Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pôjde Lipšic sedieť? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Meh.

Mne tento pripad celkom unikol.

Teraz som si pozrel nejake spravy opisujuce nehodu.
U Lipsica alkohol zisteny nebol, ale zrazeny podla svedkov popijal v nedalekom pohostinstve.
Vieme ci sa u zrazeneho potvrdil alkohol v krvi?
Nie je pri nehode alkohol posudzovany ako primarny dovod zavinenia nehody? A to aj v pripade ze by ucastnik nehody s alkoholom v krvi nehodu na prvy pohlad nezavinil?

Alebo mi nieco uslo?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozri si video

Pre chodcov nie je ziaden limit na alkohol. Ten chlapik nevyzeral, ze by sa tackal a bol uprostred vozovky na priechode pre chodcov, ked sa to stalo. Skutocne nechapem ako ho mohol Lipsic prehliadnut. Je tam siroka rovna cesta a kazdy vodic, co by sa sustredil aspon trochu na riadenie vozidla, tak by ho registroval minimalne 50 metrov pred nehodou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

poznáš to tam?

nechcem držať stranu nikomu, ale podsúvajú sa infošky. Ak sa tackám, už som fakt nacenganý, ale ak mám vypité a ešte sa netackám, tak už aj vtedy "mám na háku" a som menej opatrný. Prechod je len jeden z faktorov, ak aj pred ním spomalím alebo dávam pozor, vždy mi môže niekto zamilovaný vbehnúť pod kolesá. Registroval minimálne 50 m? Ja po tej ceste jazdím, toto, čo vravíš tam neplatí, tá cesta je ošemetná a nie je taká prehľadná ako sa dá v ofise predpokladať. Bohužiaľ tu išlo zrejme o osudnú kombináciu menšej pozornosti vodiča a menšej pozornosti chodca, obaja asi prispeli. Dávať lipšica do jedného súdka s tými reténmi, čo prevalcovali niekoho nehoráznym prekročením rýchlosti alebo agresiou, nie je na mieste. Kým taký obilný išiel ako prasa, a po nehode sa správal ako prasa, lipšic bol príkladom toho, ako sa má chlap správať. Ale ak sa dokáže, že ho mohol vidieť a zabrániť zrážke, nech si posedí, padni komu padni. Nech je tomu nebohému pánovi zem ľahká.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Už sa nikdy nedozvieme, čo behalo vtedy tomu chodcovi hlavou, ale je tu jedná možnosť ako sa to mohlo stať:

V posledných rokoch sa stalo dobrým zvykom, že chodci sa nerozpakujú vkročiť na prechod pre chodcov, ak je zrejme, že nedôjde k žiadnemu ohrozeniu, ale len k obmedzeniu prichádzajúceho vozidla. Celkom správne - zákon prikazuje dať chodcom na prechode prednosť. Prúser však môže nastať ako tento dobrý zvyk chodec automaticky uplatní aj za špecifických svetelných podmienok. Mnohí ľudia sa príliš nezamýšľajú a automatický predpokladajú, že "keď vidím ja jeho, musí vidieť aj on mňa". Samozrejme, ak je tam ešte alkohol, tak to veci určite nepomôže.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

systémová chyba 3/3

Nie je nič horšie ako keď pravidlá nie sú jasné a často sa menia - to je skutočný dôvod konfliktov. Ako je možné, že sa pravidlá o prechádzaní cez cestu menia každú chvíľu? To má byť dané na sto rokov - raz majú chodci absolútnu prednosť, potom nemajú, potom aj majú aj nemajú a výsledkom sú nehody. To isté platí o vnímaní oranžovej na semafóroch, nakoniec záleží na pocite policajta, raz môžeš ísť, raz nemôžeš, to je to najhoršie. Pravidlá musia byť jasné a trvalé. Samozrejme, že ak raz natlčú chodcom do hlavy, že majú prednosť, tak isté typy tam budú skákať hlava nehlava
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Jazdim

tam tiez denne. O 20 hodine je tam kludna premavka. Ked zasvietili semafory na krizovatke Vaj-Baj, tak Lipsic bol podla videa prvy a mal minimalne 100 metrovy vyhlad pred seba. Mas pravdu, ze obcas tam vytrcaju auta z Kutuzky, ale on isiel v pravom pruhu a nemalo to na neho vplyv. Samozrejme expert nie som, len pisem co vidim a z vlastnej skusenosti. Urcite je prikladne ako sa spraval po nehode. V nasich koncinach to nie je zvykov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To myslis ten postup ze

nasadil si reflexnu vestu, vylozil trojuholnik alebo aspon zapol blikacky, aby neohrozil seba ani obet nehody a potom nestal nad chodcom s telefonom ("mal otvorene oci, reagoval"), ale aktivne poskytoval prvu pomoc?
Alebo je prikladne to, ako zvolal tlacovku skor ako hovoril s pribuznymi - teda, ak je takato chronologia pravdiva?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

myslim

to, ze sa nevykrucal a aj mandat zlozil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nic proti nazoru,

ale ta prva tlacovka na mna urobila zasadne iny dojem ako to ze sa "nevykruca". Ale znova - je to len moj dojem. Kazdy prezivame tazke situacie svojim vlastnym sposobom, to pripustam, ale v kazdom jeho politickom prejave bolo viac emocii ako v tom "po-nehodovom".
"zlozenie mandatu" u cloveka, ktory bol ministrom a prave v rezorte vnutra a v rezorte spravodlivosti, a ktory presadzoval nepodmienecne tresty v pripadoch podobnych nehod povazujem za samozrejmost, a nie za hrdinstvo. Nakoniec - je aj pohodlnejsie odist s potleskom ako hrdina, nez pocuvat v reakcii na plamenny prejav v parlamente pripomienky k svojej osobe a ku kompetentnosti sa vyjadrovat z pozicie "cisteho".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pokial

viem tak s pribuznymi, konkretne som synom hovoril hned po nehode. Zrejme si tu tlacovku nevidel, inac by si to vedel. Tiez som nemal pocit, ze sa vykrucal, len zhrnul co sa stalo z jeho pohladu.
vr- to ze tam mas 100 metrovy vyhlad neznamena, ze v noci aj vidis na 100 metrov. Hovorim z vlastnej skusenosti. Viackrat sa mi v meste stalo, ze tmavo obleceneho chodca som zbadal na poslednu chvilu. A nastastie pri kraji cesty. Nechajme spekulacie spoekulaciami a pockajme si na zavery vysetrovatelov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"nechapem ako ho mohol Lipsic prehliadnut"

To vážne?
Ta cesta je dosť tmavá. Lipšic prichádza ku križovatke, pričom na ceste zprava čaká auto so svetlometmi namierenými do križovatky. Tmavo oblečený chodec vošiel na priechod pre chodcov v priestore až za kužeľmi svetla z týchto svetlometov. Aby toho nebolo málo, tak z protismeru prichádza električka so svetlami namierenými priamo na prichádzajúceho Lipšica. Lipšic musel byť riadne prekvapený, ak mu zrazu o predné sklo udrelo ľudské telo...

Kľúčová veta z článku: "V obdobných veciach nestačí argumentovať slabou viditeľnosťou, keďže to je práve dôvod, aby vodič dbal na zvýšenú opatrnosť a prispôsobil tomu rýchlosť vozidla."
To je asi pravda, no v tomto prípade by to znamenalo pred križovatkou prudko pribrzdiť a celú križovatku a aj prechod pre chodcov prejsť krokom. Ruku na srdce, koľkí z nás by tak urobili. Je to poučenie aj pre mňa - v takýchto prípadoch odteraz naozaj dôsledne prispôsobím rýchlosť vozidlá - nech si ostatní vodiči na mňa vytrubujú, koľko chcú...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

aha

Je to tak. Chodec nema limit a aj ked je ucastnikom nehody, tak to nema vplyv na zavinenie. Ale ako sa tym tak prehrabavam, tak teraz maju mat chodci reflexne prvky na obleceni v noci a to aj v obci. Dalej ako to vidim, tak aj ked je sofer vinny, tak sa prihliada na "závažné spoluzavinenie poškodeného". Sem spada prave alkohol, alebo reflexne prvky nie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuž, zákon o cestnej premávke hovorí

"Za zníženej viditeľnosti musí mať chodec idúci po krajnici alebo po okraji vozovky na sebe viditeľne umiestnené reflexné prvky alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev."
teda chodec idúci po krajnici alebo po okraji vozovky, nie na prechode.
navyše, chodec nevychádzal z krčmy, ale z pizzerie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Veď aj

v pizzerii sa dá nacengať. :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Meh.

Je to tak, ako pises. Ono nie je take zaujimave odkial poskodeny vychadzal, ale skor ci ho policajti testovali na alkohol.
Ale ked uz som si ten zakon pozrel, tak som tam nasiel aj nasledovne pasaze

Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.

Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, a len čo vstúpi na vozovku, nesmie sa tam bezdôvodne zdržiavať ani zastavovať. To platí na priechode pre chodcov i mimo neho.

Na onej kamere je vidno ze chodec pri vstupe na vozovku nezavahal.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mudder

Večný boj chodec kontra vodič. Som samozrejme oboje.

Idem k priechodu a iba malým pohybom hlavy skontrolujem stav dopravy vpravo aj vľavo a spravidla bez prerušenia prejdem cez prechod alebo cez cestu, čo je plne v súlade so zákonom. iba si vymýšľaš a fabuluješ!

Často treba zastaviť, poobzerať sa, prípadne je mi jasné, že ja zastavím ľahšie ako auto a tak zámerne dám prednosť autám, často aj pohybom ruky...Často sa musím smiať a pokrútiť hlavou, keď dám zrejmý pokyn vodičom, že im dávam prednosť a oni aj tak zastavia...

Takže zákon nepredpisuje chodcom žiadne veľké obzeranie sa, zastavenie sa, mávanie rukami alebo iné tajtrlíkovanie, či reflexné prvky v obci. Jednoducho je to tak, že kým chodec nevstúpi do vozovky na priechode pre chodcov žiadnu prednosť nemá, keď vstúpi do vozovky na priechode pre chodcov už prednosť má.

Je to vodičova dilema...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ty fabulant

Ktiru cast toho zakona si nepochopil?

Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.

Pred vstupom na vozovku sa chodec musí presvedčiť, či tak môže urobiť bez nebezpečenstva, a len čo vstúpi na vozovku, nesmie sa tam bezdôvodne zdržiavať ani zastavovať. To platí na priechode pre chodcov i mimo neho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mudder

Musíš chápať aj duch zákona!

Ak chodec nie je vodič motorových vozidiel nemá ani páru o tom, aká je bezpečná vzdialenosť, na ktorej môže v skutočnosti vozidlo ešte zastaviť. Takže hoci to zákon v texte predpokladá, ťažko to môže od neznalého chodca v reále vyžadovať! Ako sudca reálne posúdi odhad chodca-laika, že sa mu zdalo prejdenie bezpečné!?

Preto je zákon tak podivne sformulovaný.

Mečiarova tupá krava s volskými očami kedysi navrhla absolútnu prednosť chodca na priechode, čo istý čas platilo a viedlo k takmer samovražedným akciám chodcov.

Situáciu ešte miešajú odchovanci "nemeckých" dopravných predpisov, ktorí chaoticky dávajú prednosť ešte aj chodcovi, čo sa len blíži k prechodu a ešte ani nenaznačil vôľu prejsť cez cestu, čím "nemeckí vodiči" spôsobujú vážne dopravné kolízie.

V podstate hovoríme to isté, iba som chcel zdôrazniť, že nik nedokáže objektívne posúdiť, či sa chodec dostatočne neorientoval v okamžitom stave dopravy a nevyhodnotil správne, že môže prejsť, pretože ak by sa Lipšic venoval plne riadeniu ( ale keďže tento právny politik má veľmi voľný prístup k dopravným predpisom, čo dokladá jeho dopravný priestupok zdokumentovaný tlačou v auguste ) mohol nehode zabrániť zastavením alebo plynulým prejdením do pravého pruhu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pocuvaj ma

Vies ty vobec co znamena vyraz fabulacia?
Alebo to slovo poznas z toho ze tak kazdy vola teba?
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME