Pondelok, 21. august, 2017 | Meniny má Jana

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

O Maxovi, ktorý schudol cestou zo školy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

Fajné čítanie Gabika. Jano K.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

Potešilo dušu, pekne napísané, dokonca nie iba o chudnutí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Škoda, že tam nie je zmienka o pohybe, pochybujem, že sa dá zdravo schudnúť takým tempom bez pohybu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zdravo chudnut

Otazka je co myslite tym zdravo chudnut. Ak je niekto velmi obezny mal by chudnut pod lekarskym dozorom. Na chudnutie zvacsa postacuje upravenie stravneho listku a hlavne dodrziavat pravidelne stravovanie. Zo vzduchu totiz clovek nepriberie a tie kalorie nejako do seba musel natlacit. Nesmie sa stavat, ze clovek pride velmi vyhladnuty a zje potom celu chladnicku(treba jest priebezne). Pripadne sa "nazere" pred spanim. Vela ludi este stale tvrdi, ze zdravo (nekaloricky) sa stravovat stoji viac penazi. Tento mytus uz vyvratilo vela ludi. Ak sa pri chudnuti aj sportuje tak potom samozrejme chudnutie ide rychlejsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pohyb

pohyb a sportovanie je rozhodne zdraviu prospesne, ale pri chudnuti je najdolezitejsia strava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

70/30, ale ak nemám pohyb a schudnem 20kg za mesiac, tak asi nebude všetko v poriadku. To je skôr hladovanie a nie chudnutie a po takomto drastickom hladovaní sa na 99% dostaví jojo efekt už aj pri zjedení jedného šalátového listu navyše a viem o čom píšem. Ale každé telo pracuje individuálne, ja napríklad viem, že si svoju hmotnosť po schudnutí nedokážem udržiavať len diétou, ten pohyb tam proste musí byť a v mojom prípade aj nie malá porcia, ale minimálne 8-10 hodín týždenne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

populárny, ale nesprávny názor. Keď sa porovnávali ľudia pri chudnutí, tak tí čo zmenili najmä svoju spotrebu energie (viac sa hýbali), tak schudli dramaticky viac ako tí, ktorí zmenili najmä svoju stravu. A hlavný rozdiel - hýbajúci sa chudli oveľa viac tuku a stratili menej vody a svalov. Neviem vygúgliť presný zdroj - ale bola to štúdia z britskej národnej zdravotnej spoločnosti okolo 1960. Potom ju zopakovali ešte okolo 1990, kde zistili, že problémové sú niektoré nové potraviny, ktoré majú extrémne blbé zloženie a sú tzv. kalorickými bombami (Twix, sladené raňajkové cereálie, apod.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No, problemom su prave tieto kaloricke bomby, ktore su extremne lahko dostupne. Clovek si da nejake biele pecivo s nutelou, na obed kremovu polievku, vyprazany rezen so salatom, nejaky zakusok, o stvrtej je hladny tak si najde neaku tycinku, ktora sposobi akorat to ze po prichode domov sa postavi pred otvorenu chladnicku, medzitym nejake sladke vody, a za den ma tolko kalorii ze banikovi by to stacilo na 3 dni. To sa uz ziadnym pohybom vykompenzovat neda, bez upravy stravy to nepojde.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

populárny, ale nesprávny názor...
pol kilogramu telesneho tuku = priblizne 3500 kcal
za hodinu behu alebo biciklovania spalis cca 1000kcal
Takze ak chces spalit kilo tuku potrebujes na to cca 7 hodin jazdy na bycikli ( a to poriadnej jazdy nie nejakych rekreacnych 20km/h).
Ak chces schudnut kilo za mesiac bud musis prijat o 250kcal denne menej , alebo bez zmeny stravovania pridat hodinu telesnej sktivity denne..
Kazdy si povie ze 250kcal je nic ved to znamena o jednu horalku menej:-) Vtip je v tom ze tucni ludia maju svoj "normalny" kaloricky prijem tak vysoky ze znizenie o 250Kcal nic neriesi.. Dalsi problem je ze ak tucko zacne sportovat, automaticky si mysli ze si moze dopriat jedlo navyse:-) A potom sa v cukrarni pri kremesi stazuje ze pribera aj zo vzduchu a ani to cvicenie mu nepomaha :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

este niktneschudol pohybom. Vzdy je to o strave a jednoduchom vzorci prijem:vydaj kalorii. Omnoho jednoduchsie je upravit stravovacie navyky (zlozvyky) ako tie dvojite/trojite porcie vypohybovat. To by si sa musel(a) hybat 40hodin tyzdenne a na to nemas kondiciu, a skor si uzenies nejaky uraz.

samozrejme kto to zvladne s pohybom je to super, ale nie je to nevyh nutne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"Keď mne chutí jesť" - to čo je za výhovorku? čo keď on rád pije tvrdý alkohol, čo keď rád fajčí marihuanu, čo keď rád cez prestávku v triede močí do kvetináča, čo keď rád pri obede napichuje spolužiačkam oči na vidličku. Na to sme ľuďmi, aby sme sa aj tak správali a nie ako prasce, hoviedka a podobné živočíchy. Ak toto nevie pochopiť, tak s ním naozaj treba zaobchádzať ako s prasiatkom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

103kg

Za dva roky som dal 20kg dolu...naschval tak pomaly aby neprisiel kamos jojo co sa mi uz stalo.vyska 174 ,vek 46r.Na zaciatku to fakt bolo o uprave stravy a po takych 12kg ..som zapojil aj fitko 2xdo tyzdna a islo este 8kg .Dalej uz nejde to by bolo extremnacenie co nepotrbujem.Drzim vahu a citim sa v pohode dokonca zabehnem 4200mza 20 minut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mal som 105
prvý rok -10kg prestal som piť 6 pív denne a začal byciklovať a hrať squash
druhý rok -10kg začal som behať a obmedzil príjem na 1800kcal
tretí rok skončil minulý mesiac -10kg začal som viac behať 200-250km mesačne a vynechal som z jedálnička cukry

po prvom roku zmizli všetky alergie, nádchy a jarné únavy, dýchavičnosť. musel som síce 3x vymeniť šatník ale stálo to zato. mám 40 rokov 178cm a 75kg. prvých 10kg zmizlo rýchlo a posledných šlo cca 1kg mesačne a bez výrazných stravovacích obmedzení by to nešlo. k dnešnému dňu bez problémov prebehnem 30km s prevýšením 2000-3000m

a ku článku veľa úspechov hlavne s mladými lebo tým sa hľadá motivácia ťažšie ako 40 ročným. aj keď si neviem celkom dobre predstaviť ako môže rodič nechať vlastné dieťa napospas. moje sú takí vychrtlíci aj keď jedia veľa ale florbal, fotbal, atletika, lezenie a plávanie robia aktívne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Byvas

v alpach?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nie na orave
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

co k tomu dodat?

podobny pribeh z cervenej kniznice https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ta absencia chorob pri rozumnom sportovani je to najdolezitejsie
ja som sice vo februari ukoncil 50 mesacnu bezecku snuru 100km/mesiac, popricom som daval rocne 3000-4500km na bicykli, a okrem toho par lahkych prechladnuti, ked som par krat podcenil oblecenie v chlade na bicykli som nebol vyrazne chory. Ako pises, ziadne alergie (nastastie neboli vobec, kedze sa hybem cely zivot) a uz vobec nie jarna unava - tu eliminujem zvysenym prijmom zeleniny od decembra. A odkedy som zredukoval beh na 10km tyzdenne, no pridal na bicykli - dokupil som si horak, tak nejako zo mna padli po dlhodobo rovnakej vahe 3 kila
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ide

o to kolko mas rokov.. Pretoze vo veku do 30 rokov by clovek nemal mat vaznejsie zdravotne problemy. Ja osobne som nebol chory uz viac ako 8 rokov (naposledy este na strednej skole). A to zdaleka nenabeham ani nenajazdim tolko km ako ty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

úplne súhlasím s Opravárom CTčiek. Treba motiváciu, chudnutie úpravou stravy. Keď pár kíl zíde dolu, nevyhnutne treba zapojiť svaly a hýbať sa.
Moja otázka: Prečo Dedko telovcikár nezapojil Maxa do nejakej aktivity? Veď on sám denne chodí na dlhé prechádzky. Pôsobenie týmto smerom by mohlo mať na chlapca efekt na celý život.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lebo je to len reklama

na biznis pani autorky.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME