Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako Michal Feik vytrháva z kontextu moje vyjadrenia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Ľutujem, pán Drahovský, ale vyjadrenie v médiách bolo pomerne jednoznačné:
"Drahovský vidí chybu so zápchami v odoberaní jazdných pruhov autám. Odobraté pruhy sa totiž niekedy vyhradia výlučne pre autobusy verejnej dopravy a autá tak majú obmedzený priestor.
Autá preto zablokujú autobus ešte predtým, ako by sa do vyhradeného pruhu dostal. „Tento špeciálny buspruh existuje v Bratislave ako v jedinom európskom meste,“ uviedol Drahovský."
Takže ak niekto vytrhol Vaše vyjadrenia z kontextu, bola to autorka článku, nie Feik.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno vidím to. Máte pravdu. Musím to dať do poriadku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

toto som chcel napísať

Drahovský by si mal najprv pozrieť, ako jeho vyjadrenia prezentovalo SME a až potom by sa mohol rozhodnúť, či Feik niečo vytrhol z kontextu.

http://bratislava.sme.sk/c/202...

Stačí si prejsť diskusiu pod tým článkom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Fake je lavicovy aktivista.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nebudme taki politicky korektni. Co lavicovy aktivista, komunista je to! Uz od cias studia na VS.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hanba vam obom, ze neviete.

sudruh feik sa stal odbornikom na dopravu a urbanne planovanie vysedavanim v studentskom parlamente, akademickom senate a restartovanim pokladni v moskovskej Bille, takze vas poprosim spravat sa slusne a uctivo, inac vam odoberiem mavatka a v prvomajovom sprievode pojdete az uplne na konci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"všetky moderné mestá rozširujú pešie zóny, stavajú cyklotrasy a namiesto parkovísk a ciest budujú parky." Pán Feik máte pravdu, len ste nepovedali aj B a to, že tie moderné mestá už väčšinou majú vyriešenú dopravu a parkovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

bus pruhy a jednoduchá matematika

Dobrý deň prajem,
V tichosti závidím mestu Viedeň ako dokázala 4-pruhy revitalizovať na priestor pre BUS pruhy s cyklistami a až potom ponechala zostávajúci priestor pre automobily.
Len tak na okraj v jednoduchosti je krása, podľa matematiky si skúsme prepočítať pomer medzi autobusom MHD, ktorý vezie 100 cestujúcich a osobným automobil pri obsaditeľnosti 2,0 na automobil (dve osoby sedia v aute). Je to 50 stojacích osobných automobilov, čo po prepočte 6m/voz (podľa STN) znamená 300 metrov vozidiel v jednom pruhu. V skutočnosti je obsaditeľnosť vozidla v Bratislave menej ako 1,5, čo predstavuje 100/1,5*6 = 400 m. Ak za hodinu prejde 6 autobusov je to 1,8 km alebo 2,4 km osobných automobilov v jednom pruhu pri nulovej rýchlosti.
Ak počítame plynulú rýchlosť 40 km/h a vzdialenosť medzi vozidlami 2 s potom je to asi takto: 40:3,6 = 11,1 m/s a ďalej 11,1 + 11,1*2 + 6 = 39,3 m. Ak si vypočítame koľko vozidiel sa zmestí na 1 km dopravného prúdu potom je to 1000/39,3 = 25,5 voz/km pre bezpečný pohyb s manévrom na zastavenie. Ak potrebujeme umiestniť 300 vozidiel je to 300/25,5 = 11,7 km. Ak si dáme ¼-novú vzdialenosť medzi vozidlami je to 11,1 + 11,1/4*2 + 6 = 22,6 m a z toho máme 1000/22,6 = 44,3 voz/km pre tých 300 vozidiel je 300/44,3 = 6,7 km.
Je úplne jedno, aké číslo vložíte za dráhu k 2 sekundám. Ak si vložíte 1,0 m k 2 sekundám vzdialenosti je vzdialenosť medzi vozidlami 2 m, čo je asi naozaj málo na bezpečné zastavenie vozidla. Pri 1 m je to stále 11,1+ 1*2 + 6 = 19,1 m, 1000/19,1 = 52,4 voz/km a potom 5,7 km. Ak skrátite čas na 1s je to 11,1+1*1+6=18,1m z toho máme 55,3 a nakoniec 5,43 km.
Dopravný prúd má mať svoju kvalitu pohybu (to sa dostávame k zákonom z fyziky), pretože ak doprava zastane je zle, to poznáme všetci napr. na Prístavnom moste.
Verím, že táto „ťažká“ lekcia z matematiky mnohým z nás otvorí oči a posunie potrebu spoločných BUS pruhov s cyklistami dopredu. Samozrejme, že si musíme uvedomiť, že je to LEN na úkor individuálnej automobilovej dopravy, veď daný priestor sa nedá jednoducho nafúknuť na väčší.
K parkovaniu – statickej doprave sa nemá zmysel vyjadrovať, Možno inokedy. Teraz stačila táto lekcia z matematiky. Je to len obyčajné vyjadrenie pomeru jedného autobusu o 100 cestujúcich a dĺžke dopravného prúdu pri rýchlosti 40 km/h s dvomi osobami v aute alebo pri zastavenom dopravnom prúde.
Ďakujem matematike za jej jednoduchosť a prosím netreba sa hneď vzájomne haniť.
Ak sa naučíme vzájomne akceptovať, možno sa naučíme aj v dopravnom prúde vzájomne akceptovať
Prajem krásny deň a radosti
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten problem je podla mna ovela sirsi nez len bus pruhy a cyklotrasy. Zaujima sa vobec niekto o to, PRECO ti ludia napriek zapcham cestunu autami? Viem poskytnut akurat svoje dovody,podla mna ale urcite nemam tieto sam. Overoval som cestu cez prazdniny aj cez sk.rok,tak autom ako mhd.
prazdniny, zapchy nie su: autom 15 min, mhd 45.
Skolsky rok: ak je zapcha,autom 25-35 min, bus 1hod a viac. Ak zapcha nie je,cas rovnaky ako cez prazdniny. Tie prazdniny su pre bus rovnakeako by celou cestou bol bus pruh.
A preco cez sk.rok nechodim busom? Lebo rano veziem 1 dieta do skolky,potom 2.do skoly (ma 7 rokov,samo si ho pustit netrufam) a potom sa ponahlam do prace. A pred skolou a skolkou sa stretavam s kopou dalsich ludi a v tom istom case a v tom istom case potom zahustime dopravu. Kapacitu skolok tu nik neriesi.
Tym chcem povedat,ze zakazmi sa ten problem nevyriesi,vacsina ludi asi nechodi autom preto,aby sa na nieco hrali. Su 2 pristupy:
1. vytvorit podmienky tak,aby ludia radsej sli mhd ako autom (a nie retriktivne podmienky - to je ta 2. cesta)
2. Stazit ludom pouzivanie auta. A oni nakoniec nielen prestanu pouzivat auto, ale aj odidu z ba. Uplne. Ale mozno je toto ciel - spravit BA mestom pre dochodcov a single ludi, ti auto az tak nepotrebuju.
p.Drahovsky ma spravny pohlad na vec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

máš smolu

Pokiaľ niekto potrebuje autom precestovať trasu, ktorej dĺžka bez zápch trvá 15 minút, čiže toľko čo cesta naprieč celým Trenčínom (z Liptovskej na Juhu po Armádnu na Sihoti IV **), tak pre neho MHD nikdy nebude - iba ak by mal presne po celej trase nejaké to metro. A zároveň, pokiaľ je takýchto ľudí väčšina, zápcham sa nedá vyhnúť bez ohľadu na kvalitu infraštruktúry pre osobné autá (tá je totiž z princípu rozťahanejšia, čo samo o sebe predlžuje vzdialenosti a teda núti viac používať auto a zároveň je kvôli ten rozťahanosti drahšia na vybudovanie a údržbu).

**) TN MHD č. 8 to v špičke trvá o 9 minút dlhšie, tj. 15 minút autom vs. 24 minút autobusom. Čo naznačuje, ak uvádzaš správne čísla, že Bratislavská MHD je brutálne pribrzdená.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ta moja trasa je asi tak trochu extrem - autom prevazne po dialnici,mhd ide beznymi cestami, a navyse s prestupom,pripadne aj dvoma. Chcem tym povedat ale to,ze vzdy budu skupiny ludi,,pre ktorych je dnes auto nie luxusom z hladiska pohodlia alebo potvrdzovanim si ega,ale vyrazne lepsim riesenim z hladiska casu alebo dovozu potravin (iny je nakup pre jedneho,a iny pre rodinu s detmi)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to už je problém

že sa investuje do infraštruktúry, ktorá je len komplikovane využiteľná pre MHD (využiteľnosť diaľnice pre autobusy MHD je komplikovaná, keďže tá spravidla vedie územím, ktoré sa nedá tak ľahko prepojiť s miestami, kde chcú ísť ľudia - ostáva len pár expresov z bodu A do bodu B).


Každopádne pre takých ľudí ako ty je asi najlepšie tlačiť na mesto, aby pracovalo na využiteľnej MHD. Aby ju používali aj zazobanejší dôchodcovia, single ľudia, starší žiaci... prosto všetci tí, ktorí cestou nepotrebujú robiť doprovod dvom deťom a pod. A tiež aby nebolo nutné robiť kvôli škole/škôlke kilometre po diaľnici, dostatočne hustá zástavba, ktorá uživí viacero obchodov v štvrti, čo bude motivovať ľudí nakúpiť cestou z prácou bez trepania sa do nejakého obchodného centra...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Plne suhlasim. Len tu sa na tu normalnu infrastrukturu stale (tak trochu) kasle - skolky su preplnene a clovek je rad ze dieta niekde dostane, skolske autobusy - je ich par pre specialne skoly, obchody skoncili na periferii. Je to vacsi problem - nestaci riesit ako a kam sa ludia prepravuju,ale aj preco.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vajatajúce Slovensko... porodí myš

Síce si tu mnohí porozprávajú - vlastné teórie, ako b y to malo byť,
čo má pozitívny subjektívny relaxačný účinok (v tomto čase horúčav),
ale...
nič sa tu n e z m e n í .

Nezmení dovtedy,
kým bude mať táto krajina (počtom obyvateľov porovnateľná so stredne veľkým mestom okolitého sveta)
toľko svojských (neviem kým delegovaných) "expertov" - na všetkých úrovniach.

Sú zárukou našej nehybnosti, a večného vajatania.
Iba... vajatania.

P.S.
Slováci r.1953 postavili na Slovensku mesto Vorošilovgrad - presnú kópiu sovietskeho mesta.
Opakujem - kópiu.
(Tak asi, ako jeden africký diktátor - uprostred púšte - postavil betónovú kópiu Chrámu sv.Petra.)
Vo svojej podstate - nič sa v našincoch nezmenilo, aj napriek tomu, že už r.1957 mesto Vorošilovgrad premenovali na Novú Dubnicu... predsa už zomrel súdruh Stalin, a Vorošilov - bol jeho najvernejší spojenec.)

Skúsenosti z minulých režimov, kde sme patrili k najvernejším poskokom či už Hitlera či neskôr Stalina,
nám nijako nepomohli. K zmúdreniu.
Naopak,
i dnes, sme schopní stvoriť autochtónne neexistujúcu - repliku - neexistujúcej vraj barokovej záhrady
na Hrade.
A mladí aj neznalí, konzumom pohltení ochkajú, jojkajú - aké je to prekrásne.
Síce nemáme presnú kópiu Las Vegas v Petržalke (ako to nedávno navrhovali niektorí mazaní politici),
nemáme Disneyland (ako majú v Paríži),
ale máme - podobne ako sme mali s v o j Vorošilovgrad na Považí, pre zmenu - máme s v o j u gýčovú vraj "barokovú záhradu" - z betónu, uprostred "trestaneckého dvorku".

Krajina, ktorá kontinuálne (až determinovane) likvidovala akéhokoľvek skutočného odborníka,
uprednostňujúc vajatajúcich "expertov".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mozno bude ako nebolo, ale Nova Dubnica nie je ani zdaleka kopiou sovietskeho mesta. Ktoreho snad?
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME