Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Keď bratislavský magistrát bráni paragrafmi nelegálny stav (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

a to ze kazda prdava

prevadzka si suchne nejaku nelegalnu reklamu na cestu / chodnik im nevadi?
BTW preco su stale v uliciach stojany PRESENTu? Vsak nemaju zmluvu. mMesto by ich mohlo skasnut na pokutach. Ale asi je evidentne vsetko uz vyriesene, lebo maju cas na to aby riesili detaily aku s 4 kvetinace bez stavebneho povolenia.
Toto mesto dopadne velmi zle.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

priznam sa, ze mna by to dost nahnevalo kebyze mi nejaky aktivisti j.bnu na chodnik kde parkujem kvetinace.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj vtedy ak by tvoje parkovanie na chodniku porusovalo nejaky predpis alebo nariadenie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Treba dat kvetinace po celej petrzalke

potom najat firmu nech za poplatok vytvori nove parkovacie miesta :). Kto asi tych aktivistov plati?
Ja tiez nakreslim par ciar na cestu ked mi budete platit len polovicu z toho co vylobovala firma u poslancov v petrzalke.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:filantrop kiska

Takých nešťastníkov - bezbrehých egoistov, vyhováračov sa na čokoľvek ti máme milóny. No kto tzých aktivistov plati? no predstav si chamtivec a závislivec nik ich neplatí. Je to zvláštne, ale to bezbrehý egoista nepochopí. Tvoja hymna znie Ja...Ja...Ja ... len Ja. Tak si to uži a začni kresliť tých pár čiar.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nedristaj
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nechcem tu obhajovať autá parkujúce na chodníku.
Sám bývam v Rusovciach a mám vlastné miesto pred rodinným domom.

Ale zamysleli sa aktivisti aj nad tým, že keď takto zaberú miesta v rôznych častiach Bratislavy pre dajme tomu 20 áut, tak tie autá budú musieť aj tak niekde zaparkovať?

De Facto sa počet áut parkujúcich problémovo nezníži, len sa premiestnia na iné miesto, možno bezpečnejšie, možno nie. Ale každopádne budú prekážkou niekde inde.

Z hľadiska nehodovosti úsekov tu rovnako vidím sporné informácie,
(stále sa len logicky zamýšľam, nikoho neobhajujem),
pretože nikde nevidím nejaké info o nehodovosti tohoto, alebo podobných úsekov.

Je to skôr o šikovnosti vodiča, viem to, pretože sám jazdím po Bratislave nejaký ten rok do práce, aj v časoch špičky, takže sa s podobnými križovatkami stretávam tiež.
Tým pádom mi príde divné, že sa ľudia, vodiči a pod. už dávno nesťažovali a nereklamovali daný stav križovatky. Vidím len pár dobrovoľníkov, ktorý v tom vidia problém. Chcem tým povedať, že mi chýba hlas ľudu.

S reklamou PRE-SENT napríklad vidím úžasnú a vydrenú robotu aktivistov, čo sa však pri týchto samozvaných dopravných úpravách nedá povedať.

Nieže by na to aktivisti išli zle, ale musia sa zamyslieť, kam ich riešená vedú.
Pretože s dopravnou politikou v Bratislave sa nedajú veci riešiť takýmto jednoduchým spôsobom, pár kvetináčov na pár miestach v Bratislave môže mať oveľa väčší negatívny vplyv na celkový stav dopravy.

Pokiaľ aktivisti nemajú nejaký širší plán obnovy parkovania v Bratislave, čo nieje v ich silách, tak takýmto spôsobom len vylievajú vodu z deravej potápajúcej sa lode namiesto opravy dier v jej trupe.

Upozornenie na PRE-SENT beriem ako skvelú a nápomocnú záležitosť, blokovanie určitých miest kvetináčmi skôr beriem ako presúvanie chaosu z jedného miesta na iné.

Ak by kvetináče znížili napríklad nehodovosť z 10 nehôd týždenne na danom úseku na 0 nehôd na úkor pár áut, bolo by to fajn, takto ale na úkor pár áut, ktoré sa budú chcieť tlačiť inde, ušetria auto jednému-dvom nešikovným vodičom mesačne(ak nie štvrťročne).

Opakujem, parkujem pred vlastným rodinným domom, nad problémom sa zamýšľam logicky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsak nech stoja na chodnikoch, ak je to zakonom dovolene. Ale ak brania vo vyhlade a v prehladnosti cestnej premavky, alebo brania napriklad chodcom rozhliadnut sa, aby bezpecne vstupili na vozovku, tak tie kvetinace sa v takych pripadoch velmi hodia. S jazdenim do prace autom mam tiez svoje skusenosti, aj s parkovanim vo vytazenych usekoch, ale takto zaparkovat by mi nikdy nenapadlo, hoci by mi to zakon aj dovoloval. Tie kvetinace sa na tych par miestach naozaj hodia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dá sa s tebou len súhlasiť!
Existuje právo na zaparkovanie každého automobilu?
Existuje právo zaparkovať v blízkosti cieľa mojej cesty?
Moje právo je viac ako právo iného?
*
Arogantní ***** Odskočí si na 10min, však to len na chvíľu, a zablokuje električku - však toť nedávno. Postaví sa na chodník, však tam je miesto. Postaví sa do križovatky - však nech každý dáva pozor! Zablokuje výjazd z parkovacieho miesta... však počká!
To je tá arogancia, keď mojich vlastných 5 -10 minút je dôležitejších, ako akýkoľvek predpis, akýkoľvek ohľad na druhých. 10 minút cudzieho je okamih, ale mojich 10 minút by bola úžasná strata!!! Ja, ja, ja... A kto sa mi pokúša zobrať právo byť arogantný a hlúpy, tak tomu to pekne vytmavím!!!!
Neverím, že by sa v dosahu 10 minút pešo nenašiel nejaký flek kde sa dá auto odstaviť bezpečne!!! Ale mojich 10 minút, však ten čas by som mohol stráviť napríklad na pive, či len tak, postátím na chodníku!!!
Však choďte do Viedne, dedinčania bratidslavskí a postavte sa na chjodník v križovatke.... a zrazu sa to dá, že rešpekt k predpisom. Kamrát hockedy pri príchode domov hľadá miesto na zaparkovanie aj 15-20 minút od bytu! A ani by ho nenapadlo postaviť sa na chodník tak, aby zavadzal.
*
Raz som jedného, kto sa poztavil na chodník tak, že ho celý zapratal, upozornil a on mi vynadal: "Vy, vy, jeden občiansky aktivista!!!!!!" Skrátka, bol to zjavne slušný človek :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

logicky?

tak ja sa tiez zamyslim logicky nad tvojim prispevkom.

1. pretože nikde nevidím nejaké info o nehodovosti tohoto, alebo podobných úsekov: to ze tam parkujuce auto vytvara prekazku a nebezpecnu situaciu, tak na to netreba ziadnu statistiku nehodovosti, aby ti z toho logicky vyslo, ze to auto vytvara prekazku a nebezpecnu situaciu. lebo ak vravis, ze je to o sikovnosti vodica, tak potom sa moze jazdit aj na cervenu. ved ked je vodic sikovny ....

2. že sa ľudia, vodiči a pod. už dávno nesťažovali a nereklamovali daný stav križovatky: a na to si ako prisiel? len preto, ze dany stav nie je vyrieseny, tak ti logicky vyslo, ze sa nikto nestazoval? a logicky ta nenapadlo, ze sa ludia aj stazovat mohli, ale nikto to doteraz nevyriesil?

3. takto ale na úkor pár áut, ktoré sa budú chcieť tlačiť inde, ušetria auto jednému-dvom nešikovným vodičom mesačne(ak nie štvrťročne): preco si odporujes sam sebe? na uvod hovoris, ze ziadne nebezpecne miesto, ziadne nehody a na zaver pripustas, ze predsa len mozno 1-2 nehody mesacne (stvrrocne). nejaka divna logika, nemyslis? a co sa tyka sikovnosti, nesikovnosti to som ti uz vysvetlil. p.s. to ze to doteraz boli len plechy, mozno 1-2 stvrrocne, tak aj ked si myslis, ze si sikovny, ked nahodou tamadial pojdes a zotrie ta nejaka avia a spolujazdec za tebou na zadnom sedadle odleti do nebicka, tak budes prvy, kto sa pri vysetrovani nehody bude ohanat zle zaparkovanym autom a ze si nevidel. vtedy nebudes taky hrdina, aby si povedal, ze je to tvoja chyba, ze si bol nesikovny. potom ti mozno niekto logicky zmyslajuci povie, ze ked si nevidel do krizovatky, tak si mal vystupit, ist sa pozriet a ak by bola situacia ok, vratit sa do auta a ist. tiez logicke riesenie problemu, nemyslis? len trochu chorou logikou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Strašne zle si to pochopil. Buď tadiaľ nejazdíš, alebo vôbec niesi z Bratislavy.
Na tom úseku je výhľad na cestu v poriadku, aj keď tam stoja zaparkované autá, je to len o schopnostiach vodiča vedieť sa postaviť na hranicu križovatky a zhodnotiť situáciu.

Strašne prskáš, si nasrdený až to z teba kypí. Takýchto križovatiek je v Bratislave x-milión, normálne sa na nich jazdí, ak by boli tak mega problémové, už dávno by si obyvatelia alebo vodiči vydobili svoje.

Nie, tu ide o iný problém. O problém, ktorý treba komplexne vyriešiť a nie hurvínkovskou logikou autá presunúť inam. Môžeš vodu z lode vylievať, ona sa ti stále potopí.

Argumentovať tým, že by sme zachránili jedno-dve autá štvrťročne je mimo logiku, pretože to by sa potom muselo zmeniť 3/4 križovatiek, aby mali tie dve autá za 3 mesiace ušetrené plechy. Ako si myslíš, že by potom parkovali všetky vytlačené autá ? Parkovali by na ešte horších a neprístupnejších miestach ako tomu bolo doteraz, čiže loď sa ti stále potápa a ty len vylievaš vodu ako môžeš.

A naozaj vidno, že tadiaľ nejazdíš, pretože ja áno, tá cesta je jednosmerka, z ktorej autá len vychádzajú, stačí sa natlačiť na pravý okraj výjazdu, zväčšiť si zorné pole a na cestu máš dostatočný výhľad (šikovnosť vodiča).

Bohužial, tí nešikovní vodiči si plechy skryvia aj na parkovisku pred nákupným centrom.

Vlastne, nedokážem si predstaviť, že ľudia, čo reagujú na môj komentár vôbec niekedy jazdili alebo videli situáciu v Karlovej Vsi, alebo Petržalke, kde sú pravidelne zapchaté výjazdy križovatiek alebo odstavené autá v celom jazdnom pruhu. A to sú úseky 10krát horšie ako tento, ktorý sa rieši v blogu.
Ako mi Michal vysvetlíš, že sa tam normálne jazdí denno denne bez nehôd ?
https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1sNx5uK7neP65yAdeobOiF pw!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=sk
Táto cesta, ktorú som ti linkol, je ráno plné po oboch stranách autami.
Ráno vôbec nevidieť aké autá idú z kopca.
Ale ľudia tam parkujú , nepokutujú a neblokujú to kvetináčmi lebo vedia, že by len problém presunuli z bodu A do bodu B.
https://www.google.sk/maps/@48...!3m7!1e1!3m5!1s9r9ilvXhkJI-_00A3kNP 5g!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D9r9ilvXhkJI-_0 0A3kNP5g%26output%3Dthumbnail%26cb_ client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100 %26yaw%3D71.041451%26pitch%3D0!7i13312!8i6656?h l=sk
Rovnako táto križovatka v Petržalke. Každé ráno býva preplnená z oboch strán autami, výhľad je tam rovnako obmedzený. Vodiči sú ale so stavom stotožnený a problém sa nijako nevyrieši tým, že tam nasadíš kvetináče.

Skôr nastane problém v zime, keď kvetináče zasype odhŕnacie auto snehom a vodiči, ktorí o zmene nevedia, si plechy pokrčia tým, že na kvetináč narazia pod vrstvou snehu.

Trochu logicky uvažuj predtým, než začneš prskať. Máš strašne vysoký dojem, že tvoje argumenty ma zmietli pod zem, ale v podstate si len ukázal, ako ta hnev ovláda pri logickom vyvracaní argumentov.
Inak tých križovatiek podobným tejto by som ti mohol sem posielať do rána po celej Bratislave.
Myslíš, že je to naozaj taký problém, ako sa javí ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Odkazy na križovatky mi nevyšli, tak pre zmenu ešte raz:

Križovatka v Petržalke, obdobne zablokovaná, napriek tomu bez nšhôd každý deň využívaná.
https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1sa8_UOJiQXMkX8905nuQE BQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk

Rovnako táto ulica v Karlovke, na foto nevidieť, ale je každé ráno plná po oboch stranách takže keď vychádzaš, tiež máš slabší výhľad. Ale podľa logiky tohoto blogu by tam mali mať vodiči pravidelne nehody.Šup tam kvetináč.
https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1sX7CrIKbaaQV3RehaMu2L aw!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk

Teraz naša problémová križovatka. Mysliš, že keď sa s autom postavíš na pravý okraj vozokvy (z nášho pohľadu po ľavej ruke) tak nemá dostatočný výhľad na BUS pruh?Aj keď z takej cesty vychádzaš, predsa sa netlačíš na ľavý okraj vozovky,k zaparkovaným autám, ale snažíš sa zväčšiť si zorné pole, aj keby tam to auto nestálo. Ja tadiaľ jazdievam a z osobnej skúsenosti toto všetko píšem. Ty Michal máš akú skúsenosť ?
https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1sLVpplvKaUPIbF-94TuD4 Rg!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk

Čo tvrdíš ty? Na základe čoho ?
Ak ti teraz niekto napíše na FB že si rozbil auto v Auparku pri výjazde z parkoviska tak to parkovisko zrušíme ? Lebo jeden nešikovný vodič ?

Ja si myslím, že podľa logiky tohoto článku by sa mali nehody stávať na podobných úsekoch pravidelne aby tam boli potrebné kvetináče.

Rovnako táto križovatka v Ružinove. Myslíš si, že potrebuje kvetináče ? A na základe čoho ?
https://www.google.sk/maps/@48...!3m6!1e1!3m4!1sLkeAYK4FRie0RbuOMcIY GQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=sk
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Možno tie kvetináče raz ušetria aj život jedným-dvom "nešikovným" vodičom. Kto vie.
Ale o to v princípe nejde. Ide o to, či sú ľudia ochotní rešpektovať zákony vždy alebo len vtedy, keď im to vyhovuje. A to v škále od takýchto banálností až dodatočné legalizovanie čiernych stavieb.
Prečo by niekto musel mať kompletný plán obnovy parkovania v meste, keď chce riešiť parkovanie v rozpore zo zákonom?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Parkovacie miesto je

dôležitejšie než bezpečnosť? A dokonca posväcuje aj porušenie rozummého a odôvodneného paragrafu zo zákona 8/2009?

Už dlho som nečítal arogantnejšiu somarinu než toto:
Ak by kvetináče znížili napríklad nehodovosť z 10 nehôd týždenne na danom úseku na 0 nehôd na úkor pár áut, bolo by to fajn, takto ale na úkor pár áut, ktoré sa budú chcieť tlačiť inde, ušetria auto jednému-dvom nešikovným vodičom mesačne(ak nie štvrťročne).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sorry TychoDe, tvoje odpovede si vždy vážim, ale teraz si pozri moju reakciu vyššie.
Použil som niekoľko z množstva obdobných križovatiek v BA, kde sa takto jazdí denne.

Ak by si všade nasadil kvetináče, asi by tie autá samé nezmizli, parkovali by zas niekde, kde by zavadzali a jednoducho sa ich nezbavíš.

Rovnako o nebezpečnosti by sa mohlo diskutovať, pretože ak by boli tieto križovatky také ultra nebezpečné, asi by bolo problémov na nich viac.
Opak je pravdou a takto sa v BA jazdí stále, na preplnených križovatkách je jednoducho rozhľad slabší, tak to býva. Vyriešiť sa to ale kvetináčom nedá, ale zmenou parkovania.

Sám vidíš že polícia to ticho toleruje, lebo by to bola mravenčia práca a tých križovatiek je jednoducho tak veľa, že by to nikto nestíhal pokutovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Trochu ti aj rozumiem,

ale akosi mi je neprijateľný takýto postup - nechajme ich zavadzať tu. lebo ináč by zavadzali inde. Nakoniec - sám si práve napísal, že vyriešiť sa to dá zmenou parkovania. A to, že polícia to ticho toleruje, nie je preto, že by usúdili, že je to ako tak dobré riešenie, ale preto, že sú leniví. Presne ako píšeš - mravenčia práca im nevonia. Popravde, myslím, že to riešenie, o ktorom píšeš - zmena parkovania, by mala viesť k tomu, amy tento tap mravenčej práce policajtov nebol potrebný. Jednoducho, aby sa dalo parkovať len tam, kde je to rozumné a bezpečné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ešte k tej zmene parkovania:

Jednoducho si musíme uvedomiť, že existuje číslo, počet áut, ktoré sa do BA civilizovane zmestia. A čím skôr (pred 10 rokmi bolo neskoro) treba zaviesť systém, ako toto číslo neprekročiť. BA iste nie je prvé mesto v Európe alebo na svete, ktoré má problém s parkovaním, skúsenosti existujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trochu pomýlená optika, pohľad na ľudí-aktivistov, ktorými záleží na ich okolí a dávaju to svojími skutkami aj najavo. Áno, ich odplatou je čisté okolie a spokojnosť s fungovaním mestského životného prostredia.

No nie je pomýlené si myslieť, že aktivisti prinášajú riešenie a suplujú platených úradníkov?
Haló! Oni podľa mňa správne nastavajú zrkadlo úradom, správe mesta, ktorá rieši problémy nefektívne (viď PRESENT) a viac ich kumuluje a privieraním očí tlačí pred sebou alebo prehliada.

Som prekvapený, že aj bežný ľudia ako "keby bolo keby" ich v nímajú ako riešenie pre spoločnosť, pre mestský priestor. Nemyslím, si že to je v silách pár jednotlivcov-dobrovolníkov vykonávať všetky tie zanedbávané funkčnosti, ktoré mesto má zabezpečovať. A nie je ich málo!

To myslíte vážne aby dobrovolníci riešili dopravu, či parkovaciu politiku? Áno, dopravná polícia si neplní svoju funkciu a z vysoka kašle na 5m vzdialenosti. No ale má robiť ich prácu dobrovolník? Možno sa aj toho dožijeme.

To je podľa mňa to isté ako keby ste chceli od dobrovolníka, aby vám vyoperoval slepák? Na googly pozrie ako to má vyzerať a spraví.
Trochu pomýlené, nie?

Je hanbou úradníkov a je smutné, že za dobrovolníkom vidno poriadnu robotu, na ktorú sa pozeráme a o ktorej diskutujeme, namiesto podstaty, a to zanedbané vyžadovanie dodržiavania pravidiel a neriešenia funkcie a výkonov, ktoré má zabezpečiť v požadovanej kvalite mesto a mestský, či úradník!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale zamysleli sa aktivisti aj nad tým, že keď takto zaberú miesta v rôznych častiach Bratislavy pre dajme tomu 20 áut, tak tie autá budú musieť aj tak niekde zaparkovať?

Ale povolit porusovat (naschval prehliadat) zakon tiez nie je riesenie. Napr. taki ludia zo zbrojnym pasom by mohli strielat na ulici hlava, nehlava.. lebo sa to tiez bude prehliadat, ak toho bude vela.

Staci dokoncit niektore parkovacie domy, ktore su rozostavane a nefunkcne. Na dvojkriznej funguje super, hoc je "od ruky". Naopak oproti ekonomickej (Blagoevova?) je rozostavana, mury su, tam to skoncilo. Na dokoncenie vela netreba a je v priamom susedstve s parkoviskom aj sidliskom. V meste tiez su rozostavane ine budovy, stare opustene (narychlo si spomeniem vedla Eurovei, kazdorocne tam davaju nove dosky na okna, lebo tam spia bezdaci alebo tam chodia rozne gps hry pre svoje ulovky).
 

1 2 3 4 5 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME