Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

*** Hybridné auto. Princíp a výhody *** (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

diskusia

Otváram teda diskusiu k téme Hybridov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nepriestrelne fakty?

1. Ak ma nieco elektomotor + elektopohon + baterku navyse, bude to o dost tazsie ako bezne auto. Spotreba pojde kvoli tomu hore.
2. "v hybridných autách sa pri brzdení energia uloží v akumulátore, a neskôr sa použije na pohon vozidla."
Aka je ale ucinnost tohto procesu? Verim, ze pri schadzani Donovalov to uz moze byt zaujimave, ale z prudkeho zabrzdenia na krizovatke neziskam naspat prakticky nic.
3. Ak elektromotor pomaha pri rozbiehani auta, auto bude mat pekne zrychlenie, ale aj obrovsku spotrebu energie. Rozbiehanie beznymi autami nie je zavazne stratove. Netusim, ako si autor predstavuje, ze sa ma usetrit energia ked k tomu pri k tomu este elektromotor.
4. Nie ja jasny zdroj onych "nepriestrelnych" faktov o 20-30% uspore paliva hybridu. Ono to bude najskor bude platit iba pre velmi specificky mod jazdy. Napr. po dialnici bude uspornejsie bezne auto (odlahcene o elektormotor a tazky akumulator).
5. Najviac uspori hybrid vtedy, ked pri zacpe alebo pomalej premavke v meste sa uplne vypne spalovaci motor (za predpokladu, ze baterka je nabita).
Dovodom je, ze spalovaci motor mina zbytocne palivo aj ked sa nevyuziva - bezi na volnobeh, co sa pri stani v dopravnych zacpach moze vytiahnut spotrebu na 100km do astronomickych vysok.
6. "Pri kúpe hybridného auta môžeme konštatovať , že veľmi pomôžeme prírode."
Zase tvrdenie bez arguemntu. Na "pomahanie prirode" sa musi zratat celkovu zataz vyroby auta, jazdenia na aute pocas doby zivotnosti a naslednu likvidaciu stareho auta. Ziaden takyto vypocet autor neuviedol. Vyssia cena pritom naznacuje, ze aj zataz zivotneho prostredia bude vyssia.
7. "Áno toto všetko reálne vo svete existuje aj aj funguje..."
Ak sa pouziva IBA 150 hybridnych kamionov, ani nahodou sa neda hovorit o fungovani.
Podobne ak sa pouzila mohutna dotacia, aby mizive percento vozidiel bolo hybridnych.
Na "fungovanie" by to muselo byt schopne sa presadit v trhovych podmienkach.
.
Pouzivanie hybrydneho auta by som zvazoval, ak by som sa autom v zacpach dopravoval do prace.
Ale to by som skor uvazoval, ako sa vyhnut zacpam: zmena bydliska, miesta prace alebo sposobu dopravy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak sa mi to páči

Ďakujem za prvý diskusný príspevok od "Huncuta". Veľmi sa mi páči.
A áno, v mnohom máte pravdu. V niečom ale nie.

Cieľom môjho blogu bolo trošku spopularizoovať hybridy a najmä ovplyvniť ľudí,
ktorí si plánujú kúpiť automobil, aby aspoň POUVAŽOVALI aj nad touto možnosťou.

Všetko v živote má svoje výhody, aj nevýhody. Benzínový motor je výhodný za istých podmienok,
a naftový zase za iných. Rovnako Hybridy majú nevýhody, ale napríklad v mestskej jazde
sú bezkonkurenčne najvýhodnejšie.
Za tou úsporou 20 - 30 % si stojím a dôkazy si každý môže vygoogliť.

Mám rád prírodu, a je mi zle keď vidím v meste jazdiť niekoho na Hummeri alebo SUV.
Títo ľudia kôli svojmu komfortu ničia prírodu a otrvujú nám vzduch v mestách.
Občania na Hybridoch sú podľa mňa ekologicky vyspelejší a majú moju úctu.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME