Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vzdelávanie podľa človeka v ohrození (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

meh

Uniklo Ti vela detailov kamosko.
Uz len rozdiel vo vete: "ulohou tejto diskusie je" a "ulohou diskusie je" Nejde tam o definiciu slova diskusia, ale o zadefinovanie okrajovych podmienok pre diskusiu ktora sa bude hodnotit.
Cely tvoj prispevok ma tolko logickych a faktickych nepresnosti, kolko sa da ocakavat od produktu nasho vzdelavacieho systemu.
Ja si nemyslim ze ucitel studuje pedagogiku, aby potom v skole povedal poucku, ktoru potom deti zopakuju.
Podla mna memorovanie faktov by malo byt cisto na samotnych detoch.
Ucitel by mal deti viest k tomu, aby vedeli informacie spravne zbierat, interpretovat a posudzovat.
V diskusii ktora sa pri takomto sposobe ocakava, musi byt kazde tvrdenie podlozene hodnovernym zdrojom a obhajitelne logickou konzistenciou.
A samozrejme, pokial chces v diskusii naozaj podat jednoznacne a hodnoverne informacie podporene citatmi a faktami, tak ta to donuti vela toho namemorovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:)

Keby si si dal aspoň toľko námahy, aby si si prečítal, ako má tá "diskusia" prebiehať. Čas na prípravu je 5 minút a "diskusia" potom trvá 5 x 1 minútu. Tam stačí skutočne veľmi málo, aby decká prijali učiteľom naznačené "správne riešenie". O otázkach podobnej zložitosti sa reálne nedá diskutovať v malej časti jednej vyučovacej hodiny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aby bolo celkom jasne

Ja nereagujem v mojom povodnom prispevku na tu prirucku, ale na kvalitu tvojho blogu a potazme prikladam svoj nazor na vyucbu (a pripustam ze aj osobnu poznamku). Takze sa bud vyjadri k mojmu prispevku, alebo ho proste ignoruj. Tvoja poznamka nema vobec nic spolocne s tym, co som napisal. Mozno ked si to precitas este raz a pozorne, tak zistis, ze so mnou suhlasis.
Na druhu stranu pre mna ma tvoj blog len velmi nizku kvalitu a aj tato reakcia ti na kredibilite nepridala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

to čo jest? nejaký chyták? :o)

Ked som do Gúglu ťukal Kandy to Hambantota, pomohol mi slovkom + distance. Takže hneď prvý riadok vypľul toto: https://www.google.sk/maps/dir...!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x3ae3 66266498acd3:0x411a3818a1e03c35!2m2 !1d80.6337262!2d7.2905715!1m5!1m1!1s0x3ae6bcffa57235f 7:0x36c4af58943f2152!2m2!1d81.1085744!2d6.1317421!3e0

teším sa na rozuzlenie a ponaučenie (ak nejaké je) :oD
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

problém môže byť v tom, že Tibor sa pýtal na dĺžku cesty a v tomto smere kadejaké routing aplikácie zaostávajú. Najmä ak ide o "menej bohaté" krajiny.

Takých 470 kilometrov po ceste označenej číslom 1 aj v bohatšej krajine, než je Sri Lanka, môže kľudne trvať 7-8 hodín. V mojom prípade to síce bolo autobusom, ale autom by si to o moc rýchlejšie nedal. Pre cestovateľa môže ísť o dôležitú informáciu, lebo v blízkosti rovníka trvá deň 12 hodín a keď zapadne Slnko, do polhodinky je tma.

Inak ja keď som čítal ten jeho kvíz, hneď mi napadol tento blog:
http://lipkova.blog.sme.sk/c/3...
;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Aha. Cakal som nejaky figliarsky a nie "filozoficky" ulet. Napriklad, ze tie cesty tam vobec nie su.. alebo su, ale len pre slonov :o)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

4h 46min

257km (najkratsi cas)
4h 56 min 241 km (najkratsia vzdialenost)
mozes pripadne prezradit v com ma byt zadrhel?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Já ti nevíím Karle

Kandy, Srí Lanka
257 km - približne 4 hodín, 46 minút
1. Zamierte na juhozápad na Baladaksha Mawatha smerom na Getambe Kandy By Pass/William Gopallawa Mawatha/AB42.
Prejdite okolo objektu Police Qurarters (vpravo)

0,1 km
2. Odbočte doprava na Kandy District Boy Scout Association smerom na Getambe Kandy By Pass/William Gopallawa Mawatha/AB42
Pokračujte na AB42
Prejdite okolo pamätníka (vpravo)

0,5 km
3. Z kruhového objazdu zíďte zjazdom 1. na Sri Dalada Veediya/A1.
Pokračujte na A1
Prejdite okolo objektu Sampath Bank (vpravo)

0,5 km
4. Odbočte doľava smerom na Sangaraja Mawatha
Prejdite okolo objektu Lakeside Adventist Hospital 1,2 km(vpravo vo vzdialenosti )

1,6 km
5. Odbočte doprava smerom na Ampitiya Rd
Prejdite okolo objektu Rathubokkuwa Bus Stop (vpravo)

3,2 km
6. Na Ampitiya Boo Tree, Ampitiya Rd sa stáča mierne doprava a prechádza do Ampitiya-Talatuoya Rd/Kandy-Kirimetiya Rd
Pokračujte na Kandy-Kirimetiya Rd
Prejdite okolo objektu Ketawala Temple (vľavo vo vzdialenosti 1,3 km)

4,7 km
7. Odbočte doľava smerom na Thalatuoya - Marassana Rd.
Prejdite okolo objektu Co-Operative Filling Station (vľavo)

5,1 km
8. Pokračujte na Tennekumbura-Rikillagaskada-Ragala Road
Prejdite okolo objektu Kiwllinda Bus Stop (vpravo)

7,4 km
9. Ostro doľava smerom na Mahaweli Raja Mawatha
Prejdite okolo objektu Adikarigama Bus Stop 7,8 km(vpravo vo vzdialenosti )

55,0 km
10. Odbočte doprava smerom na Mahiyangane Road
Prejdite okolo objektu Co-operative Petrol Shed 2,1 km(vpravo vo vzdialenosti )

29,5 km
11. Mahiyangane Road sa stáča mierne doprava a prechádza do Mahiyangana Road.
Prejdite okolo objektu Sunshine Auto Service (vľavo vo vzdialenosti 3,6 km)

4,8 km
12. Odbočte doľava na VTC Traders smerom na Kailagoda Rd
0,2 km
13. Odbočte doprava na H.A.Traders smerom na Kailagoda Ela Road
0,4 km
14. Mierne doprava smerom na Kailagoda Rd
93 m
15. Kailagoda Rd sa stáča mierne doľava a prechádza do River Side Road.
Prejdite okolo objektu Sri Lanka Institute of Advanced Technological Education (vľavo)

1,1 km
16. Odbočte doľava na Yamaha Show Room a zostaňte na River Side Road
Prejdite okolo objektu Hill Villa Rest (vpravo)

0,4 km
17. Odbočte doľava na Senkadagala Finance PLC smerom na Peradeniya-Badulla-Chenkaladi Highway
Prejdite okolo objektu Medical Center (vľavo vo vzdialenosti 12,4 km)

14,5 km
18. Pokračujte na Peradeniya-Badulla-Chenkaladi Hwy
Prejdite okolo objektu IOC Filling Station - Passara (vľavo vo vzdialenosti 3,6 km)

4,2 km
19. Mierne doprava smerom na B359
Prejdite okolo objektu Sri Owagereya Rajamaha Viharaya (vľavo vo vzdialenosti 25,5 km)

29,3 km
20. Odbočte doprava na Muthukumarana Stores smerom na Colombo-Batticaloa Hwy/A4
Prejdite okolo objektu Local Council (vľavo vo vzdialenosti 9,6 km)

9,7 km
21. Odbočte doľava smerom na Kumaradasa Mavata By Pass/Wellawaya By Pass
Prejdite okolo objektu Laugfs Eco Sri-Vehicle Emission Testing Center - Wellawaya (vpravo)

0,7 km
22. Odbočte doľava smerom na A2
Prejdite okolo objektu Thanamalwila Gas Station (vľavo vo vzdialenosti 34,5 km)

34,6 km
23. Ostro doľava na Singer AD Shop a zostaňte na A2
Prejdite okolo objektu Bank of Ceylon (vľavo)

10,7 km
24. Odbočte doprava
13,4 km
25. Odbočte doľava smerom na Hambantota-Gonnoruwa-Meegahajandura Rd
Prejdite okolo objektu Metta Boy Home (vľavo vo vzdialenosti 11,7 km)

19,3 km
26. Zaraďte sa na Main St/A2
Pokračujte na A2
Prejdite okolo objektu Amana Takaful (vľavo vo vzdialenosti 1,8 km)

2,5 km
27. Odbočte doprava na Horizon Computers a zostaňte na A2
Za chvíľu ste tam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

cca 9-10h

Cesta trvá asi 9-10h, podľa toho, či by sa išlo cez Galle, alebo priamo vnútrozemím cez hory. Pobrežna cesta Kandy-Galle je 6h a z Galle do Hambantoty je to cca 3,5h (údaj z Googlemaps prenásobujem koeficientom 1,5, ktorý by mal platiť pre "bežné" cesty, vypočítaný porovnaním údajov z môjho zdroja). Priama cesta cez hory vyjde podobne a možno aj viac, lebo čo sa ušetrí na vzdialenosti sa stratí na zlých cestách. Každopádne je to cesta na celý deň a údaj z Googlemaps je blud.

Vychádzam z tohto príspevku http://www.tripadvisor.co.uk/S...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

všetko nie je na webe

Inak samozrejme to je len výnimka potvrdzujúca pravidlo, že všetko nie je na webe. Jednak hodnoverný priamy údaj sa mi nepodarilo nájsť a ten vedľajší, ktorý mi pomohol, bol dosť o šťastí. Môj údaj nemusí byť úplne presný, ale jasne vyvracia údaje v hore uvedených príspevkoch.

Čo sa týka vzdelávania, tak zastávam názor, že musí byť vhodne vyvážené učenie faktov a zároveň kritická práca s nimi. Jedno bez druhého nemá žiadny úžitok. Nebezpečne vnímam návrhy rôznych reforiem úplne zrušiť memorovanie, prípadne rôzne nové koncepcie podľa módy, pretože často majú spoločnú len jednu vec, vo výsledku omnoho nižšiu záťaž na kognitívny aparát.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kritické myslenie

Je zrejmé, že kritické myslenie v spoločnosti slabne. Preto som sa v poslednej dobe tiež začal kritickým myslením zaoberať viac. Avšak nie som odborník v tejto oblasti a budem vďačný za vaše názory. Najprv napíšem niečo o sebe, ale môžete to vynechať a reagovať na môj príspevok nižšie.

Keď som sa rozpamätal do svojho detstva, tak som si spomenul na tri hlavné faktory, vďaka ktorým sa mi výrazne zlepšilo kritické myslenie počas základnej školy. Tieto tri faktory podrobne rozpíšem:

1) Prvý faktor sa zrejme objavil už v dobe, keď som chodil do škôlky. Z rôznych dôvodov, ktoré nebudem spomínať, som často odmietal jesť (pamätám sa, že som naozaj neznášal stravovanie a často som odmietal aj sladkosti). Často som mal preto prikázané sedieť za stolom až kým nedojem obed (alebo aspoň niečo zjesť). Spočiatku som nemal na výber - musel som sa premôcť, zjedol som niečo a potom som sa išiel hrať. Fungovalo to, avšak motivácia postupne opadla a to premáhanie bolo čoraz ťažšie. Neskôr som teda skúšal iné možnosti - snažil som sa nejak oklamať alebo presvedčiť rodičov, aby som z toho vyšiel víťazne (málo zjedeného a možnosť hrania). Rodičia boli avšak dostatočne prísni a pozorní a táto možnosť postupne tiež opadla. Postupne som nemal na výber, len proste sedieť za stolom a nič nerobiť. Avšak kedže som nespal, tak som predsalen niečo robil - hral som sa so svojou predstavivosťou, ale nie hocijako. Kedže som mal zakázané hračky, musel som si ich predstaviť. Až keď som si ich predstavil, potom som si mohol predstavovať, ako sa s nimi hrám. Postupne mi teda nerobilo problém, či som vo svojej izbe alebo v kuchyni a či mám hračky alebo nemám. Stával som sa tak trpezlivejší a naučil som sa lepšie spájať myšlienky vo svojej hlave - inak by som sa nevedel hrať. Stával som sa trpezlivejší, ale neuvedomoval som si to.

2) Ďalši faktor prišiel okolo 6. triedy na základnej škole. Pamätám sa, ako som sa strašne chcel hrať jednú pokrokovú hru na mojom počítači. Malo to jeden háčik. Síce hra bola pokroková, ale počítač bol starý. Dôsledok bol taký, že hru som síce spustil, ale približne po 6 minútach "zamrzla" (bolo to avšak náhodne, niekedy zamrzla skôr, inokedy neskôr). A keď zamrzla hra, tak bolo potrebné reštartovať počítač a znovu ju spustiť (to mohlo trvať 2 minúty). Tá hra sa avšak dala uložiť a dalo sa v nej teda pokračovať. Moje hranie teda vyzeralo tak, že po cca 5 minútach hrania som si hru uložil, potom som ešte cca 1 minúty hral, potom to zamrzlo a cca minútové hranie sa "vymazalo" - nebol som však nahnevaný, lebo som s tým počítal. Reštartoval som počítač, otvoril uloženú hru a znovu pokračoval, až kým to zase nezamrzlo. Takto som sa dostal dosť ďaleko v tej hre (postupne ma to prestalo baviť). Avšak dôležité je, že pri tejto skúsenosti som si prvýkrát uvedomil výrok "Trpezlivosť ruže prináša". Aby som dohral hru, tak som sa proste musel naučiť byť trpezlivý, inak to nešlo. Následne som si uvedomoval, že keď je človek trpezlivejší, dokáže vyriešiť omnoho viac problémom.

3) Tretý faktor prišiel okolo 8. triedy na základke. Začal som vyhrávať olympiády (matika, fyzika, ...), dostával som sa aj na krajské kolá. A stále som chcel byť lepší. Uvedomoval som si, že sa nemôžem porovnávať s mojimi rovesníkmi v triede. Musel som vymyslieť spôsob, ako byť lepší ako ja sám. Vytvoril som v sebe akéhosi oponenta, ktorý mi všetko kritizoval. Keď som prišiel s nejakým tvrdením, tak úlohou oponenta bolo vyvrátenie tohto tvrdenia. A tiež som si uvedomoval, že aby to mohlo fungovať, tak musím byť k sebe úprimný (v žiadnom prípade sa nemôžem oklamať samého seba).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Otázka na učiteľov

Ten príspevok vyššie som písal preto, aby ste ma lepšie pochopili, čo poď pojmom "kritické myslenie" naozaj rozumiem. Nie je to teda niečo ako návod, ako riešiť nejaké problémy, ale skôr vlastný postoj k riešeniu problémov. Keď teda žiakovi poviete "musíš sa na to pozerať z rôznych uhlov pohľadu", tak ten žiak nezačne sám od seba nad tým premýšlať - lebo on nevie, čo tým učiteľ myslí. Žiak sa v tomto prípade začne hľadať "povrchné cesty", ako sa na danú problematiku pozerať z viacerých uhlov pohľadu. Ale nie preto, aby tomu žiak lepšie pochopil, ale preto, aby mal učiteľ pocit, že tomu žiak lepšie chápe. A to je teda rozdiel! Žiadneho žiaka nedonútite ku kritickému mysleniu tak, že mu budete dávať ďalšie množstvo informácii, ktoré hovoria o tom, ako kriticky myslieť. Tak to podľa mňa nefunguje. No možno sa mýlim, neviem.

Akokoľvek, konečne sa dostávam k svojej otázke: Je v triedach pozorovaná korelácia medzi trpezlivosťou a kritickým myslením? Keď kritické myslenie slabne u žiakoch, je pozorovaná menšia trpezlivosť u detí? Zaujímalo by, ako je to s trpezlivosťou u detí v dnešnej dobe. Ak áno, snaží sa školstvo zvyšovať trpezlivosť u detí? Hlavne v tejto uponáhľanej dobe. Aký je Váš názor? Vopred ďakujem. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie som učiteľ

o kritické myslenie sa zaujímam z dôvodov, ktoré som opísal nižšie.

Môj názor je ten, že čoraz menej sa dá profitovať z toho, že človek skutočne pozná podstatu problému. A čoraz viac sa dá profitovať zo schopnosti niekomu "natlačiť kaleráby". Technické odbory, kde to bez kritického myslenia proste nefunguje postupne strácajú na dôležitosti (väčšina technických problémov je "vyriešená"). Do popredia sa dostávajú "mäkšie" disciplíny a hlavne politika. A tam je snaha poznať pravdu skôr na obtiaž. Tam sa cenia rýchle a ľúbivé riešenia. Deti si len intuitívne vyberajú cestu, ktorá zjavne vynáša viac :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím, skrátene by som povedal, že riešenie problémov vychádza z módy, bohužiaľ. Len nesúhlasím s poslednou vetou. Deti si nevyberajú cestu, ktorá vynáša viac (ani intuitívne - niečo také vôbec neriešia). Ich správanie je skôr následkom prostredia, v ktorom sú vychovávané. Teda deti si vyberajú cestu, ktorú si napríklad vybrali ich rodičia. A rodičia si tú cestu mohli vybrať nevedome (z rôznych dôvodov, ktoré určuje celková spoločnosť).

Ešte reakcia na príspevok nižšie. Tiež som v oblasti, kde informácie z webu nemôžem získavať. Nie preto, že by som nechcel, ale preto, že tam proste nie sú. Inak s tebou súhlasím, len sa pozastavím nad jednou vecou. Tvrdíš, že žiaci by sa mali učiť podstatnejšie fakty. Otázkou je, čo je podstatnejší fakt? Alebo čo je zbytočnosť? Ak zbytočnosť je niečo, čo nebudeme neskôr potrebovať, tak problém množstva zbytočností by sa mohol vyriešiť tak, že žiaci budú vedieť to, čo budú potrebovať, podstatne skôr. Mali by sa teda skôr špecializovať do svojho oboru a mali by sa špecializovať triedy. Problém vyriešený.

Možné dôsledky: Dostaneme tak spoločnosť, kde každý jeden bude vysoko špecializovaný a pritom vôbec nebude rozumieť práci ostatných (a ak áno, tak len povrchne), ale to vôbec nevadí. Hlavná vec, že robia svoju prácu, v ktorej sa vyznajú. Je teda zrejmé, že čoraz viac ľudí sa nebude vedieť vyznať v politike. Demokracia bude zlyhávať (prejaví sa to tak, že ľudia nebudú spokojní aj keď nebudú vedieť prečo). Ak sa však nájde spôsob, ako zvýšiť spokojnosť ľudí, tak to až tak nebude vadiť. Zvyšovanie spokojnosti sa darí napríklad rozvíjajúcim technologickým pokrokom (alebo náboženstvom, alkoholom, atď). Ak však nespokojnosť presiahne určitú hladinu, tak bude snaha zmeniť systém, ale problémom bude vybrať ten lepší systém. Názory ľudí na nejaký systém by sa mohli dosť odlišovať. Spoločnosť sa zase bude meniť a všeobecný nadhľad môže potom znovu hrať významnú rolu. ... ale to už asi myslím moc dopredu. Pri tomto vývoji bude hrať rolu aj umelá inteligencia, vďaka ktorej ľudia nebudú musieť myslieť.

PS: Najhoršie je, že spoločnosť si neuvedomuje tieto zmeny. Bez kritického myslenia si človek myslí, že má pravdu, nech je akákoľvek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vďaka za zaujímavý príspevok

ja som "kockáč" asi od narodenia. Vždy ma zaujímalo, ako veci fungujú. Ako je to "v skutočnosti". Dosť dlho som si neuvedomoval, že väčšinu ľudí okolo mňa niečo také, ako skutočná podstata nezaujíma.

Pracujem s technológiami, ktoré sa nedajú "okecať". Buď pochopím, ako to funguje, alebo moje riešenie nebude fungovať. Mojim "súperom" nie sú iní ľudia, ale technológia. Moja snaha spoznať pravdu nepramení z nejakých "morálnych" dôvodov, ale z dôvodov čisto technických.

Ďalšiu vec, ktorú v tejto oblasti nechápem, je tvrdenie "všetko je na webe". Ak hľadám spôsobom, ako riešitelia mojej úlohy, narazím podobne, ako na tej Srí Lanke. Mne to vychádza presne naopak: dopátrať sa ku skutočne hodnotnej informácii je netriviálna úloha. Že sa žiaci v škole učia spústu zbytočností podľa mňa neznamená, že by sa nemali učiť konkrétne fakty. Akurát asi treba vybrať tie podstatnejšie. Ja som ted bez konkrétnych informácií zatiaľ nedokázal vyriešiť žiadny netriviálny problém.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm, skutocna podstata

je skryta v emocnom vnimani veci a ich fungovania, nie v technologii a technike.
Obavam sa, ze technicke dovody nevedu k pravde, vedu iba k technickym rieseniam (fungujucim aj nefungujucim), s pravdou to nema nic spolocne.
Podstatnejsie ako konkretne informacie mozu byt aj emocie.
Ak nedokazes vyriesit ziaden netrivilany problem bez konkretnych informacii, potom Ti chyba kreativita a nekonvencny pristup, s konkretnymi informaciami vie najst riesenie aj stroj ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Skutocna podstata je skryta v emocnom vnimani"

Rozhodne nesúhlasím. Ako definuješ skutočnú podstatu?

...

Ďalej píšeš, že podstatnejšia je kreativita. Pointa je v tom, že čím si kreatívnejší, tým menej konkrétnych informácií potrebuješ k vyriešeniu daného problému. A kreativita sa rozvíja na veľmi podobnom princípe ako kritické myslenie. Inak povedané, k dosiahnutiu riešenia alebo pravdy je potrebné rozvíjať kreativitu (resp. kritické myslenie). A práve v technických oboroch je to veľmi potrebné, pretože tam sa jedná o exaktnejšie vedy a preto je tam potrebné presné a pravdivé vyjadrovanie.

Alebo si myslíš, že stroje nemôžu byť kreatívne? :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nedefinujem,

vnimam. Podstata je prilis komplexna na to, aby sa dala obsiahnut iba informaciami.
Nemozu - aspon zatial nie, su schopne iba pracovat na kreativnych principoch, ktore im "vdychol" clovek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Súhlasím v tom, že podstata sa nedá obsiahnuť informáciami a vnímanie je dôležité. Dokonca si myslím, že realita je tvorená vnímaním (pozorovateľom) - usudzujem to na základe kvantovej fyziky.

No skôr by ma zaujímalo, ako rozlišuješ skutočnú podstatu od tej menej skutočnej? Ak je to na základe vnímania, tak by sa dalo povedať, že skutočnejšie je všetko to, čo si zažil viackrát v živote. Napríklad tvoja ruka je skutočnejšia ako ruka blízkej osoby a ešte skutočnejšia ako sen, v ktorom sa ti snívalo o nejakej ruke. Avšak tu sa naráža na problém - podľa tohto nie je skutočné všetko to, čo si nikdy nezažil, ale môžeš to zažiť v budúcnosti. Napríklad taký asteroid, ktorý ešte nebol objavený. Nikto nikdy ho predtým nevnímal. Napriek tomu môže naraziť do Zeme a spôsobiť menšiu katastrofu. Dalo by sa povedať, že zrážka sa stala skutočnou, ale bol aj ten asteroid skutočný pred tou zrážkou? Ak by nebol, tak aj teraz veľké množstvo asteroidov nie je skutočných a nemá zmysel predpovedať zrážky asteroidov a brániť sa proti nim. A tu sa dostávam k tomu, čo je skutočná podstata podľa mňa. Je to niečo, na základe čoho sa dá predvídať budúcnosť. Keď teda mám hovoriť pravdivé veci, tak to musí byť niečo, čo sa dá overiť v budúcnosti. A koľko pravdy som povedal v tomto príspevku? Takmer žiadnu, pretože nič z tohto sa nedá overiť. Keby som používal konkrétne fakty, tak tie by sa už mohli dať overovať a o nich by sa už dalo usudzovať, či sú pravdivé alebo nie (či budú platiť aj zajtra alebo nie). A to je to, čo mal zrejme na mysli aj Tibor. Konkrétne fakty sú dôležité a to, koľko ich potrebujeme, závisí od našej kreativity a kritického myslenia ...

Čo sa týka toho, že stroje nemôžu byť kreatívne, tak dúfam, že máš pravdu.

A čo sa týka toho môjho príspevku nižšie, ktorý bol odstránený. Tak to bolo mojou chybou, lebo som poslal ten istý príspevok dvakrát (pri prvom odoslaní mi nenačítalo stránku).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME