Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hlúpa výhovorka na komplikované štruktúry EU (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prepáč, ale popis činnosti orgánov EÚ a prijímanie rozhodnutí popisuješ diplomaticky povedané mimoriadne zjednodušene, resp nesprávne. Spôsob prijímania rozhodnutí prebieha úplne inak, úlohu tam zohráva napr. aj EK. Počul si už o prijímaní rozhodnutí Európskym parlamentom? Napr Smernice a Rozhodnutia odsúhlasené EP sú záväzné pre všetky EÚ krajiny. Pomer členov EP podľa národností si stačí pozrieť na nete.
Btw, veľké krajiny, hlavne Nemecko hrajú svoju politiku a názor menších krajín, hoci aj hlasuje viac menších krajín spolu, hrá naozaj okrajovú úlohu. Týka sa to všetkých oblastí, nielen imigrantov. Bohužiaľ, je to tvrdá realita v rámci fungovania EÚ. Práve Merkellová si postavila politiku na tom, že čo je podľa nej osobne správne a dobré pre ňu, je dobré pre Nemecko a teda aj EÚ. Výsledkom je napr. 52% Britov nesúhlasiacich s EÚ a prípadne v referende hlasujúcich za odchod z EÚ. (BBC news, 16.1.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. EP príma rozhodnutie len a len vtedy, keď je rozhodnutie súčasne, opakujem, súčasne, prijakté aj Radou EU. Dokonca EP nemá ani normálnu zákonodarnú iniciatívu - poslanec EP nemôže navrhnúť smernicu. Ep musí požiadať Radu EU, aby mu pripravila Smernicu.

Preto EP nemá dnes veľký zmysel zaťahovať do vysvetľovania princípov. EP si bez Rady EU ani neprdne.

2. Na to, aby bolo akékoľvek bežné (týkajúce sa bežnej agendy fungovania EU) zablokované stračí, aby sa proti vyjadrilo najmenej 4 krajiny (zastupujúce aspoň 35 % celkového počtu obyvateľov EÚ). To sa v súčasnosti vďaka nasranosti mnohých krajín dá dať v pohode dohromady

A potom nastupije to, čo spomínam v texte - politické vyjednávanie - my ústúpime v tom a vy zas v tom.

Ale opakujem, chce to aspoń chcieť. Nástroje sú dostatočné.

Inak jasne lopaticticky je vysvetlené fungovanie orgánov EU tu: http://europa.eu/about-eu/inst...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vzorový spôsob prijímania smernice pekne ilustruje prijímanie smernice o tých cookies, čo nás otravujú.

http://4m.pilnik.sk/kto-moze-z...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ponúkam 200 eur na kampaň SaS

Na oplátku by som chcel prvý odsek tohto blogu:

" Rada EU je normálne zasadnutie výboru absolútne ekvivalentné zasadnutiu národnej vlády. Je to najakcieschopnejšia forma kolektívneho rozhodovania, akú má zastupiteľská demokracia k dispozícii. Storočia ukázali, že je to tak. "

Napísaný na liste papiera a podpísaný Richardom Sulíkom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tibor, ja len upozorňujem, že píšem "forma kolektívneho rozhodovanie" Nepíšem, že súčasní členovia národných vlád, ktorí sa dnes stretávajú na zasadaniach Rád EU sú najakcieschopnejší.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bohužiaľ, praktická realita je trochu iná. Hlavne s tým neprdením, pretože Rada a EK prakticky pripravujú dokumenty pre schválenie EP a pokiaľ to jeden z nich neschváli, vracajú sa späť. Analyzovať trialógy a celkovo fungovanie EÚ je dlhšie ako na takýto blog.
" Na to, aby bolo akékoľvek bežné (týkajúce sa bežnej agendy fungovania EU) zablokované stračí, aby sa proti vyjadrilo najmenej 4 krajiny (zastupujúce aspoň 35 % celkového počtu obyvateľov EÚ). "
Predstava politického vyjednávania my ustúpime tu a Vy tam je v realite z oblasti sci-fi.
"Blokujúcu väčšinu musí tvoriť min počet krajín predstavujúcich 35% obyvateľstva + 1 člen. "
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie, EP nemá žiadnu zákonodarnú iniciatívu. EP nemôže sám o sebe nič schváliť. EP nemá zmysel do tvorby a následného plnenia smerníc zaťahovať. EP slúži len a len na dvíhanie rúk.

Vzhľadom na to, že zloženie EP kopíruje viac-menej domácu politickú scénu, existuje prenesenie vôle z Rady EU do EP, aby schválili, čo už schválila Rada EU.

To len Ficovi sa môže stať, že europoslanci jeho strany hlasujú opačne ako on vrieska.


Blokačná menšina v Rade EU: A skúsil to niekto? A aspoň skúsil? Verejná mienka vám nič nehovorí? Ale to by tú EU-politiku niekto aj musel chcieť robiť. Namiesto chcenia sa radšej vyhovorí na nepružnosť. Že každá jedna krajina mala mať ošéfované stráženie vonkajšej schengenskej hranice už roky rokúce (k dátumu vstupu), to bolo doteraz všetkým ľahostajné. Hlavne sa nenasrať navzájom. A takýchto ľahostajností je kopa. Načo sa to potom dohaduje a prijíma.

Nie, naozaj je výhovorka na nepružnosť výhovorkou hlúpou.

No nič, tak sa ďalej presviedčajte ako to nejde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuž, asi je zbytočné presviedčať aká je realita. ČŠ sa nevedia dohodnúť ani na základných definíciách a formuláciách pre dokumenty v rámci jednoduchších tém (nie migranti a ekonomické a hospodárske témy) už na úrovni pracovných skupín, kt vypracujú návrhy pre CORDROGUE atď.
K schengenskej hranici len toľko - predovšetkým silové rezorty upozorňovali už pri vstupe SR do Schengenu, že ide o veľmi rizikovú vec - voľný pohyb osôb, peňazí, tovaru bez možnosti kontroly vo vnútri priestoru, resp po vstupe do Schengenu, napr páchateľov tr činov a pod. Avšak voľný pohyb osôb, služieb, tovaru a peňazí je z hľadiska geopolit a medzn ekonom chápaný ako 4. stupeň integračných procesov. Ďalším je zavádzanie spoločnej legislatívy (to sa už natvrdo zavádza) a výsledkom je spoločný megaštát , či už ako konfederácia alebo federácia. Toľko teória.
Prax potvrdila, že odborníci, kt na skutočnosti spojené aj s neschopnosťou ochrany vonkajších hraníc upozorňovali, mali pravdu.
Btw, SR bude predsedať v druhom polroku 2016. Ešte stále máš čas zapojiť sa do aktivít spojených s predsedníctvom a skúsiť si naživo, na vlastnej koži ako to funguje, hlavne z pozície štátu ako je SR.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME