Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo štrajk učiteľov nemôže uspieť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

požiadavka
aby učitelia boli odborne spôsobilí a kvalitní atď. je oprávnená a dá sa to dosiahnuť mnohými spôsobmi, ale netvrďte niečo tak stredoveké a nedemokratické, že školstvo je prefeminizované a treba tam dostať viac mužov - lebo čo? muži sú lepší, krajší alebo kvôli čomu? - oni tam objektívne pracovať nechcú a na to povolanie sa jednoducho nehodia - ja však na rozdiel od vás netvrdím, že by to kvôli svojmu pohlaviu robiť nemali, ale skúsenosť svedčí, že im to samým nevyhovuje, nie v takej miere ako ženám. Naše školstvo je v zlom stave aj kvôli neprincipiálnosti, ktorú tu dokazujú samí kritici, tak máme antidiskriminačný zákon, v žiadnej civilizovanej spoločnosti by sa problémy rezortu neriešili systémom, lebo - si domyslite, nechcem byť vulgárna - ale nám sa to ponúka, pričom je to zjavne scestné a tupé ako hora. Tak chudiatka muži si nemôžu založiť rodiny - ale ženy si tie rodiny majú zakladať z ničoho, sa pozrite na podiel slobodných matiek... Nie odštátnenie by školstvu nepomohlo, ale štandardizácia a kultivovanosť 21. storočia, okrem iného aj pracovných vzťahov, ktorú tu popierate! P.S. Učitelia - muži na základných a všeobecných stredných školách určite nepatria medzi elitu :)
Ainur
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dakujeme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

no dobre

Tak potom pekne tabuľkovo: za každé 2 cm "potenciálu" pána učiteľa stovka naviac - to je fér, no nie?
Žiaci potrebujú mužské vzory vo svojich otcoch, a nie je chyba učiteliek, že s nimi nežijú...
Školstvo a iné sféry nefungujú, lebo sa tam presadzujú partikulárne záujmy na úkor spoločného dobra a sociálnej spravodlivosti - a nezlepší sa to nebyť uvedomenia zdola. Žiaden div, že sa politické špičky správajú arogantne, keď ľudia rozmýšľajú v rovnakom rámci a stereotypoch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ok súdruhovia a súdružky./chodil som do školy, keď to tak bolo/. Lebo od vtedy sa nič nezmenilo. Učiteľ dejepisu stále kváka pred naším a po našom letopočte a pritom mi nevie povedať prečo je to tak, stredoškoláci, ktprí zachvíľu končia/budú maturovať/ nevedia čo je to schengen a čo sú to komunisti/to druhé je možno dobré/ o dejepise sa radšej ani nezmieňujem, nuž a všetci/teda väčšina/ nemá rada, alebo teda je slabá z matiky a F, CH atď. Ešte že tie jazyky pokročili/myslím A,N,F/ aj to nie všade, ale je to už taký trend, takže by to snáď zvládali mladí aj napriek škole. Učňovkár sa učí za murára, ale po skončení školy nevie založiť roh/základ murárstva/ hlavne, že rozoberal 3 a pol roka, čo chcel povedať nejaký boľševik horov svojou debilnou básňou. Polovica súdr.učiek rozvedených, tak hor sa do výchovy a hlavne aspoň 4.000 ečiek. A deti by ani nemuseli do tej školy chodiť. A áno p.Pospíšil má jednoznačne pravdu. Áno výchovu do určitej miery zvládneme sami, oni nech láskavo hlavne vdelávajú a učia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ha.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uplne odstatneie, tzn zrusenie statnych

a verejnych skol nie je podla mna dobry napad minimalne na urovni materskych a zakladnych skol.

Vo vseobecnosti je sice statna organizacia menej efektivna (na Slovensku je to pravidlo), na druhej strane privelke noznice v spolocnosti (napr. malo / nadpriemerne vzdelani ludia, chudobni / bohati, bezpecne / nebezpecne zony atd) nie su podla mna vhodne pre vseobecny rozvoj spolocnosti. Pre rozvoj spolocnosti je vhodnejsia skor snaha o vytvorenie prostredia aby sa startovacie ciary v oblasti vzdelania pre vsetkych co najviac priblizovali. A to nemyslim smerom dole (aby ti, co maju lepsie moznosti - podpora rodiny, spolocenska vrstva - boli obmedzovani). Ale aby ti, ktori tieto moznosti nemaju, aby boli podporou statu posuvani co najblizsie tej "idealnej/dostatocnej startovacej ciare".

V skratke moj nazor je, ze minat verejne prostriedky, na podporu zvysovania vzdelanosti celej spolocnosti je dlhodobo vyhodne aj pre tych, ktori to financuju.

Ano bolo by to mozne aj cez stipendia / poukazy od statu a podobne. Urcite aj takato forma ma svoje pozitiva. Tam je vsak nevyhoda to, ze kolko rodicov vie objektivne spravne posudit, ci skola ma dobre vysledky? Kolko rodicov sa vyzna v pedagogike? A zrovna ta skupina obyvatelstva, ktora potrebuje podporu sa vyzna este menej. A ostani zas maju malo kritickeho myslenia voci svojej osobe, ze v com sa vyznaju.
Vo vzdelani by nemalo bezvyhradne platit "Nas zakaznik, nas pan". To, ze niekto plati skolne, neznamena, ze skola/ucitel by mu mal vo vsetkom vyjst v ustrety. Dobra skola musi byt schopna aj vyhodit ziaka.

Zjednodusujem, ale snad bol mola moja pointa pochopena....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

Konečne normálny názor...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm

autor vycita strajkujucim naivitu, a sam pritom bluzni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mlčte už, ak nežičíte učiteľom!

Vaše ptríspoevky sú vysoko škodlivé veci nás učiteľov. Preto sa ich zdržte, človeče nešťastnmý. Veciawm totiž absolútne NEROZUMIETE. Len hecujeter za Fica aq Ondeka... Sklapnite a stíšte sa.
A teraz k súčasnému stavu našej veci, pretože bloger je dosť čítaný! Tak to využijem!!! Dńa 16. sa k veci verejne totiž vyjadril aj premiér Fico. Tu je hutne, čo ponúka pedagógom m alého školstva. Arogancia ako nebo!! Posúďte!!!

Kolegovia - veľký pozor - Fico práve ponúka učiteľom farizejsky a vysoko manipulačne PRIESTOR NA JEDNANIE O ZARADENÍ PROBLEMATIKY ZVYŠOVANIA PLATOV UČITEĽOV DO PROGRAMOVÉHO VYHLÁSENIA NOVEJ VLÁDY - SAMOZREJME, ŽE SVOJEJ A JEDINE PO VOĽBÁCH!!!! A TO VÝLUČNE NA ZÁKLADE - NIE NÁTLAKOVÝCH AKCIÍ PEDAGÓGOV, LEŽ VÝLUČNE D I A L Ó G U, OVŠEM IBA S O F I C I Á L N Y M I PREDSTAVITEĽMI ŠKOLSKÝCH ODBOROV!!!! TEDA VÝLUČNE S KOLABORANTOM ONDEKOM A JEHO BOSINGOVOU KLIKOU!!! To ma podžte! To je ústretovosť a demokracia- pod pláštikom dialógu - NADIKTOVAŤ a NALINKOVAŤ učiteľom svoju vôľu tak, ako to robili už toto funkčné obdobie vlády FICA - 5% v priemere a punktum! - na začiatku viac - 7 a na konci obdobia menej - - súčasných 4%!!! To je veľmi priehľadný OBLB UČITEĽOV - súdruhovia Fico a Ondek----- há,há,há,há..... Nedajme sa znovu ukojiť a zmanipulovať oficiálnymi mocnými bosmi SR - Róbertom a Pavolom!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zopakujem svoj príklad

Po roku 1989 prešli služby pohostinstva (reštaurácie a hotely) na trhový systém. Profesia čašníka bola (možno stále je) medzi tými najslabšie hodnotenými (platovo). Podobne, ako učitelia, aj čašníci nariekali nad svojim úbohým ohodnotením. Ja som to videl (zo strany zákazníka) tak, že ani to si nezaslúžia, pretože kvalita ich služby bola úplne nepoužiteľná.

Trvalo to dlho, ale dnes sa veci výrazne zmenili. Neviem, či pracovníci v pohostinstve majú stále také úbohé platy. Možno na oficiálnej výplatnej páske. Pretože dnes je úroveň ich služieb niekde úplne inde. Dnes si aj v reštaurácii na Slovensku pripadám ako hosť, rešpektovaný zákazník.

Zopakujem: som presvedčený, že iná cesta nie je. Ak chcete vyššie platy, poskytnite zodpovedajúcu službu. Nájdite si skupinu zákazníkov (rodičov), ktorí budú ochotní zaplatiť výrazne viac. Vykašlite sa na komunistické vedenie štátu, dôverujte slobodnému trhu. Ponuke a dopytu. Pretože tento systém funguje spoľahlivo dokonca aj naprieč rôznymi kultúrami. Je to univerzálne riešenie pre podobné prípady.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

technicka

teda tvrdis, ze terajsi vlastnici pohostinstiev su vo vacsine byvali casnici? poucili sa, skupili nefungujuce krcmy a teraz prosperuju. pochopil som to spravne?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nie

učitelia tiež nie sú jediní, ktorí sa angažujú za zlepšenie situácie v školstve. V rôznych iniciatívach ja vidím aj takých, ktorí by vedeli zastrešiť podnikateľskú časť projektu.

Naviac, už teraz existuje zo strany učiteľov ponuka povedzme doučovania. Súkromné hodiny si človek môže kúpiť v rôznych oblastiach. Dokonca existujú aj nejaké funkčné a kvalitné neštátne školy. Ja som chcel poukázať na to, že podľa mňa cesta vedie týmto smerom. Nie snahou zmeniť starý socialistický systém naraz a plošne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

veru tak

s tymto v principe suhlasim, je vsak pointa v tom, ze ako financovat tych ucitelov, ktori sa na tu sukromnu (rozumej vysoku) uroven nedostanu, taktiez je vhodne system vyvazit cize mat aj sukromne aj verejne aj cirkevne a tam musi definovat stat urcite standardy a preriedit stav - som viac menej presvedceny, ze po preriedeni bude penazi dost...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uz davno viem,

ze ak ludia prejavuju svoju nespokojnost vznasanim poziadaviek na inych, nebudu spokojni nikdy. Uroven skolstva je podmienena urovnou ucitelov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Peňazí v základnom škostve je dosť

Časť materiálu o vzdelávaní. Blog SME Mačura,Ivan. 2012.
Z textu SLOVENSKO - ako ďalej. Kto sme, čo chceme, kam smerujeme.
+ Iné materiály o vzdelávaní na mojom blogu.

Kľúčovou cieľom reformy vzdelávania by malo byť pripraviť slovenských občanov na život v demokratickej spoločnosti podľa hodnôt euroamerickej civilizácie (Mačura, I., 1994).

Reforma vzdelávania by mala mať ľahko kontrolovateľné ciele s ukazovateľmi (Pišút, J., 2013):
- hodnotenie vysokých škôl podľa OS, ARWU, najmä podľa počtu citácií v medzinárodných databázach v jednotlivých vedných odboroch, prepočítaných na milión obyvateľov,
- každoročné hodnotenie všetkých žiakov základných a stredných škôl porovnaním Slovenska prostredníctvom výsledkov PISA so skúmanými 65 krajinami sveta.

Obezitou v SR je mentálne alebo fyzicky postihnutých 34 000 detí, ktoré absolvujú MŠ, ZŠ a SŠ v SR,
hodnotenie fyzického postihnutia detí je však robené podľa kritérií práce v priemyselnej civilizácii.

Po reforme financovania školstva cez vzdelávacie poukazy - vouchery - v SR bude možné bez ďalších nárokov na rozpočet SR zvýšiť mesačné platy učiteľom v hlavnom a kratšom pracovnom pomere na základných a stredných školách od 200 až do 300 eur mesačne.

Zdôvodnenie postupu „iného“ toku peňazí do inštitúcií (škôl) , ktoré financujú daňoví poplatníci (aj rodičia) a „iného“ výpočtu financií pre základné a stredné školy.

Efektivitu vzdelávania priamo ovplyvňuje klasifikácia spôsobu míňania peňazí daňových poplatníkov.
Podľa laureáta Nobelovej ceny za ekonomiku Friedmana, M., 1993), z USA môžeme:

(1) míňať svoje vlastné peniaze pre seba (vtedy máme silnú motiváciu šetriť a za peniaze dostať čo najväčšiu hodnotu napr. aj vo vzdelávaní);

(2) svoje peniaze míňať pre potreby niekoho iného (pričom poznáme len čiastočne, čo príjemca potrebuje);

(3) míňať peniaze niekoho iného - napr. daňových poplatníkov - pre seba (vtedy platí - koľko dostanem, toľko miniem a dajte mi ešte viac);

(4) štátni úradníci, primátori i poslanci NR SR, VÚC, mestských zastupiteľstiev a iní míňajú peniaze iných (napr. daňových poplatníkov) pre iných (napr. pre školy a žiakov). Neexistuje žiadna záruka, že štátni a regionálni byrokrati peniaze rozdelia a minú tak, aby priniesli prospech príjemcom. Túžba dostať sa k peniazom iných je totiž silná, všetci chcú získať časť cudzích peňazí pre seba.

Výdavky v kategóriách (3) a (4) korumpujú ľudí. Vládni, regionálni a pedagogickí úradníci rozhodujú, čo je dobré pre iných ľudí i ich deti a chcú riadiť ich život. Vládnuca skupina víťazov má pocity božskej moci, porazení sú v pozícii infantilnej závislosti - stávajú sa prisluhovačmi štátu.

Pokračovanie v druhej časti nižšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Peňazí v základnom školstve je dosť

Pozor - výpočty som robil na rozpočet v roku 2012 - metodiku je však možné uplatniť aj v ďalších rokoch.

Detaily. V rozpočte MŠ SR v kapitole Základné vzdelávanie bola vyčlenená suma asi 690 miliónov eur (vláda I. Radičovej na rok 2012).

V rozpočte MŠ SR je na základné vzdelávanie určených cca 689 miliónov eur :458 863 žiakov =1 501.- eur na jedného žiaka.

Na ZŠ je normatív na žiaka v priemere len 1 245 eur x 458 863 žiakov = 571,284 000 miliónov eur, ktoré idú na základné školy.

Rozdiel v sume 689 000 mil. eur v rozpočte mínus 571, 284 mil. eur = asi 117,716 mil. eur, ktoré minie byrokracia (MŠ SR, ÚPIŠ, Inšpekčné centrá, Pedagogicko-psychologické poradne a desiatky ďalších tzv. vzdelávacích inštitúcií.

Ak na ZŠ učí 30 195 učiteľov v hlavnom pracovnom pomere, potom 117, 716 mil. euro : 30 125 učiteľov = 3 907.- eur je ročne navyše pre každého učiteľa.

Ak by sa realizoval tento projekt, asi 30 125 učiteľom ZŠ by sa mohli zvýšiť platy už v šk. roku 2014/2015 v priemere o 200.- až 300.- eur mesačne.

V rozpočte na stredné školy je vyčlenená suma cca 479 miliónov eur, na jedného študenta je to v priemere 1 985 eur.
Na jedného študenta strednej školy v asi 15 kategóriách škôl MŠ SR „určuje“ normatív len cca 1 500 eur.
Študenti stredných škôl aj ich asi 20 000 učiteľov sú okrádaní ešte o väčšiu sumu, ako učitelia ZŠ.

Budovu školy vlastní škola a nie obec, škola si objednáva pedagogické služby podľa potreby a funguje ako s.r.o.

Teda - peňazí v základnom školstve je dosť, len časť z nich sa využíva neefektívne, časť z nich školská byrokracia rozkradne.

Systémová zmena vo financovaní MŠ, ZŠ a SŠ predpokladá, že peniaze z daní daňových poplatníkov idú na školy len cez rodičov – platiteľov daní – cez :
a./ vzdelávacie poukazy na vzdelávanie a
b./ vzdelávacie poukazy na voľný čas.

Asi 1,200.000 rodičov v SR si tak každý rok môže pomocou vzdelávacích poukazov uvedomiť, že oni platia dane a že peniaze na vzdelávanie ich detí sú ich peniaze a nie peniaze štátu alebo Ministerstva školstva SR.

Zatiaľ je vo financovaní školstva rovnosť v chudobe, chceme nerovnosť v bohatstve.

Pozor - Materiál je z roku 2009.
Ako by financovanie na základe vzdelávacích poukazov malo fungovať (pre lepšie pochopenie ho uvádzame aj v Sk a len pre základné školy v SR):
- napr. v októbri NR SR schváli rozpočet na ďalší finančný rok oi. aj pre MŠ SR napr. v roku 2009 to bolo 2.170 mil. euro, z toho na financovanie ZŠ išlo 688 mil. euro, čo je asi 21 miliárd Sk.
- MŠ si ponechá len asi 1 miliardu Sk na prevádzku a iné náklady i potreby.
- dnešné normatívy sa zrušia.
- cez asi 33 regionálnych centier – 3 úradníci v jednom centre - sa v januári poštou rodičom na domáce adresy pošlú vzdelávacie poukazy - viď dolnú časť prílohy Návrh štruktúry Ministerstva školstva, športu a kultúry – Mačura - 2002.
Rodič si vo februári vyberie v konkurenčnom prostredí školu pre svoje dieťa a odovzdá riaditeľovi vzdelávací poukaz na vzdelávanie.
Riaditeľ školy má v banke k dispozícii sumu podľa počtu odovzdaných vzdelávacích poukazov a čas do septembra pripraviť školu na počty prihlásených žiakov.

Ďalšie detaily na mojom blogu.
Ivan Mačura
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vzdelávací poukaz na voľný čas

Vzdelávací poukaz na voľný čas napr. vo výške 33 euro – 1.000.- Sk dostane poštou rodič každého žiaka ZŠ a študenta ZŠ v SR.
Slúži na boj proti užívanie drog, proti pornografii, proti zločinnosti mládeže, na rozvoj fyzickej zdatnosti, rozvoj žiaka v intelektuálnych oblastiach, o ktoré má záujem.

Rodič si nájde akúkoľvek MŠ SR schválenú inštitúciu alebo jednotlivca, ktorí v konkurenčnom prostredí zabezpečujú minimálne trikrát týždenne činnosť pre žiakov alebo študentov popoludní– športové kluby, spevokoly, centrá volného času, skautov, atď., atď. a odovzdá im vzdelávací poukaz na volný čas, z ktorého je oi. financovaná ich mimoškolská činnosť.
Činnosť žiakov a študentov vo voľnom čase nie je viazaná na školu – kontrolujú ju rodičia.

Škola je stotožnená s kurikulom, ideami, vzdelávacími štandardami, ktoré ponúka – nie s budovou.

Ak manažment školy získa málo vzdelávacích poukazov, manažment zaniká.
Budovu spolu so žiakmi preberá manažment, ktorý má viac žiakov, ako sa môže učiť v jeho budove. Základné aj stredné školy môžu tak mať aj niekoľko tisíc žiakov.
Jeden manažment môže riadiť viac škôl, ktoré môžu byť od seba značne vzdialené – napr. škola v meste vlastní aj školu v blízkej obci.
Manažment školy môže požiadať mesto alebo obec o zmenu vlastníctva budovy školy a príslušných okolitých pozemkov, ktoré škola v súčasnosti využíva.
Mesto alebo obec sú zo zákona povinné túto zmenu uskutočniť.

Škola tak môže patriť škole ako samostatnému právnemu subjektu a nie obci alebo mestu.

Pozn. Tieto zásady treba upraviť na reálne podmienky života v roku 2017 - napr. aby nemohli byť zneužité na šírenie islamu na Slovensku - negatívne príklady viď Viedeň.

Ivan Mačura
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Otázka

Iba jedna otázka súdruhovia učitelia a súdružky učitelky - Prečo idete do štrajku pár dní pred volbami,prečo ste nešli do štrajku pre rokom ? no preto lebo je to politická objednávka a tí čo vás do toho natiahli, si svami po volbách v@trú
r@Ť, ste pre nich iba toaletný papier, hold vesmír a ludská blbost je nekonečná!!!!!!!!!!!!!!!!!!§
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

najprv reforma-až potom vyššie platy !!!

školstvo neprešlo riadnou a zásadnou reformou a pokiaľ táto nebude realizovaná ,tak akékoľvek zvyšovanie platov je vyhadzovanie peňazí do vetra. Rovaký meter by so uplatnil aj pre štátne zdravotníctvo a úradnícku byrokraciu. Na Slovesku už máme pomaly viac súkromných škôl ako vrabcov .Dobrý kšeft dotovaný štátom,produkovaní sú ako na páse hlupáci s titulmi,ktorí nič nevedia-česť vínimkám. Absurdné je financovanie súkromných škôl štátom, ak sú súkromné,plnú výšku by mal platiť študujúci a štát by mal vytvoriť len právne mantinely - komunizmus predsa znova nechceme !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Jozef Sitko: Čo uniklo médiám v kauze Glváč? 6 439
  2. Monika Kozelová: Rozmohl se nám tady takový nešvar... Na štátnom. 2 132
  3. Slavomír Kinik: Už len 50 dní prosím nezabudni že sa blíži deň keď zazvoní zvon a tam stáť bude On 1 297
  4. Július Kovács: KEĎ SA PENTA MI VÝHRAŽA 1 263
  5. Věra Tepličková: Threema? 1000 a jedna noc po slovensky. 1 146
  6. Rudolf Pado: Diagnóza Rattaj 1 066
  7. Daniel Schikor: V kraji drevených kostolov 748
  8. Jaroslav Polaček: Vláda si kupuje pred voľbami ľudí 608
  9. Júlia Piraňa Mikolášiková: Advokáta z kauzy takáčovci usvedčuje iba bývalý klient, ktorého pre výpalné čaká súd 587
  10. Monika Nagyova: Denník starej dievky – Komplexy zničia každú príležitosť 552

Rebríčky článkov


  1. Sonya Haraszti: Bez sexu tri roky. Prečo mladé ženy nemajú sex?
  2. Július Kovács: KEĎ SA PENTA MI VÝHRAŽA
  3. Štefan Vidlár: Politik je nahý!
  4. Július Kovács: Prečo neverím prieskumom? Môžete si zahlasovať!!! FB prieskum, nikoho neovplyvňujeme.
  5. Ján Popovič: Rovnica úspechu
  6. Martin Zibrin: Merateľné výsledky vo vzdelávacích projektoch
  7. Andrea Fuglíková: Gaslighting: forma psychické manipulace a citového vydírání
  8. Juraj Gašpárek: V kostiach jar
  9. Tomáš Jurkovič: Ako hospodárili mestské časti Bratislavy v roku 2018?
  10. Štefan Vidlár: Prúskumy

  1. Végh vyhral najočakávanejší súboj MMA. Vémolu poslal k zemi už v prvom kole
  2. Päťdesiat čoskoro za smrť, písal Kočner dve hodiny pred vraždou Kuciaka
  3. Šéfka Súdnej rady preveruje majetky podozrivých sudcov. Sama žije v luxuse
  4. Šokujúce: TA3 nie je spravodajská televízia (píše Samo Marec)
  5. Odhalili novú Škodu Octavia. Všetko, čo o nej potrebujete vedieť
  6. Dobré ráno: Kočner sa po vražde Kuciaka rehotal
  7. Najväčšie sklamanie novembra? Dubček, hovorí biskup Malý
  8. Prieskum Focusu: Kiskova strana ďalej posilňuje
  9. V autoškole vybavovali vodičáky bez výcviku, stopla ich NAKA
  10. Tvárou zmeny môže byť Kiska

  1. Rada prokurátorov: Ak sa potvrdí konanie advokáta Paru, musí skončiť
  2. O odbornosti vyjadrenia doktora Záhumenského: Odborne zlyhal a na svojom mieste nemá čo robiť
  3. Progresívny zdrogovaný jednorožec a iné potratové absudrity: Progresívna gynekológia
  4. Sudcovia sa spriahli s Kočnerom, hoci majú ísť príkladom. Harabinovi pohrobkovia v Threeme
  5. Dorabovať a zmiznúť. Tunel v tuneli Višňové
  6. Gynekológ Mikolašík v TA3 upozornil, že prednosta Záhumenský sa vyjadril neodborne
  7. Prokurátor Šanta: Keď som stretol Kočnera, prešiel som na druhú stranu ulice
  8. Ne Milujem takéto Slovensko .
  9. November 1989: Biskup Malý: Najväčšie sklamanie novembra? Dubček. Vôbec nechápal dobu
  10. Feministky odňali váhy života a smrti Desatoru a prisúdili žene

Už ste čítali?