Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Malá domov za cenu vlastného gólu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Macháčková má iné starosti. Musí stáť vedľa Procházku a usmievať sa do kamier. Nemá čas kontrolovať čo sa deje na magistráte.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuz...

... ako primatorka, poslankyna TSK a teraz uz aj NR SR bude mat casu este menej :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hmm

No, na robotu urcite, ale...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Macháčková

nemá vôbec iné starosti. Jedinou starosťou je čo najviac nakradnúť.
P.s.: Ako spoznáme, keď politik klame. Odpoveď . Keď hovorí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jenom lidi nasirejte, pak se nemuzete divit ze voli Kotlebu, jestli se chcete zbavit fasistu, tak mejte zameteny ulice, fungujici kamunalni sluzby, cistou a pravidelnou dopravu, nemocnice ktere odpovidaji alespon konci 20. stoleti .... to se ale nepodari, kdyz budete vypisovat takovyhle tendry
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Maxina

Pani prímátorke, či už skôr poslankyni, pravdepodobne pomáhal pri tejto súťaži jej veľký káááámoš p. Maxina, ktorého museli stiahnúť z kandidátky tak úžasne prehľadnej a nekorupčnej Siete!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Co je na tom? Taketo sutaze su stara klasika. Co maju hladat novacika bez autobusov ktory niekde ukradol 1000 ci kolko tis a potrebuje ich otocit? Ine je to o hospodarnosti ale k tomu nikto mesto a poslancov nedonuti
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Treba

To dat riadne preverit ako sa tendrovalo ak to nie je koser tak sa treba pozriet co podpisala p. Primatorka kek sa siet tvorila
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ťažko sa vyjadriť k podmienkam, keďže som ich nevidel, z opísaného sa mi ale zdá, že ide o podmienky bežné kde kade po svete.

Avšak, autorovi by som odporúčal, naštudovať si nariadenie EÚ 1370/2007, súťaž na dopravcu nad určitý objem výkonov musí byť zverejnená min. s ročným predstihom. A mám za to, že objem výkonov v MHD PD ho prekračuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tendrom zvyčajne predchádza aj predbežný oznam, že v budúcnosti vypíšem verejnú súťaž, tento oznam niekedy je povinný, inokedy dobrovoľný.
Vo Vestníku sa objaví stručný, či menej stručný oznam o vypísaní tendra. Záujemca si potom podrobné súťažné podmienky vyzdvihne na určenom mieste, môže to byť u toho, kto tovar, či služby nakupuje. Stáva sa aj to, že tender organizuje firma špecializovaná na organizovanie tendrov, a u nich sú tie podmienky k dispozícii.
Priestor na podvody je už tam, že je málo času na vyzdvihnutie súťažných podmienok, či v tom stanovenom čase sú sviatky. Stáva sa aj to, že záujemca musí si pre vyzdyvnutie podrobných súťažných podmienok doniesť také potvrdenie, ktoré doma vo firme bežne nemá, či musí prevodom na nejaký účet najprv zaplatiť za tie súťažné podmienky. O čo viac takýchto čudných podmienok, ktoré bránia operatívne si vyzdvihnúť súťažné podmienky, o to pravdepodobnejšie, že tender nie je korektný. Mnoho podnikateľov už potom sa o takýto tender nestará, vedia, že výherca je vopred určený.
Súťažné podmienky podľa žiadneho zákona nemusia byť utajené, možno iba pri vojenských a podobných zakázkach. A v týchto podmienkach, ktorú verejnosť a médiá nevidia, sa potom dá manipulovať v prospech vopred určenému výhercovi. Ak by okrem armádnych nákupov agenda ostatných tendrov bola verejne dostupná, bolo by menej podvodov. Ak sa niekto uchádza o zákazku hradenú z verejných zdrojov, tak by sa mal podrobiť aj verejnej kontrole.

K článku blogera.
-Vytváranie zisku je právom podnikateľských subjektov, teda kydanie na budúceho výhercu už teraz je zbytočné, má právo vytvárať zisk a samozrejme aj povinnosť uhrádzať svoje záväzky, teda platiť za nakúpené autobusy, za ich údržbu, ale aj platiť mzdy zamestnancom.
-Dobrá výbava autobusov je služba občanom, napokon cez dane a cestovné prevádzkové náklady MHD napokon aj tak oni finacujú. Dobrá výbava autobusov má spôsobiť aj to, že ešte viac občanov sa rozhodne pre MHD na úkor IAD.
-Nízkopodlažnosť, aspoň tá čiastočná, je už skôr povinným, než dobrovoľným štandardom vozidiel MHD, to isté informačný systém. Bloger píše tak, ako by chcel z Bangladéšu doviesť 15 autobusov s rokom výroby 1955, s drevenými ľavicami a s nimi robiť biznis v Prievidzi.
-Veľký dodávateľ je výhodný, lebo má aj prevádzkové zálohy. Teda ak pre chrípkovú epidémiu bude veľký výpadok vodičov, tak si ich preskupí v rámci firmy a doprava bude fungovať. A iste u neho bude aj menej porušení predpisov, napr. pri zákonných odpočinkoch vodičov, lebo má personálne zálohy a asi aj kontrolu odborov.
Taktiež má zálohy autobusov, teda ak by aj bol kalamitný výpadok vozidiel pre veľa nehôd, nečakaných porúch, nájazdy vandalov, tak MHD nepostojí, preskupia sa vozidlá, mobilizujú prevádzkové zálohy. Napokon kalamitná poruchovosť môže postihnúť aj nové vozidlá, viď svojho času nový model autobusov SOR, ich rámy nečakane hromadne začali praskať v Bratislave, aj v Prahe, a pre existenciu záloh MHD nepadla.
-Či má právo autor blogu podnikať v autobusovej doprave? Iste áno. Ale nech začne v malých výkonoch, ak je schopný, tak časom iste sa vypracuje a bude mať veľkú firmu, teda, ak je naozaj schopný. Teraz ale písal ako laik, či pubertiak, s jeho názormi by som ho iste nechcel za prevádzkovateľa MHD v mojom meste, to by skončilo kolapsom MHD.
-Posledná rada: Nemusí od základov, malými krokmi budovať autobusovú firmu, treba si kúpiť hotovú, veľkú, občas sú aj so skúseným manažmentom v predaji. A potom sa môže uchádzať aj o zákazku v Prievidzi.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME