Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo a ako stopovať (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Jeden tip

mam. Nechaj si narast dlhe vlasy. Nosil som, i ked nie kvoli tomuto ucelu. Stalo sa mi velakrat ze mi zastavili, ked sa pomylili ze som dievca. Ked uz dotycny zastavil tak ma zobral.
Ako super krajinu na stop povazujem Turecko. Tam som robil denne 400 km a staci. Mal so uz dost cajickov a aj sedenia v aute.

Na co ti je to hlasovanie o blogera roka?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak to plne suhlasim

Turecko je veru aj podla mna jedna z top krajin na stopovanie a to aj nepriek jazykovej bariere. A veru na cajicek pozve kazdy, len skoda, ze nemaju aj iny, ako cejlon :D

Ten bloger roka sice nema ziadnu rozumnu cenu, ale je to vecou prestize... som momentalne v top 5 a rad by som sa dostal do finale. Je to dobra propagacia pre moj blog. Ak by si ma podporil svojim hlasom, bol by som velmi rad. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stopovanie v trojici je v pohode. Mám to vyskúšané okolo Francúzska a tiež do Portugalska a naspäť. Čakanie max. 2 hodiny (väčší vplyv má výber miesta). Vždy sme boli zostava 1 chalan, 2 baby. 2 chalani + 1 baba už by bol asi problém. V 90% prípadov nám zastavoval človek, ktorý šiel sám. Občas dvojica, raz dokonca trojica vo VW Golf. To už bolo umenie natlačiť sa tam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak to si mal šťastie, lebo jediný krát, kedy mi nikto nezastal ani po dvoch hodinách, bolo, keď som stopovala s chalanom. Zvykla som si pri stope vyberať len tie najlepšie autá, ale vtedy by som už bola nastúpila aj na traktor.:) Odvtedy som už vždy chodila buď len sama, alebo s dievčaťom.
To, že som stopla dvakrát toho istého človeka sa mi stalo dokonca pri dvoch ľuďoch.
Vôbec, zážitky zo stopovania patria k tým najkrajším z mladosti a rada svojim deťom tie príbehy rozprávam. Teraz mám kamarátku jednu mamičku s dobrodružnou povahou, ktorá stopom precestovala takmer celú Európu, tak ľutujem, že som ju nestretla pre 15 rokmi, ale až teraz. Určite by som toho prešla viac.
Na otázku autora či beriem stopárov: zastanem im vždy (pretože som sama za mladi stopovala), lenže chodím na krátke vzdialenosti, takže väčšinou im moc nepomôžem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Raz so stopoval v Ruzomberku s kamaratkou 4 hod a 2 hod kazdy osve. Potom sme isli na vlak. Podotykam, ze som musel ukecat sprievodcu nemali sme uz skoro ziadne peniaze. kamoska sa potrebovala dostat cim skor domov, nastupovala do novej prace.
Niekededy ani stop s holkou nebola vyhoda.
Inokedy ma zobrala partia 5 ludi, kde som lezal vzadu cez nich a batoh bol vpredu u spolujazdca, kedze aj kufor bol plny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skôr by som povedal, že jeden stop s chalanom je malá vzorka. Ja som v trojici zastavil niekoľko desiatok ľudí. A Portugalsko a späť som dal ešte raz aj v dvojici s manželkou. A niekedy záleží aj od krajiny, napr. v Španielsku a Portugalsku to ide o niečo pomalšie než vo Francúzsku a Nemecku. V Portugalsku veľa vodičov máva, ale nezastaví. Dôležitý je aj výber miesta. Zmena miesta mi väčšinou pomohla. Jedno leto som robil vo Francúzsku na oprave jedného stredovekého hradu. Vtedy som to skúšal aj sólo. A to bolo rýchle. Bol to vidiek a bolo to max. 15 minút, často hneď prvé auto a zastavovali mi aj osamotené ženy. Asi som vyzeral dôveryhodne :-) To som využíval na bleskové výlety do okolia. Pracovali sme od 12:00, pretože to bol juh Francúzska a poobede už bolo veľké teplo, takže potom som sa najedol, o jednej som odchádzal a o šiestej som sa vracal. Cez víkendy sme potom chodievali v trojici na vzdialenejšie miesta. Letný divadelný festival v Avignone bol skvelý zážitok.

Pokiaľ ide o autá, tak traktorom som sa neviezol, ale vyskúšal som všeličo možné. Napr. VW Chrobák, o ktorom majiteľ tvrdil, že ho kúpil len včera za 25 vtedy ešte nemeckých mariek. V Maďarsku som sedel aj v poľskom Fiate, Maluchovi. Ale šiel som aj v rôznych kamiónoch a nákladiakoch, raz na korbe medzi melónmi. A raz som šiel zo španielskym diplomatom, ktorý sa ponáhľal do Bruselu a cestu od španielskych hraníc k Parížu prešiel asi za 4 a pol hodiny. A osobne sa poznal s Mečiarom. Raz, keď som šiel sólo, mi zastavil kabriolet Mercedes s chlapom v ružovom obleku :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tu je nieco o stopovani v Juznej Afrike.
http://ondrejhavelka.blog.prav...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Patagonia

zaujimave je stopovanie v juznej amerike, najjuznejsi cip. Ptagonia a ohnova Zem. nedavno sme sa vratili s priatelkou, nikde sa necakalo viac ako 20 min. Napriek tomu, ze frekvencia aut bola velmi nizka. Idealne na ruta 40, stopovanie uprostred nicoho v pampach ma svoje caro
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ma tu istu skusenost na Karakorum Highway. Ked islo tak ma zobralo. Ak sa ale sofer dostatocne so mnou vykecal, tak ma kludne vyhodil kdekolvek, aj ked nemal kam odbocit. Pritom ma predtym kludne pozval do restiky na jedlo a zypaltil ho. Preto som radsej chodil na korbe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je to čaro objavovania

Ako sa vyrojili autá na cesty v 70tych rokoch, vybehli stopári a hor sa za Slobodou, sám som bol jeden z nich a dnes som si jedno auto skusmo stopol a šlo to opäť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Rýchlejší spôsob stopovania

S tabuľkou som stopoval, keď som začínal so stopovaním. Dnes, pokiaľ nemusím, tak tabuľku nevyužívam. Postupom času som totiž prešiel na metódu, ktorá je bezpečnejšia a hlavne omnoho rýchlejšia. Môžeme ju nazvať metódou tzv. strateného stopára.

Stopujem zásadne (ak sa dá- a väčšinou sa dá) na benzínkach a odpočívadlách. Ak uvidím nieko, kto vyzerá že by ma mohol vziať, prídem k nemu s mapou v ruke, pekne pozdravím, ukážem mu kam idem a spýťam sa či je toto dobré miesto na stopovanie k danému cielu. V prípade, že ide mojim smerom, na 99% ma zoberie. Stopovali sme po balkáne takto aj v trojici (dvaja chalani a baba) a úspešnosť sa znížila len minimálne.

Výhodu to má v tom, že ja si vyberám vodiča, za ktorým prídem, nie len on mňa. Ak pôsobíte priateľsky, daný človek sa nebude báť vás zobrať. Dokonca mám skúsenosť, že potom sú aj zhovorčivejší, ako keď vás berú len ako "tabulkára". Týmto spôsobom sa dá cestovať na niektorých trasách takmer tak rýchlo akoby máte vlastné auto (a v Nemecku aj rýchlejšie). A najmä, pocit bezpečia je omnoho vyšší.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

stopovanie na benzinkach

Ano, ako pises tento sposob vie byt podstatne rychlejsi a v niektorych oblastiach dokonca aj jedina moznost.

Po Europe sa lepsie stopuje na benzinkach, no ja rad davam vodicovi moznost mi zastavit dobrovolne, mam lepsie skusenosti so sofermi, ktori mi sami zastanu, ako s tymi, ktorych som si na benzinke odchytil.
Ked som na benzinke tak ma len obcas niekto niekto odmietne, ale niekedy mam pocit, ze ma zobral len preto, ze mi nedokazal povedat nie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja osobne sa obyčajne s takýmito ľudmi porozprávam veľmi dobre. Často mi vravia, že stopára ešte predtým nikdy nebrali a ani neplánovali. Takže zároveň sa po tejto skúsenosti zvyšuje možnosť, že aj ľudia, ktorí stopárov nebrali, nejakého v budúcnosti vezmú, keďže už tú skúsenosť majú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

koniec 80 roky

som stopoval na SK to bola fakt tragedia H,YU,A,D rychlo a OK, ci sa nieco zmenilo stopom SK, to neviem
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME


    Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop