Sobota, 23. september, 2017 | Meniny má Zdenka

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Som sklamaný z návrhu VZN o parkovaní (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Myslím, že sú to rozumné pripomienky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale...

veru, konecne trosku konstruktivnych pripomienok. ALE: nikoho netrapi, ako sa vyriesi parkovanie na vsetkych nespomenutych uliciach a mestskych castiach??? Z toho navrhu sa zda, ze v okrajovych mestskych castiach nie je ziadny problem s parkovanim... pritom prave na foto z DNV je evidentne, ze okrajove mestske casti su "zaplavene" autami mimoBA vodicov a rezidenti sa nemaju kam pohnut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ach, tieto naivne predstavy o deleni ludi na BA a mimoBA :D hej, clovek z Trencina si prisiel zaparkovat do DNV, lebo v Trencine nemal kde parkovat. A ked mu povieme, ze tu parkuju len Bratislavski, tak to auto zazracne zmizne do Trencina a uvolni miesto rezidentovi :D :D :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vobec nie

rovnako pan z Trencina bude nestastny, ked na vsetkych miestach po celom sidlisku ("sidlisku") su zaparkovane auta inych SPZ, teda obvykle ludi s trvalym pobytom inde, ktorych dane ani jednym centom neprispeju na starostlivost a rozvoj daneho mesta ci mestskej casti. S tymi autami sa pri stavani bytov ci pocitani parkovacich miest logicky nepocitalo, ze ano??? (parkovacie miesta sa stavaju v prvom rade podla poctu bytov/domov apod.) Pritom ked tam parkuju denno-denne cely rok, tak asi nebudu byvat "trvale" niekde v Trencine, ale v BA. Takze nic v zlom, vitam kazdeho v DNV aj v Trencine, ale uvedomte si, ze je rozdiel medzi moznostou parkovat v mieste kde trvale byvam a v mieste, kde som prechodne ubytovany alebo kde pracujem.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

asi nerozumiem. takze ti cezpolni tam nemaju pravo parkovat, ci ako? a ked sa im nahodou to pravou zoberie, tak tie cezpolne auta zmiznu a problem s parkovanim sa vyriesi?

ano, v minulosti sa vystavba projektovala na mensi pocet aut a dnes tym obytne zony trpia. ale co konkretne vyriesi nejake delenie ludi na domacich a cezpolnych?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Jasne ze maju pravo tam parkovat a to zadarmo tam kde paltia dane alebo tam kde si za parkovanie zaplatia. Pride mi trapne sa ti skladat este aj na parkovanie pred mojim bytom.
A uprimne je mi jedno kam to tvoje auto zmizne, ked budem mat kde parkovat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neviem, o com hovoris. ja auto nemam :P
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Napadlo ti

ze ti ludia mozu mat byt prenajaty ? Kohutisko ma pravdu. Na jeden byt sa volakedy ratalo jedno auto. Teraz je bezne ze su auta 2 a poniektore su o kus vacsie nez 120 skodovka co ubera miesto na pozdlznom parkovani. Dalsii problem je ze aj nove developerske projekty su schvalene bez zohladnenia poctu parkovacich miest a tak su zamestnanci nuteni parkovat kadetade na hulvata Napriklad pri nivach ma firma zo stovkou zamestnancov asi 12 miest. Aj keby chodili tie auta plne tak nema kazdy 10 miestne ako Weiss.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pozri na to je jednoduche riesenie: majitel bytu ho nahlasi aj s autom a tak posunie svoju rezidencnu kartu. Ale poznam takych co v trojizbovom byte byvaju traja a kazdy ma auto! A co ma obzvlast vytaca je ze tie auta vyuzivaju iba obcas. Vacsinou to iba zabera miesto na parkovisku aj par tyzdnov bez pohybu. To fakt ho mozu nevhat doma v Trencine a ist autobusom! Alebo nech platia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aj mňa to vytáča. Ale ako správne uvádzaš: "Nech platia". Lebo o to ide. Ak začne platiť navrhované VZN, tak budú tie miesta naďalej obsadené, akurát tí mimobratislavčania budú platiť viac ako bratislavčania. A niektorí škodoradostní bratislavčania z toho budú mať dobrý pocit.

Mestská časť by samozrejme mohla stanoviť cenu za abonentskú kartu 50-násobok ceny rezidentskej karty, teda až 5000€ ročne, čo by už väčšinu cudzích odradilo alebo by ich to prinútilo prihlásiť sa na trvalý pobyt. Myslím si však, že mestké časti do toho extrému nepôjdu a to z jednoduchého dôvodu: hlavným cieľom celého systému je zabezpečiť relatívne bezpracný zisk pre určené súkromné firmy. Ak by bola cena abonentskej karty taká vysoká, že by vyhnala cudzích, znížil by sa príjem. Mestská časť preto bude mať snahu nastaviť cenu abonentskej karty tak, aby bola čo najvyššia, ale taká, aby ju väčšina abonentov ešte bola ochotná zaplatiť. Budem rád, ak sa ukáže, že som sa mýlil.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Podla mna bude cena urcena ako vypadok miestnej dane v prospech statneho rozpoctu (podobne ako cestna dan) plus nejake navysenie a to tak aby celkova suma nepresiahla 10-15% nakladov na byvanie a to krat pocet cezpolnych a rozdiel co ostane voci celkovej sume sa vydeli poctom obyvatelov s trvalim bydliskom a poctom aut.
Alebo sa jednoducho vezme sadzba z Viedne pokratena o rozdiel zivotnej urovne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie sú to vôbec rozumné pripomienky, hlavne dve:
* aby výška zľavy bola regulovaná každou mestskou časťou osobitne,
* aby bol maximálny počet rezidentských kariet obmedzený na jednu nehnuteľnosť (súčasné znenie ja viac vyhovujúce).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne tak, pacil sa mi aj ten koment s potrubym a nemoznostou aprkovania, ved nech opravar pride s MHD nie ? haha :D svet sa zblaznil..

mna najviac irituje, keby mam platit za parkovanie z dovodu, ze mi pride navsteva.. to kde sme.. svet je dost zostroceny workoholizmom.. a povedzme si uprimne, kolko tych navstev je ? raz mesacne? u mna tak 5x do roka... principialne mi vadi, aby kratkodoba navsteva mala platit (2-3hod)..

aj z toho dovou kaslem na celu blavu a stahujem sa prec.. za to zdravotne riziko mi to nestoji..

kazdy system niekto oblbne.. na kazdy system existuje system..

co ak mam pozicane vozidlo s TT alebo KE SPZ v BA alebo BL ? pritom mam trvaly pobyt v BA..

delenie SPZ podla miesta TP, to je take detinske.. vo svete (napr CR), to vobec nie je nutne a ziju spokojne.

A co ak budem mat 5 bytov ? mozem mat len 1 parkovanie ? ved to je masaker hruba diskriminacia...

aj keby daju pokutu 1miliardu forintov za kazde co i len nelegalne zastavenie - parkovacie miesta sa nenafuknu

A tak ako SOMRADO pise, toto je - a teraz ipsem moj nazor - absoluny podvod hodny odsudenia na dozivotie ! a dovod ? keby tie pokuty idu do fondu pre vybudovanie parkovnych miest, ale nie stylom ze tu je zelen, damej u prec, dame tam strk a mame nove miesta - nie - inak, napr parkovaci dom, pod/nad zemny, potom ano, potom vitam taky system

sa cudujem rezidentom, ze toto toleruju. mne na BA nezalezi, bordel tam nerobim, ale keby som rezident, idem s vidlami na primatorov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

takze v CR nie su rezidentske parkovacie zony??? no dobre, a teraz tu o Karkulke... ked niekto pise "keby som" a "keby niekto" tak je jasne, ze povod je z vychodu slovenska. Nic v zlom, mate krasne baby, ale ked je ta BA taka obrhnusna, tak preco ste vsetci v BA a stale mate trvaly pobyt v okrese VT?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

sklamem ta, som z BA, original z BA, ale odstahoval som sa.. viacmenej som aj tu, aj nie tu, ale na vychode som bol len raz, na vylete...

to moje keby som, to bolo myslene ako recnicka veta - keby idem ako ktokolvek s ivldami na niekoho SAM, som za vraha - keby sa zhodne 200 ludi, je to len protest.

a nevies, kolko listov primatorom pisem - ked som nespokojny. ja som rad nespokojny, az mi ich neskor pride luto, ze som bol prilsi ostry no kto ostro na mna...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ale osobne si myslim, ze v BA su pekne baby - alebo az krajsie?, mozno aj z vychodu, ale tak, celkovo mame stastie na baby ;) cize viacmenej sa neda vybrat zle :D

BA by nebola zla, ani oberhnusna, keby.. keby bol svet krasny... zbytocne pojdem pisat hocico, tu si nepomozem, ale snazim sa BA nekazit, snazim sa spravat tak, ako si myslim, ze by sa ludia mali spravat v krasnom meste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nesrovnal bohuzial "nesklamal". Ako kazdemu starostovi/primatorovi aj jemu ide tymto VZN iba o to vytiahnut z obcanov co najviac penazi prostrednictvom rezidentskych kariet, pokut, a este dohodit kseft spriaznenej odtahovke (z ktorej tiez bude mat mesto slusny prijem). Aj Nesrovnalovi bohuzial unika ten logicky fakt, ze represiou este nikdy nikde nevzniklo ani jedno nove parkovacie miesto...

Lenze mestu vlastne presne o to ide: aby co najdlhsie (najlepsie navzdy) zotrval sucasny stav s nedostatkom parkovacich miest. Pretoze keby ich bolo dost, neplnila by sa mestska kasa vyssie spominanymi sposobmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Konečne niekto rozumný v tomto marazme diskusií o parkovaní.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pripomienky k VZN sú síce vecné a rozumné, ale autor blogu sa vyhýba tomu podstatnému: Rovnako tento ako aj predchádzajúci návrh VZN sa nijako nezaoberá tým, ako riešiť problémy s parkovaním (nedostatok parkovacích miest), rieši len spôsob, ako z majiteľov áut dostať peniaze a presunúť ich na účty súkromných firiem. Rozdiel je len v tom, že "Ftáčnikov" návrh predpokladal, že všetky peniaze pôjdu jednej firme a na základe "Nesrovnalovho" demokratického návrhu pôjdu poplatky za parkovanie sedemnástim firmám. (A tým pádom zaiste budú vyššie, aby sa "parkovacia politika" vyplatila aj menším mestkým častiam.)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Áno, v tomto článku som nepísal o tom ako vyriešiť nedostatok parkovacích miest. Potom by bol tak dlhý, že by ho čítalo ešte menej ľudí.
Tento problém som zahrnul do štvrtej pripomienky pod bodom 5 v použití takto získaných prostriedkov kde by malo byť okrem iného zakotvené, že získané peniaze sa použijú prednostne na budovanie nových parkovacích miest.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME