Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kto môže za nízke platy na Slovensku? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Platy su vyssie a o dost. Len nie su oficialne ale na ruku, pan poradca.

Vsetci v mojom okoli to tak robia, na papieri minimalka na ruke 1300 v cistom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

No ja veľmi pochybujem, že to robia všetci. Takže veľmi pochybujem, že by to do takej miery zahýbalo štatistikou, aby to vysvetlilo ten rozdiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co vysokoprijmovi informatici ktori su eserocky? Bezne posielaju fakturku za 4600 mesacne a sebe daju minimalku?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skuste si zajst do Oracle v bratislave a opytajte sa kolko ma tzv. Kontraktorov teda eserociek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

Pokiaľ to neviete kvantifikovať, tak je to na úrovni argumentu "jedna babka povedala". Rovnako to môže fungovať aj v iných ekonomikách, ale ten rozdiel 60:40 je dosť markantný. Myslím, že tie faktory, ktoré spomínate, majú príliš malú váhu na to, aby vysvetľovali ten priepastný rozdiel. Máme takmer 80% výkonu ekonomiky EÚ, ale mzdy sú 860 v hrubom, čo je necelá tretina EÚ. To je podľa Vás naozaj celý rozdiel spôsobený nejakými informatikmi, resp. nejakými živnostníkmi či jednoosobovými eseročkami? To snáď nemyslíte vážne, pán kolega.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pan kolega asi nebude kolega, pan kandidat :)
neohranicujme sa informatikmi - aky je podiel sedej ekonomiky celkovo ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

Asi 15%. Lenže podobne je to aj v mnohých západoeurópskych krajinách (Nemecko 15%, Rakúsko 10%), takže to nemôže byť vysvetlenie nášho problému.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

Výška zdanenia miezd na Slovensku je porovnateľný s mnohými inými krajinami, a tie ostatné faktory tiež nie sú zmonopolizované Slovákmi. Príjem z prenájmu sa počíta do kapitálu, nie do práce. To je také ťažké akceptovať fakty?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak v serioznych firmach aj IT sa toto vobec nedeje, a radsej maju klasicky zamestnanecky pomer ako niekoho na zivnost ci s.r.o.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak ono si

možno treba z toho príjmu odrátať to, čo musí zacálovať pán kontraktor ako úplatok tomu, kto rozhoduje o objednávke. To aspoň kedysi býval "obchodný model" Oracle, zmenilo sa na tom dnes niečo? Možno by sa na to mohlo pozrieť FBI, USA má dosť tvrdé protikorupčné zákony. Ak americký občan korumpuje v zahraničí, porušuje americký federálny trestný zákon, napríklad.

(Inak na príspevku s analogickým obsahom som si minule overil, že redakčný systém SME má feature "totálne zmazanie príspevku bez stopy". Skúsime znovu?)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skor by mohli pridat moznost opravit preklepy v odoslanom prispevku, pretoze toto uz nemaju ako jedini vo vesmire.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vždy ma pobavia

závery podobných teoretických poradcov, podobných Vám. V teoretických znalostiach môžte byť skutočne zdatný, ale jedno Vám viditeľne zúfalo chýba a tou je prax. Neuznávam ľudí, ktorí v živote nikoho nezamestnávali, nepodnikali, ale to im nebráni teoretizovať o nízkych mzdách na Slovensku. Tie vaše závery sú iba zhlukom nepresných čísielok, podľa pravidla o štatistike, ktorá vraví že štatistika je presný súhrn nepresných čísiel. Skutočnou príčinou nízkych miezd na Slovensku je nízka kapitálová vybavenosť Slovenska a Slovenských firiem, zapríčinená 40 ročným bačovaním plánovitého hospodárstva. Medzi produktivitou práce ( akokoľvek vysokou ) a nízkou kapitálovou vybavenosťou firiem je predsa príčinná súvislosť a odnášajú si to práve nízke mzdy. Zahraniční investori, kapitálovo určite špičkovo vybavení, pritom vôbec netúžia po vyplácaní miezd obvyklých v materských krajinách (napr. Nemecku ). Stačí im ponúknúť mzdy o niečo vyššie ako je priemer, ale oveľa menšie ako by museli vyplácať zamestnancom v Nemecku a nemajú núdzu o kvalifikovaných zamestnancov. V zamestnávaní majú iba slabú konkurenciu v domácich firmách, ktoré práve kvôli spomínanému slabému kapitálovému vybaveniu, nedokážu ponúknúť adekvátne mzdy a tým odlákať zamestnancov zahraničnému investorovi. Práve tento "boj" medzi zámestnávateľmi by bol najspoľahlivejším nástrojom na zvyšovanie miezd zamestnancom na Slovensku. Na tomto fakte nezmení nič, žiadne administratívne opatrenie ( minimálna mzda ), ani žiadna sociálne cítiaca vláda, ale iba kapitálové dovybavenie domácich firiem, aby mohli vytvoriť konkurenciu zahraničným investorom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nieco take ako opisujes som zazil presne okolo roku 2008, ked do IT brali aj ludi co ani netusili co je programovanie ale vedeli zapnut pocitac a to sa uz cenilo taky bol nedostatok. No a potom prisla kriza...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skuste nad

Probkemom aj porozmyslat. Ked dam niekomu 1300€ to ako keby som ho legalne platil na 950€ brutto, co sa priblizuje primeru. V tomto pripade to nieje najlepsi priklad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

podiel sivej ekonomiky

Ano, u nas je podiel sivej ekonomiky na HDP vraj 15%, kym na zapade to je 8% az 13%. Cize cisla v clanku by mali obsahovat okrem zohladnenia parity kupnej sily aj zapracovat vyssiu cast sivej ekonomiky. Realita je zlozitejsia a porovnavat hrusky a jablka nie je spravne (ekonomiku s vyssim podielom sluzieb na HDP a s nizsim = SR).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pán poradca zabudol vedome alebo náhodou

na všeobecnú tendenciu platenia daní veľkými firmami (dane platia po svete skôr občania a malé firmy). Tak isto zabudol na pomer príjmov ktoré majú štátne rozpočty z podnikateľskej sféry a od občanov (štát financujú občania a nie firmy). Predpokladám, že nič nevie o tom, že už aj OECD, G 20.... a ďalší aspoň formálne chcú tento stav zmeniť - viď stretnutie v BRISBANE a pomalý štart na to aby pristrihli štáty krídla veľkým TNK v neplatení daní. Štáty prestávajú byť suverénmi.... suverénmi sa stávajú TNK. Suverén je ten, kto má prostriedky (a to štát cez neplatenie daní od veľkých firiem naozaj nemá ani na nutné aktivity)
https://www2.deloitte.com/cont...
Tak isto sa pán poradca radšej vyhol pojmu TRANSFEROVE CENY. Na Slovensku sa vytvára dôchodok, ktorý potom skryte a bez zdanenia odchádza cez transférové ceny do zahraničia (a k tomu ešte optimalizácia daní, vyhýbanie sa daniam...atď..... tax avoidance....)
P.S.: typická propaganda (uvádza iba to, čo hovorí v jeho prospech).
Nedávno tu bol článok o tom, že u nás štát nakupuje drahšie ako nakupuje nejaký iný štát (pre zdravotníctvo a pod). Nuž je to podobné ako to, že ceny potravín, kozmetiky...atď sú u nás vyššie ako v Rakúsku. Tí čo to analyzujú tak zahlásia - vraj máme iné spotrebné návyky. Naozaj odporúčam autorovi pozrieť agendu OECD a G-20 na nutnosť zaviesť "spravodlivé" zdanenie. Majú na to už prijaté pravidlá - ale zavedú to tak za 100 rokov alebo ak ich zmetú nejaké farebné revolúcie... Problém je to, že toto podvádzanie v daniach umožňujú zlé zákony o zdanení (miesto vytvorenia hodnoty a miesto zdanenia - dá sa s tým žonglovať) pravidlá pre ochranu investícií (a dvojstranné zmluvy o ochrane investícií), investičné stimuly, dvojstranné zmluvy o zamedzení dvojitého zdanenia. Posledný rok sa v tlači uviedlo zopár príkladov keď veľké TNK platili buď NULOVE alebo 0,9 - 1,8 % daní. Manipulujú hlavne s nákladmi - ktoré si oceňujú viackrát alebo účtujú fiktívne náklady cez dcérske a materské firmy. Ale ako PROPAGANDA je článok dobrý (pre vlastných voličov).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

RE:

Pán poradca nezabudol a myslí aj na iné veci, ktoré spomínate. Ale každá z nich sa viac-menej odvíja od tejto jednej základnej. Alebo my chcete vytýkať, že v článku venovaného platom píšem o platoch a nie o transfer pricingu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tie platy..

podstatne viac ovplyvňujú daňové podvody firiem, ktoré sa tolerujú.
http://www.theguardian.com/bus...
http://www.oecd.org/ctp/beps.h...
Navyše je krásne, ak šéfom EÚ urobia predsedu vlády Luxemburska, ktorý dlhé desaťročia túto prax podporoval. EÚ a OECD... vyšetrujú tieto prípady len preto, že situácia vyžaduje prinajmenšom kozmetické zmeny.
P.S.: možno ste viac odborník ako tí pred vami. Osobne som zažil konkurz s Miklošom a Dolgošom, kde dávali otázky ohľadne dovoznej prirážky (nepoznali ani pravidlá GATT). Zistil som, že o tom nemali ani šajnu (a to ešte robili "podržtašky" na úrade vlády. 14 dní po konkurze boli v ČSFR zavedené dovozné prirážky. Ešte lepšie bolo keď v colnej únii SR dalo do dohody s ČR-SR výraz "reexport" - na základe čoho sme nedostávali dlhé mesiace inkasnú menu a NBS mala nulové príjmy v cudzích menách. Minister hospodárstva SR sa potom vyhováral na sekretárku (parlament musel zmeniť dohodu - lebo v colnej únii pojem reexport medzi SR-ČR neexistuje). Bol to minister Kubečka. Najsmiešnejšie na tom všetkom je, že politici majú okolo seba poradcov ako maku (jeden z takýchto "ukážkových" mi kedysi prešiel rukami Alan S.). Keď ho museli na žiadosť zahr. partnerov vytlačiť zo SARIO...tak z neho urobili šéfa všetkých poradcov na vláde (asi šéfoval aj vám). No a v ďalšej vláde z neho urobili šéfa NDS (našťastie len nakrátko - kým sa nešiel poučiť za drahé peniaze na školenie o tom ako urobiť víziu NDS).
Treba si asi vyberať lepších poradcov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME