Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Možno automobilku len tak zbaliť a presunúť? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

uprimne sa cudujem

ze Landrover tu chce otcorit dalsiu fabriku. Prave kvoli nedostatku pracovnej sily budu musiet silno lobovat, aby mal u nich kto robit - ci uz prisposobenim skolskeho systemu potrebam"trhu" alebo trebars aj uprava legalnej imigracie za pracou z mimoeuropskych krajin.
Obe zmeny si vyziadaju svoj cas, kym sa prejavia. Pritom, aj napriek horsim colnym pravidlam, by mozno bolo lepsie, ak by tu fabriku otvorili niekde, kde je dostatok pracovnej sily a dotiahli tam aj svojich dodavatelov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Omyl v clanku

Slovensko nie je krajina kde sa vyrobi najviac automobilov na obyvatela na svete, Slovensko je len (zatial) najvacsiou montaznou dielnou cudzich automobiliek, z privezenych v cudzine vyvinutych dielov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

omyl je niekde inde...

automobilky cca 50 percent (mozno uz aj viac dielcov) vyrabaju na slovensku (bezprostredne okolo hranic)...sice to mozno ruca tvoje presvedcenie o velkej montaznej dielni - ale je to proste lacnejsie...nikto nema zaujem vozit diely z druhého konca sveta, ked ich moze dobre a kvalitne vyrobit tu...inak povedane - vsetko, co sa da vyrobit tu - tak tu aj vyrobia..pricom vyraba sa tu postupom casu stale viac komponentov...co rozumies pod pojmom cudzi - to neviem presne - vyvodzujem z toho, ze nie si akcionárom ziadnej automobilky...ktora automobilka by bola asi tak "nasa"? mozno si si nevsimol - ale prebehlo tu take neprijemne 40 rocne obdobie, ktore zo slavnych medzivojnových automobiliek zo spickovymi svetovo uznávanými strojmi - spravilo beznajdene zastarane, nekonkurencieschopne haraburdy mozne predat len v krajinach, kde sa ine auta kupit nedali...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja robím vo VW a vyrábam nápravy, nemontujem, tu ich robíme od úplného začiatku. taktiež v lisovni sa vyrábajú komponenty nielen pre autá u nás vyrábané, ale aj pre autá vyrábané napr. v Nemecku (Porsche macan...) takže máš veľmi skreslené informácie. najprv si niečo pozisťuj a potom píš.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm, je to vsetko nieco

za nieco, po VW sem prisli ine automobilky aj preto, ze tu uz bola jedna vyrobna, teda subdodavatelia, skusenosti...
a aj pracovna sila ktora je ochotna pracovat za ponukanu mzdu. prichodom dalsich firiem nastava situacia ze pracovnej sili je menej a poveie to k rastu platov, mozno, alebo prisunu novych ludi.
Ako dlho asi trva zaskolenie cloveka na danu poziciu?
Hlavne je dolezite aby zamestnanec mal pracovne navyky a bol schopny spravit nieco v prijatelnej kvalite. preto su automobilky tu na Slovensku, v Polsku v Madarsku... v Rumunsku.
A potom stane dotacie.
Ano je super ze na slovensku su tieto firmy a radsej neuvazujme co bude za 5 - 10 rokov, lebo to nema vyznam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nielen automobilku

Mozno zbalit a odviezt inam, videl som na vlastne oci ako zbalili obrovsku ropnu rafineriu v latinskej amerike a odviezli, samozrejme trvalo to mesiace ale podarilo sa
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pan odborar to ma trosku popletene

Slovensko nema ziadny automobilovy priemysel,ma montazne dielne,centralnu polohu a lacnu pracovnu silu.
Ked ekonomia statu zavisi na pracovnych prilezitostiach v cudzich automobilkach,tak to je britva na krku.
Totiz pri najmensom,co len naznaku nejakej krizy,automobilky zatvaraju vzdy prve.
Nieco ako banky,ked je slnecno tak sa vam snazia predat dazdnik,ked zacne prsat tak vam ho vytrhnu z ruky.
Zbalit a premiestnit do vyhodnejsieho miesta automobilove montazne linky je jednoducha a uz aj mnoho
krat vyskusana procedura.
Takze to cele je o teplej vode.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán odborár to má pomýlené, ale

v úplne iných veciach.
Čo ty považuješ pod automobilovým priemyslom? Kedy je automobilový priemysel automobilovým priemyslom? V žiadnej automobilovej fabrike na svete sa nevyrábajú všetky diely na jednom mieste. Je tisícky dielov, ktoré ani nemôže si vedieť tá fabrika vyrobiť a aj by to bolo zbytočné, lebo tých rôznych manžiet, tesnení, výliskov atď jej vyrobia rýchlejšie, lacnejšie subdodávatelia. Tak ako VW SK vyrába diely, ktoré sa posielajú do iných koncernových automobiliek, tak aj naopak.
Ak by to bolo také jednoduché ako to píšeš ty, tak dnes by sa všetky autá vyrábali v Číne a nie v Nemecku, Francúzsku, Británii, kde tá cena práce nie je najnižšia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

co sa tyka tej nemoznosti...

odchodu automobiliek - v belgicku este nedavno vyrabali 1 200 000 automobilov - teraz ich vdaka presvedceniu o nemoznosti odchodu (toto presvedcenie maju najma "silne odbory") - vyrabaju 500 000...a budu este menej :)
Ja to chapem ako vyvoj - v urcitom stadiu vyvoja sa tento zacykli - odbory / niekedy aj akcionari stratia sudnost, kontakt s realitou a ovplyvaju neochotou dohodnut sa - spustia proces...tento proces vacsinou neboli akcionarov, ani odborárskych bossov - ale "len" tych, o ktorých osudoch rozhodli...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V prvom rade je za nedostatkom kvalifikovanych zamestnancov mizerna uroven miezd...

O LENIVÝCH SLOVÁKOCH A NAŠTVANÝCH BIZNISMENOCH
http://poleblog.sk/lenivych-sl...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A za 8 rokov vo funkcii predsedu odborov ste čo také urobil, aby automobilky prestali nariekať, že nemajú dosť pracovníkov a začali si ich sami vzdelávať a pripravovať ? Už Baťa pred 10 rokmi mal svoje školy a len "automobilky" na Slovensku ich nemajú, lebo štát ich nedotuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

oprava

pred 100 rokmi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A presne o tomto su "odbory" na Slovensku: namiesto toho aby hajili zaujmy zamestnancov, radsej nam serviruju dristy zamestnavatelov o tom, ake strasne tazke je najst pracovne sily, a ze s tym ktosi cosi akosi musi rychlo spravit, inak bude zle!

Pan odborarsky predseda este stale nepochopil, ze casy centralneho planovania skoncili, a dnes nemoze len tak dakym befelom nahnat tisice ziakov do strojarkych ucilist, aby potom makali kdesi vo fabrike za pasom za zobracku mzdu. On este nechopil, ze aj trh pracovnych sil je trh ktory sa riadi beznymi zakonmi ponuky a dopytu. A ze ked nieco chcem kupit a nemozem to zohnat, tak musim skratka ponuknut viac, aby sa niekomu oplatilo to ponuknut!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autorovi na zamyslenie....

svoje negatívne skúsenosti má aj Rakúsko. Pred "mnohými" rokmi tam došiel GM..... dostali podporu, daňové prázdniny.....zamestnali 2 000 ľudí. Situácia sa však veľmi skoro prudko zhoršila a GM vypadol....nechal im nezamestnaných, haly.... a nevrátil žiadne prachy. Prečo? Nuž lebo sa zabudlo v zmluve na "rozvod"...teda čo bude až sa budú sťahovať. Ten minister čo to uvaril sa "zdekoval" do rakúskej centrálnej banky. Zástupcom GM pre Európu sa neskôr stal mladý Barčák (bývalý šéf FMZO v Prahe). Všetky medzinárodné štúdie (aj v Japonsku) dokazujú, že prosperita/zisk/...atď majú tieto multinacionálne firmy vytvorené odsávaním dôchodku z malých a stredných firiem a z odrbávania štátu na daniach. Teraz keď sa prevalila kauza daní u "jablkovej" firmy, tak sa do toho zapojil a Ó..bama. Tieto zahr. firmy využívajú všetky výhody a "externality" štátu kde pôsobia..... a benefity sa objavujú v štátoch, kde tieto firmy nič netvorili
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME