Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cyklistov v Štiavnici nechceme! (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Cyklistov

na Slovensku nechceme nikde!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A my,

teda ja a moj milovany bicykel, najradsej zrazame hlupakov na zem.
A potom cez nich este cuvame.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano? Tak pridte k nam do Nitry, na mestsky urad, tu budete mat roboty a roboty...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

fakt je ten

ze aj na pesich turistickych trasach by sa uz hodilo nove znacenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Smer a SNS zbohatli tazbou dreva

Smer nominoval na ministra Zivotneho prostredia Zigu, cloveka co zarobil pilenim dreva. Dokonca Smer povyhadzoval lesnikov a drevarov, ktori poukazovali na nevyhodne zmluvy pre stat a vyhodne pre par jedincov.

o SNS ani nema zmysel hovorit, ti vidia v strome iba peniaze a znama je aj kauza Pecniansky les.

Uz desat rokov tiahnu na zapad vlaky plne nalozene drevom a ked ide clovek vlakom od Tlmacov hore do Zvolena, tak len v nemom uzase pozera, pili a naklada sa zbesilo v Zarnovici, Ziari, Hliniku, Zvolene, dokonca aj v Hronskej Dubrave sa rozbehol ten drevarsky podnik, uz tam nema iba 5 stromov ale stovky. Je to cele na zaplakanie.

Pokial ale budu ludia volit idiotov zo Smeru a SNS, alebo ako v Siavnici (s podporou Smeru a SNS) tak je to stratene.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kvoli zopar byciklistom sa bude obmedzovať ťažba a zamestnanie pre 10tky ľudí.
no to teda určite, nech si ide autor jazdiť po karpatoch ale našu Štyavnicu nech nechá na pokoji
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re: obmedzovat tazba

neviem ci som prehliadol irony on-irony off

Nik nechce obmedzovat tazbu.
Ale autor poukazuje na to, ze sa tazba da robit aj inak.
Tazit tak aby sa lesne cesty nemenili na rozryte rany v lese, ktore budu zakladom pre eroziu.
Aby dodavatelia prac, ktoi su nuteni setrit az na kost (pripadne sa im nezaplati vobec) boli KONTROLOVANI ci si neulahcuju logistiku materialu (ako bolo napisane, cyklista koleso z LKT medzi stromy na chrbte nedotiahne).

ak stiavnicu nechaju (aj cyklo)turisti na pokoji, z coho budu zit vsetky tie penzioniky....
Biker nechce na chrbte nosit KD na cely tyzden a prespavat pod sirakom.
Chce sa po ture najest, vyspat sa na dobrej posteli mat bicykel BEZPECNE ulozeny v ubytovacom zariadeni...
Nuz, ale vy ho radsej vyzeniete niekam daleko...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vsak ty horko zaplaces ked tam budes mat zrazu hole kopce.
ani 100-clenne stado cyklistov nespravi tolko skody, ako jediny lesny stroj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neviem či to pochopíš, ale tí zlí

lesníci postavili tú cestu za vlastné peniaze práve pre ten svoj lesný stroj. Keby to neurobili, tak by si tade nejazdil.

O niečom inom by sa dalo uvažovať, pokiaľ by cyklisti boli ochotní platiť. Majiteľovi pozemku a danej cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treebeard, väčšina ciest (aj keď nie všetky) o ktorých je článok, sú bývalé banské jarky. Nepostavili ich lesníci, ale baníci pred niekoľkými storočiami. Ťažiari ich bohužiaľ práve naopak poškodzujú - jednak posledné zvyšky jarkov samotných, jednak obslužné cesty popri nich.

Navyše, aj tie cesty, čo nejdu po jarkoch, si lesníci nepostavili za "vlastné peniaze", ale za naše peniaze. Sú to všetko lesy vo verejnom vlastníctve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

banská komora a lesníci

boli jedno ;-) Napr. dnešná budova Lesy SR, š.p. je bývalý banskobystický kamerhof. Ale cesty idúce po trase banský jarkov sú aj okolo Štiavnice vzácne a tie poškodené cesty na obrázkoch celkom iste banskými jarkami nie sú.

Lesy nič nepostavili za tvoje peniaze, pretože sú odjakživa ziskové. Stavali za peniaze,ktoré samé zarobili, v minulosti za pomoci Lesostavu, čiže firmy, ktorú si samé zriadili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Svaty lesak, oroduj za nas, maticko lesacka, nedaj nam zahynuti. Daruj nam mudrost svoju, vierozvest lesny, duch v zelenej kamizole ochranuj nas, amen.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Treebeard, nepíš, o čom nevieš. V článku je 6 fotografií negatívnych príkladov stavu lesných ciest, z toho 5 fotografií je z banských jarkov.

Nebavíme sa o budovách, ale o jarkoch. Jarky a jarkárske chodníky popri nich (dnešné "lesné cesty") stavali baníci a nie lesníci. Tie cesty vo svojej historickej štruktúre prežili stáročia a túto štruktúru strácajú iba v posledných rokoch - vďaka ťažbe dreva.

Píš si o svojich lesných cestách vo svojich lesoch, tam sa vyznáš. Ale nepíš o niečom, o čom nič nevieš.

Nemám nič proti udržateľnej ťažbe dreva v hospodárskych lesoch. Som ale presvedčený, že ak je v lese silná požiadavka na rekračné využívanie lesných ciest, tak rozumní ľudia sa vedia dohodnúť na koexistencii ťažby a rekreácie. A o to v článku ide, o nič iné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ibaze ono je to presne naopak. statne lesy su nase. nie tvoje a tvojich kumpanov. tvoja praca je les udrziavat, obnovovat a sluzit nam. my vsetci sme stat. a to ze musis byt ziskovy, to je len preto aby si tie lesy neobhospodaroval zadarmo. to je tvoja uloha v tomto state, sluzit nam, nie robit naprieky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem ake standardy maju pani zo stiavnickych mestskych lesov, ale pricetnejsi spravca urbara vyzaduje aby to po tazbe dali doporiadku. Neexistuje, aby tam zostalo rubanisko s papecinou, alebo na maderu rozbita cesta. No a ak by tam partia nechala veci ako bandasky od olejov, alebo kolesa, tak v danej hore boli posledny krat. Aspon tak to funguje inde.
To ze sa lesy nedohodli so spravcom cyklotras je samozrejme iny problem, ale kedze na stiavnicku je turisticky ruch takpovediac "posvatnou kravou", cudujem sa, ze Dudikovi tento postoj bez problemov prechadza.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

turizmus na Slovensku

som rád, že niekto spomenul, že lesy majú aj pridanú hodnotu - nielen drevo na ťažbu, ale najmä krásy prírody, lesy, ktoré sú atraktívne aj pre turistov, cyklistov, bežkárov ... prečo sa to vo svete dá, celé oblasti žijú z turizmu, ale u nás sa to len tak slepo - ťažba dreva a ostatní padajte z hory! Slovensko nemá more, nemá ani výkladné veľkomestá typu Paríž, Barcelona, Praha, ale má krásnu prírodu s malými historickými mestečkami a aj na tom sa dá stavať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Koľko platia cyklisti

za využívanie lesných ciest, ktoré si firma na hospodárenie v lese postaví postaví a udržuje? Je v lesoch verejná cestná sieť, postavená z našich daní, alebo sú tam cesty postavené výlučne z peňazí vlastníkov lesov? Ak sú to cesty postavené z peňazí vlastníka lesa, prečo má na ne púšťať cyklistov podľa priania cyklistov a nie podľa vlastného uváženia? Ak niekoho vlastník cesty pustí na svoju cestu, prečo by nemal za vstup pýtať poplatok? Dokonca i pri diaľniciach, ktoré sa stavajú z našich daní, sa vyberá za vstup na diaľnicu extra poplatok, prečo nie aj za vstup a využitie lesnej cesty bicyklom? Ako dodržiavajú cyklisti nariadenia správcu lesa na pohyb po lesných cestách? Dodržujú pohyb iba po lesných cestách, alebo si idú ba bicykli kadiaľ ich to zrovna napadne, poškodzujú les, prírodu a rušia lesné živočíchy? Tých zúfalcov, čo sa trepú na bicykli krížom krážom cez les, ničia stromčeky, rastliny, plašia zver a vtáctvo, tých asi treba z lesa hnať. Ja takýchto zúfalcov, čo ma v lese mimo cesty svojim rútením sa po lese ohrozujú, stretnem dosť často.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"vlastníka lesa, prečo má na ne púšťať cyklistov"
Preto, lebo to tak robia vsade vo svete. Vsade vo svete sa tesia rozvoju cykloturistiky, len u nas este rastu takito sydruhovia benzini.

"Ja takýchto zúfalcov, čo ma v lese mimo cesty svojim rútením sa po lese ohrozujú, stretnem dosť často."
A ty co robis v lese mimo cesty, sudruh benzin??? Poplatky za vstup do lesa na teba uvalit!

Clovek sa v diskusiach stretne s kadecim a kadekym, ale toto, co predviedol sudruh benzin, sa len tak nevidi
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Všade vo svete púšťajú

bezodplatne cyklistov do súkromných lesov? Asi bol najďalej len v hornej dolnej, aj to na zjazde súdruhov dementov. Inak ba si vedel že v mnohých štátoch do súkromného lesa je vstup dovolený len ak to vlastník lesa dovolí a vlastník lesa môže neobmedzene zakázať vstup ľuďom do svojho lesa . Inak tam nesmie nik! Nie každý je súdruh, kto chráni záujmy vlastníkov majetku. Práve súdruhovia sa domnievajú, že ešte stále je všetko "naše" a radi by nariadili vlastníkom lesov, ktorí zo svojich peňazí postavia cesty, starajú sa o les, aby im tam každý mohol neobmedzene vstupovať a ničiť ich prácu. Aj vlastníci lesov sa môžu tešiť z cykloturistiky, turizmu, rekreácie, ale nie za podmienok vy vlastníci sa zo svojho starajte o les a lesné cesty a my sa tam povozíme a zoberieme zisk. Tak po súdružsky.
Čo iné ti zostalo, keď argumenty a znalosti máš nulové, ako ma označiť za súdruha. Na viac nemáš! Ak to nevieš, a určite to nevieš alebo si iba táraj, vstup do lesa je chodcom u nás povolený, ak obhospodarovateľ lesa neurčí inak. Napríklad v dôsledku ťažby alebo zalesňovania nezakáže vstup do lesa aj chodcom.Tak je to napísané v zákone. Ty ale zrejme poznáš iba niečo o súdruhoch. A to, čo ja robím v lese, no, do toho teba nič ...:-))).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Benzín, lesy, o ktorých je článok, nie sú súkromné, sú to mestské lesy a teda "patria" verejnosti, mestu Banská Štiavnica.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME