Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prehodnocovanie obchvatu Prešova je katastrofa pre východ (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

koľko

stojí česť takého analytika z INEKA? Hen, nedávno bol v Prešove analytik INEKO istý pán K. rozdávať rozumy o tom, že vlastne Prešov žiaden obchvat nepotrebuje. Že stačí rozšírenie jazdných pruhov na frekventovanej križovatke, a iné nezmysly. A potom sa na internetoch objavilo video, kde ten istý analytik, pár rokov dozadu tára niečo o tom, aká je vlastne D1 a jej dobudovanie urgentné. By ma zaujímalo, že za koľko evri sa dá kúpiť taký analytik? https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

všetko sa da kupiť!

Kto nejazdi cez Prešov, hlavne v Pondelok a v Piatok poobede-ten to nikdy nepochopi!!!
Ficonam toho nasľuboval, aj dialnicu z Ba do ke do r. 2010. len bolo potrebne navyšiť cenu pre aj jeho Vahostav!!!
A NIČ!!!
Brecely, mohol konečne dobudovať obchvat Po, ale zradcovia zo Siete, na čele z podvodnikom a Ficovym agentom Hrnčiaron, to všetko zmenil!!!
A tak "novy" minister z Mostu-HID, nejaky Erszek, kašle na D1, ide budovať južne cesty R!!!
A čo na to Arpaš Dankó, sudr. Fico??? NIČ!!!
P.S Takže magorovy Hrnčiarovi, D1 asi bude v r. 2090!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zápchy

Zápchy v meste sú stále, každý jeden deň v týždni. A to aj ráno aj poobede. Síce nie každú zápchu v meste vyrieši tento obchvat ale veľmi veľmi pomôže.
Keďže z nášho mesta je "krásne" tranzitné mesto plné kamiónov. Ale to ten kto tu nebýva/nepracuje/ nechodí, nikdy nepochopí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Keby to bol obchvat Blavy,

hneď by bolo všetko v najlepšom poriadku. Ale do Prešova by najradšej nepustili ani pol eura :(
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je to zabavne

Je to zabavne pozerat na kauzu presovskeho obchvatu. Nik zo zainteresovanych neriesi zapchy a problemy. Kazdy si prihrieva vlastnu polievocku.
Auxt - nedavno vyhodeny z NDS obhajuje postavenie obchvatov, lebo jeho sponzori ich xcu stavat.
Turcanova - sabotuje akekolvek riesenie, hura systemom podme blokovat cesty. Navrhnut riesenie netreba, hoc by to mala byt prave ona, ktora by ho mala hladat, ved tu zije.
Institut financnej politiky - len skonstatoval, ze je to drahe. Jeho ulohou je dat aku taku analyzu problemu tu som nevidel nikde.
Ministerstvo dopravy cusi ako vos pod chrastou, sponzori predsa povedali, ze treb stavat inde, takze len nic nepokazit.
Rozni samozvani odbornici (Cikovsky), iba kritizuju, zasa co ine mozu, ked v Presove neziju.
Neexistuje ziaden alternativny navrh, ani len naznak riesenia, bud sa vsetko postavi, alebo sa nepostavi nic. tak, alebo onak riesenie bude este dlhe a bolestive.
Na margo toho celeho, po siestich rokoch konecne zacali pracovat na odstraneni semaforov na vyjazde na dialnicu na Levocskej. Myslim, ze ani obchvat, ci taky alebo onaky skor nebude.

Stale si myslite, ze poitici riesia vase problemy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Téma investícii do diaľnic je spolitizovaná.
Primátorka mesta má dosť obmedzené kompetencie. Môže navrhovať, ale stavebník je NDS resp. SSC. Nie mesto.
K juhozápadnému obchvatu PO nejaká alternatíva neexistuje, tam nie je čo vymýšľať. Maximálne tá Nábrežná komunikácia, ale to tiež je v meste.
Jediná zmysluplná otázka je, či sa to oplatí stavať za tieto peniaze alebo nový tender. Vymýšľať nové projekty znamená zdržanie niekoľko rokov, pretože nemáš dokumentáciu, vykúpené pozemky, stavebné povolenie a ani zabezpečené financovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ked myslis

K juhozapadnemu obchvatu ozaj neexistuje alternativa. Ten takmer nikto nespochybnuje.
Pochybnosti su k cene obchvatu presov zapad - Kapusany. 1) je taky drahy ako Juhozapadny, 2) komu pomoze?

1) nik nespravil analyzu, kadial ide najviac dopravy a akej. To moze dat spravit aj primatorka, to nie ej az tak vela penazi. Plus mala by nejaky argument, nie iba zapchavat cesty.
2) v PO je uz davno planovana cesta, vnutorny obchvat krizovatka Tesco pri stanici okolo Learu az k Luboticiam. Toto by prudko pomohlo tranzitu a ak by sa dobre navrhol a bola dokoncena krizovatka pri ZVL tak z mesta zmizne cely tranzit.
3) ostava vyriesit smer od Sabinova, lenze analyzu dopravy zo Sabinova zasa nik nespravil.

Spojka podla bodu dva by nestala prilis vela, kedze tam nie su tunely a ani mosty. To je ten dovod, preco sa nestava, nie je tam co ukradnut. Uvolnila by Presovsku, Rusinsku ulicu, cely Sekcov, Solivarsku.

Obchvat ako je planovany bude trvat 3-4 roky, podla skusenosti v PO tak pokojne aj 6-7. Takze ako keby neboo ziadne riesenie, ale vsetci ho tlacia, lebo sa tam dak slusne nakradnut.

Takze riesenia existuju. No politici a uradnici ich hladat nexcu a nebudu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Práveže mnohí spochybňujú JZ obchvat. Či sa oplatí dávať 40 miliónov/km pre najviac 10 000 vozidiel, napríklad INEKO to otvorene kritizuje a vyzýva na zrušenie tendra.
O Severnom obchvate sa moc nehovorí, aj keď už asi prebieha stavebné konanie na jeho časť od Vydumanca po cestu PO - Veľký Šariš. Ale zatiaľ nie sú peniaze, tak ako na Tvrdošín - Nižná.
1) Analýzy sa robia. Jednak pravidelne SSC robí sčítanie dopravy, zanedlho by sa mali zverejniť čísla. Taktiež sa robil smerový prieskum.
2) Myslíš projekty MK-3 a MK-5. Ide to od križovatky pri ZVL presne ako popisuješ až po cestu na Ľubotice. Potom pokračuje ďalej a napája sa medzi Prešovom a Veľkým Šarišom na cestu smer Sabinov, no tu už je plánovaný hĺbený tunel. Práveže tento projekt je v plánoch mesta čo viem, ale pri súčasných financiách akými disponuje a ako s nimi narába SSC sa na to môže zabudnúť, nevedia dať dokopy pekné roky obyčajné betónky do poriadneho stavu. Inak tiež si myslím, že je to dobrý projekt.
Pri projektoch ktoré by mala robiť SSC alebo kraj je nutné rátať s dobou 20 rokov. Viď Nábrežná, Kuzmányho. Projekt kde stavebníkom je NDS je ešte to rýchlejšie riešenie, hoci dosť drahé a určite menej efektívne ako komunikácie MK3 a MK5. Aby prejazd bol cez mesto lepší, museli by niečo urobiť s traťou na Levočkej, na čo môžeme zabudnúť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

de facto tvrdis to co ja

Riesenia existuju, dokonca aj naplanovane, ale nik ich nepresadzuje. Ved naco.

Len mne sa zda, alebo zasa raz uranici vymyslei blbost. Najprv navrhneme cestu za tazke miliony a potom urobime analyzu, ci sa nam vobec oplati?

Ze by to zasa iba potvrdzovalo to, co vravim zaujemuradnikov, specialne v Bratislave, o riesenia je nulovy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mimochodom

3 roky planovane rozsirenie Levocskej, na plne 4 pruhy a uprava krizovatky pri Kauflande, kde zaspala? Ak sa nemylim malo to byt realizovane uz v roku 2014.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, zhodujeme sa. Ale MK-3 a MK-5 existujú tak, že by mali byť načmárané v Územnom pláne mesta Prešov, čiže mesto s nimi zrejme ráta. To je všetko. Stavebník, teda SSC sa spolieha na výstavbu obchvatov, ktoré budú v správe NDS, teda obchvat D1 Prešov, západ - Prešov, juh a R4 Prešov, západ - Kapušany. Aspoň doteraz to tak bolo a v SSC sa tým netajili, že žiadne také investície neplánujú, lebo NDS plánuje svoje stavby a oni teda nemusia. Inak dosť pochybujem, že to má vôbec nejaký stupeň prípravy. To je tá spolupráca SSC, NDS a ministerstva, ktoré by ich malo koordinovať. Mesto na postavenie takých komunikácii nemá...
D1 obchvat PO sa plánoval vždy a konečne sa to dostalo do toho štádia pred podpis zmluvy. Tam už ani tak nejde o tie intenzity, ako o skompletovanie celej D1 BA - KE(Bidovce). Síce BA - TT je provizórium, Turany - Hubová v príprave a to Branisko je jedna rúra, ale keď iba toto bude chýbať v roku 2020...
To iba teraz sa začalo s analýzami. Či už štúdie realizovateľnosti(Brusel) alebo Value for money. Ale pri stavbe pred podpisom, sú už analýzy na dve veci. Hoci zrovna INEKO hovorí, že namiesto JZ obchvatu radšej investície v meste, ale bohužiaľ, JZ obchvat sa môže stavať teoreticky na budúci rok, nejaké alternatívy nie sú projekčne pripravené a hovoríme o x rokoch.
Malo. Zastalo to na tom, že miestny obyvatelia v okolí boli proti tomu, lebo však D1 a R4 to všetko vyrieši. Neviem ako je to teraz na tom, ale asi SSC túto investíciu nerieši. A teda aspoň ten most by to chcelo a aspoň trocha kozmeticky upraviť križovatku. Keby ešte sa spravilo mimoúrovňové križovanie trate a cesty, bolo by to super, ale to nie je reálne. Podľa mňa dobrý nápad, ale už som sa stretol aj s názorom, že nebol to dobrý nápad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

v preklade

Uradnici a to SSC, NDS, VUCka a ani mesto nehladaju riesenie iba prehadzuju problem z jedneho na druheho.
Nasa debata by vydala na slusny analyticky clanok a s prispenim pani primatorky aj na zmysluplnu analyzu

No nic, kto by staval cesty ak by nebolo statu. Ved ten ich aj tak nestavia, aspon nie tam, kde ich treba.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

zasa mi cosi napadne neskoro.

Obchvat Bardejova postavili za 2 roky, myslis ze jeho zlozitost je porovnatelna s MK-5.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aby cesty staval súkromník, muselo by sa mu to vrátiť cez mýto.
Mesto nejaké cesty postavilo, napr. Okružná. Ale to je asi prvý okruh. Ďalšie okruhy mali na starosti postaviť VÚC alebo SSC. No a vidíme ako im to išlo.
Ja som projekty nevidel, takže sa neviem vyjadriť. Vzhľadom na prípravu to expertízu nemá spravenú. Odhad je vraj 200 miliónov euro pre MK-3 a MK-5.
Na MK-5 je ale ten hĺbený tunel, takže skôr 3 roky plus závisí od financovania a iných známych okolností.
D1 PO:
https://www.youtube.com/watch?... (od 1:46 ide pohľad na úsek)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

PO Z - PO J

Na diaľničnom fóre (www.dialnice.info) sú rôzne názory - od stavať okamžite až po zrušiť tender okamžite. Nevidel som ani jednu inú alternatívu v smere LE-KE. Hovorí sa len o cene. Alternatívy ohľadne juhovýchodného obchvatu sa vôbec nebrali do úvahy, ale o tento teraz vôbec nejde. Otázka je len či stavať za túto cenu, alebo tendrovať znova. Bude výsledkom prípadného nového tendra potom lepšia cena ? Kto potom ponesie zodpovednosť za stratu času (rozumej stratu financií pre celý východ) ? To že Érsek chce byť istený, že mu to eurofondy preplatia, je ok. Jediná otázka je - čo robil na ministerstve v pozícii štátneho tajomníka ? Nevedel o tom ???
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stavať okamžite :D

Keď som mal asi 8 rokov, kamarát sa sťahoval preč, lebo dom jeho rodičov pri Toryse vyvlastnili pre stavbu diaľnice. Dnes mám 50 a diaľnica akosi nie je...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je to drahe

V Presove je aktualne neunosna situacia, to ano.

Len akosi vsetci zamlcuju, ze zakratko bude dobudovany tzv. maly obchvat mesta, ktory situaciu z velkej miery poriesi.

Treba pockat, kym sa tento maly obchvat otvori (chybaju mozno mesiace) a potom sa uvidi.

Velky obchvat D1 - je otazne, ci bude naozaj tak vytazeny - ale na spojenie D1 ho treba. Je to vsak veľmi DRAHE. Akokolvek sa to pocita, je to extremne vela za taky usek. Stavbari si podelili trh a preto to takto vyslo.

V danej situacii kazdy rozumny hospodar urychli dostavbu maleho obchvatu, cim vyriesi akutnu situaciu v Presove. Nasledne pod hrozbou zrušenia sutaze skusi vyrokovat podstatnu zlavu. Ak to nepojde takto, tak nova sutaz.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

uvidí sa potom čo?

že všetkcá diaľničná doprava - tranzitná pôjde cez sídlisko a obytné časti mesta? ten vnútorný obchvat nemá slúžiť na to, aby nahradil vonkajší diaĺničný obchvat. takže za 16km dlhú železničnú trať 350 mio nie je drahé, ale za obchvat tretie najväčšieho mesta - tak tam sa ideme hrať na rozumného hospodára. heh. to bude nejaké INEKO riešienie. a ešte všetkým bratislavským trkvasom, ktorí tu vypisovali o rozšírení levočskej na 4 pruhy - to ľudia bývajú len pár metrov od cesty v petícii odmietli. keďže sa tam mali vyrúbať tie krásne gaštanové aleje stojace popri ceste. a mali pravdu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Gastanove aleje, na Levocskej

Na com ficis, hned od teba kupil zopar davok na skusku.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME