Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Poslanci, alkohol pre cyklistov je iba začiatok, že? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Clovek, ktory sa tesi z toho ze po cestach budu smiet chodit ozrati cyklisti to nemoze mat v hlave v poriadku...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co ma v hlave clovek, ktory ma problem precitat a pochopit napisany text?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

preco?

zrušenie povinnosti jazdiť po vyznačenej cyklocestičke;
pomerne ma srdi ked ide cyklista po cesta a vedla ma cyklochodnik, preco to robi?

- zavedenie štátnej podpory dochádzania do práce na bicykli
preco maju vsetci dotovat dochadzanie bicyklom do prace? Ja by som dochadzal tiez bicyklam, ale predsa len 45 km je akosi vela, preco mam sponzorovat niekoho ineho?
A ozaj, preco cyklisti casto jazdia v ciernom obleceni bez svetla - na bicykli za cca 1000E?
preco jazdia vedla seba a absulutne ich netrapi ze ich nemozem bezpecne predbehnut?
preco si myslia ze su nesmrtelni a nezranitelni a maju absolutnu prednost?
Ja tiez jazdnim na bicykli a aj na aute, ale pretoze som ohladuplny, tak respektujem aj auta, ale pomaly sa ucim od inych cyklistov..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ad cyklochodník:
Samozrejme, každý normálny cyklista jazdí radšej po cyklochodníku. Má to však háčik: veľmi často je cyklochodník v zlom stave a jazda po ňom je pomalšia ako po ceste. No a ešte častejšie je cyklochodník plný ľudí a jazda po ňom je ešte pomalšia... Takže normálne by bolo nechať si cyklistu vybrať, kade chce ísť - keď ide napríklad s deckom alebo si moc neverí, tak po cyklochodníku, ale keď sa niekam ponáhľa alebo je ulica úplne prázdna, tak po ceste.

Ad podpora dochádzania:
Je to jednoduché - čím viac ľudí bude dochádzať inak ako autom (a teda napríklad na bicykli), tým menej áut bude v uliciach, na križovatkách, na parkoviskách a pod,teda budú o kúsok prázdnejšie ulice. Takže rozumnejšia spoločnosť sa nejako snaží dostať ľudí z áut do iných prostriedkov, medzi inými aj na bicykle a niekedy sa to snaží dociliť nejakým zvyhodnením ľudí, ktorí sú ochotní ísť do roboty na bicykli a nie autom. Viac na túto tému: http://rohac.blog.sme.sk/c/352...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prerozdelovaci vsetkych....

...krajin, chodte uz do zadele. Cim menej bude na cestach aut, tym menej zdrojov bude na,rezdelovanie, to za prve a za druhe, pokial sa zyglo komunita nezacne spravat ohladuplne k vodicom a chodcom, tak necakajte ziadnu podporu, lebo tych cca 1000 cyklistov, co su ohladuplni voci chodcom a vodicom to nezachrani...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ty kde zijes? V krajine kde zijem ja nie je celistva cyklokomunita. Je to kopec ludi co prave sadlo na bike. Tak isto sa da pomenovat vodicov a chodcov, navrch su to casto ti isti len v inej pozicii. A vsimol si ohladuplnost prelezenu tymito zlozkami voci tzv inym komunitam?
S tvojej reakcie by som vyvodil, ze kym sa chodci a vodici nebudu chovat ohladuplne, tak najlepsie nepokracovat v podpore vystavby chodnikov, ciest, parkovisk a pod.

Nechapem alergii niektorych soferov voci cyklistom na chodnikoch aj, ked ja sa po nich vozim minimum. Odkedy Kalinak pustil auta na chodniky parkovat, tak v ansej mafiansko anarchistickej krajine je uplne jedno na com a kade sa vozis. Ani v kukurici si nemoze clovek byt isty, ze ho neprejde motorka, alebo vo vode skuter vyznavaca pridavania plynu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tento rok...

...som najazdil na bicykli 3700km, o nieco menej,ako rok minuly, ci predminuly a dovolim si znovu zopakovat, ze mnohi cyklisti jazdia ako opice, bezny je trojboj "chodnik-prechod-cesta" mnohokrat ajna niekolkych desiatkach metrov. Bezne je jazdenie niekolkych tazkych frajerov vedla seba tak, ze blokuju celu sirku cesty, ci cely chodnik. Dalsou beznou chorobou je jazdenie bez osvetlenia, ci odraziek, vsak to nejak dojdu, ze, ved oni este vidia. A uplne najsamlepsie je jazda po chodnikoch vysokou rychlostou, kedy chodci odskakuju ako kozlence, lebo ide mamrd na bicykli, co si mysli, ze cely svet je proti nemu. Az tak je proti nemu, ze po,zrazke chodca sa snazi ujst pred zodpovednostou. Konkretne,sa stalo nasemu rodinnemu prislusnikovi a bizyglistu nastastie jeden nezainteresovany chodec zhodil na zem, vidiac, co sa stalo. Takze, ak ocakavaju bicyklisti, ze sa teraz stane zazrak a vsetci ich budu tapkat po chrbte, tak sa nacakaju, dostavaju vyzrat to co niektori tiezcyklisti zasiali. Vyzieram sinto mnohokrat aj ja, sediac na bicykli a to som jeden z tych, co jazdia aj aj a dokonca aj chodia peso...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je nejaky problem citat s porozumenim. Ja ti nevyvraciam tvoj nazor na urcitu cast cyklistov a ani sa ich nemam preco zastavat, ale pises to ako by vodici aut a chodci dodrzovali vsetky predpisy a slusnost a neohrozovali inych.
Pisal som to neraz ale podla mna je to nemala, ale mensia mnozina buranov na autach, bikoch ci pesibusom. Tak ako pise nizsie iron.hide tiez netusim z ktoreho palca si vycucal to cislo 1000?
Pesi mam nachodenych tisice km. Netusim kolko Nastastie najviac po horach, tam je bezpecnejsie.
Na biku cca 100 000 km mozno viac. rocne asi 6 000 km, ako kedy.
Na aute 350 000 km.
Nikde sa necitim tak casto ohrozovany, ako na biku a to jazdim podla predpisov. CHYBAJUCA OHLADOPLNOST NIE JE VYSADOU CYKLISTOV!
Snazim sa kde sa da chodit cyklocestami a neveril by si kolko aut, motoriek a chodcov ma potrebu sa tade presusat pripadne tam parkovat.

Prikladov na buranov na biku, aute ci chodcov ti tiez mozem dat kolko budes chciet a bude to dlhy zoznam a to nebudem musiet zvelicovat a davat to pomaly standard, ako ty toho co chcel zmiznut, ked zrazil chodca.

Mna pritom zrazil jeden Fitipaldi, ked mi nedal prednost a odbocil na vedlajsiu. Bike mi pokrcil ja som preletel jeho auto a skoncil som pod dalsim. Ani nepribrzdil a rychlo kvaltoval domov, kde si po neho prisli fizli a povedal, ze ponahlal domov. Mne dal nezainteresovany chodec SPZ toho tupca do ruky, nacmaranu na zdrape z novin.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Zyglo, mamrd, zadele...

Diagnóza: Nekritický čitateľ neúspešného kandidáta za českú SSO, ktorý si rieši mindráky blogovaním pod prezývkou Dfens.

Určite ti veríme, že si najazdil tisíce a tisíce kilometrov v buzioblečku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

co prosim? - ""pokial sa zyglo komunita nezacne spravat ohladuplne k vodicom" ?? ä to akoze co znamena? Ze nebodaj ohrozujeme vodicov, tym ze uplne bez chranicov jazdime popri nich v premavke? Vacsiu volovinu si uz napisat nemohol?
a odkial si zobral to cislo 1000? snivalo sa, ci si to len z palca vycucal?
si iba typicky motorizovany tlustoprd.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano niekedy

je cyklochodnik rozbity ale ja poukazujem na pripad ked nie je a cyklista napriek tomu ide po ceste.
Zijem v IRL a tam je podobne ako v UK bike to work scheme
https://www.biketowork.ie/
v principe dostanes cast penazi za bicykel naspat. preco sa mam skladat na niekoho konicek? alebo ma ten clovek azda dva bicykle? jeden do prace a jeden pre zabavu. Ja bohuzial a je dost vela takych ako ja nemozem dochadzat do prace bicyklom, tak som si ho musel kupit za svoje. Ano ekologia, super, ale len pre tych co ziju vo vacsom meste, realne si dochadzanie do prace viac ako 10 -15 km neviem predstavit.
Ty co maju tu moznost a chcu do prace na bicykli pojdu.
V meste je casto cyklotrasa vytvorena ako sucast autobusoveho pruhu bolo by super keby bola oddelena, ale to nejde.
Vies, bohuzial sa castessie strevama s aroganciou cyklistov - jazda na cervenu, s mobilom v ruke, bez svetiel...
Cyklista je taky isty ucastnik cestnej premavky ako motorkar alebo sofer, preco si cyklista mozevypit jedno pivo a sofer nie?
Ma pocit ze prevladna jednostranny pohlad na tuto temu a stale s ahovori o pravach ale malo o povinnostiach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

1. Na začiatku cyklochodníka často nevieš, či je rozbitý alebo nie, nevieš či tam kočíkujú mamičky a či je tam pán zo psom na vychádzke. Mnohí cyklisti sú športovci a na cyklochodníku je veľmi nebezpečné jazdiť rýchlo. A tak ďalej, a tak ďalej. V 90% prípadov niet reálneho dôvodu, prečo by mala byť jazda bicyklom po paralelnej cykloceste povinná a v tých 10% sa to dá riešiť zákazovou značkou.

2 Nejde o skladanie sa na koníčka, ide o riešenie neudržateľnej situácie v doprave. Ešte raz: je v záujme spoločnosti štátu, mesta, obce) aby menej ľudí dochádzalo do práce autom. Cesty sú plné, parkoviská sú plné. Keď spoločnosť investuje do podpory inej ako individuálnej automobilovej dopravy, bude potrebovať menej peňazí a ďalších zdrojov (priestory, ovzdušie...) na údržbu a rozširovanie infraštruktúry pre IAD.

Ide pri tom o mikroskopické "skladanie sa" v porovnaní s dotáciami napríkald do autobusovej a vlakovej dopravy a o nanoskopické "skladanie sa" v porovnaní s dotovaním individuánej dopravy. Pýtať sa, prečo by si sa mal skladať na dochádzanie niekoho na bicykli do práce, je cestou do pekla, pretože potom sa musíš automaticky pýtať, prečo sa skladáš niekomu na dochádzanie autobusom či vlakom do práce a dokonca prečo sa skladáš niekomu na docházanie jeho autom do práce. Áno, jazdenie autom je spoločnosťou dotované - nie síce priamo finančne, ale inak, najmä priestorovo, stavom životného prostredia, zdravotnou starostlivosťou, atď. a to všetko s negatívnym dopadom na verejné financie.

A prečo sa skladáš niekomu na zdravotnú starostlivosť, dokonca aj tomu, kto si zdravie poškodzuje vedome? A prečo sa skladáš aj na dávky pre tých, ktorým sa robiť vyslovene nechce? Prečo sa trebárs Stiavničan skladá na dotácie do vlakov na trase Bratislava - Komárno? A ta k ďalej a tak ďalej. Odpoveď znie: preetože je to pre spoločnosť, ktorej si súčasťou, výhodnejšie, ako keby sa nikto neskladal.

Verejné financie sú nielen megakomplexný, ale aj gigantický systém. V podstate všetky verejné financie sú dotovaním niečoho/niekoho na úkor niečoho/niekoho iného. Je reálne, že podiel cyklodopravy na celkovej doprave je možné zvýšiť o na 3,4 či možno až päť percent. Aj pri najnajnajnajštedrejšom dotovaní cyklistickej dopravy bude pritom táto dotácia predstaviť nie 5, 4 či 3 percentá z dotácie do dopravy (a už vôbec nie z dotácií do iných nepriamych negatívnych dôsledkov individuálnej dopravy), ale promile z promile z promile. To je pre každú spoločnosť win-win situácia, problémom je, že iba niektoré to vedia aspoň trochu využiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

maly dodatok co tu pisu viaceri a aj ty o arogancii cyklistov sa presne zhrnut aj k vodicom a chodcom. Jazda na cervenu, s mobilom a aj bez svetiel. Tak o com? a ja to pri tom neschvalujem a tiez mi to vadi, ale u vsetkych.

Dennodenne auta este na krizovatkach dobiehaju ked prepne cervenu a potom z inych pruhov nemozu ist, iba ak chcu naburat. Telefonujucich, smskujucich soferov je neurekom nedavno som to pocital na ked som stal na krizovatke v dlhej rade. Bola to skoro polovica soferov! Chodci na prechodoch s mobilom tiez nie su ziadna vynimka a to je tiez zakazane. Neosvetlenych chodcov ale aj auta sa tiez najdu. A ked uz pises o IRL, tak prave tam tie neosvetlene auta boli o drzku hlavne za hmly. Zil som tam 3 rolky a kazdy den som pracovne presiel od 50 do 300 km .

asi tolko o arogancii.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ako som uz pisal dole

diskusia zbytocna, kazdy ma svoju pravdu.
Jazdim v IRL od roku 2006 a bolo aj 150 km denne teraz len 90km, autom do prace. Stretavam rozne zjavenia na cestach a som pomerne rad ze s ami nic nestalo.
pred par dnami vecer v polosere cyklista cely v cernom bez svetiel na bicykly za cca 1000 (ano viem to odhadnut, sam jazdim na bicykli) Posledne roky je cyklistov viac a jazdia stale horsie.
A argument o tom ze aj soferjazdia ako prasce... no neviem. Tak potom je vlastne zbitocne diskutovat, kazdy ma svoju pravdu. Takze uz tu nebudem pisat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To cislo je vtipne, ako tvoje urazene reakcie.
Takze ty sa viac citis ohrozovany cyklistami, ked ides na aute, ako ked ides na bicykli vtedy su vsetci v pohode a ty tiez? Ak teda dobre rozumiem? (-: Srandy kopec
Navrch, ked ty si proti tomu investovat nieco do cyklistov na Slovensku, kedze teba ohrozoval muz v ciernom na biku par tisic km v Irsku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"pomerne ma srdi ked ide cyklista po cesta a vedla ma cyklochodnik, preco to robi?" vacsina normalnych ludi chce ist bezpecne. Vacsina 'cyklochodnikov' na slovensku sa vytvorili namalovanim zelenej ciary na normalny chodnik. Vtedy ma cyklista ktory nie je na nedelnej prechadzke dilemu ci zrazi decko na chodniku alebo sa necha zrazit na ceste.
Druhy pripad je ze niektore 'cyklochodniky' su vhodne len pre mestske alebo mtb bicykle. Kto ide na cestnom bicykli sa tam rozbije. Priklad v ke cesta od lokomotivy po baranok - je preto tolerovane zo strany policie a malo by byt aj rozumnymi vodicmi rychle cestne bicykle iduce 30km/h+ po ceste popri 'cyklochodniku'.

"preco jazdia vedla seba a absulutne ich netrapi ze ich nemozem bezpecne predbehnut?" - z realneho zivota: ak nemozes bezpecne obehnut jedneho cyklistu, znamena ze to 'bezpecne' sa tyka len teba a nie cyklistu. Mam s tym x skusenosti. Pretoze ho chces obiehat na tesno a ved v pripade ze daco vybehne oproti tak ho jednoducho zmanglujes a posles do prdele. Bezpecno ho vies obehnut len vtedy ked ti nevadi ze idu dvaja vedla seba. Profi jazdia pri treningu vedla seba a urcite nie preto lebo si myslia ze su nesmrtelni.

"preco mam sponzorovat niekoho ineho?" tu istu otazku si poloz, preco mas sponzovat mhd aj ked jazdis vlastnym autom. Netvrdim tym ze som za sponzorovanie konicka za co dochadzanie do prace na bicykli zatial povazujem. Taktiez argument ze vsetko z coho ja nemam priamy osoh je zle - na to tazko a zbytocne argumentovat.

"preco si cyklista mozevypit jedno pivo a sofer nie? " - unava a nielen od alkoholu sposoboju dlhsiu reakcnu dobu, pri ktorej 'unaveny' cyklista prejde desatinu z toho co auto s desatinovou rychlostou a desatinovou hmostnostou. Zo vzorca e=½mv2 ti jedndoducho vyjde ze 'spolocenská' nebezpecnost pol promiloveho cyklistu je tisicinova oproti pol promilovemu soferovi v aute. Btw. otazka co sa pytas je taka ... dost hejterska.

"neosvetlenie cyklistov" no namet na dopravnu vychovu. A ked sa poslanci doteraz vyburovali na povinnych prilbach, zakaze cyklistov v lese, prohibicii tak nezostal priestor na to aby sa hlavne jazdilo bezpecne (osvetlenie, oddelenie rychlych cyklistov od kocikov a deti... )

"arogancia cyklistov" gausova krivka nepusti, a murphy tvrdi ze prave ty sa s nimi stretnes. Za aroganciu vsak povazujem skor to ked ide nebezpecne rychlo po 'cyklo'chodniku (ten co je sucastou normalneho chodnika s kosikmi a detmi) nez to ze sa z neho presunie na cestu k autam...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ano mas pravdu

diskusia je zbytocna. na kazdy argument sa najde milion protiargumentov. Takze vlastne naco neico pisat. Sucasna spolocnost smeruje tam kde smeruje.
Uz nebudem klast otazky, lebo to sa tu nerobi :)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME