Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Plachtenie po chorvátskych ostrovoch. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

prepacte, vedeli by ste odporucit nejaku skolu / kurz -> aka dlha je teoreticka priprava na SVK ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

http://www.yachter.sk/charter-...
staci poguglit, su kurzy aj v komarne, ziline a kosiciach
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

google poznam, skor ma zuajimalo nejake overene odporucanie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

toto je overene, na zaklade absolovovaneho kurzu a skusok, ti dopravny urad vyda opravnenie, ten google som ponukla na vyhladanie v ostatnych mestach co som uviedla
no a nie, nie je to ziadna formalita ako uvadza napriklad trto ci dalsi, aspon na sk nie, musis sa to naucit, prejst praktickou skuskou a pisomnymi testami inak nedostanes opravnenie na vodcu maleho plavidla, vela stastia :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re:

dakujem moc !
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je to

hlavne na tebe. Teoretickú prípravu nepotrebuješ žiadnu, všetko sa naučíš počas kurzu na lodi. Na konci máš testy, ale to sú testy viac menej formálne. Chorváti vedia, že keď dostaneš preukaz, tak sa k nim vrátiš a budeš míňať peniaze. A to potrebujú. Nemajú pritom žiadnu zodpovednosť, pretože ak si požičiaš loď, je na tebe, ako s ňou budeš jazdiť. V prvom rade je v tvojom záujme sa všetko naučiť prekticky, zodpovednosť za loď bude na tebe. Pre začiatok ti odporúčam na prvú, druhú jazdu ísť so skúsenejším. je rozdiel, keď máš na lodi inštruktora, ktorý na teba dáva pozor, prípadne sa pri kurze dostaneš ku kormidlu len občas. Ak bude loď na tebe, máš týždeň plnú zodpovednosť. Preto skúsenejší ti pomôže.
Nepochopil som kotvenie na dva kotvy? Na lodi je jedna kotva na prove, ktorá je ovládaná elektricky na navijaku. Tá sa spúšťa do vody, ale tak, že leží na dne. kotva len vo vode by bola neúčinná, nedržala by loď. Ak autorka myslela vpredu kotvu a korma je uviazaná lanom o skalu, strom na pobreží, to áno. Ale to nie sú dve kotvy. A ešte diplomaticky zamlčala, ako sa na lodi popíja. Jeden zo základov úspešného absolvovania kurzu. : ))))
Prvýkrát som bol na lodi v roku 2007, tento rok máme desiaty výjazd. Neuveriteľné zážitky, dostaneš sa na miesta, kde inak ťažko alebo za veľa peňazí na nejaký " fakujtatívny" výlet. Ostrovy sú neuveriteľné, plachtenie jedna báseň. Vrele odporúčam. Veľa šťastia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz som nebol na lodi nejaku dobu, ale co sa tej kotvy tyka, tak 2 kotvy maju zmysel pri velmi silnom vetre, kvoli rozkladu sil. 1 Kotva by mala v pohode udrzat plachetnicu do cca 9 Beaufortovej stupnice.

Samostatne ukotvenie lode je rozdelene na niekolko casti. Nieje pravda, ze samotna kotva by mala lezat, ale mala by byt jemne zaryta to zeme. Cim viac lod taha, tak tym viac sa zaryva do zeme. Nasledne ak je cele spojenie medzi kotvou a lodou retazove, tak treba uvolnit 3+ nasobok hlbky (dlzka retaze = 3x hlbka), ak je to kombinacia retaze a lana tak 5+ nasobok. Retaz to lezi na dne nasledne dodava dostatocny odpor na dne mora tomu, aby lod moc nechodila.

Pri zmene vetra treba samozrejme ratat s velky polomerom.

V chorvatsku som zazil napr ked na ostrove Scedro (pod Hvarom) fukala Bora (typicky severo vychodny vietor, prichadza raz za par tyzdnov pretoze sa hromadi tlak na strane od vnutrozemia a raz za cas sa to musi vyfucat, da sa lahko predpovedat podla oblakov za kopcami :D), tak tam fuka extremne silne, pretoze aj Brac aj Hvar su vysoke ostrovy a Bora namiesto stracania sily na nich silu nabera. Tam sa potom lode casto vyvazuju na 2 kotvy a zvyknu sa vzdy na vecer privazovat aj k plazi aby smerovali proti Hvaru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mas dve moznosti
tyzdennz kurz na mori = detaily neovládam
alebo
vlastna prax (staci tyzdenna dovolenka na mori - predpisanych je 100 naplavanych mil, preukazuje sa cestnym vyhlasenim) + prakticka skuska + teoreticky kurz (predpisanych 36 hodin = tri a pol dna) + teoreticka skuska = cca 450 EUR
Ak nemas IQ pod 100 tak na teoreticku skusku sa netreba nijako pripravovat - jedine co som si musel pozriet pred skuskou boli plavebne znaky.

Ak to budeš hľadať tak oficiálny názov podľa slovenskej legislatívy je "veliteľ rekreačného plavidla" - oprávňuje viesť lode do 20 metrov dĺžky a s kapacitou do 12 osôb najviac 22 kilometrov (presnej3ie 12 míľ) od najbližej pevniny. Na väčšie lode alebo väčšiu vydialenosť sú už iné skúšky s inou predpísanou praxou.

Teoretický urz som robil cez YACHTER.SK, mal som kurz za cca 150 EUR, lebo lebo sme si cez nich pravidelne požičiavali loď.

BTW: podla oficialnych prepisov musi byt kapitan (ten kto ma papiere) a kormidelnik (ten kto realne soferuje lod) triezvy, ale nepocul som o pripade ze by to niekto kontroloval. Mozno v pripade nejakej nehody by to zacali zistovat.

Dve kotvy su bezne na zamedzeniu otacania lode okolo kotvy (jedna sa da do predu a jedna do zadu) alebo sa daju obidve dopredu v pripade zleho pocasia aby to bolo istejsie.

ja som absolvoval
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kurzy

kurzy sa daju robit u nas na Slovenksu cez YACHTER.sk. Prakticka jazda sa robi so slovenskzm instruktorom v Chorvatsku. V zasade by sa to človek asi naučil aj sam, len na požičiavanie lode v niektorých krajinách treba mať preukaz. Aspon jeden člen posadky.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME