Utorok, 21. november, 2017 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Let na vojenské letisko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A inak by touch and go povolil? Len sa mu nezdala tá imatrikulácia? Pýtam sa ako totálny laik, ktorý si rád "zalieta" na FSX :-D ...a ako je to s tou restricted resp. prohibited oblasťou nad Malými Karpatmi? Keď "letím" na cessne v FSX, tak nad tou oblasťou neprelietam... na mape som videl aj napr. temporary segregated areas a temporary reserved airspaces - ako sa tieto líšia od restricted a prohibited? - Len tým, že sú dočasné?

...a mal by som ešte jednu otázku na reálne lietanie v cessne - pre FSX som použil odporúčanie, že najprv sa naučiť úplné základy práve na cessne a až potom prejsť na iný stroj :-D ...takže som išiel pekne od piky ovládanie lietadla, základy fyziky letu a pod., potom som prešiel na navigačné veci - najskôr vizuál, potom navigácia podľa NDB, VOR, ILS priblíženie... lieta sa to aj v reále na týchto malých lietadlách, alebo sa uprednostňuje vizuálne lietanie? Sú to inak fascinujúce veci... keď som prvýkrát v noci našiel letisko čisto podľa prístrojovej navigácie, tak som bol sám na seba patrične hrdý :-D aj keď len v simulátore :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Touch and go nepovolil udajne preto lebo tam nie je hasičská sluzba. Ale let nad drahou povolia bez problemov.

Co sa tyka lietania na cessne je to fajn lietadielko. Samozrejme lety sa na nej prevadzaju za vfr podmienok pretoze uz skoro ziadna nieje certifikovana na ifr. Ale tie navigacne pomocky ti drukujem pretože ti pomozu najst cestu domov aj za bieleho dna. Napriklad v pripade zakufrovania. Samozrejme fsx nie je realita pretoze realny priestor 3Dje iny ako v pocitaci. Ale pokial by si letel v reálnej masine tak ti tebou spominane pojmy uz nikto nemusi vysvetlovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Super, dík za odpoveď. Mám ešte jednu otázku: ako je to v reálnej cessne s fuel mixture? Keď "letím" v FSX, tak po dosiahnutí cruise level uberiem plyn, aby som mal 2200 - 2300 otáčok a fuel mixture stiahnem asi tak do polovice... resp. sťahujem kým nepočujem, že motor začal strácať výkon a v tej chvíli trochu pridám. S fuel mixture potom pracujem až pri klesaní pri priblížení k pristátiu - teda vrátim do polohy bohatej zmesi - klesanie si potom regulujem plynom, rýchlosť dvíhaním "čumáku" a pred pristátím samozrejme klapkami... robí sa to tak aj v realite? :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tie otacky su obdobne ako v fsx, cize okolo 2300 ako pises. Co sa tyka fuel mixture tak sem tam som videl niektorych sa s tym hrat hlavne v zime inak je to nastavene ako keby na univerzal a lieta sa.

Co sa tyka klesania tak pokial nasadis klesanie na priblizenie klesa sa 500ft/ min. A rychlost resp opadanie by si mal udržiavať ustalene a menit ho iba pridavanim a uberanim plynu a nie zmenou uhlu nabehu. To robia amatéri :-)

Ps: ked chces sa mi ozvi a mozes si to ist skusit life
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ok, takže nemeniť uhol nábehu... takže, ak tomu dobre rozumiem, uhol nábehu zmením až pri finálnom podrovnaní. Dobre, budem sa snažiť aplikovať tieto rady do "lietania" v FSX, nech to naberie na realite :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak ako pises. Az pri podrovnani dvihas cumak lietadla resp pritahujes aby si vytratil rychlost a postupne stratil aj vztlak a sadol ako do perinky :-)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME