Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo štrajk učiteľov nemôže uspieť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Privatizácia školstva
Pán Pospíšil, iste máte v niektorých bodoch článku pravdu, napr. že v krajine s veľkými regionálnymi rozdielmi je jednotne stanovená mzda učiteľa zlý nápad. V minulosti bolo viacero pokusov to zmeniť. Ale čo sa týka Vášho argumentu, že riešením je privatizácia školstva a jeho orientácia na zisk, tak ste úplne mimo. Dať na jednu úroveň reštauračné služby a školstvo môže jedine ekonomický analfabet. Čo si myslíte, ako by to vyzeralo, keby kvalita a dostupnosť vzdelania nejakého dieťaťa závisela iba od peňaženky jeho rodičov? Deti bohatých rodičov by chodili na drahé školy, a tí ostatní čo? A čo napríklad siroty? Rovnosť v prístupe k vzdelaniu je základom modernej, demokratickej a liberálnej spoločnosti. Absencia štátom financovaného vzdelávania nevedie k slobode, ale k stredovekému feudalizmu. Pán Pospíšil, z Vašich blogov a ich vysokého počtu možno usúdiť, že máte aj dostatok času, aj záujem venovať sa ekonomickým problémom. Chýba už len fundovanosť, odbornosť a vedecký prístup. Čo tak prihlásiť sa na nejakú univerzitu a ísť študovať ekonómiu? Ak máte tak radi súkromné školy, môžete prihlásiť rovno na nejakú elitnú súkromnú univerzitu ako Harvard alebo Oxford. Sebavedomie na to máte. Veľa šťastia.
Tomáš Meravý
RE:
Pán Pospíšil, áno, rovnoskárstvo je základom socializmu, ale nie každá forma rovnosti je socializmus. Máme napríklad rovnosť pred zákonom, snažíme sa o rovnosť šancí. Aj to je podľa Vás socializmus? Čo sa týka Vášho návrhu, tak to nie je riešenie situácie v školstve ani platov učiteľov. Možno keby ste hneď všetkých, ktorí nezdieľajú Vaše názory, neoznačovali hneď za socialistov, zadarmistov, marxistov a pod., tak by sa s Vami dalo aj normálne diskutovať. Za vzdelanie sa platí, pán Pospíšil, vo forme daní. Je to cena za to, že je toto vzdelanie k dispozícii každému. Keby sa za vzdelanie (základné, školské) platilo na voľnom trhu, výsledok by bola nerovnosť v prístupe k vzdelaniu. Naštudujte si prosím pekne základy histórie a ekonómie.
Tomáš Meravý
<< < 1 2 3 4 5 6 7

Hodnoť:   mínus indicator plus

Zatial co teraz je tu totalna rovnost

ak samozrejme ignorujeme 2 faktory: kvalitu(ta musi ist zakonite dole vodou) a dostupnost. Vsetko co je zadarmo je nedostatkovy tovar. Kvalitne skolstvo zadarmo je absolutne nedostatkovy tovar o ktory sa rodicia biju a kvalitna "zadarmo" skola nema ziadnu sancu uspokojit zaujem a na rad prichadza korupcia, siroke lakte, zvysovanie cien nehnutelnosti v okoly skoly a podobne(Takto to funguje v socialistickom skolstve na vyspelom Zapade). Takze kde je ta rovnost ? Zostala len na papiery... ale pre "zadarmistov" staci
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Rovnosť v prístupe k vzdelaniu je základom modernej, demokratickej a liberálnej spoločnosti" to je take kaviarenske blablabla na urovni "o utecencov sme povinni sa postarat" ktore vsak nic nehovori o realite.

ako ideal ktori je dobre dosiahnut je dobre mat na zreteli, a potom sa pozriet aka je realita. To ze na slovensku REALNE nie je rovnost pristupu k vzdelaniu je realita teraz. Preto navrhy ako v blogu nemusia vychadzat z toho ze 'nesmieme zrusit rovnost k vzdelaniu'.

to ze kazdy nezostane analfabetom - toto nepovazujem za rovnost k vzdelaniu hodnu 21.storocia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Celý tento štrajk je len predvolebný ťah. Ako sa iniciátor vyjadril, ak SMERu klesnú preferencie o 5%, bude štrajk úspešný :) Je to hra Matovičovcov a nič viac.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aké sú PRÍČINY tohto stavu?

Ľudia v súčasnosti nie sú ani horší, ani hlúpejší a ani bezcharakternejší než v minulosti.
PRÍČINOU obrovského nárastu nekvality, klamania a podvádzania medzi ľuďmi navzájom je teda niečo, čo tu kedysi nebolo - a tým je pridávanie nových nekrytých peňazí do obehu (inflácia). Ide totiž v podstate o legálne (!) falšovanie peňazí, ktorým sú všetci držitelia peňazí okrádaní o časť hodnoty ich peňazí (ich úspor a budúcich dôchodkov).
V dôsledku toho ten, kto manipuluje s peniazmi (štát, banky, špekulatni, finanční spostredkovatelia apod.), je schopný "zarobiť" veľa peňazí bez toho, aby ostatným poskytol nejakú skutočnú protihodnotu.
Na druhej strane ten, kto si zarába poctivou a kvalitnou prácou (napríklad kvalitný učiteľ), ten je v dôsledku inflácie okrádaný tými, ktorí manipulujú s peniazmi.
Ľudia teda nemajú záujem vytvárať kvalitné výrobky a služby, pretože čím kvalitnejší produkt vyrobia, tým väčšiu stratu pre nich v dôsledku inflácie bude predstavovať.
Preto ľudia ani nepožadujú za svoje peniaze (ktoré v dôsledku inflácie priebežne strácajú na hodnote) kvalitné produkty - sú ochotní kúpiť si aj veci, o ktorých vedia, že sú nekvalitné.
Každý vytvára nekvalitu, pretože vytváranie kvality mu spôsobuje stratu. Každý sa preto zmieril s nekvalitou (hoci verbálne sa nad ňou možno rozčuľuje, no reálne sa nepokúsi s tým niečo urobiť a hlavne reálne sa on sám necíti byť povolaným vytvárať kvalitné výrobky a služby).
Jediné riešenie problému nekvality (nielen nekvality školstva, ale a tiež nekvality výrobkov, problému znečisťovania životného prostredia, civilizačných chorôb, korupcie, nárastu rizika vojnového konfliktu atď.) je definitívne zastaviť a znemožniť pridávanie nových peňazí do obehu. Tento problém nemôže vyriešiť ani zvýšená kontrola, ani pridávania ďalších inflačných peňazí do nejakých „ozdravných“ či „rozvojových“ projektov.
Predpokladať, že problém možno efektívne vyriešiť bez odstránenia jeho skutočnej príčiny, je naivné až hlúpe.
Preto ten, kto sa nechce vzdať "výhod" inflácie, ten by sa nemal rozčuľovať nad jej prirodzenými negatívnymi prejavmi (viď vyššie). A mal by sa pripraviť na to, že bude ešte horšie.

Bližšie pozri napríklad:
http://adamsmid.blog.pravda.sk...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Este by si mohol vysvetlit ako ucitelia namiesto strajkovania (legalne) dosiahnu vyhodenie "starych prazenic" a privatizaciu skolstva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vyhodenie starých praženíc?

Však som jasne napísal, že tie treba nechať tam, kde sú. A že sa treba pokúsiť odstrihnúť od štátneho školstva a pokúsiť sa ponúknúť niečo na voľnom trhu. A to ja skutočne neviem, aké prekážky kladie štát prípadným pokusom prevádzkovať neštátne školy. A preto som napísal, že ak by tomu neštátnemu školstvu boli kladené zásadné prekážky, že to by stálo za nejakú formu odporu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ved ziadne, len pracovnikov v statnom skolstve plati stat, takze strajkuju voci statu. Mne sa to zda logicke. Aj ked podla teba kazdy nespokojny ucitel by mal hned dat vypoved a zalozit novu Montessori skolu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tibor, tu je zoznam prekazok, ktore stat dava pod nohy tym, ktori chcu poskytovat vzdelavacie sluzby na ZS: http://itahashi.blog.sme.sk/c/...

V skratke: Nemozu si slobodne zvolit, v akom jazyku vyucovat, nemozu vynechat niektory zo statom zvolenych predmetov (napr. etiku) alebo ho ucit v mensom rozsahu, nemozu pridat novy predmet alebo ucit vo vacsom rozsahu. Tazko sa podnika, ak chces platbu za sluzbu, ale stat zakazuje poskytovanie inej sluzby, ako tej, ktoru poskytuje stat bez dodatocnej platby (nedobrovolna platba formou dani)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ad staré praženice

Tibor, raz ťa toto nechutné urážanie dobehne. Pamätaj, ty nebudeš odchádzať do dôchodku v 62, možno 67, ak budeš mať šťastie. Potom nejaký mlaďas ti pripomenie, že svoje záprdky by si už mal pratať do domova dôchodcov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Fararik:
https://sway.com/mXkpKMq5Rdp7q...

http://aktualne.atlas.sk/ekono...

Tibor, neviem z akeho prikladu cerpas, ale ja som svedkom opaku, ze strajkovat su ochotne vzdy len stare prazenice vcetne starsich muzov. Mame drvivu cast mladych kolegov, ktori by nechali na sebe rubat aj drevo.
V case posledneho velkeho strajku mladi muzi - ucitelia sa ho nezucastnili a sedeli v skole.

Daj si otazku v akom veku su slnieckari. A ci mladsi alebo starsi su ochotni vyzerat ako "rasisti" a nebyt servilni.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Priorita vlády.. rabovať?

V programovom vyhlásení KSSmer uvádzali ako prioritu aj školstvo (aj zdravotníctvo).
V dnešných dňoch sa pri učiteľoch oháňa ako nadštandardné im zvýšili platy, teda že nespokojnosť učiteľov je nie len že nemiestna ale ona to už je až protištátna činnosť (teda ak by boľševíkom nejaké paragrafy v ústave a zákonoch ostali, dnes by sa im hodili).
Takže ak sa pozrieme na nadštandardný rast platov v školstve, treba si určiť rámec porovnania a teda, ak
- berieme rast dôchodkov (tohto roku pána zákonných až 1.9€ reálnych zvyčajne menej), potom veru rast platov učiteľov je nadštandardný
- ak vezmeme v úvahu ako zloorgsku. KSSmer navýšila platy sudcom (isto nie v podľa "ja dnes tebe, ty zajtra mne"), potom ťažko pri raste platov učiteľov o nadštandarde hovoriť sa dá.

A podobne to máme v zdravotníctve, ak by zlorgsku. KSSmer na platy zamestnancom dali toľko koľko dovolili vyrabovať zo systému, tak nespokojnosť s platmi by bola nepatričná.
Ale vo výkone vlády tejto svorky jediná nadštandardnosť je v miere akou rabujú túto krajinu (smutné je, že za tento výkon ich s pravdepodobnosťou blížiacou sa istote, nijaký výkon trestu nečaká)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bloger Pospíšil napísal blog aroganciou jemu vlastnou. Je typickým príkladom kultúry, ktorá zvelebuje mladosť a dehonestuje starobu. Viem, že len to je krásne , čo je mladé a zdravé. Aspoň navonok. Nedostatočnosť ducha človek na prvý pohľad neuvidí. Iba ak to "krásno" otvorí ústa, resp. napíše blog. Bloger Pospíšil, ak budeš mať šťastie, aj ty zostarneš. Možno raz zožneš, čo tu rozosievaš. Na ČLOVEKA ešte musíš dozrieť. Zatiaľ si len všadebol a kriklúň. Škoda, že ťa v škole nechytila nejaká stará praženica, ktorá by ťa naučila móresom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ilustrační foto - není v článku?

Zdravím, rád bych si prohlédl tu ilustrační fotku, co je vidět v seznamu článků, ale bohužel ne v článku samotném.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zmetena zmes

hlúpostí
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nedá mi nereagovať

V krátkosti sa vyjadrím k článku i k niektorým reakciám v diskusii
1. som učiteľ matematiky a telesnej výchovy, som členom komisie MO, mám 8 ročnú prax a nastupujem na post zastupujúceho zástupcu školy... som najmladší na škole spomedzi učiteľov no nikdy by som si nedovolil kritizovať , či skôr urážať moje, či iné staršie kolegyne, tak ako ste ich dourážal vy. Každý učiteľ je iný a môj názor je, že čím je pedagogický zbor pestrejší vekovo, tým viac škola získava.
2. je trápne hodnotiť školy podľa úspešnosti a vyzdvihovať kvality súkromných škôl. Zabúda sa totiž na dedinské školy, tie si totiž nemôžu vyberať koho budú učiť a koho nie .... musia učiť všetkých, no napriek tomu ich najlepší žiaci sa môžu porovnávať s gymnáziami, dokonca ich aj prevyšujú .... nie v ojedinelých prípadoch, ale pravidelne. A že horšie dopadnú v testovaní? Samozrejme. Ak máte v triede povedzme 2 integrovaných žiakov so zdravotným znevýhodnením stupeň 1 a 2 žiakov ktorý nemajú záujem o učenie, lebo ich rodičia sú tiež nevzdelaný a nie sú k tomu vedený pri počte povedzme 24 žiakov vaše percentá a úspešnosť prudko klesajú ... znamená to že je škola horšia a že sú učitelia slabý?
3. Každý učiteľ má iný prejav, iný výklad, iný systém práce a každému žiakovi vyhovuje niečo iné. V súčastnosti to funguje tak, že ty solventnejší rodičia nabehnú do školy a začnú sa navážať do učiteľov, že sú neschopný a že by nemali učiť ale kopať kanály a podobne. Podobne to opisujete vo svojom článku Vy. Pre mňa platí jedno pravidlo, každý učiteľ dosiahol svoje vzdelanie tvrdou prácou. Nie je zlý učiteľ , ale zlá spoločnosť, lebo si nás nevie vážiť. Deti si dovoľujú čím ďalej tým viac a prečo? Lebo rodič na poznámku reaguje " Čo ti tu vypisuje za kravi.. tá kra..." a to som vybodkoval ešte slušný slovník v porovnaní s tým skutočným.
4. Keďže nie ste učiteľ hovoríte o voľnosti smerovania škôl ... o niečo podobné sa pokúšalo ministerstvo v posledných rokoch. Na čo sa prišlo? Že v prípadoch kedy sa dieťa presťahuje a začne navštevovať inú školu je vždy na inej úrovni ako žiaci danej školy pretože každá škola má iné smerovanie. Tak máme opäť ďalšiu zmenu vzdelávania od tohto roku a vraciame sa postupne späť k tomu pôvodnému. Som 8 rokov v školstve a som koordinátorom ŠKVP na našej škole a nepamätám si rok kedy by sa neuskutočňovali zmeny. Čiže máme 8 rokov ktoré sme v lete síce strávili na dovolenke doma ale zavalený papiermi a prípravou nového školského roka ... a ako sme boli za to ohodnotení? No nijako veď sme to museli robiť v čase nášho voľna.
5. Úspech a neúspech štrajku - poviem otvorene nezapájam sa momentálne do štrajku, aj keď ma za toto vyjadrenie mnohí kolegovia odsúdia.... prečo? Lebo nie je vhodne načasovaný. Deviataci potrebujú vysvedčenia pre prihlášky na stredné školy a ja nechcem použiť tieto deti ako zbraň na dosiahnutie našich spoločných cieľov, nie som politik a nebudem používať ich spôsob boja, ktorý tak odsudzujem. Nezáujem vládnej strany a arogantnosť ministra, premiéra a ďalších pre mňa znamená buď to. že nás chcú použiť ako zdroj hlasov, tým že vyhovejú našim požiadavkám tesne pred voľbami, alebo nás potrebujú ako alibi pri prípadných neúspešných voľbách. Tak či onak ich prístup ničí budúcnosť našich vašich detí. Chcete podľa toho aká bude účasť posudzovať jednotnosť učiteľov? Všetci sme za zmeny, zmeny ktoré niekam školstvo posunú, všetkých spomínaných 80 000 učiteľov je za, to Vám garantujem. A garantujem Vám, že ak by sa začiatok štrajku posunul o povedzme 8 dní, počet učiteľov by sa niekoľko krát znásobil.Znamenalo by to pre deti dva mesiace prázdnin.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

len k bodu 3

Budem reagovať len k bodu 3:

Netvrdím, že učitelia sú neschopní. Tvrdím, že by táto spoločnosť mala v školstve podporovať hlavne diverzitu. Aby bolo možné zo strany rodiča si vybrať takú formu vzdelávania pre svoje deti, akú uzná za vhodnú. Je mi smutno z toho, že mladý človek ako Vy stále uvažuje v zajatí komunistických mantier o tom, ako sa učiteľ nadrel pri štúdiu, ako tvrdo pracuje. Nechápte ma zle, ale mňa to vôbec nezaujíma. Mňa zaujíma kvalita a parametre služby. A keďže som presvedčený, že je to len a práve rodič, ktorý je plne zodpovedný za výchovu a vzdelanie svojich detí, tak je to rodič, kto by mal aspoň dostať možnosť výberu.

Ja netvrdím (ako mi tu vkladajú do klávesnice), že by sa školstvo malo komplet sprivatizovať. Ja len apelujem na nespokojných učiteľov, aby vytvorili trhovú alternatívu. Aby ukázali, čo vedia poskytnúť na oplátku ku žiadosti o vyššie platy. Uznávam, že už dnes sa dajú kúpiť služby vzdelávania. Ale prečo to neposunúť aj do školského procesu. Prečo by malo dieťa tráviť toľko času v socialistickej škole a potom jej nekvalitu doháňať na súkromných hodinách, jazykových kurzoch, odborných seminároch ... Prečo toto nespokojní učitelia nie sú ochotní (samozrejme za peniaze) pretlačiť na pôdu "bežnej" školy. Teda tlačiť na zväčšenie priestoru pre neštátnych poskytovateľov vzdelávania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skusim oponovat

naša škola ponúka žiakom 21 krúžkov( záujmovej činnosti) v poobedných hodinách to čo tvrdíte, že rodičia musia platiť mi ponúkame bezplatne, stačí ak má žiak záujem a chuť pracovať. Funguje to tak aj na iných školách. A áno rodič ma už teraz možnosť výberu školy ... nazývať štátnu školu komunistickou je urážajúce aj pre mňa mladého učiteľa. Tak ako sa vyvíja spoločnosť tak aj škola .... Myslím si, že cesta určovania si hraníc vzdelávania sa neosvedčila v posledných rokoch, ak by ste bol v centre diania videl by ste to sám .... Budem hodnotiť učebnice matematiky chvíľku ... bola daná sloboda výberu učebníc, dotácii hodín daného predmetu a spôsobilo to obrovské problémy pri nástupe na stredné školy. Žiaci dosahovali až príliš rozdielne výsledky a tak žiaci pre ktorých učivo bolo poznané stratili návyky zodpovedne sa pripravovať z hodiny na hodinu ... a z výhody sa stala postupom času nevýhoda ... učebnice nespĺňali požiadavky žiadneho učiteľa boli písané ako pre žiakov prvého stupňa ... takže možnosť voľby? Áno ale musí to byť ohraničené a to je a musí ostať úlohou štátu a pedagogickej obce
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

juraj, tvoje centralisticke presvedcenie

je cesta do pekla, lebo produkuje sivu priemernost

jedine co posuva cloveka a spolocnost dopredu je snaha byt lepsi / mat sa lepsie ako ti ostatni, inymi slovami sa tomu hovori konkurencny boj
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Škola, ktorá sa orientuje na vzdelanie a

zanedbáva (kašle na) výchovu, je smutnou realitou.
Na druhej strane, dobre platený učiteľ, to by znamenalo aj dobrú konkurenciu záujemcov učiť.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Blanka Ulaherová: Týždeň v Umbrii 1 017
  2. Monika Nagyova: Denník starej dievky – Nevestin hod kyticou 830
  3. Elena Antalová: Prepáčte, pani Chramostová 651
  4. Ondrej Putra: A just pôjdeme voliť, hoci nepohodlne! 627
  5. Martin Ondráš: Keď rozkradnúť a zničiť štát nestačí 596
  6. Július Kovács: Kočnerova pomsta. 594
  7. Marek Strapko: Lebo keď nie...zabijem ho! 481
  8. Michael Achberger: Zjedzte čo chcete a aj tak chudnite 466
  9. Tomi Horváth: Zákaz fajčenia na terasách 392
  10. Marian Miškovič: Pohľad na zločinnosť z r. 1991 vs. 2019 390

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: The Ten Commandments
  2. Július Kovács: Kočnerova pomsta.
  3. Jozef Kovalík: Óda na Demelzu
  4. Alena Rachel Jurečková: Básničôčky V.
  5. Milan Lacúch: Ekologické protesty! Čo zásadného na nich nie je v poriadku?
  6. Radovan Medovič: Ale už ma to vážne štve
  7. Štefan Vidlár: Brucho a Hafkáč
  8. Štefan Vidlár: Múj sused eštébák
  9. Vladimír Krátky: Pellegriny klame !
  10. Monika KisBodnárová: Vyznanie

  1. Trnka na nahrávke s Kočnerom: Viem, že ma zabijú
  2. Čaputová zo zdravotných dôvodov ruší program na najbližšie dni
  3. Čo sú penťácke zmenky, o ktorých hovorí Kočner na nahrávke
  4. Polícia zadržala Forischa a ďalších dvoch exsiskárov
  5. Kúpiť sa dali poslanci aj zistenia SIS. Ako vyzerá Kočnerov svet na nahrávke
  6. Wales doma remizoval s Chorvátskom, Maďari v tabuľke predstihli Slovákov
  7. Čižnár síce zbavil Trnku mlčanlivosti, ale odmieta ho stiahnuť
  8. A je po trojkoalícii
  9. V Košiciach sa zrazili električky, jedného vodiča vystrihovali
  10. Zlá správa pre Slovákov: Chorváti získali vo Walese iba bod

  1. Ako Leopoldovská koalícia uniesla Slovensko
  2. Keď mafiáni požívajú Pellegriniho dôveru... a novinári pustili dymovú clonu
  3. Remišová má pravdu: Spájať sa nemusia tí, čo to nepotrebujú
  4. Vymenuje prezidentka Čaputová na zabezpečenie slobodných volieb úradnícku vládu?
  5. Pellegriny klame !
  6. Roman Kvasnica: Máme tu rozklad ústavného zriadenia
  7. Hlina prezentoval KDH ako konšpiračnú stranu: Existuje Harabinov pornografický červ
  8. Kočner: Zabijú ťa. Trnka: Viem, že ma zabijú. Príbeh mafiánskeho Slovenska
  9. Kiskova strana dobieha koalíciu PS-Spolu: Hlinove KDH klesá
  10. Fico je ako Kimi Raikkonen .

Už ste čítali?