Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aké by mali byť požiadavky učiteľov? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Iste sú

tí hlúpi učitelia strašne radi, že im pán bloger konečne vysvetlil, čo by mali chcieť.

Mňa ale, tak ako asi každého, zahreje pri srdiečku keď sa v mojom živote na okraji zorného poľa zjaví nejaký ten mladší jedinec a oznámi mi, čo je presne s mojím životom v neporiadku a čo by som mal spraviť a ako. Je to také povzbudzujúce, že mládežníci (koniec koncov ako aj ja v tom veku) *vedia*. Všetko.

Ono to vekom prejde, tá istota, ako *majú* veci byť a čo majú ostatní ľudia robiť. Treba si to užiť, ja si spomínam, že to bol celkom príjemný pocit. Ale už zabúdam.

No a po istote nastúpia pochybnosti vyšperkované strachom zo smrti. Tak veru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Namiesto sarkastického príspevku by ste mohli radšej podporiť autora, že sa snaží niečo zmeniť. Je samozrejmé, že mu chýbajú skúsenosti a berie do úvahy len malé zrnko z toho, čo už máte Vy zažité. To si fakt myslíte, že je táto problematika až tak náročná, že to nemá dôvod riešiť? Ako ste Vy skúšali riešiť túto a podobné problematiky vo svojom živote, keď ste boli tiež naivný a sebaistý? Mohli by ste nám dať nejaké rady? Budeme radi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No, ja si myslím,

že to náročné je, a to dosť. A v žiadnom prípade by som si na podobnú zbierku receptov vytiahnutých z príručky mladého libertariánskeho svišťa (edícia lokalizovaná pre Slovensko) netrúfal.

No napríklad taký ten skvelý bod 1, skvelý nápad. To už bolo realizované v USA, prosím pekne. Volalo sa to všelijako, medziiným aj "No child left behind", to znie dobre, nie? Beží to tam, v rôznych modifikáciách, už druhú dekádu. A výsledky sú údesné, ako bolo jasné úplne všetkým kvalifikovaným osobám už v okamihu prvého návrhu.

Došlo k širokej politickej zhode, zástupcovia ľudu dvíhali paprčky ako zmyslov zbavení, ľaví praví strední všetko jedno, Z politického hľadiska samé výhody, dajú sa na to nacapiť úderné floskuly a zlíznu si to jednak decká, ktoré nevolia, potom učitelia, ktorých je málo a nikoho nezaujímajú. Takisto ako u nás. Je možné vytvoriť skvelú parazitickú triedu firiem vyrábajúcich a kontrolujúcich "objektívne testy", tam sa momentálne točia miliardy $$$. Prípadné negatívne efekty? Tie nastanú najskôr po dvoch volebných obdobiach, so who the f**k cares? Paráda.

Proste, uzákoníme, že "všetky decká budú nadpriemerné". Super. A keď nebudú, dáme škole/okresu/štátu menej peňazí a povozíme sa na učiteľoch, lebo to je ich vina.

O nezamýšľaných (ale predvídateľných) efektoch tejto zákonnej iniciatívy je možné dočítať sa na wikipedii, tuto prosím: https://en.wikipedia.org/wiki/... .

Momentálne sa toho katastrofálneho fiaska ešte držia, pretože mnohí mocní politici v tom trčia až po uší. Pritom všteci už mnoho rokov vedia, aký debilný nápad to bol. Budú to musieť odvolať alebo zmeniť, možno to spraví Trump alebo Sanders.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Trochu odbočím od témy

Nie som odborník v tejto oblasti, ale páči sa mi Vaše argumentovanie a myslím si, že by ste mali prezentovať svoje názory lepším spôsobom. Viete prečo? Lebo tu na sme.sk sa Váš názor veľmi rýchlo stratí aj napriek tomu, že máte lepší názor ako pán bloger. Sme.sk nie už to, čo bývalo. Aj v tejto diskusii, keby ste nezareagovali, tak by autor ani nevedel, čo robí zle a žil by naďalej v nevedomosti. Koľko je tu vlastne rozumných diskutujúcich? Je to aspoň kladné číslo?

No dobre, kde teda diskutovať, keď nie tu? Rozhodne by to malo byť miesto, kde je veľká koncentrácia diskutujúcich, ktorí sa vyznajú v danej problematike. K tomu by mohli slúžiť napríklad odborné fóra. Avšak stále je veľa oblastí, kde je málo odborníkov, málo diskutujúcich a teda žiadne aktívne fóra. Čo potom? Myslím si, že k tomu by bolo najlepšie využiť wikipédiu (alebo presnejšie wikidata).

Z wikidata sa v poslednej dobe tvorí niečo ako centrálny mozog. Málokto si uvedomuje všetky tie možnosti, ktoré umožnuje. Napríklad je možné zverejniť nejaký názor a spojiť tento názor s nejakým politikom. Ľudia by sa tak mohli lepšie vyznať, že ktorý politik zastáva aký názor. A ak by sa to niekomu nepáčilo, tak by sa mohla vytvoriť diskusia. Na wikipédii sa jedná o stránku "diskusia" alebo "talk". Je to jednoduché, ale nevyužíva sa to ... (Btw vidíte aj Vy tú analógiu s eurofondami?)

Súhlasím teda s Vami, že je to náročné, ale to neznamená, že sa nebudeme pokúšať o riešenie. Aj pán bloger by mal lepšie zvážiť, kam dávať názory a aj spôsob, akým prezentovať. Ak si myslí, že má pravdu, tak by mal tvoriť stránky na wikipédii (aj keď spočiatku veľmi chybné). Ale rozhodne by to mal spraviť s iným spôsobom ako v tomto blogu. Pri písaní názoru je vždy dôležité uvádzať, odkiaľ dané informácie autor berie a ak má k tomu nejaký dôvod, tak ho uviesť. Nie ako tento článok v tomto blogu, kde nie je žiadna referencia. KATASTROFA! Nech sa potom nečuduje, že jeho článok má nulovú hodnotu. Dôležité je odkazovať! Už Vy ste vo svojej reakcii použi jednu referenciu na wikipédiu. Potom Miloslav P. v tejto diskusii dal dokonca 3 referencie, ale tak sa to tiež nerobí, pretože v jeho článku je zase 0 referencií. Je jasné, že je to oveľa pohodlnejšie, ale myslím, že je proti takýmto reakciám bojovať.

No dobre, možno je to až tak komplikované, že naozaj nemá zmysel niečo riešiť. Technologický pokrok ide dopredu, tradície idú dozadu. Stále sa snažíme byť lepší a nakoniec to dopadne tak, že len hlúpneme a budeme hlúpnuť až kým nás neprevládne umelá inteligencia.

Ach, rozrušilo ma to ... idem do školy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dakujem za oba diskusne prispevky. Ja nemam ziadne refencie, pretoze som cerpal z toho co mi napadlo. Moja poita je, ze nie ja, ale ucitiela by mali davat navrhy, vyjednavat, lobovat, komunikovat a pod. Ja hlavne tvrdim, ze skolstvo (a nie len to) ma vazny problem, a zvysenie platov ucitelov ho nevyriesi. V zdravotnictve je vraj viac penazi ako je treba a vsetci vidime ze nefunguje. A preto ja, v tomto pripade zastupca verejnosti, sa v pripade poziadavok ucitelov o zvysenie platov, staviam skepticky, lebo v provom rade by sme mali chciet kvalitu a potom adekvatne ohodnotenie. A to nech si uvedomia nie len ucitelia ale aj zodpovedni politici co tvoria zakony.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nehnevajte sa, ale

"v prvom rade by sme mali chciet kvalitu a potom adekvatne ohodnotenie" plati presne v ktorej inej časti pracovného trhu? Keď si založím reštauráciu a chcem aby fungovala na nejakej úrovni, musím kúpiť na pracovnom trhu kvalitných čašníkov.
Boli ste v Bratislavskom meštianskom pivovare na večeri niekedy? Tam majú čašníci x-násobné príjmy ako inde. Pretože majiteľ preplatil Viedenských majiteľov reštaurácií -- tam všetci boli, nestratili sa. A aj to patrične vyzerá. Švih, ochota, cudzie jazyky. Nie ako inde.

Prečo sa všetci domnievajú, že v školstve to bude nejakým magickým spôsobom fungovať inak? Trh je trh. Trhový mechanizmus je nezávislý na morálke, vo svojej podstate. Preto je pri ekonomických javoch (a nedostatok kvalitných učiteľov ekonomickým javom je) nezmysel argumentovať morálne "mali by -- nemali by". To je ako sťažovať sa na to, že gravitačná konštanta je príliš veľká a "podľa môjho názoru" by mala byť menšia.

Každým rokom na školy nastupujú noví absolventi, ale keďže sa nedá z platu vyžiť, buďto dajú výpoveď. Chceme aby ostali? Zaplaťme ich. Žiadna mágia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobry den, nehnevam sa. Mate pravdu, ale ja tu situaciu komentujem s pohladu spotrebitela (teda verejnost) a podobne aj ten pivovar financne ohodnotim podla toho aku kvalitnu sluzbu tam dostanem. Je to urcite zlozitejsie a spravne riesenie bude niekde uprostred. A nebral by som skolstvo, alebo aj zdravotnictvo cisto len z pohladu trhu. Ale mate pravdu, momentalne to tak je, ludia nechcu kvalitu a presne to aj dostavaju. Rovnako ako aj vsade kam sa pozriem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Citat Vase prispevky ...

... je totalna hroza. Su to sa me vylevy, zrejme ucitelky, ktora je neskutocne nespokojna so svojou pracou, ale na to nema odvahu. Dovody radsej nebudem hadat ci komentovat.

K vzdelavaniu v USA: Premna je relevantna nie vasa kritika vzdelavacieho systemu inej krajiny, ale uplne ine kriteria. Prezradte mi napr. kolko Nobelovych cien maju obcania USA a kolko Nobelovych cien vyprodukovala tato gubernia? Alebo kolko citacii americkych autorov sa objavuje v renomovanych karentovanych publikaciach v akonkolvek vednom odbore a kolko vyprodukuje nasa veda (kludne to prepocitajte na pocet obyvatelov)?

Ono je velmi moderne kopat dnes do USA, lebo je to konzumna spolocnost, je tam kriminalita ... a nevidiet ich vedu, kulturu ... Problem je len a len vtomn, ze my ako krajina sme vsi osvojili len ten konzum a casom dobehneme aj tu kriminalitu. Ak je to USA take desnme, preco sa hovori o americkom sne a nikdy nie o slovenskom? Lebo verte ci neverte, v tom hnusnom USA sa naozaj mozete pracou z bezvyznamnej pozicie vypracovat na vyznamny post, u nas musite byt bud obyvatel Konkatic, volat sa Paska alebo byt napojeny na statostranu.

Autor blogu je mozno rojko, jeho navrhy by mozno nefungovali ... , ale nie preto, ze su zle, ale prave z dovodu, ze predovsetkym skolsky Matrix sa bude branit akejkolvek zmene.

Porivnavate restauracie a platy. Len akosi ste nepochopili, ze najprv sa restauracia stane spickovou a potom sa diskutuje o platoch. Vy chcete vyssie platy a nehovorite o tom co ponukate?

Okrem mojich osobnych skusenosti so skolstvou je premna skolstvo ucitel Zarnay, ktore sa ucitelske moralne veliciny zvane kolegovia nezastali, rozne financne hyeny na poste riaditelov, ktore vydieraju ucitelov, rozkradaju rozpocet ... a maju smolu, ze sa na to prislo, rozne sukromne vskoly zalozene ako biznis plan ...

Mladi muz ocakava, ze skolstvo sa moze zmenit zasahom z vonku. Nezmeni, kym sa neocisti smerom do vnutra! Chcete solidaritu od verejnosti a neviete byt solidarni ani medzi sebou. ak z 3 000 skol akoze strajkuje 200, tak mi tecu slzy od smiechu. Ak si vzajomne zavidite o 20 eur vyssiu odmenu, tak komunikujete, ze viac vam ide o rovnostarstvo ako vzdelavanie ...

A mohol by som pokracovat. Ale naco. Ako som uz napisal, zavrite skoly aj na 10 rokov, mne je to jedno (moja 16 rocna dcera bude vzdelana aj bez vas). Vzdelavanie nie je zavisle od existencie vzdelavacich isntitucii, ale od vzdelanych ludi , ktorymi sme obklopeni.

Pan homola: uz bod 1) je nesplnitelny. Ucitelia si z dovodu dobrych vysledkov daju vrtat aj v kolene. Na skole sa podvadza pri testovaniach jedna radost, na maturach sa cela komisia pozera do zeme, len aby chudacik presiel dalej, pri predmetovych olympiadach sa hlada "polbodik", len aby jej ucastnik bol uspesnym riesitelom a mohol si tento bezvyznamny a nikym nedoceneny (moralne ci financne) vysledok niekde napisat ... Garantujem Vam, ze pri zmene financovania, by zrazu boli vsetky skoly dobre. Veznite si VS a akreditacie. Kto vypadol z hry? No nikto. Kto ma zle vysledky, dostane rok na napravu ... medzitym zacne dalsie kolo akreditacii. Zijete v krajine, kde vsetci su vitazi ... , lebo takto je to politicky korektne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dobry den.

Ktomu bodu 1. Ja som to myslel tak, ze hodnotenie ma byt robene cez Gaussove rozdelenie, teda vzdy budu nejake skoly na chvoste a tie financie nedostanu napr. A testovanie by mala robit externa institucia a nie samotni ucitelia.

Ja nesuhlasim s jednou vecou a teda ze skolstvo sa ma ocistit z vnutra. Podla mna je to nerealne a nestane sa to. Musime to chciet zmenit externe a nastavit tam uplne ine pravidla. Aj ja som tiez chodil do skoly a viem ze sme tam mali zly ucitelov, potom velmi zlych a zopar super uzasnych. Ale urcite neboli podla tohoto hodnoteni, co je nespravodlive a aj pre nich demotivujuce. Taki po case odidu a ostanu len fanatici, co ich to bavi, a vsetci ti zli a este horsi a tym ten system len vyhovuje.
Rovnako ako pripad pana Zarnaya. Na druhej strane, my obcania (teda vacsina) a teda spotrebitelia taky system chceme, lebo je jedno co dieta vie, hlavne ze ma od toho nejaky papier, takze je to troska zacarovany kruh.

Inak dakujem za komentar.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čiže, keď

niekto schopný absolvuje VŠ a má ponuku lepšieho platu inde ako v školstve, tak by mal ísť robiť do školstva, lebo ... prečo vlastne? Viete mi povedať dôvod -- z hľadiska toho absolventa?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale ved tak je to vsade, kazdy ci sme ucitel alebo nie mame na vyber, mozne mat plat niekde X alebo 2X. V nasej spolocnosti musi byt v prvom rade objednavka na kvalitne vzdelavanie, potom ho budu robit kvalitni ucitelia, ktori budu chciet byt za svoju pracu aj oceneni. Pozrite, moja ucitelka chemie na strednej nas ucila tak, ze citala text z knihy a my sme si zapisovali, ja som si pociarkaval v knihe. Ona by nemala zarabat ani minimalnu mzdu za svoj vykon. Preco ma mat ona rovnaky plat ako ucitel co sa snazi a ziaci si ztej hodiny aj nieco odnesu a zapamataju. Treba zmenit system v skolstve a potom kludne aj platy. Necakajne ze vam da niekto 2x tolko za nic, to sa nestane nikdy, nemate taky vytlak ako lekari, ktori ked nepridu do prace tak skolabuje spolocnost, ucitela dejepisu moze ist robit kdokolvek a robit to zle, vysledky sa prejavia o 20 rokov a minimalne, zla operaciu zlcnika sa prejavi hned a zavazne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Objednávka na kvalitné

vzdelávanie nie je. A ani nebude. Určite nie najbližších 50 rokov a pravdepodobne ani potom nie. Takmer nikoho nezaujíma, čo sa jeho decká v škole učia. To je jednoducho fakt. Nič s tým nespravíte, ani keď sa na hlavu postavíte.

Existuje dokonca nezanedbateľná hostilita voči vzdelaným ľuďom, jej nostiteľom je novodobý proletariát, ktorý je platený za vykonávanie rôznych nezmyselných činností v nevetraných oupenspejsoch.

Ja nečakám nič. Ja len píšem, že v školstve sú toľkí neschopní mumáci, pretože sú tam malé platy a iné benefity (medzi ktoré rátam, napríklad, aj pocit istej zmysluplnosti tejto práce -- na rozdiel od farbenia buniek v exceli či čo tie davy v sklených budovách v BA robia) tento nedostatok nevyvážia. A že schopní ľudia do školstva nepôjdu, lebo sú tam malé platy. Takisto ako schopný čašník nepôjde do reštiky, kde mu majiteľ ponúkne minimálnu mzdu.

A nemá to spoločné nič s tým, kto si čo "zaslúži". Mzda je výsledkom hľadania rovnováhy medzi dopytom, ponukou a kvalitou. Žiadne "zásluhy" v tom nehrajú rolu. Je možné, že vám niečo v tomto smere vešia na nos váš zamestnávateľ, ak ste mu uverili tak to je váš problém.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A kde som to napisal ... Premna za mna pracujte kde chcete, ale naco ste isli na pedagogicku skolu (nevedeli ste o tabulkovych platoch)?

Uz som to napisal na inom mieste: pre vas je relevantna mzda, OK. Ja vsak mam s cim porovnat a zistujem, ze najspokojnejsi ludia okolo mna su ludia, ktorych spokojnost vobec nevyplyva z vysky mzdy, ale z pocitu, ze robia nieco uzitocne. Za to vidim kopec ludi, ktori maju soce vysoku mzdu, ale su neuroticki, vyhoreni a niektori uz mrtvi a nedali ani 50ku. Do prace, kde sice vela zarabate, ale chce sa vam z nej gracat, sa dlhodobo chodit neda ... Mam tiez VS, 2 dalsie dlhodobe distancne vzdelavania, rozne certifikaty, napisal som niekolko knih ... a mam 740 v hrubom. A nie som z toho ani frustrovany a ani zdeseny. Vsetko zavisi od potrieb, zivotnych cieloch, hodnotach ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie som učiteľ.

A táto debata nemá význam, vôbec žiadny. Problém je v základnej schéme vášho cteného myslenia:

1) Chcete, aby nejakí ľudia niečo robili.
2) Vidíte, že oni to nerobia.
3) Začnete vykrikovať, že to je objektívne *nesprávne* ako sa správajú.
4) Oni na vás kašlú (lebo prečo nie?).
5) GOTO 3

Z celého procesu nemá nikto žiaden úžitok, akurát vy osobne máte isté potešenie z toho, že vám centrálny nervový systém osciluje medzi pólmi "svätého rozhorčenia", "rezignácie" a nadšenia z toho, že "ja som ten správny, ja mám pravdu".

Takých sú tu celé davy. Nuda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vasa psychoanalyza je absolutne nespravna. Ja len vyjadrujem svoj nazor, ze strajk akjo obcan tejto krajiny a rodic nepodporeujem a nebudem podporovat (to je odpoved na otazku hladania podpory vo verejnosti). To, ze niekto ide studovat odbor ucitelstvo, aby zo seba robil martira, je jeho osobne rozhodnutie. Nech ale potom nezatazuje ludi okolo seba.

Opakujem, zuzenie problemov skolstva na vysku platov (a pritom este tabulkovych) je hlboke nedorozumenie. Ak diskusia dospeje do stadia naozajstnej optrimalizacie siete skol, zrusenia tabulkoveho odmenovania, poukatanie na vztahy v skolstve - mobing, bosing, zavist ..., prekonane formy vyucovania ... , tak vtedy bude mat zmysel.

Ucitelia vzdy kolaborovali s aktualnom mocou a takto to aj ostane. 90 % caka co vbybojuje 10 % a zvezie sa na vysledkoch ...

Strajk nie je strajkom, nie je uprimny, neprinasa ziadnu reflexiu do vnutra skol ... , je to vystrel do tmy, ktory odzneje a zivot pojde dalej.

Mam za to, ze bude neuspesny a zivot pojde dalej. Skoly buduzanikat ci sa to niekomu paci salebo nie, najma v oblastiach mimo tzv.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zvysit kazdemu ucitelovi plat o rovnaku

ciastku ci percento, je cesta do pekla.
Napriklad Pedagog ktory vyucuje metodou diktovania textu z ucebnice, ziakom ktori si to maju doslova pisat do zositov, si nezasluzi ani ten plat, ktory ma momentalne.
Vyhovorky, ze neexistuje objektivne hodnotenie prace ucitela, neplatia.
Aj zla metoda hodnotenia je lepsia ako ziadna.
Skolstvo urcite potrebuje viac financii.
No Aj bez dalsieho prilevu penazi, by sa znizenim platov neschopnym a zvysenim platov kvalitnym ucitelom podporila kvalita v skolstve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

> Riaditeľ školy by mal mať rozpočet a v ňom navrhnuté, koľko môže minúť celkovo na mzdy, investície a pod.

Toto na Slovensku nebude fungovat, pretoze to by vyzadovalo aby bol riaditel cestny a nestranny clovek. V praxi je to ale casto stranicky nominant, alebo sikanuje specifickych ucitelov. Toto by len dalo dalsiu paku na mobbing.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm, kvalitny ucitel - kto/co to je?

Kvalitny casnik je taky, ked host odchadza spokojny s jedlom, prostredim, obsluhou - to je vec, ktoru drviva vacsina vie "odmerat" ihned (samozrejme je to subjektivne, ale je to ihned po "vykone" casnika a po odbere sluzby).
Kvalitny lekar je taky, ktoreho pacient odchadza vylieceny alebo minimalne so zlepsenym subjektivnym vnimanim svojho stavu - vacsinou v ramci dni, max. tyzdnov po "odbere" sluzby.
Kvalitny stolar (remealnik) je taky, ktoreho zakaznik odchadza spokojny s vysledkom sluzby/servisu/prace, ktoru vie ohodnotit ihned po "odbere" sluzby.
Kvalitny ucitel je kto? Ktoreho ziak/student urobil testy/skusky na vybornu? Ktore testy - tie ihned po nauceni, alebo tie, ktore robi na dalsom, vyssom stupni skoly? Alebo tie, ktore robil na pohovore do zamestnania? Alebo tie, ktore robil na dalsich skoleniach a certifikatoch? Alebo az ked ho Nobelova komisia oceni?
Ako "ihned" vieme posudit, ci student a jeho schopnosti a vysledky su dielom kvalitneho ucitela? Nie je jeho podiel na kvalite vysledku najma v tom, ze dokazal ukazat svojmu ziakovi/studentovi, ze vedomosti, vzdelanie a mudrost su take hodnoty, ze sa oplati pre ne obetovat svoj cas, namahu a usilie? Kolki z tych, co sa vyjadruju ku skolstvu si uvedomuju tento priepastny rozdiel medzi casom meratelnosti kvality vystupu prace ucitela a inych povolani?
Nie, tu neplatia obycajne mechanizmy, skolstvu, pedagogom, vzdelaniu treba dat jednoducho miesto na piedestale spolocnosti, dat adekvatne hodnotenie ich prace vyjadrene aj vyskou vkladanych prostriedkov zo spolocnej kasy, ktore sa moze premietnut aj do platov ucitelov. A z piedestalu treba zosadit neschopnych nie preto, ze by brali neadekvatne peniaze za nekvalitnu pracu, ale preto, ze dehonestuju stav.
Stav skolstva nie je odrazom nedostatku penazi, nedostatok penazi do skolstva je odrazom devalvacie hodnoty vzdelania a mudrosti v spolocnosti. Vola sa to spravne "kriza hodnot". Iba spravnym pomenovanim priciny je mozne najst spravne riesenie.
Ze politik (ziaden, nezavisle od orientacie) nebude mat zaujem riesit veci, ktorych casovy horizont presahuje dlzku volebneho obdobia, je nad slnko jasnejsie, z jeho pohladu to je vzdy zbytocna investicia a strata casu a volicskych hlasov. Cielom kazdeho politika su nasledujuce volby - a tie su vzdy maximalne a 5 rokov.
Skolstvu a vzdelavaniu moze dnes najviac pomoct uplne odpolitizovanie, maximalnej moznej minimalizacii vplyvu a dosahu politiky na vzdelavanie. (Priklad dnes uz az ad absurdum: Akredicna komisia pre Uni/VS je zo zakona IBA poradnym organom min-edu, ergo jej zavery nie su pre min-edu vobec zavazne, konecne rozhodnutie o akreditovani/neakreditovani dava minister - a to je cista politicka funkcia/babka, lebo ministra moze vykonavat hocikto podla vole politickej strany, takze sucasna slovenska AK bola pozbavena clenstva v EU-zdruzeni akreditacnych komisii prave pre tento v normalnej spolocnosti nepredstavitelny dosah a vplyv politiky na akademicke slobody.)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME