitou ochrany zákazníka. V konečnom dôsledku sú jej produktom zbytočne premárnený čas taxikárov, zbytočná "práca" úradníkov (t.j vyššie náklady štátu --> vyššie dane) a následne vyššie ceny pre konečného spotrebiteľa. A vôbec to nefunguje - to že taxikári úplne bežne oIebávajú všetci dobre vieme.

Hodnotenia zákazníkov daného vodiča v aplikácií sú mnohonásobne efektívnejšou reguláciou než akýkoľvek štátny byrokratický mechanizmus, a sú úplne zadarmo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:-)) mne sa páči popis pod ilustračnou fotografiou - "Ceny na informačnej tabuli sú dvojnásobné oproti tým, ktoré ponúkajú väčšie taxi firmy."

Autor zabudol dodať, že aj vozový park tej taxislužby je minimálne päťnásobne drahší oproti tým, ktoré majú iné taxislužby. Nech sa teda z letiska odvezie v Dacii, alebo nech si počká na autobus. Je to len a len jeho slobodný výber. :-))
Mal by sa zmieriť s tým, že príkazová ekonomika a tvorba cien v praxi nefungujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

monopolistické dinosaury

by si mohli uvedomiť že európsky roboš nemá šancu proti čínskym deťom v otrokárňach, nahrávacie hudobné firmy zistili čo je to tlak infernetu, gúgeľ ukradol celosvetový trh s reklamou a noviny krachujú, atď atď... a oni si myslia že budú ako jediní zachránení p

Prídu robotické autonómne "taxi", a dovidopodopi. A tak či tak minimálne 50% dnešných džobov zvládnu do 10 rokov roboti, vrátane pisálkov smetiarskeho typu, a adminov zakazujúcich diskusie (slobodne: sme.fre!eforu!ms.net - ten antifiltrový ! vyhodiť)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uber nie je alternatívou. Jeho vodiči porušujú množstvo zákonov SR a tým sú nebezpeční pre spoločnosť. Tvrdiť, že páchatelia správnych deliktov a priestupkov z Uber-u sú alternatívou voči subjektom, ktoré zákon dodržiavajú je choré. Nositelia názorov, ktorí obhajujú delikventov by sa mali zamyslieť nad svojim hodnotovým rebríčkom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zamysliet nad hodnotovym rebrickom

A hned potom zaplatit vypalne zlodejskym prostitutkam, ktore vas zvazu, okradnu a aj tak neodvedu dane???
A ze preco prostitutka? Stoji to na ulici, mysli si ze mu patri mesto a snazi sa ta okradnut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tiez som mal navstevu z NYC, kde je taxikarska kultura na svojej urovni.
V BA si taxikar uctoval z hlavnej stanice do centra (je to max 3km so vsetkymi kluckami) 25eur. To aj Newyorcanovi padne sanka a to je zvyknuty na drahe taxiky a pakistancov co sa ho snazia osmeknut.

Ja som si zavolal taxik z letiska do vrakune a poziadal som taxikara, nech hned odboci na obchvat a potom zlezie na vrakunu. On ze bla bla... siel rovno okolo ikei a avionu, kde su tri semafory a stale plno, aby sa znova napojil na obchvat o 500 metrov a 10 minut neskor ako kde som ho poziadal ja. To si dovoli taxikar voci domacemu.

Pripustam, ze som mal aj par dobrych skusenosti, ked bol taxikar rychly, presny, ziaden BS a uctoval spravne. Ale je to loteria. Dokonca aj pre domaceho.

Cokolvek dokaze v BA tento chaos vylepsit bude vitane. Zatial mi to ale skor pride ze zlodej krici chytte zlodeja.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To mojich znamych zo Svajciarska stala cesta taxikom z letiska k hotelu Danube 240e (alebo svajciarskych frankov? uz si nepamatam). Tolko vraj neplatili ani v Moskve, a tam ich vrat tiez dobre obtiahli.

Ze cesta z letiska na hviezdoslavove trvala vyse hodiny, isli okolo dakych tovarni (?), par krat ponad velku rieku (dunaj asi), aj popri zeleznici. Vraj mali aj dojem, ze sa chvilu vracali naspat. A ako "potvrdenku" im dal zdrap papiera, na nom nacmarana cena a necitatelny podpis. No pekne ich ojekabatil. Takemu len odrapit paprce od samej prde|e! Pre bratislavskych taxikarov nemam dobreho slova. Len nech s nimi uber zatoci!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

240 eciek???? tak ale prepac, v moskve je cesta na letisko - trebars aj skrz moskvu v hodnote cca 2500 rublov, co je max. 35 eur!!!! pri dnesnom kurze. a viem o com hovorim, kedze som v moskve donedavna zil 7 rokov.

ale ak chce odo mna taxikar taku istu sumu na vzdialenost centrum bratislavy - senec ... tak to je zderstvo! to sa bavime o kilometrovej vzdialenosti asi tak tretinovej az stvrtinovej oproti moskve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale v moskve sa musis na cene dohodnut vopred. Ak sa nedohodnes a vyzeraz ze si pri peniazoch a zmatany tak si velmi dobra obet. Tam uz je o stasti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Minulý týždeň som čumel

Išiel som v Alanyi z centra na hrad -Castle a keďže dlho nešla štyrka, vybral som sa taxíkom. Pýtal som sa na cenu, vraj 15 lír. Nechcel som veriť vlastným ušiam, je to nejakých 5 juro. A fakt, zaviezol ma serpentínami hore a za 15 lír ďakoval, až som čumel. Baj očko si myslím, že doma by som zaplatil nejakých 20 a ešte by sa taxikár tváril, ako sedem ubolených *****
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pouzil som taxi

na zavolanie z DD na letisko. Prisla pani s mercedesom, bez slova nam nalozila kufre a islo sa. Stalo to 195 SK (este boli), grandsky som jej dal 200. O tyzden neskor sme sa vracali. Opat ten isty telefon, prisla obstarozna felicia a taxikar si vyuctoval 300.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mozno to bol doplatok za historicke vozidlo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aby boli v telke ,logika.

Ja som zvedavy ci budu strajkovat aj ty 5 eurovy taxikari lebo su lacnejsi ako UBER.Sa smejem ,ze tu este nebol pozitivny prispevok na bratislavskych taxikarov ,aspon jeden nech niekto napise..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Bratilslava pripravuje VZN o taxi

Prosim piste sem napady na zlepsenie taxi, magistrat pripravuje nove VZN, tak to posuniem. Padli zatial rozne idei, napr. ze budu taxi boxy pre vsetkych, nie pre kazdu firmu, resp. zdruzenie, ktore sa budu de facto prenajimat. Tak by sa mozno dala regulovat aj cena, ale to sa este overuje. Dalsie napady boli rovnaka farba alebo aspon sachovnicovy pas od oknom, nejake standardy poskytovania sluzby, evidencne cisla s koncoukou TX a pod.
Napiste nieco realne co by sa dalo spravit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

taxikari o.ebuju zakaznikov a magistrat vymysli sachovnicovy pas ... nemam slov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Co je na tom zle? Ak sa stanovia nejake strandardy, ktore ale budu dobrovolne (lebo mesto do nich nikoho nutit nemoze), tak je fajn aby vozidla co sa k nim pripoja boli nejako oznacene. Sachovnicovy pas je znacne jednoduhsie riesenie ako jednotna farba.
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME