Utorok, 21. november, 2017 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Otázka pre primátora Rašiho (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

diskusia

Ďakujeme Iniciatíve Nezaplatím EEI za to čo pre nás Košičanov robia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Monitoruju magistratni troli aj blogy alebo len Korzar ? Odpoved sa dozviete coskoro v diskusii :-)

Budu dristat nieco o vytvarani novych miest za tych 35 ... Nezabudnu spomenuti vandalov.
Je podozrive ticho a v zonach stoja veselo auta bez kariet, pokuty sa nedavaju.

Auta nezmizli, len sa presunuli, napriklad zo zony okolo Slovenskej jednoty pred domy na Tahanovskych riadkoch. Naozaj genialne riesenie ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja mam takyto nazor - snahou by malo byt celkovo riesit a vyriesit parkovanie v Kosiciach, presnejsie v jeho sirsom centre. To, co sa predklada ako riesenie a la EEI, vsak nie je riesenie parkovania ako celku. To je riesenie, ako urobit rezidentom prazdnejsie parkoviska tak, ze sa auta nerezidentov vytlacia o dve-tri ulice dalej na neplatene parkoviska, kde to bude este horsie ako to bolo predtym. Podla mna toto vobec nie je riesenie, ktore malo byt prvotnym cielom.
.
Samozrejme, sirsie centrum potom bude tiez chcet riesit parkovanie a tu na to skoci EEI, ktore si potrasie rukou so zopar spravnymi ludmi, system postupne rozsiri az nakoniec budeme platit v celom meste aj na sidliskach. Vysledkom bude potrestanie vsetkych obyvatelov, lebo mimo svojej ulice budu platit vzdy a vsade, no najhorsie na tom budu ti, ktori z nejakeho dovodu nechcu alebo nemozu mat trvaly pobyt, lebo ti za rozumne peniaze nezaparkuju nikde. Cize mnozstvo aut ostane, parkovisk bude malo, akurat ze kazdy bude platit a mesto + EEI na tom neskutocne zarobia. V podstate to je/bude rozsirenie dane z motoroveho vozidla aj na fyzicke osoby (dnes ju platia iba auta patriace pravnickym osobam).
.
Riesenim by boli napr. licencie pre prevadzkovatelov parkovisk a parkovacich domov, kde by mesto dalo do prenajmu pozemok za Euro rocne a zmluvu na povedzme 20 rokov dopredu, ze bude dotovat polovicu parkovacich miest v tomto parkovacom zariadeni nejakou sumou, ktora by zodpovedala potrebnej investicii, ktoru by muselo mesto do parkovania investovat tak ci tak. Mesto by mohlo mat tiez napr. predkupne pravo na taketo zariadenie vo vyske neodpisanej casti investicie. Na oplatku by prevadzkovatel takehoto parkoviska bol viazany prijat v akomkolvek momente na parkovisko kazdeho rezidenta az do zaplnenia posledneho miesta. Pre nerezidentov si moze uplatnit komercne ceny a komercne zlavy. Na uliciach by neboli ziadne vyznacene miesta vyhradene pre rezidentov - boli by pre kazdeho, kto pride, akurat ze rezidenti by tam nemuseli platit. Rezidencne karty by vydavalo mesto a platili by na vsetkych parkoviskach vsetkych operatorov vo vsetkych zonach rovnako podla logiky, ze ked preparkujem auto z jednej zony do druhej, tak sice niekde miesto zaberiem, no inde ho zase uvolnim. TOTO JE RIESENIE PARKOVANIA, nie ta somarina, ktoru teraz Rasi a EEI pretlaca.
.
Zle je, ze sa dnes nevedie diskusia ohladom riesenia systemu parkovania ako celku, ale cela zalezitost sa zredukovala uz iba na poziadavku co najnizsej ceny pre rezidentov. Clanok, na ktory reagujem, je toho 100%-nym prikladom: 35 Eur je vela, ale ak by to bolo ako v Bratislave, tak by sa dalo... Velmi kratkozrake.
.
Preto som za to, ze momentalne by sa mali rezidencne karty uplne zrusit, alebo byt zadarmo, pretoze ak sa za ne plati, tak je to vlastne iba dalsia dan uvalena na obyvatelov konkretnej ulice ci zony. Platit bude mat zmysel az vtedy, ked bude ponuka parkovacich miest dostatocne velka na to, aby rezident urcite vedel zaparkovat aj napriek vsetkym navstevnikom, ktori do jeho zony pridu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vynikajúci príspevok

S príspevkom Tva1 sa dá jedine súhlasiť.

""ale cela zalezitost sa zredukovala uz iba na poziadavku co najnizsej ceny pre rezidentov. Clanok, na ktory reagujem, je toho 100%-nym prikladom:""
S týmto ale nesúhlasím, lebo :

Ja ako autor blogu by som len chcel uviesť, že zmyslom môjho textu bolo vytiahnuť nejaký najvypuklejší
problém zmeny parkovania, aby jednoducho poukazoval na zlý parkovací systém, a pochopili ho najmä
mimokošickí vodiči. + som navrhol ekologický prvok podpory elektromobilov v meste.
Nieje predsa normálne , aby sa niekde platilo 3,5 krát viac ako v hlavnom meste, ktoré má dvakrát toľko
obyvateľov a má 5x väčšie starosti s dopravnými zápchami a statickou dopravou ...

Tva 1 , mohli by ste napísať svoj blog. Pekne ste to v príspevku zhrnuli.
Obávam sa však, že väčšine košických mestských poslancov je to jedno...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ahoj, navrhujem tykanie, ako to na internete bya zvykom. Moze byt?
.
Vratil som sa tu po mesiaci, kedze v inej diskusii som chcel dat odkaz na tento moj siahodlhy traktat, nech sa znova neopakujem. Asi mas pravdu, chcelo by to vlastny blog. Ale z dovodov samoregulacie (hlavne v oblasti disponibilneho casu) to radsej neurobim, lebo by som prepadol blogovaniu nadobro a to by dopadlo zle... Som vdacny za Piano, trikrat a dost :-) Okrem toho by som musel prejst na diakritiku a to ja fakt nerad... Takze este raz, dakujem za ocenenie a aj ponuku, ale "z rodinnych dovodov" radsej ju odmietnem :-) Avsak ak by si chcel cokolvek z tychto myslienok pouzit v niektorom zo svojich blogov, uplne kludne to urob, budem len rad. Ak sa Ti bude chciet opravovat diakritiku, tak kludne skopiruj aj cele vety.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

navod na to, ako by sa to dalo robit je perfektny, ale tu v KE nemyslitelny...

staci prejst na slova: mesto by dotovalo...

nemyslis to zle, ale videl si, zeby mesto malo zaujem daco dotovat? mesto chce ryzovat nie dotovat.

a po dalsie: asi najdolezitejsie: akoze, to co je za chory nezmysel, aby sme sa bavili o rezidentoch danej ulice? to akoze.. ked byvam na hemerkovej, a dojdem na bastovanskeho, tak tam o par rokov /podla toho jak to vyzera/ nebudem moct parkovat?
naco sa auto potom vola osobne vozidlo, a nie osobne stavidlo??? sak auto ma clovek na presuvanie.

nie na to, aby stalo na ulici, kde byva

spominam si, ako k nam chodila z nemecka znama - rodena nemka... a pripad zachytne parkoviska. keby som jej povedal, ze musi zaparkovat 1,1km od miesta kde byvam /ked sa zavedu rezidentske parkovania aj na sidliskach . co sa snad nestane/ - asi by si myslela, ze ju nahrava skryta kamera.

ved to nieje normalne....

NAJPRV, NAJPRV a v prvom rade musi mat mesto vsade min. 100% miest - presne podla poctu vydanych parkovych kariet. ale sposobom: ak na ulici A byva 100% "aut", tak pri ulici A bude 100% miest, a nie ze na ulici A je 100% aut ale len 80% miest, ale na ulici C je 100% aut a AZ 130% miesto, tak ludom z ulice A dovolime parkovat aj na ulici C keby nahodou nebolo miesto na A....

No, a ked budu mat 100% miest k poctu aut na ulici, tak urobia vsade aspon tych 15% miest navyse pre navstevy a pod. Samozrejme, hned by sme sa dostali asi do sporu, lebo by tam zaparkovali ti, co si prenajimaju byty a na miesto nemaju narok . cize by to trebalo tiez nejako "osetrit". ale je nemyslitelne, aby navsteva nemala kde zaparkovat - hlavne ak ide o sidliska. Ved to nieje nikde vo svete..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano, presne o tom to je - zbytocne budeme robit restrikcie v parkovani cez cenu parkovania, ked miest nie je dost. Ludia sa aut nevzdaju, urcite nie kvoli parkovaniu, a pri nedostatku miest sa nic nezmeni. Ano, mozno bude zakazane parkovat na chodniku a ano, mozno budu pokutovat auta bez zaplateneho parkovneho, ale ked raz bude tych aut zaparkovanych na chodniku ci bez zaplateneho parkovneho radovo tisice, tak nebude ani technicky mozne riesit vsetkych. A tak sa to pekne vrati do povodnych kolaji a ked par inspektorov parkovania ci priamo mestskych policajtov pri zistovani priestupkov dostane po drzke, potom sa to cele potichu zrusi.
.
Asi si budeme musiet predstavit aj nemyslitelne. Presnejsie, myslitelne scenare tuna velmi nie su, treba pohnut zadkom a rozumom a urobit funkcne riesenie. Na to riesenie musi mat niekto dobry napad a gule. Lenze nemozeme boj vopred vzdat slovami ako "tu sa to neda", "my sme specialny pripad", "aj tak to nedovolia", "nic s tym nemozem urobit", "tu rozhoduju ini" a podobny slovensky folklor. Treba bojovat, iniciativa dosiahla prvy nemyslitelny krok - Rasi si donedavna ani len nevedel predstavit, ze mu obcania budu vazne oponovat... A teraz sa uz musi stretnut a nechat si naliat maslo na hlavu.
.
Cisto technicky - je jasne, ze parkovacie miesta sa musia budovat. Iba mesto to moze urobit a samozrejme to nieco bude stat, plus na tychto novych miestach bude treba robit naslednu udrzbu. Ja navrhujem, aby tieto prostriedky ponukli privatnemu sektoru a utvorili take pravidla, ktore budu sukromny sektor motivovat investovat aj nejake svoje prostriedky a spolocne vybudovat funkcny parkovaci system. Sucasna diskusia sa vedie v rovine, ci ma z parkovania mat prijem iba mesto alebo aj sukromna firma, ktora je v podstate monopolom bez konkurencie a jedinou podmienkou pre ten monopol je, aby cast vyzbieranych penazi reinvestovala. A to je zalostne malo, uplne zly system, ktory nemotivuje monopol zlepsovat sluzby a uz vobec nijako nepritahuje nove investicie z vonkajsia, napr. od bank cez uvery. Vsetko, co sa teraz robi, je len budovanie nejakeho parkovania vylucne z prostriedkov obcanov a mesta v case, ked su peniaze (t.j. uvery) az HRIESNE LACNE.
.
Teraz to uz znie predstavitelnejsie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Konecne plodna diskusia na temu parkovanie. Chcel by som byt optimistom a dozit sa toho, aby si to niekto z kompetentnych mesta precital a trochu sa zamyslel. Je tu nacrtnutych dost realnych faktov na rozvijanie do konkretnej projektovej podoby a aby sa zacalo pracovat na parkovani v meste systemovo. Chodci, bicykle, individualna doprava, hromadna doprava, stacionarna doprava,. Chodníky, cyklotrasy, cesty, kolaje, garaze,parkoviska. Ano chce to, aby neboli len nejake nezmyselne VZN, ale aj stavebne urady, byvale UHA s nekonecnym uzemnym planom boli, neuplatne a principialne. To znamena to co Dodi musi, to iste by mal dodrziavat aj Feri aj Dusi a samozrejme aj EEI. A tu sme niekde v bludnom kruhu.
Prajem pekny den.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

kompetentni

nemaju cas , musia balit oriesku (kesu) do alobalu ;) a o tom to cele je , normalny clovek po navrhu EEI a jasnom odpore by povedal , okay , tak podte zastupcovia protestujucich sadneme podiskutujeme navrhneme riesenia tak aby dobre bolo , spiseme to na papier , zverejnime a pokial budu dobre ohlady a ludia budu suhlasit tak to zavedieme do praxe...motivacia pretlacat EEI a tuto parodiu koncepcie je nad slnko jasna kazdemu kto si o tom precita 2 3 clanky....kradnut peniaze obcanom priamym SMERom na Cyprus
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME