Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prečo bezpečnosť vozidiel začína od pneumatík? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

mám antipatiu

ku všetkým bezpečnostným výmyslom - od testov kabíny po abs, eps, mhd, pko, ...
všetky autá by mali mať rovnaké vlastnosti a každý by sa mal v nich cítiť ROVNAKO OHROZENÝ! pretože kdeaký *** si myslí, že má na viac ako ostatní. nedodržuje pravidlá, ktoré sú iba pre hlupákov, ...
na druhej strane štát príliš diriguje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja mám zase antipatiu

k iniciatívam "vision zero", kde sa často presadzujú blbosti, "len aby to zachránilo čo len jeden život". Každý príčetný vie, že počet mŕtvych na cestách sa dá do istej miery znižovať, ale jednak nie úplne na nulu a dvak je otázka, aké negatívne dôsledky tieto snahy prinášajú.
Viac napr.: http://dfens-cz.com/zakazte-ba...

Samozrejme, nie je to nič proti snahe o zlepšovanie vlastností pneumatík - čo je ale prirodzená snaha každého výrobcu aj používateľa, vadia mi na tom hlavne také nabubrelé slogany...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skvelá reklama

na pneumatiky Barum.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

bezpecnost by mala zacinat od kvalitnych

ciest anie pneumatik. Mozete mat aj tie najkvalitnejsie pneumatiky, nic to vsak nepomoze ked nie su v styku z vozovkou na tychto nasich tankodromoch...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Spojenie pneumatika a vozovka je to základne vďaka čomu funguje pozemná cestná respektíve automobilová doprava, podľa toho aký termín preferujte.
.
Je to tak ako píšete. Na to aby ste bezpečne jazdili nutne potrebujete mať základ, ktorým sú kvalitné pneumatiky a kvalitné cesty, až potom sa pribaľujú ďalšie funkcionality vozidla a vodiča.
.
Lenže problém je ten, že pneumatika je zväčša súkromná a vozovka alebo cesta zväčša štátna, respektíve monopolná. Z toho plynie rozdielny postoj k efektívnosti investícii. U pneumatík je konkurenčný boj, ktorý dlhodobo dvíha kvalitu pneumatík a znižuje ich cenu a preto sú pre platiaceho zákazníka dostupné kvalitné pneumatiky za akceptovateľnú cenu. Iná vec je pri investícii do kvality ciest. Tam nerozhoduje koncoví platiaci zákazník, ale štátni úradníci a politici. To je dôvod prečo u pneumatík prebehol vývoj tak intenzívne a to je dôvod prečo naše cesty sú v takom stave akom sú a zvýšenie kvality pribúda len veľmi pomaly.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Analytik Drahovský zasa perlí...

Už som si myslel, že "invencia" známeho bulvárneho dopravného experta vyhasla. Žiaľ nie... A najlepšie na tom všetkom je, že sa otvorene priznáva: "Mám najazdených veľa kilometrov na letných aj zimných pneumatikách, na nových aj zodraných, dobre nahustených aj podhustených a od rôznych výrobcov s rôznym dezénom." Ako takýto nezodpovedný vodič, ktorý ohrozuje ostatných účastníkov cestnej premávky jazdením na zodraných a podhustených pneumatikách môže byť verejnosťou a médiami pasovaný do pozície "dopravného experta a analytika". Veď to je choré a typicky slovenské...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Poznáte niečo také ako sú testovacie okruhy? To sú práve miesta kde relatívne bezpečne môžete skúšať jazdu na všetkých druhoch pneumatík aj podhustených aj prehustených aj úplne zodratých aj na suchom povrchu, aj mokrom povrchu atd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Trocha sebareflexie...

...by nezaškodilo pán Drahovský. Následné konštrukcie sú veľmi trápne. Nemáte na to vzdelanie, ani skúsenosti, iba nadšenie a priestor, ktorý zneužívate úplne nesebakriticky. Zabudli ste už na petíciu motoristických novinárov, ktorí z Vašich tvrdení padajú do mdlôb. A úplne na záver: keď už vám dávajú redaktori, ktorí iba musia naplniť povinnú normu pre ich priestor na televíznej obrazovke zbavte sa svojej nespisovnej "trnavčiny". Rozprávať nezmysly sa dá aj spisovne...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak začnime štatistikou

V koľkých percentách je za smrť...zranenie...nehodu... zodpovedná pneumatika... odpoviem vám to nemusím hľadať... skoronula teda nejaké percento či desatina percenta? Na prvom mieste vždy vodič....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pred niekoľkými rokmi som prišiel na miesto nehody chvíľu potom čo sa stala. Osobnému autu na diaľnici v ľavom pruhu praskla ľavá predná pneumatika. Auto sa dostalo na zatrávnený stredný pas kde sa stočilo a spravilo niekoľko kotrmelcov.
Keď som čítal rozbor nehody, tak ju dali za vinu vodičovi, že nezvládol riedenie vozidla.
Čiže aj po takejto nehode je v štatistike u chýb pneumatík nula. A na prvom mieste je chyba vodiča.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

statistika

nie je to Slovensko ale IRL
http://www.newstalk.com/Defect...

71 deaths were caused by faulty tyres between 2008 and 2012.
...

Vehicle factors were a contributory factor in over 10% of all collisions. Tyres were the main contributory factor accounting for 8%.

- Defective tyres were more prevalent in single vehicle crashes when compared to multiple vehicle crashes

- 71 people were killed and 19 were seriously injured in a collision where a vehicle had defective tyres as a contributory factor

- 18 people were killed and 6 were seriously injured in a collision where a vehicle had defective brakes

- 17-24 year old drivers accounted for almost half of fatal collisions involving defective, worn, over or underinflated tyres
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Brat robí v sesterskej firme v PU. Kvalita? Asi pred rokom vo výrobe pomýlili drôt, dali o niečo tenší ako mal byt, prišla na to striedajúca smena, ale asi 40 pneu už bolo vyrobených. Bolo z toho trochu kriku ale pneu sa pustili aby sa neprišlo o prémie a nedozvedel sa o tom vrcholový manažment. Bežne sa pomýlia bočnice, nárazníky...ale vždy sa to ututle. Prémie maju prednosť pred bezpečnosťou. Teraz tam montuje nový vytlačovací stroj "renomovana?" firma z TN s viac ako 40 ročnými skúsenosťami. Tých konštruktérov by mali zavrieť nič tam nepasuje, montéri drú ako kone všetko prerábajú. Takýto článok iba zavádza ludí čo tomu nerozumejú.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Velkost pisma na tabuliach

Zhoršenie čitatelnosti ...
Ak sa len vymení text písaný veľkými prímenami za text písaný prvým veľkým písmenom a ostatné malými písmenami, tak sa čitateľnosť zhoríš a nie zlepší. Veď si vyskúšajte z akej vzdialenosti prečítate jeden a druh text.
REOSOCEP
Reosocep
mínus Reagovať | 186 Jozef Drahovský | Poslať správu | 28.04.2016

Tak na toto treba reagovat, lebo je to zavadzanie. argumentovat, ze ide o zhorsenie citatelnosti je omyl.
Zmeni sa v prom pripade hrubka pisma - rozdiel citat hrube a uzke znaky - hoci aj velkymi pismenami, su MENEJ CITATELNE, ako nova uprava.
Pouzit priklad REOSOCEP Reosocep je uplne mimo...su napisane rovnakym fontom, co vobec nezodpoveda skutocnosti.

V Nemecku a Madarsku nemaju problem s malymi pismenami. Preco by mal byt u nas problem?

Je to konecne jeden z dobrych krokov, len dufam, ze NDS a SSC nezaspia a nebudu to vymienat najblizsich 20 rokov.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME