Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vyhrala najväčšiu zákazku na železniciach schránková firma? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Plný súhlas. Už keď sa rozhodlo v tendri, som konštatoval to isté. Naviac , Doprastav a TTS sú bez referencií. Nepostavili ani jeden centimeter koľajového zvršku alebo troleje. A predsa uspeli. Je ale otázne, či vzhľadom na svoju minulosť , budú vedieť nakontrahovať subdodávateľov.Ak áno, potom sú slováci nepoučiteľní
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Hlavne že bojujú proti "hliadkam" vo vlakoch a starajú sa tak o to, aby mohli asociáli naďalej nerušene lúpiť, kradnúť a páchať výtržnosti.
Celé vedenie železníc a ministerstva dopravy treba zatvoriť do basy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ŽSR chodí po vlakoch? po akých? manipulačných?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je asi idiotské predpokladať,

že všetci veľkí hráči - výrobcovia, realizátori, organizátori a politici - sa na našom malom trhu osobne nepoznajú. Rovnako idiotské je zrejme predpokladať, že za kapitalizmu bude niekto robiť bez zisku - už len preto že tvorbu zisku podnikateľským subjektom de facto prikazuje zákon. A asi najidiotskejšie je predpokladať, že sa každý účastník truhu nebude snažiť využiť absolútne všetky nástroje, aby sa dostal k peniazom. Legálne aj ilegálne - lebo nejlepší, najkvalitnejší, najrýchlejší, či najkrajší môže byť len jeden a ten by potom bral vetko, takže ostatní by si mohli hodiť mašľu, lebo život v modernej kapitalisticko-demokratickej spoločnosti je zorganizovaný tak, aby prežitie bez peňazí nebolo možné. Občanovi, ktorý všetok ten cirkus napokon neodvratne musí zaplatiť v zásade môže byť jedno, či ho ošklbe SMER, alebo KDA, či to bude Penta, alebo J&T, poťažne, či si novú vilu na Bahamách postaví Gábriš, alebo Poor. Presne takt to funguje vo všetkých vyspelých demokraciách a ostatných primitívnych teokraciách. Stačí si prečítať miestnu tlač v USA, Írsku, nemecku, Francúzsku, či Rakúsku (nehovoriac o takom Taliansku, Poľsku, Maďarsku, Rusku, Číne, Japonsku, Kórei či inej Sadskej Arábii a človek skončí žasnúc, ako málo sa u nás v skutočnosti kradne, podvádza a vraždí (aj keď sa zjavne rýchlo učíme). Takže s tým asi nič nenarobíme :(
Okrem toho, že u nás sú zatiaľ vysokí politici a podnikatelia nedtknuteľní ma na celej veci ruší ešte iný aspekt. Konkrétne taká drobnosť, že za komunistov vyšiel bežný kilometer autostrády zhruba 30 miliónov Kčs a dnes je to zhruba rovnako v Eur. Čo sa síce ľahko počíta a kalkuluje, ovšem to znamená, že nikto cca 30x násobne znehodnotil menu a ak nejaký trulo sporil, tak mu týmto spôsobom ukradli 97% nasporeného. A to je práve ten rozdiel medzi našimi demokratickými politkmi a tými západnými. Lebo tí aspoň okradli - nielen v prospech seba, ale aj svojich voličov - ostatné národy, mým naši politici dokážu zbíjať iba vlastných. Pritom nešbola vždy nutná len hrubá sila - ako v prípade Britského impéria, Francúzskych, Španielskych, či Holandských kolónii a americkej, či ruskej expanzii - lebo takí Švajčiari to zvládli aj bez pušného prachu a nukleárnych hlavíc. Akonáhle však okolo Slovenska ide nejaký Mongol, Avar, Hun, Tatar, Turek, Maďar-Uhor, Rakušák, Čech, Rus, Američan, alebo iný EUák - tak šup a už sú naši agrárno-ľudácko-nacisticko-komunisticko-demokratickí lídri pohodlne zaparkovaní v teplom cudzom zadku. A na dereši stále ostáva len a len a len ten blbý Slovák. Blbý preto, že sa síce snaží kúsať palicu, ktorá ho stáročia bije (aj to neúspešne), ale úplne mu uniká, kto ho v skutočnosti tou palicou mláti. Lebo už aj klasici slovenskej literatúry objavili, že poturčenec horší od Turka ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na trolej je tam práve EŽ Praha... Tunel Subterra prípadne možno Doprastav, na jednom tuneli má robiť Metrostav, zabezpečovačka u všetkých Siemens, však kto iný? Doprastav bol vedúci združenia pri stavbe Žilina - Krásno, Piešťany - Nové mesto nad Váhom. TSS Grade je pravidelný víťaz v tendroch ŽSR - Trenčín, Považská Teplá - Žilina atď.
Porr mal na trolej Zue, ale mali problém určité veci vydokladovať.
Podmienky technickej spôsobilosti boli výstavba železnice alebo reko za 100 mil. eur, výstavba tunela min. 1000 m, výstavba mosta nad 600 m, výstavba alebo reko oceľového mosta s dĺžkou min. 100 m atď.
TSS Grade možno bude mať problémy, Doprastav asi problémy mať nebude, takmer tretinu objemu zákazky budú robiť dodávatelia. Cena je vysoká tu aj pri diaľniciach, stačí pozrieť víťazov tendrov a je jasné, len kto to dokáže... A keby aj niekto to dokázal, išlo by to do stratena.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takže sme sa zhodli. Vyhral ten pravý a najíma subdodávky. Podobne ako Dúha v Ke keď rekonštruovali električkové trate. Bez kapacít (ak neberieme do úvahy štyroch šašov s vestami Dúha ako koordinátori), všetko subdodávky . Úplne všetko. Do poslednej čiarky na sfalte. Doprastav Dtto. Naviac reštruktualizovaná firma, ktorá odpísala kopu subdodávateľov a živnostníkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Viac-menej áno. Aj keď pôsobenie Dúhy v KE považujem za riadny extrém. Každý normálny, keby sa to jednalo o jeho vlastnú investíciu by ich odtiaľ hnal... Ale tak netreba zrejme písať prečo sa tak nedialo. Vari ich parťáci z Višňového majú už viac zamestnancov ako oni, aspoň to tak vyzerá. Keď raz firma robila napr. prekládky potokov pre Doprastav, tak veľká firma v dopravných stavbách z toho tak rýchlo nebude.
Veď aj teraz aby mali referencie, tak boli v konzorciu s firmami z Turecka. To asi tiež netreba komentovať.
Niektoré subdodávky sú viac-menej nutné. Viď spomínaný Siemens a ETCS.
Jeden most, už neviem ktorý, má robiť Firesta. Tunel som spomínal. Ale aj tak súhlasím, pomaly tretina objemu zákazky riešená subkami je veľa. Ale je to tak, dá sa na tom špekulovať a aj ušetriť. A u ŽSR obľúbená firma zamestnáva cca 200 ľudí, popri tom ešte robí zatiaľ Trenčín a pri Žiline. Riešiť by to dokázal stanovený limit, ktorý by obmedzoval toľko subiek na jednej stavbe financovanej verejnými zdrojmi. No firmy si zaplatia šikovných právnikov a niečo vymyslia...
Cena by bola zrejme nižšia, ak by účastníkov bolo viac. Ako to zabezpečiť je dobrá otázka. Tu to vyzeralo, že nebola ani vôľa. Takže vyhral ten pravý, čo dal najnižšiu ponuku. Zvyšok je úspešný zasa inde, závisí ešte či sa podpíšu diaľničné tendre.
S tou reštrukturalizáciou je to tak, že už to nikoho netrápi.
Zaujímavé bude sledovať nasledujúce tendre a hlavne Palúdza - Liptovský Hrádok. Tam pôjde o 500 miliónov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Il mio padrino di responsabili e tutto quello che posso fumare...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ma to ten Fico tazke. Do sutaze sa prihlasia jeho tri firmy a on aby sa rozhodoval, ktora to ma vyhrat. A navyse kopa roboty s EU, s Troskovou, zatvou. Ten clovek sa nadrie ako rozny statok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1/3

rozny statok by som nahradil oblubenym vyrazoím poslednych dni - ***** ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

1/3

ale no, ***** bolo treba vyhviezdckovat ? a premiera ste tiez hviezdickovali, ked o tom rozpraval ? pxe ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

3/3

pouzijem aj svoj posledny prispevok .. : HO :-: VA :-: DO : .. ten vas filter slov je strasny ..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Takto nas Smecko uci obchadzat cenzora a pouzivat hlavu. Oblubene vyhviezdickovane vyrazy sa daju nahradit vyrazmi ako :
rozny statok,
poulicna predajkyna rozkose,
manekyn firmy Vulkan,
predseda vlady,
minister vnutra....atd,atd.

Aj vlk je syty,aj koza cela , aj arbiter slusnosti Danko spokojny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Opakujem iba jeho slová,AKO TAKÉ *****
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hmm

samozrejme,ze majitelia firiem z vitazneho tendra su kamosi Fica - predsa nedopusti,aby tender vyhrala nejaka nezavisla firma (ak u nas vlastne take nieco existuje) a jemu by z toho nepadli nejake percenta..lebo aby vyhercom bola firma,ktora nebola schopna vyplatit svojich dodavatelov z penazi,ktore dostala komplet vyplatene zo statnej kasy je neuveritelne - takato firma by si na statnych zakazkach nemala ani "skrtnut",lenze kedze su to kamosi obycajneho chalana z dediny,tak kruh sa uzatvara ..bolo by zaujimave vidiet,keby ziaden dodavatel neurobil s tymto tzv. vitazom tendra zmluvu,jedine ked poukazu peniaze dopredu - to by zase Ficko ziapal na tlacovkach o zlych zlych zivnostnikoch,ktory hadzu Slovensku polena pod nohy - citaj pod ziskanie percent zo sumy pre neho
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...nehnevajte sa ale

...ako keby bolo za súčasného stavu možné aj niečo iné...je dopredu jasné kto môže zarábať a kto nie... tie zbytočnosti o efektívnosti, transparentnosti a kvalite sú v týchto končinách čisté sci-fi...celkom nechápem prečo ešte jazykovedný ústav nezmenil význam slova súťaž a divím sa že tie firmy ešte nemajú v názve š.p.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Palec hore!Veľmi dobre vystihnuté!Za chvíľu budeme pracovať všetci v ŠP,za priemernú mzdu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

KDHáci v Kežmarku

https://www.uvo.gov.sk/vyhlada...

pre tých čo žerú seno
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Gratulujem pán Zajac!

Do poslednej vety súhlasím s Vami, napísať!

Problém je v tom, že časy sa menia. V minulosti, krátko po revolúcii som vedel, že ak vyhrá HZDS, tak zákazky bude brať napr. Mišo, Jano, Paľo, ak pravica, tak Karol, Pišta, Maťo. Ale časy sa zmenili a teraz so svojim volebným hlasom už nerozhodujem o tom, kto bude brať štátne zákazky, ale rozhodujem iba tom, že ktorému politickému zoskupeniu potečú provízie. Zákazky totiž vždy dostanú tie isté osoby, oni totiž prešli na vyšší level uplácania a uplácajú na obe strany, uplácajú teda červenú, aj modrú, aktuálne modro-červenú vládu. KDH sa síce do vlády nedostalo, ale ak by v nej bolo, veci by bežali rovnako, ako teraz, len by KDH vykazovalo väčšie čierne príjmy.
Teda rozumný volič, ktorý nemá rád korupciu, nevolí ani Fica, či jeho partnerov, ani KDH, lebo aj KDH sa musí konečne dostať na politické smetisko. Moje slová potvrdzuje terajší stav, keď spolu vládnu oheň a voda, možné je to preto, lebo im rovnaká Gorila posúva na účty špinavé prachy. Teda terajšia koalícia tak pokračuje v kradnutí, ako to robil samostatne Fico, len Bugár je predsa len inteligentnejší, tak to bude lepšie maskovať, tak my občania na to prídeme neskôr. Napokon aj v KDH mali také plány, že v záujme "záchrany" SR (či svojej čiernej straníckej kasy?) pôjdu do koalície s Ficom, len ten ich akosi nechcel, boli ste vo voľbách slabí.

Svoje horné riadky o úplatnosti a nekorektnosti KDH viem aj vyargumentovať:

1.)
TSS-Grade. Áno, Ficova vláda manipulovala tender na budovanie trate v okolí Trenčína v ich prospech, ale pravý víťaz úspešne sa odvolal a zákazku dostal. Kto teda dal zákazku s konečnou platnosťou TSS-Grade? No predsa pani Radičová, aby vyhovela svojmu poradcovi, ktorý pochádzal z TSS-Grade, či poznal tam podnikajúce osoby. Kto bol koaličným partnerom Radičovej? KDH. Kto bol ministrom dopravy? Pán Figeľ predseda KDH a pri tejto akcii čušal ako ryba.

2.)
Možno Figeľa natoľko zamestnávali krsty nových vlakov, že nevnímal dianie okolo TSS-Grade. O čom boli tie krsty? O predvolebnej propagande KDH, Figeľ obetavo a neúnavne chodil po celej SR a krstil a krstil. Rozpočty krstov začínali od 15 tisíc nahor, podľa vzdialenosti od Bratislavy a dôležitosti a nárokov na krst pozvaných osôb. Robil si tam volebnú agendu KDH, a platil to štát cez rozpočet ZSSK. Pomáhal mu tučný GR ZSSK, pán Kravec s KDH. Ten potom dostal aj tučné, ale nemorálne odstupné, ktoré nikdy nevrátil.

3.)
Pán Figeľ aj za čudných okolností dostal mestský byt v Bratislave, vrátil ho až na nátlak médií, ale nie mestu.

4.)
Člen KDH, primátor Bratislavy Ďurkovský a aj poslanci KDH v mestskom parlamente za podozrivo nízke ceny predali pozemky pod PKO. Komu? Predsa spoločnosti JaT, ktorú v blogu zo srdca nenávidíte. Jeho chránenec v čele DPB, Záhradník, ktorého pre nekalé činy dokonca SDKÚ vyhodilo zo svojich radov, veselo kupoval autobusySOR od JaT, dokonca zaplatil za klimatizáciu, ktorú JaT nikdy do autobusov nedodali, zo sto vozidiel má ich iba 30.

5.)
Ďurkovský neprávom prijal nezákonný finančný dar z mestskej kasy z príležitosti, že mal 50 rokov. Preukázala sa nezákonnosť aktu, prachy aj tak nikdy nevrátil.

Čo pán Zajac? mám pokračovať aj ďalej? Ja ako volič nikdy som nevolil HZDS, či Smer, ale pre hore uvedené a aj iné veci nikdy nebudem voliť ani KDH. Tiež patríte iba na politické smetisko, hoc občas naoko cúvnete, ako Figeľ s bytom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

fuuuuuha

dost dobre pityo... Uvidime, co z KDH spravi HLINA :) to este len zabava bude gradovat...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME