Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

To vážne? Obetujeme letisko, lebo Národný letecký prepravca? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

K letisku len toľko: http://ix.sk/zqNbJ
.
Ostatné pomýlené názory sú výkriky do tmy, ktoré nie je potrebné ani komentovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to vážne ?

To myslíte vážne, že by si štát mal zachovať vlastníctvo letiska BTS?
Lebo ako poukázanie na hlúposť s označením národný prepravca mi to (porovnanie s národným letiskom) prišlo vhodné.

Ale ak to skutočne myslíte vážne, aké dôvody môže mať človek vašich názorov na zachovanie štátneho vlastníctva BTS?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Dovody, ze stat

by mal vlastnit BTS letisko su ekonomicke. Letisko postavili Slovenske subjekty, ktore ho udrziavali a vybudovali infrastrukturu k dostupnosti. Z hladiska statu moze ist o stratovy projekt, ale z hladiska celej slovenskej spolocnosti v porovnani s "nadnarodnym" majitelom pravdepodobne nie.

Takzvany nadnarodny kupec by bol rieseny politicky, na zaklade geopolitickeho natlaku, by priamo ci nepriamo zvysil ceny pre cestujucich a dane zo zisku by platil inde. V pripade neuspechu by zdrhol pripadne zobral o dotacie.

Ine by bolo, keby kupila letisko slovenska firma, so slovenskymi majitelmi platiaca dane zo zisku na Slovensku a majitelia by chodili na kavu a pivo na Slovensku. Sukromne letisko si vsak nedovolia ani Americania, prve a posledne prevzala verejna organizacia pred desatrocim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v Amerike vlastní letiská štát ? Federálny, alebo jednotlivý ? Napríklad Kalifornia vlastní LAX, a New York JFK ?
A pod slovenskou firmou myslíš takú, ktorá zarába na podvodoch s DPH, alebo je napojená na štátne zakázky, a jej majitelia žijú v Belize, Monaku, alebo na Bahamách ?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vlastníkom JFK je mesto New York, teda verejná inštitúcia. Rovnako KLAX je vlastnené mestom Los Angeles.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je to možné, ja sa nehádam, len som sa pýtal.Ale nie je to štát, a kontrolné mechanizmy budú pravdepodobne iné, ako by boli, keby BTS vlastnil tento bananistan, alebo dokonca mesto Bratislava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Riešením by možno bolo predať väčšinový podiel Viedni (u nich je to tuším tak, že 50% majú mesto Viedeň, spolková krajina Dolné Rakúsko a zamestnanecký zväz a druhú polovicu súkromní investori). To by zrejme do LZIB nasmerovalo časť viedeňských letov a mohlo by to naštartovať, alebo aspoň podporiť vybudovanie poriadnej infraštruktúry spájajúcej oba letiská a obe mestá (železnica - teda vybudovanie terminálu na LZIB s prepojením na trať do Petržalky, Schwechatu a Viedne, + diaľnica).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Monopoly ma vlastnit vyhradne stat (mesto, kraj...), tam kde je mozne vytvorit konkurenciu maju byt vyhradne sukromni majitelia.

Uplne tak isto ako ako vsetky cesty vlastni stat (mesta, kraje...), a kamiony, dodavky, dialkovych autobusovych dopravcov, taxiky vlastnia vyhradne sukromni majitelia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Narodny letecky dopravca

vlastneny statom je rovnaky nezmysel ako narodny futbalovy stadion... ktory nakoniec aj tak bude prevadzkovat a zisk z neho mat nejaky biznismen.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME