Utorok, 26. september, 2017 | Meniny má Edita

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo je ponuka za obchvat oveľa nižšia oproti predpokladom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Mozno autori skromne

neuviedli aj jeden dolezity dovod, preco je ponuka ovela nizsia, oproti predpokladom Ministerstva dopravy. Je to na pomery Slovenska pomerne vysoka obcianska angazovanost s poukazom na absolutne premrstenu cenu stavby z dielne Ministerstva dopravy. Ostava len konstatovat, ze to neboli kompetentne / ci nekompetentne?/ ustavne institucie napr. NKU, ktore zvadzali boj s nenasytnou a nekompetentnou hydrou, ale obcianske mimovladne organizacie INEKO a Zastavme korupciu. Im patri obcianska vdaka. Ostava len tento boj dobojovat pre buduce generacie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

No silne pochybujem

Že by ktorékoľvek súťažiacich konzorcií kedykoľvek počuli o INEKO či zastavme korupciu.
Jednoducho urobili kvalifikované ponuky.
Výsledky súťaže sú skôr na rozprášenie "odborných" pracovísk Počiatkovho ministerstva do poslednej upratovačky a doživotný zákaz činnosti týchto štátnych byrokratov vo verejnej správe. U niektorých by to bolo aj na odňatie diplomu či maturitného vysvedčenia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ved o to prave ide.

Na zaklade tychto vysledkov su mozne indicie, ze prave na tych "odbornych" pracoviskach tak ako v minulosti, tak aj v tomto pripade sa vytvarala obludna vata . Bolo by zaujimave zistenie, o kolko prisiel stat pocas basovania na ministerstve ked ho riadili Pociatek a Vazny. Zistit by sa to dalo. Vsetko sa da. Ale musi byt vola.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

povodne odhady

povodne odhady boli dielom poradcov, ale vela dolezitych vstupov dodalo aj MDVRR. Prisle ponuky na D4/R7 vyvolavaju neprijemne otazky ohladom ceny za PPP R1. Na tuto temu chystam clanok v blizkej dobe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

k ppp r1 len toľko ...

keď fico vykladal, aký je to fajn projekt, granvia mala na svojej vebovej stránke text, kde vykladala, že sumárne bude stavebná časť stáť myslím 950 mil eur. Nižšie mala rozpísané sumy na jednotlivé úseky, ktorých súčet bol cca 650 mil eur. Teda "odborníci" o ktorých sa tu toľko píše "nevedeli" spočítať štyri číslice a zaujímavé, že "chyba" nebola smerom nadol, ale smerom nahor. Keď som na toto v podobnej debate upozornil, na druhý deň už na tej vebovej stránke nemali tento text !!!
Takže "odborníci" nie sú odborníkmi na stavbarinu, ale "odborníkmi" na demagógiu ... Napokon, čo očakávať od úbohých absolventov komunistického práva ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zisťuj

Ja vôľu mám, ale nemám možnosti. Opakujem : INEKO ani iní aktivisti, na úrovni ponúk nemajú zásluhu ani v hodnote jednej cukrovej vaty z kolotočov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Nový dopravný model predpokladá podstatne nižšie dopravné intenzity na D4 a R7. Tým pádom sa ušetrí na prevádzke aj údržbe. To však súčasne znamená, že obchvat je menej potrebný, ako sa pôvodne predpokladalo."

ste na drogach?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neznamena to ze nepotrebny

len uzitky cesujucich v zmysle usetrenych hodin budu mensie ako sa povodne predpokladalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nevymyslaj. jedine, co z toho vyplyva je, ze bude mensia rezerva do buducnosti v kapacite.

menej potrebny obchvat? wtf
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sa robíš alebo naozaj nechápeš o čom tam píšu? Alebo nechceš pochopiť? Nikto nikde nehovorí o zbytočnosti obchvatu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

navstiv oftalmologa alebo si daj prehanadlo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prestaň

už kvokať...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ehm no este skusim po slovensky

1. Menej ludi bude vyuzivat obchvat ako sa povodne predpokladalo - na zaklade noveho dopravneho modelu
2. Obchvat odlahci konkurencne useky menej ako sa predpokladalo
3. Stavba obchvatu situaciu na niektorych usekoch v BA dokonca zhorsi (Pristavna, Bajkalska)
-
Nic z toho neznamena, ze je obchvat nepotrebny. Len je menej potrebny ako sa povodne uvazovalo. Bodka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

DOPRAVNÉ MODELY

Tie dopravné modely sú síce pekná vec, ale vychádzajú z nejakých predpokladov, ako sa budú správať vodiči a tí sa nemusia rozhodovať, kadiaľ pôjdu podľa počítačového modelu s kilometrami a minútami. Niečo podobné sa stalo, keď spúšťali na D2 križovatku Stupava: nereálni optimisti si mysleli, že na starej ceste klesne doprava na polovicu, realisti tvrdili o 30%, čo sa aj potvrdilo. Takže kľudne sa môže stávať, že v rozhlase zahlásia nehodu na Prístavnom moste a 75% vodičov od Trnavy odbočí na D4 a tá už nebude stíhať možno už za 10 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano su to iba modely

a realita moze byt odlisna - intenzita moze byt nizsia ako aj vyssia a treba to brat do uvahy pri rozhodovani. Faktom ale ostava, ze z hladiska rozlozenia pracovnych miest v BA ma D1 ovela lepsiu polohu a je skor pravdepodobne uvazovat s tym, ze bude nadalej preferovana.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ziadny obchvat ani dialnice do BA!!!

Ked si vedelo ministerstvo uhajit 4 miliardy na obchvat, tak nech za tie peniaze postavi nove hlavne mesto medzi Zvolen a Bystricu. Bratislave sa tak odlahci, ze uplne zabudne na obchvat. Neviem ako rozmyslate vsetci, ale BA je zastrcena v rohu, z juhu HU a Dunaj, zo zapadu AT, na severe Karpaty a vsetci ritilezi parlamentu, miniserstiev, vlady a na nich nacucunutych pseudofiriem sa tlacia z vychodu. Nech tam postavite aj 100 dialnic, vzdy budu plne a plnsie. Praveze to treba uvolnit. A ked BA ako "city" ma na to aby prezila bez statnej spravy, dnesny stav jej dialnic a ciest jej musi stacit. A aj zvysok Slovenska dostane aspon ako take cesty/dilanice /infrastrukturu. P.S.: a ked nie nove hlavne mesto, tak aspon jedno ministerstvo do kazdeho krajskeho mesta. To za tie 4 miliardy musi bohate vyjst. Neviem preco si vlada toto neprerata. Alebo jej zalezi iba na BA a vlastnom pohodli, Slovensko je im ukradnute...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kludne to napis aj po anglicky, stale to bude rovnaka hlupost.
v skratke:
1. hlupost
2. hlupost
3. nema s tvojou povodnou hlupostou nic spolocne, ako argument uplne mimo pisoar.

ja som nikde nepisal, ze si pisal, ze obchvat je nepotrebny. ja neviem, ci ste v tom ineku na toluene, alebo na com. to je skratka vymysel a strawman.
este raz:
s redukcie rozsahu projektu zo sestpruhov na stvorpruhy nijak nevyplyva, co si napisal a uz vobec nie, ze obchvat je menej potrebny. ja neviem. vy to po sebe vobec citate?
tie vase humory su take, no, cojaviem, nevtipne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

smarja

nizsia predpokladana intenzita nema nic spolocne s redukciou sestpruhov. Nic take nepiseme, staci poriadne citat. To novy dopravny prieskum z tohto roka zistil, ze predpokladana intenzita je mensia ako bola uvazovana v dopravno-inzinierskych podkladoch. Predpokladane intenzity predtym nestali ani len na smerovych dopravnych prieskumoch. Celkovo sa samozrejme pocita s miernym rastom dopravnej intenzity, ale podstatne menej ako na zaciatku projektu v studii uskutocnitelnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

obchvat zo sotoliny ...

Najviac by uradnici vypiekli s INEKOm, keby urobili light verziu, kde by namiesto sestpruhov/stvorpruhov boli cyklisticke chodniky, namiesto mostov lavky a namiesto asfaltu sotolina.

Urcite by to bolo tiez predrazene, ale mohli by efektivnejsie nadavat kadekomu, ze ved oni to to vraveli, ze to bude lacnejsie ako 4 miliardy !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V čase keď si Slovensko dokáže požičať

za úroky blízke 0 je celé PPP úplný nezmysel.
PPP by mohla byť len alternatíva, ak priame financovanie bolo drahé. Dnes nikto netuší, aká cena by bola vysúťažená pri financovaní stavby štátom.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME