Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kam sme sa v školstve posunuli? K ideálu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ktorou cestou mam ist? Spytala sa alica. To zalezi od toho, kam sa chces dostat, odpovedala jej macka. Ja neviem, kam sa chcem dostat, priznala sa alica. Tak potom nezalezi na tom, ktorou cestou pojdes, povedala jej macka. .. mozno v tomto spociva pristup autorov tez, povedzme si najskor ako spolocnost, kam sa chceme dostat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Spolocnost ako celok si nemoze povedat kam sa chce dostat, lebo kazdy jeden jednotlivec sa o sebe moze rozhodovat a ciele roznych ludi mozu byt protichodne.
Spolocnost sa dostane tam, kam bude smerovat rozhodnutie vsetkych jednotlivcov, ktore ma byt slobodne a nie nariadene autoritou.

Ludia ako ty sa musia nacit ratat s dynamikou systemu, kde monoho procesov prebieha zivelne. Vies, vsetci socialny inzinieri si myslia aku genialnu predstavu o tom, ako by mala spolocnost vyzerat vymysleli a potom sa divia, ze ludia sa nechovaju presne tak, ako si oni vysnivali.

Cely problem autorov tkvie v tom, ze sa jednu cestu snazia aplikovat na celu spolocnost. Ked to dobabru, tak tym ovplyvnia celu generaciu. Bolo by lepsie keby sa jednotlivci mohli vybrat roznymi cestami (tym myslim vybrat si rozne druhy skol, vyukovych systemov, pedagogickych pristupov...) a vysledky by ukazalo, co je dobre. Bez zdielania tychto informacii a dynamickej reakcie na ne sa nemoze nic zlepsovat. Ale to by si museli rodicia uvedomit, ze su to oni, kto ma za vzdelanie svojho dietata zodpovednost a nie je to stat a politici.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

sranda
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Co ta vedie k tomu napisat takto zbytocny komentar?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

srandovny prispevok, ktory ma pobavil. Nic viac, nic menej...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mimochodom, ktory komentar tu nie je zbytocny?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

25 rokov reforiem a zmenilo sa akurát to, že učiteľ stratil autoritu a úctu, štát sa stále viac a viac snaží vymývať hlavy už od malička, byrokrat z ministerstva je viac ako žiak, rodič a učiteľ, riaditeľ školy je politická funkcia (vedúca úloha strany (štátu) v praxi, školstvo nie je previazané s regiónom a s firmami v ňom a samotné vyučovanie ide v podstate v šľapajách z roku 1985.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kde su sukromne skoly ?

Ked stat je tak strasne zly ?

Preco si praviciari nedali deticky do sukromnych efektivnejsich lepsich skol kde nie je korupcia ?
Realne sukromne skloy su v totalno svrabe. A jednoducho ludia ktory to chceli riesit boli utlmeny ..

Na toto akosi dodnes nikto nedla odpoved a miesto toho sa vypisuju blaboly o socialisticky financovanom skolstve .
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

"

Ich deti študujú v zahraničí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako si predstavujes vzdelanie previazat s regionom v dobe, ked doslova masy ludi migruju, ked mas volny pohyb osob, tovarov a sluzieb?
Preco by sa vzdelavanie malo previazat s existujucimi firmami? Co tak vyucovat tak, ze absolventi budu sami schopni zakladat a viest firmy?

Firmy si uz konecne maju uvedomit, ze aj oni musia do vzdelavania investovat a nie cakat, ze im statne skolstvo vypluje dokonaleho zamestnanca.

Ucitel nadobudne velmi lahko autoritu akonahle sa stane poskytovatel sluzby na volnom trhu, pokial bude kvalitny a bude na sebe makat. Ucitel, ktory vystuduje jednu z najlahsich VS, teda pedagogicku, pocas celej svojej kariery sa nevzdelava a nikam sa neposuva proste nemoze mat uctu rodic co na sebe karierne maka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Neviem, ake je studium na pedagogickej dnes na Slovensku. Moja dcera studuje na Masarykovej v Brne - financie a jej priatelka tam studuje ucitelstvo pre 1.stupen. Cudovali sa, ake je ucitelstvo pre 1.stupen narocne na pocet predmetov a vzhladom na kredity. Vyslo im, ze studovat financie je tam menej narocne.

Ja z praxe viem, ze nie su lepsi ucitelia s vyssim kariernym rastom. Niekto ma tituly pred menom aj za menom a vztah k ziakom ziadny. To ta potom tak v praxi prekvapi, ze karierny rast to niajko nezarucuje. Ucitel nie je chirurg, ze je jedno, aky ma pristup k pacientom. Skvely porodnik bol napriklad k rodickam arogantny, ale ako odbornika ho vzdy chvalili. V ucitelstve toto uz nie je mozne, tam je to uz viac o pristupe k ziakom, schopnosti vysvetlit, trpezlivosti, pristupe k zaostavajucim, ustretovosti, zaujme o ziakov. Napriklad dve matikarky, jedna s Ing., druha s Mgr. a tej prvej tak ziaci nerozumeju a doplacaju na to, nezopakuje, nema taku trpezlivost, celkom iny pristup. Ta Mgr. je napriklad odmeranejsia voci kolegom, ale jej ziaci rozumeju a vie ich viac zaujat. Chcem povedat, ze cela pedagogicka ma byt o niecom celkom inom - AKO ucit, ako zaujat, ako motivovat, ako pomahat atd. A bohuzial aj o tomto to moze byt karierny rast - len ako teoria. Velky rozdiel - praktik, teoretik.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No studovat financie tiez nie je zrovna narocne. Ale narocnost studia posudzovat podla poctu predmetov? Ze dcera a kamoska budu ti studenti, ktori si myslia, ze to co sa naucia v skole im staci?

Karierny rast v statnom skolstve neexistuje a ludia ktori maju tituly pred a za menom nevyucuju ziakov ale studentov. A vyucovanie na VS naozaj nie je o tom aky ma ku komu vztah, ale o odbornosti.

Neviem ako ty, ale ja radsej arogantneho odbornika, ktory vie svoju pracu robit ako niekoho kto ma k ludom uzasny vztah ale pracu dopacka.

Osobne neviem preco si myslis ze sa karierny postup a kvalita sa v skolstve vylucuje. Nech karierne stupa ten ucitel, ktoreho pristup a sposob akym uci ma vysledky.

Ing a mgr je akademicky titul. Neplet si tituly a karierny postup. Nehovoriac o tom, ze Ing a Mgr su oba tituly ziskane v druhom stupni vysokoskolskeho studia, len v inych odboroch.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyjadrila si sa k narocnosti studia na VS, takze nemen temu, co po VS. Vyjadrila som sa teda k teme narocnosti studia na VS. Nepisala si o narocnosti po VS. Taktiez som nenapisala, ze len o pocte predmetov, to kazdy vie, ze ich je tam vela, ale vzhladom na pocty kreditov. Ucitelia prveho stupna vedia, aku narocnost od nich vyzaduju a nezohladnuju, ze nestuduju len dva predmety ako na druhom.

Karierny rast v statnom skolstve neexistuje? Tak, ked neexistuje, preco ho potom v skolstve posudzujes, ze aku moze mat uctu rodic k tomu, co podla teba ani neexistuje?

Ludia, ktori maju tituly pred menom a za menom podla teba nevyucuju ziakov, len studentov na VS. Nie je to tak, ucia aj na ZS, niektori ucia aj na VS, aj na ZS sucasne.

Skolstvo nie je len VS. Na VS asi velmi arogantny pristup tak nerozhoduje a uz ta neodradi od predmetu studia. Ale na ZS deti odradi a navzdy ich ziska alebo neziska pre dany predmet. Vyberaju si aj svoje povolanie podla ucitelov. Napr. najradsej mam chcemiu, lebo nasa ucitelka..., najradsej mam dejepis, lebo my sme mali takeho ucitela... Pristup ucitela rozhoduje nielen o vybere povolania, ale aj o uspesnosti v uceni a celom zivote - sebavedomie v detstve, prijatie v kolektive atd. V nasom skolstve sa to lame na druhom stupni ZS, takze tento stupen je pre nase skolstvo klucovy.

Ing. a Mgr. som pouzila pre dojem, ktory casto ludia maju, ze mozno niekto s nie pedagogickou by ich to naucil lepsie, viac by vedel, ako mame absolventov "len" pedagogickych. Moze to byt super odbornik a nemusi vediet dobre ucit, naucit, vediet si poradit so zaostavajucimi a s poruchami v uceni, individualnym pristupom, stmelovanim kolektivu - toto vsetko urcuje vysledky nielen v uceni, ale aj pre cely zivot.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Narocnost studia na VS sa nema posudzovat podla poctu predmetov ale podla toho kolko studia a prace musi student vykonat naviac,mimo hodin stravenych v skole. Staci ti to takto vysvetlit?

Si blba? V skolstve neexistuje karierny rasr a preto si ucitel nezasluzi uctu. Ak chce uctu ma vyzadovat aby sa zmenil system.

Netaraj blbosti, kde si videla niekoho s PhD. pracovat na ZS alebo SS? A kto preboha uci sucastne na VS a ZS? Ti prasi?

Stasne taras, skoda reagovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak neviem, na koho skoda reagovat.
Narocnost studia sa neposudzuje len podla prac navyse a kredity nie su len o pocte hodin stravenych v skole.

Najprv napises: "Ucitel, ktory vystuduje jednu z najlahsich VS, teda pedagogicku, pocas celej svojej kariery sa nevzdelava a nikam sa neposuva proste nemoze mat uctu rodic co na sebe karierne maka."
A potom napises: "V skolstve neexistuje karierny rasr a preto si ucitel nezasluzi uctu."
Takze ti z toho vyslo, ze si uctu ani nemoze zasluzit. :D

Ano, denne ich vidim. Len v sucasnosti mam troch kolegov s RNDr., jedneho s MVDr., dvoch s PhD. Jeden RNDr. pred menom PhD. za menom a jeden nas ucitel ucil aj na VS aj na ZS sucasne, na ZS matematiku na kratsi uvazok, neskor uz len na VS.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

sranda
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tieto

kecy tu citam kazdy druhy den (prepac, ze zrovna pri tebe ma to prestalo bavit, a reagujem) = ze ucitelia koncia "pedagogicku"
pokal viem, taky ucitel M-F je kludne absolventom MatFyz-u (FMFI), na mnohych prednaskach sedi s ludmi, co budu matci-fyzici vo vedeckom smere ci programatori + ma k tomu grcy typu psychologia, pedagogika, riadenie skolstva atd... navyse, pri mnohych veciach buduci ucitel matiky musi pochopit dany problem - vediet dokaz, zatial co technikom sa staci naucit ten blby vzorec a pouzivat ho...
no, a teraz sa urazia technici... sorry :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No povedzme si uprimne, ani ta kvalita matfyzu na mnohych VS nie je zrovna na najlepsej urovni. Ale poznam jednu ucitelku co ma matfyz. Doucovala ma na prijimacky a brala 15 eur na 45 minutovu hodinu. Na statnej skole neuci, nie je totiz blba aby muklovala so svojim vzdelanim a kvalitou na statnej skole.

Absolventi akoze matfyzu pracujuci ako ucitelia proste na viac nemaju, inak by pracovali niekde inde.

Standardny ucitel konci odbor ucitelstvo bud na pedagogickej fakulte alebo na fakulte kde sa vyucuje odbor ucitelstvo. Moze sediet s kym chce na prednaskach, to mu vedomosti do hlavy nenaleje. Na tych co maju odbor ucitelstvo sa kladu mensie naroky.

Takze technik len pouziva vzorec a ucitel tomu rozumie? :D v praxi je to naopak, nastastie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

idealny a realny stav

nieco ako idealny a realny plyn, pricom v mnohych pripadoch sa parametre realneho plynu znacne odlisuju od parametrov plynu idealneho, no vzdy su blizsie k realite :)
.
vytvorit koncepciu na papieri skoro nic nestoji (len usilie platenych uradnikov); no robit poriadnu reformu v praxi stoji vela a boli vsetkych
.
K+ za clanok
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

JA TOMU SYSTéMU NášHO SÚčASNéHO šKOLSTVA asi nerozumiem. Tu si naozaj môže hocikto založiť hocijakú školu s hocijakou náplňou a hocijakými učiteľmi, čím z týchto škôl vychádzajú hocijakí absolventi (rozumej v reálnej praxi nepoužiteľní)? To je akoby na Slovensku bolo x škôl s vyučovacím jazykom napr. botswančiny, žiaci tej školy budú ten jazyk ovládať, ale v praxi to využije 1 z 1 000 absolventov tých škôl. Toto sa v reáli deje na Slovensku a nikoho to neštve? Nikomu nevadia školy s "hrdými" názvami, ktoré sú úplne zbytočné a osoh z nich majú len majitelia a učitelia, ktorí tam dostávajú plat za učenie "botswančiny".
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME


    Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop