Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aká je hodnota vzdelania podľa našej vlády? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Fakt vs. názor

To, čo prezentujete ako fakt

" Vzdelanie je totiž len z jednej časti prípravou na pracovné pozície. Okrem toho má oveľa širší dosah – umožňuje človeku flexibilnejšie reagovať na výzvy sveta, robí ho tolerantnejším, pripravuje ho na nové situácie, pomáha mu žiť plnší život, dáva človeku rozhľad, kritické uvažovanie, pomáha mu robiť nevyhnutné kompromisy a zaujímať zodpovedné stanoviská... "

Je váš osobný názor. Ktorý môžete aplikovať povedzme ako rodič, že dieťaťu zabezpečíte externé vzdelávanie so zameraním na tieto svoje ciele. Ale prezentovať to ako fakt, ako niečo, čo by mali zobrať ako fakt aj ostatní rodičia, tomu sa hovorí sociálne inžinierstvo. A to je úplne rovnaké z vašej strany, ako zo strany štátu.

Jediný, kto má oprávnenie určovať význam a rozdah pojmu "vdelanie" je rodič, prípadne dieťa / mladý človek sám.

Vmešovanie štátu a "ne"Ziskových organizácií do súkromného života občana by sa malo minimalizovať. Nech si o svojich výsostne osobných vecia rozhoduje každý sám za seba. Viem, som naivný, ale ja si skutočne myslím, že zmeny v roku 1989 boli aj o tom, že tvrdý tlak na "správne" názory a ich presadzovanie sa obmedzí hlavne v školstve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dakujem

Dakujem, konecne som pochopil, ze vzdelanie nepomoze cloveku napr. reagovat na nove situacie. Konecne viem, ze je to len moj sukromny nazor. Konecne viem, ze vzdelanie mi v podstate v nicom nepomoze - a ak si myslim, ze mi v niecom pomoze, mam si to nechat pre seba, alebo pre moje deti. Ked si to necham pre seba, aspon ma nebudu oznacovat za sudruha.

Ak ste to nezaregistrovali, tak sa len snazim ukazat, ze stat by si vo svojej politike mohol vsimat, co sa okolo nas deje, napr. ze deti pouzivaju google.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pán profesor

podľa portálu VŠ garantujete štúdium učiteľstva výchovy k občianstvu (aka občianskej náuky). takže ste zodpovedný za učiteľov, ktorí vychovali svojich žiakov k tomu, že volili Kotlebu.
nehanbíte sa?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skúsme opačne

Nevzdelaný človek by mal mať problém reagovať na nové situácie? Prečo? Však pre nevzdelaného je oveľa viac situácií nových, tak má väčšie skúsenosti s touto problematikou.

Nevzdelaný človek by mal byť menej tolerantný? Ja teda pozorujem opačnú koreláciu. Liberálne elity, ktoré sa pýšia medzinárodným vzdelaním zrovna toleranciou neprekypujú (Šebej, osadenstvá denníkov SME a N, členovia "mimo"Vládok ....).

Nevzdelaný človek by mal mať väčší rozhľad? Asi ako v čom. Dnes za za vzdelanie považujú aj (najmä) zručnosti v oblasti "povídaní o kecání". Z môjho pohľadu toto sú skôr ideologické klapky na očiach, ako rozhľad.

Nakoniec, sám ste ukázal, že nedokážete pochopiť rozdiel medzi tým, že ja nikde nepíšem, že svoj názor nemáte prezentovať verejne, dokonca nemám problém ani s tým, že by ste chceli, aby vami zvolená vláda názor svojho podporovateľa zohľadnila. Ja mám problém s tým, že svoj subjektívny názor prezentujete ako objektívny fakt. Lebo napríklad ja za znak "vzdelanosti" považujem hlavne schopnosť rozlíšiť medzi faktom a názorom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Mistík,

ako vžd& výborne!
Píšete :Opakuje sa princíp vzdelania ako prípravy na trh práce. a ja dodávam, že neschopní zlodeji stále kopírujú tzv. polytechnickú výchovu z čias komunizmu. Osobne neverím, že banda zlodejov prinesie niečo nové a tvorivé a že vôbec dá novému a tvorivému nejaký priestor. Čakajú nás len ďalšie 4 roky úpadku.
Pozdravuje Vás Jaroslav Drapák.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

preco, pan autor, povazujete za omyl

v programovom vyhlaseni vyroky typu " škola má pripraviť ľudí na vstup na trh práce, na uplatnenie sa na trhu práce, má reagovať na hospodársky rozvoj a pod." ?
.
lebo pokial je vzdelanie pre ludi bezplatne, a plati im ho stat z verejnych zdrojov, potom ma stat vysostne pravo deklarovat, co pozaduje z vynalozenych penazi - vzdelane, flexibilne pracovne sily, minimum nezamestnanych a podobne
.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

štát má nejaké vlastné peniaze ?

Akože štát má nejaké vlastné peniaze, za ktoré poskytuje občanom službu a preto má nárok na to, určovať parametre služby?

Nebude to náhodou tak, že školská dochádzka je zo zákona (vynucovného násilím) povinná a ešte si ju občania musia formou daní zaplatiť?

Plne akceptujem štátom riadenú solidaritu (aj keď funguje aj súkromná, t.j. skutočná solidarita). Ale to v mojom ponímaní znamená len redistribúciou hodnôt výhradne medzi fyzickými osobami. A to smerom od "bohatých" ku "chudobným". Rozhodne nesúhlasím s interpratácio, že štát niečo občanovi poskytuje. Pretože nepoznám občana, čo si od štátu niečo objednal.

Solidárne financovanie vzdelania pre tých, čo si ho nemôžu dovoliť: jednoznačne áno.
Štátom poskytované vzdelávanie: jednoznačne nie.
Vzdelávanie je služba, ako každá iná. Ak si ľudia, ktorých podstatnú časť príjmu tvoria peniaze z prerozdeľovania môžu za ne kúpiť služby ľubovoľného (a neštátneho) mobilného operátora, tak presne tak by si mali mať možnosť kúpiť služby v oblasti vzdelávania (a samozrejme tiež zdravotníctva).

A samozrejme úplne jasne to musí platiť pre ľudí, ktorí sú čistí donori systému. Tým ten štát už vôbec nemá prečo určovať, aké služby si za svoje vlastné peniaze nakúpia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

štát má peniaze a prostredníctvom zástupcov štátu (daňových poplatníkov ich rozdeľuje čo najúčelnejšie- mal by.
ak ľľuďm financuje vzdelanie oprávnene od nich očakáva, že to budu účelne vynaložené peniaze.
na figu sú nám vzdelanci, ktorí sa vzdelali len sami pre seba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aky je vztah/zavislost medzi

"vynalozenymi peniazmi na vzdelanie" a "uplatnenim sa na trhu prace"?
Peniaze vlozene do vzdelania su ucelne vynalozene iba ked sa clovek uplatni na trhu prace??? A to uplatnenie ako budu sudruhovia Richterovia merat/posudzovat? Tak ako je pre nich typicke - janosikovsky - od buka do buka? Ci od Panamy do Belize?
Stat nema ziadne peniaze, iba tie, ktore "vysmatral kradmou rukou pod hrozbou sankcii" (jednym slovom sa taketo pocinanie nazyva vypalnictvo) z vrecak danovych poplatnikov. A to este aj tych danovych poplatnikov urobil nasilim a pre istotu aj zrusil moznost ludoveho hlasovania o daniach, aby si nahodou tito poddani nezmysleli zrusit ci obmedzit toto vypalnictvo.
A ked sa Ti/nam zda, ze vzdelanci su nam na figu, ked sa vzdelavali sami pre seba (btw. neviem si predstavit, ze by sa niekto vzdelaval pre ineho ako seba, druhi mozu mat nanajvys uzitok z toho, ze ako vzdelany vie viac/lepsie a teda moze viac/lepsie pomoct dalsiemu rozvoju spolocnosti ako nevzdelanec), tak treba jednoducho zaviest platene vzdelavanie - full a pre vsetkych. A pre nadanych, ale chudobnejsich zaviest stipendia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak naposledy (lebo 3/3)

Štát mi násilím vezme prostriedky, ktoré som vytvoril a v normálnej spoločnosti by mali zostať mne. Následne povie, že moje dieťa musí chodiť do štátnej (alebo štátom výrazne regulovanej) školy a že môžem byť rád, že mi za "štátne" poskytuje takúto službu a preto bude určovať, čo sa moje dieťa bude učiť.

OK, pokiaľ by bola možnosť voľby a vyššie uvedený prístup by bola jedna z možností, tak to pochopím. A slušne odmietnem. Pretože si za svoje peniaze zvyknem nakupovať tovary a služby podľa svojich preferencií. Nie podľa preferencí súdruhov (Rychtera, Mistríka, či akéhokoľvek iného).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezávidím vláde.

Učitelia sa domáhajú vyšších platov a súčasne pri tom okázalo dávajú najavo svoju neschopnosť. Jej prezentácia prekonala moje najhoršie očakávania. Pre vládu začarovaný kruh. Ak platy zvýši, odsúdi to tá kritickejšia časť verejnosti, ak nezvýši, tak druhá časť.

Príklad: "Vláda „príjme opatrenia na garantovanie vysokých štandardov uchádzačov o pedagogické štúdium“. Ako môže vláda garantovať kvalitu uchádzačov? "

Odpoveď: No predsa, ak by sa vláde podarilo urobiť učiteľstvo atraktívnejším (čo však, ako vidíme, bude beh na dlhé trate), tak by sa tým zvýšila kvalita uchádzačov. Zvýšila by sa RELATÍVNE (ospravedlňujem sa za to ťažké slovo), čiže na štúdium pedagogiky sa nebudú hlásiť tí najhlúpejší z daného ročníka, ako je tomu teraz, ale napr. priemerní až mierne podpriemerní študenti. Toľko hovorí teória, ktorú blogujúci učiteľ zjavne nie je schopný pochopiť.

Horšie je, že bloger ani nepochopil, že jeho otázka je nahrávkou na smeč "nepriateľom učiteľov". Pokiaľ by totiž vláda naozaj nemala možnosť garantovať kvalitu uchádzačov, tak by situácia nemala riešenie. Nemá zmysel dať učiteľom lepšie platy, pretože kvalita nových učieľov aj tak bude mizerná... Tak mizerná, akú produkuje súčasné školstvo Naozaj chcel bloger povedať to?

PS: Ani náhodou som nechcel povedať, že to opatrenie z Programového vyhlásenia vlády je geniálne. Je to štandardné alibistické opatrenie, ktoré pôsobí ako preklad z "bruselštiny". Chcel som len povedať, že napriek tomu je stále vysoko nad tým, čo by boli schopní sformulovať učitelia (česť výnimkám, ale ešte som na ne nenarazil).

PS2: Tým, že sa vám nepáči formulácia "uplatniť sa na trhu práce" deklarujete, že učiteľ naozaj nenesie a nechce niesť zodpovednosť za svoje výsledky. Áno, je príjemnejšie poskytovať akési abstraktné vzdelanie, ktorého jediným cieľom je, aby žiaci mohli povedať, že sú vzdelaní. Napr. na úrade práce.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vláda „podporí rozširovanie uskutočňovania študijných programov v cudzích jazykoch“ – Zaplatí napr. učiteľom, ktorí neovládajú cudzí jazyk, intenzívne jazykové kurzy? Alebo vloží do vysokoškolského zákona podmienku, že na vysokej škole môže pracovať len učiteľ so štátnicou z cudzieho jazyka?

Ano, som za to, aby na VŠ pôsobili tí pedagogovia, ktorí ovládajú na kvalitnej urovni aspon jeden cudzí jazyk. Počnúc docentom a profesorom na úrovni jazykových štátnic. Myslím, že je to všade tam na tom západe, ktorým sa pán bloger tak oháňa, samozrejmosťou. Úlohou VŠ pedagogov je okrem učenia snad aj vedecká práca a publikovanie, tam neviem, ako je to možné bez znalosti svetových jazykov. A neviem, prečo by to takým VŠ učitelom mal štát platiť :-(, ved to už majú vedieť dávno predtým, než začali budovať karieru na VŠ... Inak sú len balastom pre študentov, pre štátny rozpočet a aj pre samotnú vysokú školu, ktorá sa tak stáva len odložiskom kadejakých v politike už nepotrebných a inde neupotrebitelných núl a niktošov... Ako sa tak na to pozerám, tak tým už dávno vysoké školy sú ...

Súhlas okrem jedného so všetkými príspevkami.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME