Nedeľa, 24. september, 2017 | Meniny má Ľuboš, Ľubor

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Od júla sú Košice rozkopané opäť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ej ale ste im dobre naložil! Tieto slová třeba tesať do kameňa. Povedzme si ale úprimne, hlúpi Slováci sa môžu za toto sami, sami si zvolili Rašiho. My si nezaslúžime Vás pán Sulík... Nedorástli sme ešte na politiku Vašeho - německého - formátu. Žiaľ. Ale pravdou je, že v europarlamente ich tiež staviate do pozoru všetkých lenivcov! Bude dobré v tom pokračovať. Vy dokážete zreformovať tieto neplodné a zbytočné inštitúcie. Držím Vám palce pán Sulík!

Za Slovensko, Za národ, Za liberálov!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no prrrrrrrrrrrr

aby nam nespysnel

vsetko je to o ludoch , akych si aj saska vyberie, a nie o jednom supermanovi ...nechcem strasit , ale ludia budu mozno potrebni aj v uliciach , ak nam bude dalsie 4 roky "vladnut" smeracka mafia ...toto bude oproti tomu len slaby odvar
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Richard, to ale nie je všetko. Komunisti budú búrať aj to čo sa už ukončilo. Budú sa totiž meniť na uzloch trakčné stožiare a nikde nebola zrealizovná výmena napájacích vedení ( okrem IKD) . Takže asfalaty preč, a aj to čo by mohlo byť zjazdné, zjazné nebude. Kolaps dopravy nás ešte len čaká. To čo bolo, bol len slabý odvar
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Noo, to klíma, kúrenie ...

Dnes sa pohoršovať nad električkami z 22.storočia (či ako ich fešák Transparentný pomenoval) je na úsmev. Ako naschvál marxleninskému onému, na neuverenie v tých zázrakoch nefunguje poriadne ani kúrenie a toto v mrazoch viac teraz serká... ako vetranie :-)

Rekonštrukcia v podaní súdruhov = jasná ukážka, že strana a vláda najlepšie vie čo človeku prospešné. (v tomto prípade ide o prospech človeka-majiteľa DUHA, súdruh Remeta je v štruktúrach zlorgsku.KSSmer dobre usadený asi)

Ale ako povedal magistrát, "nekecáme, rabujeme(či tendrujeme, či tak dáko)", teda druhú etapu šalín tratí spoznáme víťaza, ale už máme víťaza rekonštrukcie divadla. A čuduj sa svete zas to vyhrala nejaká koňarská fy. Maličkosť že 93% prác ide riešiť cez subdodávky na jej "kvalifikácii" nič nemení.... onô Váhostav je asi žiarivý vzor úspešných smerákstaviteľov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ruky si môžu podať.

Raši rozkopal svoje mesto.
Sulík rozkopal svoju vládu.
Jeden za osemnásť, druhý bez dvoch za dvadsať.
Zlodej kričí: Chyťte zlodeja!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Človeče, ty sa zlepšuješ!
Štyrikrát si strelil a raz si trafil (prvý riadok).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ďakujem.

Pochvala od trolla vždy poteší. Najmä, ak je platený za niečo celkom iné a mňa chváli takpovediac zadarmo ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

je videt, ze pracujes jen za peniaz,
skoda jen, ze ti tech tricet stribrnych nesmrdi !!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vasil Biľak zomrel,

no jeho slovenskočeština, zdá sa, pretrvala v reči jeho ideových nasledovníkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tve komentare jsou typicky "bilakovske", asi proto ho vzpominas ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sulík a Košice?

Tak po prvé, toto mi nepríde ako čistý rukopis Sulíka. Skôr mi to príde ako rukopis verného poskoka z niektorej poslaneckej kancelárie - keďže sám pán Sulík spomína, že do Košíc chodieva často, lebo tam má poslaneckú kanceláriu a vzhľadom ku obsahu celého textu domnievam sa, že to bude nejaký poslušný košický asistentík (ne)znalý košických pomerov šplhajúci po rozpadnutom politickom rebríčku SaS. A vôbec - Sulík a Košice? Časté návštevy? A kedy prosím? Počul som z košických šumov (Košice sú relatívne malé mesto tu sa toho človek dozvie veľa aj "na ulici"), že pán europoslanec bol vo svojej kancelárii iba raz - keď otváral kanceláriu za potlesku posluhovačov a prítomnosti novinárskych bleskov. Zrazu je odborníkom na koľajové stavby a hodnotí práce v meste, v ktorom bol možno iba počas volebných kampaní. Za Sulíkom nevidno žiaľ žiadne výsledky iba jednu rozpadnutú vládu a plno rečí pred blížiacimi sa voľbami. Jedno mu ale uznám, po nemecky vie sehr gut ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Komedia...

Blavak nema kuska hanby? Tu v Kosiciach jazda elektricky 2.mesiac a v blave este len tahaju biele ciary po cestach. Stary most v stave akoby pred rekonsteukciou aj ked sa tvari ze je hotovy, vyzera hrozne a tento pajac hodnoti kosice?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sulíček??

Je europoslanec, kedy bol naposledy v Košiciach? Keď bol pre prachy v igelitke od krajského šéfa Sasky. Povalil vládu v 2011, spravil by to znova. Nedá sa nazvať ani euroskeptikom je to totálny blázon
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zober radsej lopatu do ruky

Ked sa ti nepaci, ze je to rozkopene, tak tou lopatou si mohol porobit kopec uzitocnych veci. Napriklad zahadzat tie jamy, do ktorych popadalo kopec ludi. Ty si asi neuvedomujes, ze Rasi tie diery kope ako pasce na tvojich volicov a statistiky hovoria jasnou recou, ze v Kosiciach uz pomaly niet tvojho fanusika. Vsetci uz su v tych jamach. A odtial volit nepojdu.

Ale ked tebe je lepsie vyvazat si papalassky zadok v limuzine, ako nieco naozaj robit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pán Sulík, píšete správne, že električky začali jazdiť pred Vianocami, no všeličo sa pošuškáva...

Napríklad, že doteraz nie je všetko skolaudované. Napríklad vyhrievanie výhybiek. Ono sa potom ťažko vysvetľuje, prečo ich počas mrazivých dní posypovali soľou.
Alebo napríklad, že trakčné vedenie je na niektorých miestach privysoko a poškodzuje pantografy (zberače).
Alebo že niektorými úsekmi trakčného vedenia nejde dostatočná "šťava"...

Ktosi nechcel pred voľbami priveľmi "Riškovať". Hypemoderným električkám pre istotu nejde kúrenie, rad radom im odchádzajú aj iné súčiastky a tak výpravu suplujú staré. Podotýkam, že z 23 "nových" električiek, ktoré sa plánovali kúpiť, je zrazu 33 (hádam medzičasom zlacneli?) a šušká sa o nákupe ďalších (do celkového vysúťaženého počtu (opcia) 46).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rekonštrukcie = nevyužitá príležitosť

Článok síce pravdivo opisuje skutočnosť z pohľadu bežného obyvateľa Košíc, ale nejde do podstaty. Autorovi to nevyčítam, ale doplním a vysvetlím. Europeniaze boli poskytnuté na IKD – integrovanú koľajovú dopravu, nie na obyčajnú rekonštrukciu električiek. Bez toho by ich bolo poskytnutých podstatne menej. Integrovaná doprava znamená toľko, že po teraz rekonštruovanom okruhu by raz v budúcnosti mali premávať okrem električiek aj obojživelné tram-trainy, schopné jazdy aj po tratiach ŽSR. Ale zrejme nebudú. Nielen preto, že sa neurobilo prepojenie okruhu s traťami ŽSR, ale aj preto, že s týmito vozidlami neráta čerstvo vypracovaná dopravná stratégia mesta za milión eur. Korešponduje s tým aj neochota urobiť pri kolaudácii jazdnú skúšku novej trate tram-trainom. Na prípadnú žiadosť preto mesto nedostane z EÚ ani cent, ibaže by to utiahli ŽSR, v čom nie som optimista. Takto oklamať Európsku komisiu je skutočná trúfalosť. Naopak spracovateľ Stratégie odobril zrušenie trolejbusovej dopravy. Bez akejkoľvek analýzy, stačilo mu opísať realitu odstavenia trolejbusov počas rekonštrukcie. Komusi padli rekonštrukcie s odstavením trolejbusov náramne vhod, aby takýto stav zostal natrvalo. Prečo? Neviem. Náhody? Neverím – nič sa v tomto meste nedeje len tak. Raši sa vryje do histórie ako primátor, ktorý zakonzervoval verejnú dopravu v Košiciach spiatočkou do 20. storočia. Jeho vraj „najmodernejšie“ električky a autobusy dohodené výrobcami-kamarátmi, za ktorých dizajn, funkčné aj úžitkové vlastnosti sa môžeme pred svetom len hanbiť, pravdivosť tejto nevďačnej charakteristiky len potvrdzujú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zásahy mierne vedľa

1.
Áno, sprvu sa rekonštrukcia električkových tratí musela skrývať pod pláštik „integrovanej koľajovej dopravy“ (zaujímavé, že v Česku a Maďarsku pri čerpaní z tých istých eurofondov nie...). Ale potom sa karta napodiv otočila aj pre Slovensko a dalo sa v rámci OP Doprava čerpať aj na električkovú dopravu bez potenciálnej mechanickej väzby na železnicu - viď v Košiciach stavba „Modernizácia električkových uzlov“ a nákup električiek.
Samotná myšlienka prepojenia električkovej a železničnej dopravy v Košiciach je scestná - náklady na to by boli priveľké a prínos zanedbateľný (široko-ďaleko od Košíc nie sú v pešej dostupnosti od železnice žiadne bydliská - okrem časti Prešova, celé by to muselo byť postavené na zvážaní autobusmi na železnicu a na to sa cestujúci s možnosťou používať aj auto zvysoka vykašlú).
Dôsledkom projekčnej snahy o väzby na železnicu na električkovej trati NMM - Kuzmányho - Stanica sú len jej vyššia cena rekonštrukcie a zhoršenia jej parametrov (zastávka „Krajský súd“ mimo prestupného uzla, predlhé nástupištia predlžujúce pešie cesty, slepé koľaje pri stanici, kvôli ktorým je tam električková slučka primalá a preto s nevhodne riešenými nástupnými hranami výstupišťa a podobne) - čiže samé negatíva.
A ani ŽSR sa do košickej „integrovanej koľajovej dopravy“ neženie - tiež vedia počítať...

2.
Za trolejbusovou dopravou v Košiciach škoda plakať - košická MHD má aj rádovo väčšie problémy.
Už som to napísal stokrát a napíšem to stoprvý raz: Tá trolejbusová sieť, čo v Košiciach máme (vďaka nesprávnym rozhodnutiam z r. 1994-95), je neprirodzená, deformuje linkové vedenie, zvyšuje prestupovosť, predlžuje cestovanie, zhoršuje pešiu dostupnosť MHD ako celku a predražuje prevádzku MHD (lebo produkuje aj jalové výkony, ktoré by pri normálnom linkovaní nezávislom od trolejbusovej siete nejestvovali).
Dilema je už dlhé roky jasná: alebo ju zrušiť alebo ju zdvojnásobiť na normálnu sieť (napr. Furča - NMM - KVP, Furča - Sečovská - Nám. osloboditeľov - KVP a Podhradová - Nám. osloboditeľov - Stará nemocnica - OC Cassovia) vrátane zdvojnásobenia vozového parku.
Roky sa s tým nič nerobilo a keďže investičných peňazí do košickej MHD je stále málo a iné veci súria viac, rozhodnutie pozastaviť trolejbusovú dopravu je pochopiteľné. Ale za to treba poďakovať tým, čo v r. 1994-95 o nej rozhodovali...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pardon - malo byť „výstupnými hranami“

v zátvorke v predposlednej vete 1. časti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stačí pozornejšie čítať

Keď som písal o tram-trainoch, ani slovkom som neobhajoval ich význam z hľadiska využívania. Preto nazvať to „zásahom mierne vedľa“ nepovažujem za výstižné. Váš pesimistický názor vychádza z dobrého poznania politicky motivovaného rozhodovania v Košiciach. Zmeny vo vedení mesta prinášajú často úplne protichodné rozhodnutia striedané s lavírovaním a nečinnosťou, čím zastavujú vývoj a zlepšovanie podmienok. Tram-train áno (keď treba vydupať európske peniaze na veľké zákazky pre spriatelené firmy), nie (keď treba vybudovať prepojenie so ŽSR a tak zhodnotiť už raz vložené peniaze do nových tratí s parametrami duálnej trate). Rovnako „vyhnívajú“ aj trolejbusy – nerušíme, aby sme zbytočne ľudí nedráždili, ale radšej ich odstavíme v tichosti - neinvestujeme do rozšírenia tratí resp. do nákupu nových vozidiel. Sám píšete o dileme – a s tým súhlasím ako so samozrejmosťou – že nedá sa udržiavať trolejbusovú dopravu pri živote donekonečna so starými vozidlami a bez rozšírenia tratí. Pre mňa sú výhovorky jasné: Trolejbusovú sieť rozširovať nebudeme, lebo bez doplnenia vozového parku nebude využitá. Nové trolejbusy nepotrebujeme, lebo nemáme dostatočnú dopravnú sieť. Expresným nákupom množstva nových „moderných“ električiek a autobusov sa mali trolejbusy dostať po polohy zbytočných vozidiel. Aj sa podarilo, a z tejto reality vzišlo aj odporúčanie spracovateľov dopravnej stratégie na zrušenie trolejbusov.
Raši predviedol obzvlášť názorne, ako sa dá s ľahko získanými peniazmi plytvať – sme svedkami síce veľkolepých zásahov do dopravy, ale s pochybnou koncepciou a perspektívou. Ako tiež píšete, rekonštruovaná trať sa zbytočne spotvorila kvôli vozidlám, ktoré ju zrejme nikdy neokúsia. Bez predstierania budovania novej duálnej trate mohli byť električkové trate len slušne zrekonštruované, s oveľa kratším traumatizovaním ľudí výlukami a bez nervozity s (ne-)dodržiavaním termínov . Detektív by si položil otázku – kto teda mal z predraženej rekonštrukcie prospech? My, bežní ľiudia? Sotva. Predpokladám, že odpoveď poznáte aj Vy. Bez tram-trainov aj bez trolejbusov budeme musieť prežiť, ale takéto bezprecedentné oklamanie ľudí a darcu resp. správcu európskych peňazí považujem za nehoráznu drzosť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ešte je otázka, čo

bude robiť DPMK tak o päť-šesť rokov, až tých 120 SOR-ov budú výjazdené šroty a bude nutná obnova ? Žiadna banka už úver neposkytne a eurofondy na nové autobusy nebudú
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME