Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Školy s integrovaným vzdelávaním sú skvelé! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V dnešnej dobe sa Dávidko už nemusí narodiť, ...lebo testy a úplne legálna interrupcia "zo zdravotných dôvodov" .
*
Kto potom naučí naše deti empatii, keď " V dnešnej umelej dobe, kde obal prevyšuje obsah, kde vládne dravosť a pozlátka" je empatia a súcit skôr na príťaž.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V dobách minulých by vďaka nízkemu veku rodičiek bola pravdepodobnosť narodenia dieťaťa s downovým syndrómom rádovo nižšia oproti súčasnosti (pri 40 ročných ženách je to 30x častejšie, než u 20 ročných).
Zároveň priemerný vek dožitia takej osoby, ak to neporiešili pôrodné komplikácie alebo pôrodná babica vankúšom, tak to ešte v detstve vyriešili zdravotné komplikácie spojené s touto genetickou poruchou... v súčasnosti sa však vo vyspelom svete požije aj polstoročie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prvého "downa" som stretol, keď som cca 5 rokov - dnes mám päťdesiat . On mohol byť cca 14-18 ročný, pre mňa už veľký chalan . Minulý režim postihnutých (či hendikepovaných) "ukrýval" .
... ináč - dosť som nepochopil, čo si chcel vlastne povedať . To s babicou a vankúšom je z nejakého historického románu ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zase

pravdepodobne vykonštruovaný príbeh, na aký sme u autorky zvyknutí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ee, tentokrát urco nie, na zakladke sa to fakt stalo, hoci spolužiakov by som nevolala cigani a vsi mali len raz a nie som si istá či marisa ucku kopla ale za vlasy sa kmasali a všetky skrine spadli, je to aj moja obľúbená story. A karinkina besiedku s davidkom v hlavnej úlohe sa tiež stala, aj keď karinka by asi na tento članok povedala mona nebuď trápna veď to je normálne ty tomu nerozumieš :)))) nooo možno ja tomu nerozumiem, mne sa všetky deti dnes zdajú citovo a morálne vyspelejšie ako v osemdesiatych rokoch bez ohľadu na sociálny status..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Deti v tomto veku to este netreba az tak velmi ucit a nabadat k pomoci druhym. Deti to maju akosi zabudovane v sebe a podvedome pomahaju druhym a je to pre ne samozrejme. V tomto by sme si od malych my mnohi velki mohli brat priklad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

su skvele..

otazne je pre koho...a este je tu vazna otazka, ze aka je uloha skoly?
ci su dolezitejsie vedomosti 20 deti, alebo zaclenenie 1-3 integrovaných deti...s potenciálnym sabotovanim vyucovacieho procesu (ucitelka sa musi venovat narocnej skupine specifickych deti v case, ked ostatných 20 deti si riesi svoje)...malo veci na tomto svete ma same plusy / su len skvele - len tie minusy niektori zabudaju spominat - danovy poplatníci za 30 rokov ale budu tych 20 deti - a budu zivit svojimi danami svojich rodicov, ostatných seniorov, pani ucitelku, aj svojich integrovaných spoluziakov...a dane budu odvadzat pomocou svojich hlav a ruk - preto je dobre, aby boli laskave, ale hlavne aby mali v hlavach co najviac vedomosti...toto treba zladit a dbat trosku aj na prava zdravých obycajnych deti (nielen na prava hendikepovaných, farebnych, znevýhodnených, zvýhodnených, mladikov, osadnikov atd...)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Z tohto dovodu som aj ja proti integracii

Mne nevadi, ze sa deti venuju postihnutym spoluziakom, i ked to by malo byt naplnou asistentov a specialnych pedagogov. Ale mi vadi, ze na to doplacaju prave tie deti, ktore by potrebovali zrychlit vyucovaci proces. Tento problem je citelny aj v normalnej triede, ti co vynikaju su schopni ist vyrazne rychlejsie ako ostatni, pripadne najpomalsi. Ale s touto nekontrolovanou inkluziou a integraciou je to uz extrem. Tie sikovne deti proste nemaju sancu, budu zadupane do priemeru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...ty si stratil kontak so Základnou školu už dosť dávno, že ?
Dnešné deti nechcú vynikať vo vedomostiach a málokde v nich prebúdzajú a budujú zručnosti....
Dnes majú učitelia problém z toho, že mnohí ešte vyžadujú slepú disciplínu - ale dnešné deti potrebujú za katedrou osobnosť, ktorá ich dokáže zaujať a k niečomu motivovať .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

holt nie každý sa narodí ako génius, teda okrem vás, len tak na okraj Einstein bol na základke podľa učiteľov, blbec, ktorý nebude vedieť ani malú násbilku
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veľmi zlý príklad, nevhodné porovnanie. Porovnávať cigánov kedysi a cigánov dnešných je nebe a dudy. Kedysi cigáni museli pracovať a deti museli chodiť do školy, lebo komunisti by s nimi poriadne zatočili. A išlo im to k duhu, tých všivavých a smradľavých bolo len zopár. Takže v takej triede sa stratili a chalani si s nimi bez problémov poradili, keď začali vystrkovať rožky. Nerodili tiež trinásťročné deti a nemali vo veku 24 rokov 5 detí ako dnes a nepárili sa medzi sebou a teda nedegenerovali ako dnes incestmi, za ktoré ich nikto netrestá. Táto spoločnosť sa chová ako dedina, ktorá si na svahu nad dedinou vyrúbe všetky stromy a potom sa čuduje, keď najbližšia lavína tú dedinu zmetie z povrchu zemského. Dnes, keď je tri štvrtiny triedy cigánov, ktorí nemajú zábrany, lebo ich nikto nevychováva a nežiada od nich výsledky, ani chudobnejší ľudia nechcú, aby ich deti sedeli v takej triede a robia všetko preto a aj napriek názorom EU, ktorá sa snaží udržať cigánov mimo svojho územia a radšej platia peniaze akože na ich integráciu. A to je veľká hlúposť. Integrovať sa môžu iba rovnakými povinnosťami ako tí ostatní, pracujúci. A prácu môžu dostať len ak sú vzdelaní. A vzdelaní nemôžu byť, lebo ich rodičia sami nevychovaní a nevzdelaní nevychovávajú. Veď od tých ľudí tento štát nechce ani to, aby si upravili okolie svojho bývania. A to je ten začarovaný kruh. Dnes čítame predvolebné sľuby, ale nikto ani slovo o cigánoch. A neviem, či je ešte vôbec čas zachrániť tie deti pred životom, aký žijú ich rodičia a rodením detí si zarábajú na živobytie, nie prácou a vzdelávaním. Bude mať niekto tú odvahu a začne problém riešiť hoci aj drastickým spôsobom? No a čo sa týka začlenenia chlapčeka s postihnutím do normálnej triedy, to je veľmi dobrá vec, lebo v dnešných dobách jedináčikov a nekompletných rodín sa deti naučia kooperácii a empatii k niekedy nie celkom ideálnemu jedincovi, keď ich to rodičia veľmi neučia svojim príkladom, keď po banálnej hádke sa hlava rodiny zoberie a odíde od rodiny. Pri tomto nedokonalom chlapcovi sa naučia, že treba dať novú šancu a pomôcť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ďjovka opomenula spomenúť vši v bielych triedach bez Cigánov. S najväčšou pravdepodobnosťou sa bude jednať o vši dovozové, značkové.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Česi poznajú 3 druhý vší: Veš obecní, Veš lonová a Veš krnová .
Starší pochopia...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zabil si bratm!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rozptyl genotypu zahŕňa 70-75% a rozptyl vplyvu prostredia tvorí 25-30%. (Ferák a Sršeň, 1981).

Niektorí "odborníci" sa domnievajú, že inteligencia cigánov je "kvalitatívne iná" než u majority, t.j. že je globálne a prakticky orientovaná. Ak by to aj bola pravda, v modernej spoločnosti úspech a sociálna mobilita pozitívne koreluje s výsledkami v inteligenčných testoch. Pokiaľ v nich cigáni dosahujú horšie výsledky, budú na tom horšie aj v sociálno-ekonomickom ohľade. Toto ich postavenie bude do veľkej miery spôsobené tým, že ich schopnosť abstraktného uvažovania je, ako sa zdá, nižšia.

"Kvasnicová & kol. (1992) sledovala 23 510 detí v okrese Banská Bystrica vo veku 6-14 rokov. Celkom 2,16% (t.j. 510) detí bolo diagnostikované s mentálnou retardáciou (s IQ nižším ako 70 - merané Pražskou Wechslerovou škálou). Mentálna retardácia bola diagnostikovaná u 0,9% vzorky majority a u 21,5 cigánskej vzorky.

Napriek tomu, že Cigáni tvorili vo vzorke iba 6% detí, na mentálnej retardácii sa podieľali v 60,7%.

Článok je len ďalší zo slniečkárskych blábolov, ktoré odmietajú zaoberať sa realitou a ak sú postavení pred riešenie problémov, radšej budú preferovať zázraky a kozmické energie ako fakty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zabudla si napisat

ze ten Davidko urcite cez vyucovanie nie je v triede sam ale s dospelou asistentkou
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nevidim to tak ruzovo v dnesnych podmienkach skol.
Pokial je to nepovinne, skola si moze zvazit, co zvladne. Niekedy su to poruchy v spravani take, ze sa deti nemozu ucit, lebo ucitelka upokojuje jedneho ziaka, ktory vrieska aj na celu skolu. Napriklad sexualne obtazuje spoluziakov uz v druhom rocniku ZS. Ucitelov, co to vedia zvladnut a dokazu si poradit, si kazdy vazi aj v skole, lebo su svedkami, ake je to tazke. Niekedy uz taky ziak nemoze na druhom stupni navstevovat skolu, len par hodin v tyzdni, lebo v skole nevydrzi. Ked sa niekde hodi na zem, musia volat rodicov. Tie deti su rozne. Ucim teraz jedneho takeho v inej triede a toho napriklad zboznujem a vyuzila som aj predtym kazdu prilezitost, aby som sa s nim mohla porozpravat, lebo to je uzasne dieta s rozmyslanim dospeleho. Aj som ho tej ucitelke zavidela, ale ona je s nim viac a ma s nim aj problemy, ked bol agresivny k spoluziakom a niekoho tresne ucebnicou po hlave. a to je lahsi pripad.
No celkom urcite, ked toto pride ako nariadenie zhora, ze budu rusit nejake skoly a zariadenia a hromadne tieto deti zaclenovat do skol, pricom skolam nedaju asistentov, budu to velke problemy na ukor casu na ucenie.
Asi tie problemy budu podobne, ako rozoberaju v tejto diskusii Mate slovo s Jilkovou. Tu je dobre rozobrate aj pre aj proti:
https://www.youtube.com/watch?...
Napad je to dobry, ale ako poznam skolstvo, realizacia bude nedomyslena a skor absurdna. Ved ako by to bolo s asistentami? Ved dnes si uz hore nevedia predstavit ani celkom bezproblemove deti a nie dokonca este to, ked s problemami a navyse to vsetko dohromady v praxi.
Pri takomto systeme v skolstve to dopadne len zle. Tym nehovorim, ze myslienka to nie je dobra a je to nezrealizovatelne. No nie pri byrokratoch, co o tom nemaju predstavu a vymyslia nieco od stola na zaklade nejakej jednej skoly, ktora moze mat celkom ine podmienky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sám si starý chvostotras vylej to pivo co popijas škodí ti a pracuj na vlastnej snahe zmeniť svoju lásku k hejtovaniu
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME