Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Školstvo na Slovensku z pohľadu študenta (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chlape, ak si toto tvoji pedagógovia prečítajú , máš po peredli. A slovenčinárka ti dá 5-. BTW slovo typovať , ako ho máš napísané znamená poukladať olovené písmená do rámu pred tlačou typárom. Hádať , alebo predpokladať je slovo tipovať - to si tam mal mať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ešte uveď tie často viac platené zamestnania ako je plat učiteľa . Daj aspoň desať. Resp. skús sa zamyslieť prečo má taký baník alebo hutník väčší alebo rovnaký plat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

... a mnoho iného, asi to ani na ZŠ nebolo so slovenčinou bohviečo:)
Ale inak: nielen vyučujúci, ale najmä riaditeľ by si mohol prečítať. Nakoniec on menežuje... aj keď je to ťažké, no na OA takto riešiť úväzky. Neviem, neviem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Meh.

Si skvelym prikladom a vysledkom kvality skolstva na Slovensku. Bez zmyslu pre osobnu zodpovednost. Pozorujes priznaky problemu, ale nemas kapacitu ho hlbsie analyzovat. Smutne a desive zaroven.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mudder - Prosim Ta, vies si predstavit seba v dakych 16 rokoch? Ja ho zeriem, v jeho veku ma viac zaujimalo kedy skonci vyucovanie a ci uz je na kupalisku dost tepla voda, alebo ci je dost hruby lad na hokej. A este aj to, ci niekto donesie magnetofon a daku "dobru" muziku. Mozno si patril k bystrejsim, to musis posudit sam, ale ja mu drzim palce. Moja manzelka je tiez ucitelka na gymnaziu a z jej rozpravania mam pocit, ze autor musi byt nadmieru vsimavy a zaujaty ziak, drzim mu palce, ma pred sebou zivot, na ktory uz dnes pozera zodpovedne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zial nie

Som produkt toho isteho vzdelavacieho systemu. Ale nedavno som bol konfrontovany so spickovym vzdelanim (zakladna skola) decka su v skole od 8 do 5. potom maju doma dalsie aspon 4 hodiny skolskych povinnosti. Nielen ze robia domace ulohy, ale pripravuju sa na dalsie hodiny. Citaju knihy, abyich potom na hodine analyzovali. Pocitaju priklady doma a do skoly si chodia pre syntax a vysvetlenie. Pisu reporty a eseje. K tomu maju minimalne jeden hudobny nastroj, jeden seriozny sport a dva cudzie jazyky. Decka odchadzaju zo zakladnej skoly s nastudovanym sejkspirom, zvladnutou matematickou analyzou a solidnym zakladom z filozofie, fyziky, chemie, dejepisu....
Teraz netvrdim, ze toto je spravny pristup, ale musime si na nasom krasnom naivnom Slovensku uvedomit, ze v dnesnom zmensujucom sa globalnom svete su prave tieto decka nasimi konkurentmi a s nimi budu nase deti sutazit o pracovne miesta a lepsiu buducnost.
A je uplne jedno ako budeme vykrikovat ze je to privela a je to nespravne.... Tie nadupane decka uz len svojim pristupom a pracovitostou schovaju ludi ako je tento jednoduchy blogger do vrecka...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A k comu to je dobre? Budu to stroje, ktore sa rano o 8:00 zapnu a vecer o 20:00 vipnu, okrem povinnosti nebudu poznat nic ine. Ja by som volil nezit, ako byt robotom. Ak je to predstava buducnosti, tak sa vcelku tesim na alternativu pocitajucu so zanikom ludstva. Mam tri deti, davam dost do ich vzdelania, kreativity, vsestrannosti, jazykov, ... ale radsej nech sa aj obcas hraju ako byt len konkurenti Japonskych deti. Ja by som taky system vobec nenazval spicovym, je to signal, ze sme karierny uspech postavili bezohladne nad zivot a zivot nam to spocita. Tie deti mozno nebudu mat na svete konkurenciu v kariere, ale uvidime cim vsetkym mentalne aj fyzicky budu trpiet a ako rychlo sa nimi obsadene miesta uvolnia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ty mas divnu predstavu o nasledkoch

Vzdelanosti. Aby bolo jasne. Ak makas, vzdelavas sa a si nuteny rozmyslat, tak sa prave vyhnes tomu byt robotom. To u nas vychovavame roboty ako tohoto bloggera. Ludi dostatocne vzdelanych na to, aby vedeli zmacknut spravny gombik a vyplnit papiere, ale neschopnych porozmyslat nad tym, co komu z huby padne. Vzdelanie oslobodzuje. Vzdelanie robi z robotov kreativnych, zdravych a produktivnych ludi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vsetkeho vela skodi a deti maju pravo na detstvo a hry. Deti sa hrou ucia, ak ich zahatam teoriou a nenecham im moznost hrat sa, ako sa potom naucia teoriu pretavit do praxe. Pisal si o detoch ktore moria ucivom 12-13 hodin denne, ak ratam ze dieta musi pre vyvoj aj dostatocne dlho spat aspon 10-12 hodin, tak potom maju v tej kraine, predpokladam, ze je to Japonsko asi dlhsie dni. Alebo je tu ina alternativa, ziju na malej rozlohe, v malych bytoch, ziju len pre pracu a jediny volny den v tyzdni konaju firemne stretnutia a vecierky. Toto je trhovo nekonkurovatelne, ale ludsky nepouzitelne. Takto si predstavujem robota. 6 dni v tyzdni maka bez zastavenia a v nedelu ma planovanu odstavku na udrzbu. Potom sa necudujem, ze Japonci tak ochotne prebrali a uz aj predbahli americku dekadentnu kulturu a su snad najzvrhlejsi narod na svete, niekde sa to ventilovat musi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemusime ist do Japonska...

Odkial sa myslis ze beru Charovia alebo Gruberove? Myslis ze su to deti s veselym bezstarostnym detstvom? Vsetci uspesni slovaci makali na sebe od utleho detstva. Cvicili minimalne 4 hodiny kazdy den aby sa stali virtuozmi. Zili dvojfazovymi treningami. Vstavali o 4 rano aby mohli ist na lad, kurt, alebo bazen. Dreli, studovali, trenovali, aby sa presadili v svetovej konkurencii. Ty, tvoje deti a vsetci s takym rozmyslanim ako ty budu navzdy na urovni mackania gombikov a zivota od vyplaty k vyplate pracou pre indicku, alebo juhokorejsku korporaciu, lebo nevedia nic lepsie. Budes sediet na gauci s chrumkami kolo seba pozerat a opajat sa hrdostou nad vykonmi, ktore dosiahli ludia, ktori na sebe aj za cenu tvrdeho detstva makali a jedine co ta s nimi spaja je narodnost. Dekadentni uspesni slovaci. No fuj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

De gustubus non est disputandum. Ale ja si stastny zivot predstavujem inak, ako investovat vsetko na uspech v jednej oblasti (vsadit vsetko na jednu neistu kartu) a v pripade, ze to nevide mat problem zaradit sa do bezneho zivota s tlacidkami v korporacii. Si si vedomi, ze sa to vydret podari len najlepsim? Ale dru pre to statisice no o tych sa ani nedopocujes, nie je prave toto dekadencia, hnat sa na ukor zdravia a obetovat vsetko s velmi malou sancou na vrcholovy uspech. Radsej budem s detmi zaobchadzat ako s ludmi a kludne si vecer posedim pri telke obkolpeny chrumkami. Len jedneho sa obavam, aby taky vychovny system aky tu stavias za vzor nebol raz povinny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nestracaj cas!

"Celkovo mám pocit, že v škole strácame pomerne dosť času zbytočnými predmetmi. ... . Matematiku celú iba trpím, lebo nechápem tým divným zaklínadlám, čo učiteľka píše na tabuľu, ..."
.
Matematika je zbytocna preto, lebo ju TY nechapes?
A co takto pohnut zadkom, porozumiet tym zaklinadlam,by si v skole nestracal cas, ale rozumne ho investoval?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Sak to by bola praca tej ucitelky, ocividne si ju ale nerobi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Teraz neviem, ci si robis srandu.

Porozumiet ucivu je praca ucitelky?!?
.
Odkial beries tu istotu, ze vina je ocividne na strane ucitelky?
V clanku sa nepise, ci jej nerozumie vobec nikdo, alebo len autor.
A aj keby jej nerozumel nikdo, preco sa teda prihlasia iba niektori?
Ak su lenivi sa co i len ozvat, ze tomu nerozumeju, tazko zo vsetkeho vinit len ucitela...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuz praveze nepozname detaily, takze nevieme na koho strane je chyba. Podla toho ako chlapec pise mi je jasne, ze asi ziadny genius nebude. Na druhej strane, zly ucitel dokaze znechutit kazdy predmet, a konkretne matematiku vie dobre ucit malokto, aspon na Slovensku. Tiez som mal na gymnaziu takeho ucitela, ktory bol sice RNDr. z Matfyzu, ale 90% triedy nerozumelo o com toci, a to sme boli jedno z tych lepsich gymnazii, priemer triedy bol tiez vyborny. On to proste nevedel dobre podat, robil to akoby pre matfyzakov, celu hodinu si nieco pisal na tabulu chrbtom k triede a druhou rukou zotieral ked mu doslo miesto. Okrem toho nemal ziadnu autoritu a nevedel udrzat disciplinu, robili si z neho pocas hodiny srandu, vykrikovali vety typu hej co tam ten ***** pise, rozumie tomu niekto? a on nic, pisal si dalej. Takze na vine mozu byt obe strany, nie len tupi ziaci, ale aj zly ucitel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak mu teda mozme verit tak nerozumeju viaceri a ked sa ozvu ucitelka na to kasle.

Poznam ten typ ucitelov, my sme mali matikara co si tiez iba ratal priklady na tabulu, vyklad bol ze povie co robi ale ziadne vysvetlenie preco. Na pisomky sme sa doslova biflovali lebo na nich boly vzdy len priklady ktore sa uz preratali, ale nikto tomu nerozumel, akurat sme si pametali ten postup.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuz ono z vlastnej skusenosti mozem potvridt, ze na otazku profesora po vypisani tabule dakou "jednoduchou" maticou "Niecomu ste nerozumeli?" sa velmi tazko odpoveda ak nerozumie nikto nicomu. Navyse si treba uvedomit, ze aspon 50% ziakov uz polhodinu ani nevnima, takze na otazku ani reagovat nemozu. Potom su tam mozno dvaja co by trebarz aj rozumeli, lebo im to mozno naozaj matematicky mysli a zvysok sa bud boji ozvat, alebo skrata nevedia ani co by sa mali opytat. Na strednej skole by sa ucitel mal snazit vysvetlit veci tak, aby ich ziaci pohopili a nenechat to na samostudium. Ved naco tam potom sedia, moze to byt rovno dialkove studium.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuz na druhej strane chlapec vstupuje do dospelosti a mal by dokazat prevziat zodpovednost za svoj zivot.
Ano opytat sa moze by niekedy tazke (ja som sa pytal a neubudlo so mna), ale tazkych bude aj vela dalsich veci v zivote.
Je mozne, ze vina je na ucitelovi, ale na druhej strane nikdo nikoho nebude zaujimat, akeho mal ucitela matematiky, ale iba to, ci rozumie matematike alebo nie.
.
Je to naozaj na nom, ci v skole bude stracat cas, alebo nie. Uplne v najkrajnejsom pripade aj to samostudium na hodine .
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME