Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vážený pane Urban! (otevřený dopis Dopravnému podniku Bratislava) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Vážený pán blogér,

Vy vážne žijete v Bratislave ? Ak áno, tak vlastne máte šťastie, že ste zažili "len" takéto hulváctvo vodičov MHD. Nehovorím, že sú takí všetci, česť výnimkám. Ale ja už zo zásady napr. nebežím, aby som chytila spoj. Vrcholom drzosti bolo, keď sa mi raz stalo, že som bežala oproti autobusu č. 51 na Trnavskom mýte. Išlo o minimálne 40 - 50 metrový úsek a vodič sa mohol kedykoľvek pohnúť. Nie, on si počkal, kým nedobehnem až k prvým dverám a potom sa pohol. Podotýkam že patrím do vekovej kategórie nad 50 rokov, som žena a chodím s pomocou francúzskej barly. A takto by som mohla pokračovať ... Vedenie DP Bratislava svojich vodičov nevychováva, a niektorí by určite neprešli, aspoň podľa mojej mienky, psychotestami, pretože majú evidentné problémy so sebaovládaním a hulvátskym chovaním. Pán riaditeľ zvysoka kašle na to, aký komfort podnik, ktorý riadi, ponúka cestujúcim. Maximálne by reagoval nejakou všeobecnou formulkou, ak vôbec. Takéto funkcie sú totiž obvykle obsadzované na základe známostí, resp. politického trička a sú nadpriemerne platené. Služba verejnosti ? Len trápne klišé ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

23 let :)

Uprimne jsem zazil i jine hulvatske ridice, ale na druhou stranu, je jich dost i slusnych a za posledni dobu si vybavuju vic situaci, kdy jsem dobihal a oni pockali.
Souhlasim, ze by nekteri ridici v testech neprosli, na druhou stranu jim jejich denni chleb nezavidim. Masy, se kterymi se kazdodenne setkavaji, take nejsou vzdy slusne.

Link na clanek jsem poslal na sekretariat.gr@dpb.sk, coz je mail z jejich webu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak to som zvedavá, či budú reagovať. Vyhodiť rodiča s kočíkom z vozidla, mne osobne pripadá ako vrchol hulváctva a zlomyseľnosti. Je dobre, že ste sa ozvali, možno si ten vodič v budúcnosti rozmyslí, či bude takto jednať. Slušní ľudia by mali tým druhým ukázať, že nejednajú správne, ak ich tak nevychovali, alebo na to nevedia prísť sami.

Želám Vám pekný deň a aby ste stretávali čo najviac takých, ako ste Vy - slušný človek.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

skúšal som...

Ja som tento email (i iné som skúšal) opakovane použil, aby som sa spýtal, ako chcú riešiť to, keď z Dúbravky alebo z DNV vypadne cez víkend jeden bus spoj (bežne) a vyše pol hodiny sa stojí na zastávke. Potom sa tá kopa ľudí ledva zmestí do ďalšieho busu, bežne človek päť-šesť zastávok od konečnej už zápasí o voľné miesto a o vzduch, nástup s kočíkom nehrozí... jediný raz mi odpovedal dispečer na konečnej " veď móžte ísť električkou", akurát som nedostal odpoveď, že keď idem na Patrónku, prečo cestovať hodinu cez Nový most alebo "extra blbý prestupný uzol" pri FTVS. Vrchol bol, keď bus MHD za ktorým som išiel autom strácal veľké kusy ľadu zo strechy a rozbil mne i autu idúcemu za mnou čelné sklo. Poistná udalosť sa nikdy z ich povinného ručenia nezrealizovala, lebo bus bol zapožičaný z Nitry, vodič živnostník a DP Nitra odmietol poistnú udalosť svojej poisťovni nahlásiť, hoci sme boli traja svedkovia... každý si to radšej riešil zo svojho havarijného. Tak ústretovo žije bratislavská MHD.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treba sa vždy ozývať, pokiaľ viem, šoféri to nemajú už také ľahké, čo sa takýchto "priestupkov" týka. Len treba písať na dopravný podnik, ideálne, keď viete aj číslo autobusu, alebo čokoľvek, čo ho môže identifikovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja som písal nejeden krát. Odpovede sa podobali ako vajce vajcu, možno na to ani neodpovedá človek, ale len software. Vo všetkých prípadoch išlo vinou šoféra minimálne o zdravie cestujúcich a iných účastníkov cestnej premávky. Napríklad keď ma (ako cyklistu) autobusár schválne vytlačil preč z cesty - a tam bol len obrubník a sneh. Už som sa videl pod jeho kolesami, fakt veľa nechýbalo. Alebo keď trolejbusár veľmi predčasne zavrel dvere (polovica nastupujúcich ľudí zostala vonku) a jedného človeka ťahal za sebou dobrých 100 metrov. V odpovedi vždy stálo, že šofér si na nič nepamätá a nič také sa vlastne vôbec nestalo, ale bol potrestaný nejakou trápnou zrážkou z platu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Odpoved pre mna pisal mozno tiez nejaky automat alebo to maju pripravene a doplnia len meno, ale slusne sa mi ospravedlnili a napisali nieco v zmysle, ze sofer bol pouceny o jeho nevhodnom spravani. Viem, mohlo to byt len v tom liste a v skutocnosti mozno sofer ani nevie, ze som sa stazovala, ale mam vnutorny zdroj, podla ktoreho viem, ze je skor mozne, ze dostal minimalne vyhubovane, ak uz nie zrazku z platu...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nechcem sa zastávať vodičov MHD, ale je fakt, že ani oni to nemajú s nami cestujúcimi bezproblémové. sú takí, sú onakí, presne ako cestujúci. pokiaľ si je cestujúci vedomý, že sa mu stala zo strany vodiča krivda, nech sa sťažuje. tak by to malo byť. a zo strany DP by mala byť aj zjednaná náprava.
ale nie vždy je to o predpisoch a nariadeniach. niekedy stačí aj dobrá vôľa a ústretovosť. ako napríklad v tomto kočiarovom prípade. hold, ľudia sú rôzni.
a na margo dobiehania na autobus. predstavte si, že by ste natrafili na vodiča, ktorý by čakal na všetkých dobiehajúcich. do toho prehustená doprava, zápchy, nedajbože dopravná nehoda. čo by sa asi dialo? nabrali by ste veľmi solídne meškanie. no a v konečnom dôsledku by si ľudia veľmi rýchlo zvykli na to, že vodiči počkajú a nastal by totálny chaos. a hromženie, že spoje meškajú. a ľudia by nadávali. no na koho? no na vodičov.
osobne schvaľujem nečakanie vodičov. keď viem, že o toľkej a o toľkej mi ide spoj, prídem včas. no a keď mi ujde, onedlho pôjde ďalší.
to, že mi zabuchne dvere pred nosom a pohne sa? možno by sa pohol aj skôr, ale nemohol sa zaradiť, možno zrovna vtedy sa mu uvoľnil jazdný pruh tak vyrazil. a možno to bola len zlomyseľnosť, alebo snaha naučiť ma, že nie autobus čaká na cestujúcich, ale cestujúci na autobus.
myslím, že tých slušných vodičov začína byť pomaly ale isto prevaha. čo je fajn.
mimochodom, podľa mňa je to náročná práca, osobne by som ju nikdy nerobila
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Asi som to neopísala dostatočne presne. Ja som išla tomu autobusu oproti, teda vodič ma celý čas videl a aj sa na mňa celý čas pozeral. Samozrejme sa mohol ihneď pohnúť zo zástavky, ale on to neurobil. Ja som práve preto začala bežať, že z jeho jednania som usúdila, že ma chce počkať. On sa však chcel iba zabaviť na môj účet. Akonáhle som dobehla k prvým dverám, tak mi ich pred nosom zatvoril a odišiel. Bol to taký mladý frajer a asi sa nevie zabávať iným spôsobom. Na ďalší autobus som potom čakala ďalších 30 minút, pretože spoj č. 51 má polhodinové intervaly. Zdá sa Vám aj po tomto vysvetlení, že vodič sa zachoval správne ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mne sa raz stalo,

že som na Jurajovom dvore dobiehal električku, ktorá sa pohýnala smerom do mesta. Vodič, napriek tomu že ma videl, zatvoril dvere a pohol sa. Tak som si "čosi" o ňom povedal popod fúzy a spomalil som. Na moje veľké prekvapenie vodič pri mne zastal a otvoril dvere. Deď som nastúpil a poďakoval /veď to sa patrí/, tak mi ten k...t zavalašil: "Máte šťastie, že ste nenadával. Inač by som sa na vás vy..al"!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte je možnosť, že mohol čakať "na čas". Autobus nemôže odísť skôr, než je čas v cestovnom poriadku. A občas sa autobusom podarí nie len obvyklé zmeškanie, ale aj príchod o nejakú minútu skôr. Alebo vychádzal z nástupišťa na konečnej a čakal "na čas".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vždy ma fascinuje,

keď osoba s barlou beží za akýmkoľvek prostriedkom MHD. :D
Najlepšie je, keď si tú barlu (barly) nesie a zrazu sa dokáže svižne pohybovať bez nej!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Musím skonštatovať, že ste zrejme jeden z tých agresívnych a arogantných vodičov (aj s prihliadnutím na váš siahodlý príspevok ďalej, holohlav). Vôbec ste nepochopili, o čo autorovi išlo. Jeho článok vôbec nie je štvavý. Zato Vaša poznámka na margo ľudí s barlami je skutočne stupídna. Pre vašu informáciu, barla neslúži ako náhrada za nohu, na to slúži protéza. Barla je opora a závisí na stupni poškodenia nôh, či ich používame stále, alebo sa bez nich občas môžeme aj zaobísť. Ja patrím do druhej skupiny, doma sa napr. pohybujem bez bariel. Som však z titulu diagnózy 70 %-ný invalid. Posledná časť vašej vety - zrazu sa dokáže pohybovať svižne bez nej, len dokazuje čo ste zač - trápny primitív. Verím v karmu a tak možno raz na vlastnej koži pocítite, ako svižne sa dá bežať, keď máte artrózu bedrových kĺbov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hmm,

zrejme ste jedna z tých osôb, ktorá používa barly na to, aby si uzurpovala pre seba výhody, aj keď často na ne nemá nárok. A zásadne sa v autobusoch posadí na sedadlo pri prvých dverách, napriek tomu, že to nie je vyhradené pre invalidov. Ak je obsadené, postaví sa k nemu a ostentatívne sa tam kníše a čaká, kým sa uvoľní. :)
Nie, nie som jeden z tých agresívnych a arogantných vodičov. Aj vzhľadom na môj siahodlhý príspevok ďalej. Ak si ho pozorne prečítate, nie je v ňom nič agresívne a arogantné. V reálnom živote tiež nie som agresívny a arogantný. Nemám takú potrebu.
Pochopil som o čo autorovi išlo. Kydať na vodičov a odreagovať sa trieskaním na kabínu vodiča. Ak by mu išlo o nápravu problému a nie prezentáciu vlastnej osoby, tak by napísal na príslušnú adresu v DPB a zbytočne nepísal štvavý článok na blogu.
Ako viete, že nepatrím do skupiny ľudí pohybujúcich sa s pomocou bariel??? Možno práve preto sa mi zdá fascinujúce, ako sa z neobratne sa pohybujúceho človeka s barlami, stane svižne utekajúci človek s barlami pod pazuchou.
Buďte taká láskavá a nabudúce, skôr ako začnete okolo seba prskať jedovaté sliny, zamyslite sa nad tým, či ich neprskáte na niekoho rovnako (prípadne viac) postihnutého ako Vy.
Toho trápneho primitíva ste si mohli odpustiť. Ak ale jedného chcete silou mocou nájsť, pozrite sa na svoju vlastnú fotografiu. :)
P.S. Ak veríte v karmu, môžete mi napísať, čo zlé, agresívne a arogantné ste komu kedy vykonali, keď si Vás karma takto našla??? Či to bolo v niektorom z minulých životov? Spomínate si na niektorý?
Karmu Vám určite vylepší prianie zla niekomu inému, však?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vazena pani Martuska.Mozem Vas ubezpecit,ze vsetci vodici tymi psychotestami presli,a absolvuju ich pravidelne podla zakona,co je 5 rokov.Keby ze neprejdu,tak ich za tym volantom veru nevidite sediet.A z mojej skusenosti Vam poviem,ze cestujuci ktori neovladaju prepravny poriadok a pravidla cestovania v MHD,a nasledne su zo strany vodicov upozorneni na tuto svoju nevedomost,tak prve co spravia ked pridu domov,sadnu k PC a pisu staznost (mimochodom v 90% pripadov nafuknutu a zvelicenu,s opisom aky bol sofer na nich zly,drzy,arogantny a ako strasne na nich nahulakal,a to len z dovodu urazenej pychy))namiesto toho aby sa zamysleli,prestudovali si PP,tarifu a urcite odporucania a informacie ako "spravne"cestovat.Len tolko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja vodicov MHD nijako nechcem obhajovat len z pohladu vodica musi sofer pri vychadzani zo zastavky sledovat premavku a teda opacnu stranu autobusu aby sa vedel zaradit. Castokrat je to mozne len ked kolonu aut zastavi semafor lebo v BA autobus pusti zo zastavky malokto. A ked to nestihne tak caka a ked takto caka casto tak meska a potom cestujuci dobiehaju lebo bus nejde podla trafikonu. Na druhej strane su drzi ako opice a nevahaju prist az pred semafor a radit sa tam na drzovku hoc aj cez 2 plne ciary. Ale co cakat ked DPBA dava nastupny bonus 1000€ hocikomu kto bude ochotny vozit ludi po zapchatych a rozbitych bratislavskych cestach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vedenie

Nervozita soferov sa prenasa na cestujucich, cyklistov, pesich soferov aut celkovo a na cesty. A nervozita soferov je sposobena preplnenymi spojmi a poddimenzovanou sietou MHD v celej Bratislave.
Ak chce MHD v Bratislave naozaj sluzit ludom, musi zacat monitorovat pretazene linky a zacat tieto problemy riesit, inak sa to nepohne nikam. V dalsom kroku sa samozrejme treba zamerat na zastavky (napr. elektrickova zastavka na Racianskom myte je... ako z 3. sveta).
Verim, ze to nie je lahke, ale zijem v BA 4. rok a v oblasti MHD sa nic nezlepsilo. Zmenilo to ano, ale zlepsilo sa presne 0 veci.
Osobne uz MHD nevyuzivam, pretoze aby som cakal na 4. elektricku, ktora ma miesto a este si mam za to aj platit je pre mna neprijatelne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zaklad problemu jsi urcil podle me spravne. Jeste me napada, jak od sveho zamestnavatele soferi ohodnoceni (nemusi byt pouze finance). Pokud ne dostatecne, i zde bude zdroj stresu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trošku objektivity a otvorené oči by nezaškodili.
Pokial to chýba, tak poďme na fakty.
Od 2014 bolo nakúpených 60 električiek, 120 trolejbusov a 100 autobusov.
Pochybujem, že by bolo veľa miest na svete, ktoré by mali novší vozový park ako Bratislava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ok

v tom pripade sa prosim chodte postavit na pioniersku ulicu o pol 8 rano a cakat na elektricku, to otvori oci vam. Problemy s pretazenymi linkami sa neriesia tym ze vymenim 1 elektricku za druhu.
V Prahe sice chodia aj starsie elektricky, ale aspon chodia vtedy kedy maju a na tych miestach kde maju chodit.
Je obrosvsky rozdiel v tom, ze napriek spominanej situacii v okoli racianskeho myta nasledne clovek vidi o 9 tej vecer 4 za sebou iduce prazdne elektricky.
Cestovanie z letiska je kapitola sama o sebe...
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME