Streda, 22. november, 2017 | Meniny má Cecília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Povinné vzdelávanie od 5 rokov do 17 – áno alebo nie? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

povinna predskolska dochadzka nie je

keby bola, tak by stat musel kazdemu dietatu v predskolskom veku garantovat miesto v skolke, a to stat nerobi. stat hradi naklady na skolku detom v predskolskom rocniku, ale tie deti, co miesto nedostanu, maju smolu. cize v slovenskej realite, ked date uplatok, tak dostanete miesto v skolke, ktoru potom mate zadarmo, cize sa to rodicom oplati. Ak sa toto podari zmenit, tak to bude uspech.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

POkiaľ ja viem, tak predškolské deti majú škôlku povinnú - aspoň u nás to v škôlke platí. Do školky sa nedostanú deti najmenšie - pokiaľ je naplnená.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mali by dostat

miesto v skolke prednostne, ale garantovane ho nemaju. povinne to nie je
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja si myslím, že žiaci čo na ZŠ 2 krát prepadnú a majú skončený aspoň 7 ročník by mali mať možnosť pokračovať na učňovskú školu aj bez ukončeného základného vzdelania. Predsa len na ZŠ sa preberá veľa teoretického učiva čo je pre ľudí s poruchami alebo nízkym IQ často problematické. Ale to neznamená, že by neboli schopní zvládnuť 2 ročnú učňovku a zvýšiť si tak kvalifikáciu.
Čo si o tom myslíte?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale toto sme tu už mali. koncom 70 a začiatkom 80 rokov. pracoval som s takými deťmi, keďže si súdruhovia zmysleli, že všetci v socializme musia mať strednú školu. áno, prišlo nám do ročníka 15, slovom 15 dievčat zo 6, 7, ročníka zš. čo s nimi? bol som autorom nových učebných osnov pre tieto deti. totižto oni sa mali napr. naučiť pracovať s analytickými váhami, teda počítanie "tisícin". po dvoch hodinách vyšla kolegyňa z triedy so slzami v očiach, že či má nechať prepadnúť celú triedu. vysvetlil som jej, že keď súdruhovia chcú stredoškolákov, tak nech ich majú a nechá ich tak a prejsť. dieťa, ktoré nevie koľko je 2+2, ťažko naučíš hocičo. povedal som jej, že ajtak bude vo fabrike pre ktorú sme ich "učili" pripravovali aj tak bude stáť celý život na jednom mieste pri stroji. sranda je tá, že tieto skvosty sa potom chválili, že majú strednú chemickú školu.
a čo sa týka autora blogu a "menšinovú" skupinu. tu treba brať do úvahy aj regióny a v niektorých by v tých triedach možno ani neboli menšinou. vieš si predstaviť 2 takýchto 17 ročných v 6 triede? neustrážiš a neporadíš si z 1. som z väčšieho mesta na západe, neviem si toto predstaviť v košicia, gelnici, Rožňave, spišskej a pod.
prečo sa nespýtate skúsených a tých čo to už zažili? ja som rezignoval po 13 rokoch. skúste si to. menšina.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale ja som sa spýtal. A uznávam, že asi máte pravdu. Ja nie som na vzdelávanie na základných školách a ucnovkach žiadny odborník, mal som iba nápad.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mna ten napad zaujal

jasne, ze nenaucis nic svetoborne ludi, ktori nevedia ratat na prstoch jednej ruky. Ale vezmi si niektorych ciganskych muzikantov. Nevedia pocitat, nepoznaju noty, nevedia, z akeho materialu je slacik, a uz vobec netusia nic o historii hudobnych nastrojov. Ale ked ho vezmu do ruk, tak je v tranze cele publikum.

Prace, na ktore treba len motoriku, sikovnost, alebo aspon mechanicky nacvik, by mohli zvladnut, nie? Bez pocitania zlomkov :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem o ziadnom ciganskom muzikantovi, ktory by bol mentalne retardovany. Hudobne nadanie az genialitu nemaju mentalne retardovani ludia. To ze niekto nepozna noty nie je ekvivalentne neschopnosti ratat na prstoch jednej ruky.

A kolko asi takychto ludi sa moze realne uplatnit v hudobnom priemysle?

Dnes dopyt po praci, kde ti staci motorika, sikovnost a mechanicky nacvik klesa. Taketo prace nahradza automatizacia. A nejde o potrebu pocitat zlomky, ale skor o elementarnu logiku, schopnost riesit problemy a prichadzat na riesenia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neviem,

odkiaľ majú, že rodičia nesúhlasia s povinnou škôlkou, keď sa škôlok zúfalo domáhajú. ešte že idú pilotne overovať niečo, z čoho sú rodičia 10 rokov na nervy...
systém by mal slúžiť "tradičnému" občanovi, nie nutne Rómovi, ktorého treba zákonom zmanipulovať, aby zo školy neodchádzal, prečo stanovili tú hranicu povinnej školy na 17 rokov? veď keby ju dali na 25, všetci Rómovia budú mať vysokú, aká škoda!
V Európe povinné vzdelávanie do 17 rokov nie je nikde, väčšina krajín si o svojich občanoch nemyslí, že sú hlúpe opice, ktorým to treba predpisovať.
http://www.ceskaskola.cz/2015/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie kazdy rodic chce aby jeho dieta muselo chodit do skolky. Pribuda rodicov ktory nechcu svoje dieta zverit vzdelavacej institucii, ale chcu aby ich dieta stravilo co najviac casu v rodine.

Uz len tak z principu chcem mat raz moznost vybrat si a nie byt do niecoho nutena zakonom. Navyse existuju aj lepsie riesenia ako hodit dieta do skolky od utleho veku. Ale vidim ze socializmus je tu u ludi naozaj hlboro zazity v mysliach ludi. Proste decko hodit co najskor do skolky, nech ho vychovava institucia a ist muklovat...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to

čo rodič chce a to, čo dieťa potrebuje, sú často 2 odlišné veci. Dieťa by do 6 rokov určite malo chodiť nie do škôlky, ale do kolektívu detí, matka a otec takým kolektívom nie sú a pri najlepšej vôli nebudú. Nejde len o zaškolenosť, ale aj o psychosociálne vyžitie dieťaťa, napr. zážitky s kamarátmi...

Rodičia by si mali vyberať, čo je pre ich dieťa najlepšie a keď to nevedia, treba im to "poradiť", hoci aj zákonom. Kedysi deti nechodili do škôlky a nevadilo to, lebo trávili čas s mnohými súrodencami, susednými deťmi - v komunite, dnes keď nechodí dieťa do škôlky, je roky zavreté na 2x2 m2 bytu s matkou, lebo partner sa s ňou po toľkom nepodnetnom čase rozišiel a vlastne si starostlivosťou o dieťa supluje svoje neuplatnené ambície. Malo by sa spraviť všetko pre to, aby sa tá matka mohla realizovať aj v pracovnom aj v rodinnom živote a nielen v tom druhom na úkor dieťaťa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mať 17 ročných žiakov na ZŠ to je nonsens. Už teraz pri 16 ročných žiakoch, ktorí prepadli 2 alebo 3 krát a pochádzajú z málo podnetného prostredia je množstvo problémov. Tí, ktorí to vymysleli nech si skúsia učiť v triedach s takýmito jedincami.Riešenie by som videl v tom, aby takí žiaci mali viac vyučovacích hodín pracovného vyučovania alebo technických prác, kde by nadobúdali zručnosti a pracovné návyky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

súhlas. takých nemôžu dať ani na učňovku. popisujem svoje skúsenosti vyššie. a autor tu básni o menšine. neuveriteľné a nemožné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pravicovo a liberálne

Skúsim socialistickým návrhom pána poslanca oponovať z pravicovej a liberálnej strany.
Slovami Juraja Karpiša
http://www.jurajkarpis.com/201...

Viem, tých malých lovcov-zberačov, deti vetra, treba trochu zdomestikovať. Naučiť ich pravidlá a poslúchať. Život nie je len bezstarostná hra v lese, ale aj nuda v lavici, podvolenie sa formálnym autoritám a opakovanie nezmyselných úkonov. Vštepiť im tú našu, slovenskú verziu histórie, nech sa vedia orientovať, že kto koho utláčal. No ja sa bojím systému, ktorý ich má učiť. Ten sa bráni rýchlym zmenám moderného sveta a je takmer dokonale izolovaný od spätnej väzby. Je to nanútený monopol, bez konkurencie riešení. Prečo to musí trvať 10 a nie u niekoho 5 u iného 12 rokov? Prečo sa všetci musia učiť to isté? Rovnakým spôsobom? To, čo sami nechcú, sa ľudia nikdy nenaučia alebo naučia a hneď zabudnú. To som pochopil pomerne skoro pri márnej snahe urobiť z mojich detí géniov, ktorí ohúria ostatných rodičov na ihrisku. Asi najviac ma desí predstava, že si vlastné deti budem musieť cez týždeň od štátu požičiavať na ospravedlnenku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

citat, pisat, pocitat

a ostatne nechat na detoch, rodicoch? resp unschoolingu - vyberu si co chcu= bavi ich, ked to nebavi tak sa na to ***** a aj tak sa nic nenaucia. 27 rokov od padu komunizmu a furt sa najdu ludia co by chceli porucit vetru dazdu. Sposob akym sa uci vobec nezodpoveda tomu ako mozog pracuje, resp sa treba pozret ako sa clovek "uci" sporty, hospodarit na gazdovstve, zahradkarcit... Dnesny system je absolutne neprirodzeny. Sudbury valley school (a tomu podobne) je jediny normalny(prirodzeny) sposob vzdelavania
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

socialne inzinierstvo ako vysite

bg sa podrobne venuje zmatku
akolo 5-rocnych, nejde mu o dieta
ale, ze sa tym vyriesi nedostatok skolok
skola je skola a skolka skolkou,
a patrocnym sa presunom do skoly kradne z detstva
odkial prisli reformatori na to, ze sedemnastrocni
/casto vyzerajuci ako dospelaci,dalsi plodia
v tomto veku aj deti/ sa maju potlkat po zs
argument ako poleno - cim dlhsie sa sedi, tym
viac sa nalepi - ? kto nema urcite vlohy a tiez
snahu, tak si nasadi do usi spunty a bude
si napr.pocuvat co chce
odkial tieto nezmysly odbornici odpisali? snad
nie z finska
chce to zabudnut na jednotnu skolu,
ale zaviest alternativy - nie kazdy sa musi ucit
o vsetkych chrobakoch, hadoch, nezivej
prirode.. menej by bolo viac
interesantny nazor- ze nezvladaju mensiny
-takze odpad vopred jasny?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

presne,

ja chcem miesto v skolke pre svoje dieta, nie predskolsku triedu v skole
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uz teraz je problem s "nadrzanymi deviatakmi" v ZS.... a to ani nemusia byt ziaci, co prepadli, ale aj s dobrym prospechom. To uz davno malo byt na strednej....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak, nadržaní 17-roční cigáni, zvyknutí v osade sexovať od 13 rokov, budú v triede so siedmačkami.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ako vidno

už z niekoľko málo diskutérov, o vzdelávaní "koľko ľudí, toľko chutí".

Preto je pre mňa sympatický prístup kolektívu, v súčasnosti povereného prípravou reformy vzdelávania.
Doteraz všetci reformátori školstva mali patent na rozum a reforma bola hotová a ihneď zavádzaná do praxe. V školstve !!
Títo majú odvahu povedať, že o tom treba viesť verejnú diskusiu, kam chceme dospieť - aké máme mať ciele, a že to bude trvať nie pár týždňov či mesiacov, ale rokov, kým sa odborníci a verejnosť zhodnú aspoň na hlavných veciach.
Tiež sa mi páči, že chcú do toho zapojiť úspešných, uznávaných učiteľov praktikov, a nie že to stvoria len nejakí výskumníci a úradníci bez praxe.

Budú to mať ťažké, lebo politici sa chcú vždy chváliť výsledkami, a hneď. Doprial by som im, aby mali pokoj a rozvahu na prípravu reformy, veď tých rýchlych a geniálnych reforiem sme tu už mali dosť a dosť. Každá priniesla len veľké nič zabalené v ešte väčších slovách.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME