Utorok, 22. august, 2017 | Meniny má Tichomír

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za zlé parkovanie si môžeme aj sami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problem je nedostatok pakovacich miest, to je fakt. Lenze pod "riesenim" problemu nedostatku parkovacich miest respektive "parkovacou politikou" si kazdy magistrat (obecny urad) predstavuje spoplatnenie. Pritom spoplatnenie parkovania este nikdy nikde neprinieslo ani len jedno parkovacie miesto navyse! Ich pocet zostava stale rovnaky...

Ono ide o to, ze magistrat (obecny urad) by isiel sam proti sebe: takto moze vyberat peniaze nielen za predaj rezidentskych kariet a z poplatkov za parkovanie, ale aj z pokut za parkovanie tam kde je to zakazane (takto si na seba zarobi mestska/obecna policia) a z odtahov (o ktore sa este podeli so spriaznenou odtahovkou). Potom je jasne, ze ziadne zastupitelstvo na tom nechce nic menit, ved je to cista ryza! Radsej kazdy volny pozemok nikomu predaju, aby bolo parkovacich miest este menej...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na našej

ulici a jej chodníkoch je minimálne každé štvrté auto s nebratislavskou poznávacou značkou. Keby museli parkovať ako nerezidenti s parkovacou kartou za, povedzme, 5 eur denne, myslíš, že by tam nepribudlo pre nás ani jedno parkovacie miesto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Problém nie je nedostatok parkovacích miest, problém je príliš veľký počet áut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tak treba postrielat zopar desiatok tisic obyvatelov, ktori maju este stale tu drzost nebyciklovat, neMHDckovat ale si vozia zadok v aute, burzuji. Hned budu aj cesty prazdnejsie, aj parkoviska volnejsie a vsetci ostatni budeme mat viac vzduchu na budovanie svetlejsich zajtrajskov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

toto tvrdi aj Bajan

a je o spinavost, developerska spinavost

zahustuju mesto a ked je nedostatok parkovacich miest tak vinia za to auta a ludi
ale skutocnost je taka ze to sposobili oni sami, zlocinni developeri, povazujem ich za odpad spolocnosti ktory si nezasluzi slusne slovo
a samozrejme predajni poslanci ruka v ruke
spinavost na spinavost

ze vobec mate odvahu nieco take obhajovat, nedokazem si predstavit ze nieco take mozete mysliet uprimne
---------
cestny pirat vam skvele odpovedal - ironiou
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak sa svojim autom aj zaduste, ale neobťažujte nás, ktorí chceme žiť v normálnom a fungujúcom meste. Našťastie, mesto sa rozvíja a zahusťuje a vy sa akurát môžete sťažovať po internetových diskusiách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mesto sa rozvíja a zahusťuje

nanestastie
a ludia nadavaju a rozculuju sa
ale nepomozu si lebo developeri, poslancov a uradnikov dobre zaplatili
takze zdravy rozum nema sancu a slovicko korupcia uz nikoho nevzrusuje - je to normalne ved sme na Slovensku - zacvaka to obycajny obcan a nabalia sa uradnici a developeri
vsetko je predsa v najlepsom poriadku
(v KE proti developerskej parkovacej mafii bojuju aj za nas, drzme im palce)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A preto Durkovsky spravil dobre ze stihol predať všetky parkoviská.

Na Pilarikovej už rok stojí jeden vrak aj s papučou rovno medzi hotelom a zastávkou.
To nikomu nechýba tá papuča.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Toto sa bude riešiť dlho a ešte raz dlho

Parkovanie sa bude riešiť ešte veľmi dlho, tak v BA ako aj inde. V bohatých krajinách platí, že jedno auto v rodine môže stáť na verejnom parkovisku a o ostatné sa treba postarať.
U nás sa stále tlačí balvan z minulého režimu. Vtedy bolo málo áut a tomu zodpovedal počet parkovacích miest. Nedostatok áut bol umelý - jednoducho za socíku sa to tak naplánovalo, bývanie nebol problém, štát ho zadotoval, autá boli problém, tie už štát nezadotoval, takže boli v pomere k príjmom drahé a ešte sa niekedy nedali ani zohnať.

Potom prišla demokracia a tá priniesla oprávnený hlad po autách. Podarilo sa ho ako tak uspokojiť, autá sa stali dostupné a dnes je ich počet povedzme taký, aký by mal byť. Takže s anomáliou nedostatku áut sme sa vysporiadali.

Lenže máme tu zdedené ďalšie anomálie z minulosti, s ktorými sme sa zatiaľ nedokázali vyrovnať. Stále sme v pomere k ostatnej Európe chudobnejší, naši ľudia nemajú toľko peňazí ako napríklad vo Francúzsku. S transformáciou bývania sme sa vysporiadali po svojom,dnes síce veľká väčšina Slovákov vlastní svoj byt, ale z väčšej časti sa ľudia k bytom dostali tak, že buď získali za pár korún dotovaný družstevný, alebo si mohli odkúpiť za pár korún štátny. Ak si zoberieme, že veľká väčšina bytov ich dnešných vlastníkov stála tak 1500 Eur, potom ešte raz toľko dali do kadejakých zatepĺovaní a podobne tak je to fakt za facku. Tie ceny boli vymyslené umelo, pretože sa vedelo, že ľudia na viac nemajú.

Parkovacie miesta však k bytom neboli, nezdedili sa a tak nebolo čo rozdávať. Riešením môže byť dostavba parkovacích domov alebo podzemných garáží, to ale stojí peniaze a je veľkou otázkou, či na to ľudia majú a či sú ochotní kúpiť si parkovanie pre jedno auto za povedzme 8000 Euro (čo je často viac, než je celé auto).

Francúzi podobný problém nemajú, oni sa vyvíjali štandardne, nemusia sa s ničím vyrovnávať tam sa jednoducho domy bez parkingu nestavali, neskočil im veľmi rýchlo násobne počet áut, každý, kto si chcel kúpiť byt musel počítať s reálnou cenou a tam už parking nehral rolu atď, atď.

Takže tých rozdielov medzi Slovenskom, inými postkomunistickými krajinami a ostatnou Európou je dosť na to, aby sme začali niečo kopírovať,

Autá sú súčasťou doby a budú. Mestá s tým niečo urobiť budú musieť, len sami nevedia čo. Začať s tvrdou reguláciou a tlačiť napríklad vlastníkov starých bytov, ktorí nemajú vlastné parkovacie miesta aby si ich zaobstarali
tak to je otázka či si to niektirý z primátorov dovolí a či vôbec to jereálne, či na to ľudia vôbec majú. Povedať niekomu, nemáš na parking, nebudeš mať auto tak to je tiež cesta, lenže ani na to nemusí byť odvaha a vôbec tiež je otázne, či sa to dá.

Autá a parkovanie súvisia s ostatnou dopravou a tá tiež u nás nie je aká má byť. O to väčší tlak aby sa choodilo autom a už sme tam, kde sme nechceli byť.

Inak, samospráva má z minulosti tiež svoje maslo na hlave, pozahusťovali čo sa dalo a teraz je tu účet. A k tomu ešte špecialitka Bratislavy na záver, da facto tu žije o neviem koľko ľudí viac, než na papieri, keďže pol Slovenska sem chodí robiť. A dochádzajú autom..

Takže podtrhnuté a spočítané - ešte veľa vody pretečie v Dunaji a parkovanie ostane problém. Dovtedy sa popíše veľa papiera, budú sa tvoriť koncepcie, regulovať, spoplatňovať odťahovať a s parkovaním bude aj tak zle.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME