Pondelok, 20. november, 2017 | Meniny má Félix

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Verejná diskusia k parkovacej politike v Bratislave bola búrlivá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Parkovacia politika?!!!

Uz aj parkovanie je politika?! Bez akychkolvek predsudkov,len taky prirodzeny instinkt mi hovori, ked sa pozeram
na tu fotografiu "zas tupcov" mesta ze nieco tam nesedi.
Pokial si dobre pamatam,tak hlavna predvolebna navnada pana starostu mesta bolo prave vyriesenie mestskej dopravy.
Ako moze byt Bratislava metropola bez metra? Keby malo toto mesto rychlu a spolahlivu dopravu tak aj
parkovanie by bolo vyriesene.
Zda sa ze tato mestska "porota" este nikdy nepocula o Mohamedovi a hore.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bratislava má problém udržať súčastné električkové trate ako tak pojazdné. Kde by zobrali na metro?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

chapem to spravne, ze ak v 3 izb. byte byvaju 4 dospele osoby a maju trvaly pobyt v tomto byte, tak kazdy ma narok na rezidentsku kartu? to niekto ocakava, ze ubudnu auta? asi dost tazko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rezidentska karta by mala byt len jedna pre jednu bytovu jednotku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mala, ale vraj je to diskriminačné voči ostatným obyvateľom bytu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ake je za tym logicke zdovodnenie? Lebo ja neviem najst ziadne ine, nez slepu zavist. A teda s tym suvisiaci mechanizmus "rozdeluj a panuj", k tomu nizsie.

Dochodkovy vek je v sucasnosti 62 rokov, pracovat v takom veku ako vodic z povolania [postreh, reflexy], skladnik/montaznik v automobilke [fyzicka sila a vydrz], softverista/pravnik/dizajner/... [nonstop vyvoj a prilev novych mladych sil schopnych pracovat v najmodernsjsich technologiach a ochotnych nadopovany XXXXfinilom robit kludne 20 hodin denne - das to ty v sestdesiatke?] - no uz sa tesim na stare kolena. Teda my si este tych par rokov nainvestujeme a nasetrime, ale ludia, ktori boli na vrchole produktivneho zivota v divokych devatdesiatych sotva. Naozaj zavidis susedovcom, ze dvaja ludia padajuci na hubu, ledva dochadzajuci do prace a strihajuci krajcirsky meter do dochodku maju jedno auto a ich dve dospele deti sediace od siedmej do siedmej v motrokarni (= modernej otrokarni, a.k.a. korporat) alebo robiac nocne smeny v montovni a byvajuc u rodicov setriac na akontaciu naslednej 30-rocnej hypo maju nejaky druhy/treti kram po rodicoch alebo z tretej ruky, aby sa tam dostali?

Rozoberme si to:


a) Podielove dane

Ivo Eskalator-s-otvaracou-dobou Nesrovnal ako sucast motivacie parkovacej politiky propaguje podielove dane z prijmov fyzickych osob. To jest, ked mas niekde trvaly pobyt a zaplatis dan z prijmu fyzickych osob (ci uz cez zamestnavatela alebo z vyhier, podnikania, atd. po podani danoveho priznania), obec s tvojim trvalym pobytom dostane z toho od statu podiel. Ponechajme teraz stranou archaickost tohto systemu, ked sa priamo na urovni EU propaguje mobilita a stahovanie za pracou a zaroven prehlasenie trvaleho pobytu predstavuje niekolkodnovu torturu zahrnajucu vsetko mozne od vymeny obcianskeho cez vystatie fronty na dopravnom inspektorate, vymenu ECV, ohlasovanie poistovniam, bankam, zamestnavatelovi, kazdemu druhemu subjektu, s ktorym si kedy bol v zmluvnom vztahu, az po (pochopitelnu) averziu prenajimatelov voci prihlaseniu trvaleho pobytu najomnika v jeho nehnutelnosti. Pritom existuje institut prechodneho pobytu, ktory sluzi presne na kratkodobe/strednedobe pobyty, prihlasis ho ako nic za 10 minut, nemusis vymenit 80 % svojich dokladov a behat po uradoch a instituciach - kludne by sa obciam mohli vyplacat podielove dane podla neho a celu tu politicku saskaren lakajucu na trvale pobyty by sme si usetrili. Totiz ked od obcana vyzadujes, aby zabil nie jeden den svojho casu [trvaly pobyt], tak ho musis politicky znasilnit tak brutalne, aby si ho nakoniec zlomil a on sklonil hlavu a siel to poprehlasovat. Ked od neho vyzadujes iba desatminutovy ukon [prechodny pobyt], tak staci velmi mala rozumna motivacia a usetris si tie saskarne s parkovaniami (BA), miliardovymi tunelmi s mestskymi kartami a modre zony (Praha), bezplatnou MHD pre rezidentov (Zilina) a tie podielove dane dostane naozaj ta obec, kde sa obcan vyskytuje. Ale tak niekomu to vyhovuje riesit to cez trvale pobyty...

Proste tuto zvratenu implementaciu cez trvaly pobyt nateraz akceptujme ako princip: "prispievas do obce podielovymi danami - dame ti kartu; neprispievas - kartu ti nedame".

Potom, preco jeden clovek byvajuci v jednom byte prispievajuci do mesta JEDNOU podielovou danou ma narok na jednu kartu, dvaja ludia byvajuci v jednom byte prispievajuci DVOMI podielovymi danami maju narok na jednu kartu a styria ludia byvajuci v jednom byte prispievajuci STYRIKRAT tolko ako ten prvy maju tiez stale len tu jednu jedinu kartu? Co to je za zvrateny princip? Alebo je ta podielova dan len dymova clona?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

b) Bytova jednotka

Ok, tak nie podielove dane, mozno ide vlastne o to, ze z nehnutelnosti sa tiez platia dane a tiez ze pri vystavbe bytovych jednotiek sa rozne uvazuje s parkovacimi miestami.

Potom:

- Preco obyvatelia bytu v 30-rocnom panelaku postaveneho vtedy, ked norma ratala 0,2 auta na byt, parkujuci vyhradne na mestskom pozemku, maju narok na jednu kartu a obyvatelia novostavby, ktori musia v kupnej cene zaplatit garaze (niektori developeri sa ich potom zbavuju stylom - k 2-izbaku povinnost kupit miesto v garazi; k 4-izbaku povinnost kupit DVE miesta, aj ked nemas ani jedno auto!) a ZTP miesta (co na mestskych parkoviskach pred panelakmi vobec neexistuje) a z nich este musia aj sami odhrnat sneh, lebo samosprava odmietne komunikaciu prevziat do spravy, ved naco by sa starala - preco maju tiez narok na tu jednu kartu, aj ked su tam styria a platia styria dane a zaplatili stavbu parkovacich miest? Nie je to voci obyvatelom novostavby nefer?

- A co ked ta novostavba nestoji na brownfielde, kde este (za peniaze novousadlikov) dobuduje miestne komunikacie, ale stoji na byvalom parkovisku toho stareho panelaka? Nie je to zase nefer voci povodnym obyvatelom, ktorym sa zobrali existujuce miesta?

- Preco najomnik obyvajuci byt, z ktoreho prenajimatel plati dan z nehnutelnosti a aj tu podielovu dan z prijmov od najomnika (pokial je to fyzicka osoba a neriesi to cez sro-cky), nema narok na kartu - ved mesto dostava peniaze ako z nehnutelnosti, tak aj z prenajmu?

- No a preco 25 m2 garzonka s dvomi ludmi s trvalym pobytom ma narok na jednu parkovaciu kartu a 80 m2 stvorizbak so styrmi ludmi s trvalym pobytom ma tiez narok na jednu parkovaciu kartu? Predsa pre ten stvorizbak sa normovalo viac miest a plynie z neho vyssia dan z bytov?


c) Divide et impera

V skutocnosti o ziadne politikmi ospevovane podielove dane ani byty nejde. V druhom rade ide o to usetrit co najviac miest a v druhom o co najvacsie rozdelenie obyvatelstva:
- Cepeckari (ach ja nestastny zemepan, nemam kde nechat auto, kde su tie zachytne parkoviska?) proti domacim (haha, nech parkuju pri Tescu na Zlatych pieskoch!).
- Singlaci v garzonkach pristahovani z inej casti Slovenska bez rodiny a zavazkov splacajucich hypo (hura mam kartu) proti starsim rodinam s odstahovanymi detmi (rodicia z Karlovky idu opatrovat vnucata do Ruzinova? zaplat!).
- Rodiny s dospelymi detmi setriacimi na vlastne byvanie v jednom byte s rodicmi proti mladym rodinam s manzelkou na materskej.
- Automobilisti chodiaci na SUV do 50 m vzdialenej trafiky po noviny a spat proti militantnym cyklistom propagujucim zakazanie parkovania, aut a existencie ludi v meste vobec.

Potom kazda skupina ma svoje negativa alebo pozitiva a hasteria sa medzi sebou (uplne PRESNE ako opisal rozne navrhy pan Drahovsky v clanku), ale ako politik nenas**ies vsetkych naraz a dostatocne, aby ta poslali niekam z tvojej ctenej pozlatenej funkcie zahrnajucej auto s vodicom platene z penazi vsetkych alebo vlastne miesto v najcentrovatejsom centre pred tvojim vlastnym uradom - vyhradene uplne zadarmo z verejneho priestoru buchnutim znacky RESERVE a ked nahodou aj nie, tak mas za celnym sklom listok od policie s farebnym pruhom (vynimka z pravidiel cestnej premavky), vladca stanovujuci otvaracie hodiny eskalatora je predsa nieco viac.

Vola sa to "rozdeluj a panuj" a existuje to stovky rokov (od Machiavelliho po Hitlera, vid rozhadany odboj voci narodnym socialistom, az po sucasnost). Znama basen od pastora Niemollera to vystihuje presne dokonale. Parafraza: Nezaujima ma, ze stari rodicia s vnucatami v inej mestskej casti (aj
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ked so zlavou) platia - ja vnucata nemam. Nezaujima ma, ze chalan neprespi u frajerky v inej casti - ja mam manzelku doma. Nezaujima ma, ze cepeckar musi parkovat uz na Zelenci - ja cepeckar nie som. Ale sakra, preco potom nemozem nikde zaparkovat?

Toto je presne ten princip, ktory umoznuje superriesenia ako napriklad "zachytne" parkovisko, ktore sa nachadza na okraji mesta... v Inchebe. Takze v uplnom strede mesta a este za riekou, kam sa musis prebit z jednej ci druhej strany cez zapchate vjazdy a potom cez mosty. Genialny napad. Ale ok, si ekologicky, nechas to tam, vylezies sa na kopecek, sadnes na MHD a hura, si v praci/u lekara/na urade, len si sa musel prebit daleko hlbsie do mesta, nez si vobec potreboval, vracias sa NASPAT v MHD a bonus, zaplatil si viac ako v najcentrovatejsom centre na BPS miestach... Aspon Rozin zarobi.
Alebo cyklotrasy odnikial nikam, sipka "cyklisti tadialto", cykloprechod aj so semoforom a zrazu nic, nikde to nepokracuje, chod (protizakonne) po ceste v protismere alebo (protizakonne) po chodniku.
Alebo ta akoze dvojrozchodna elektricka, kde sa tratova skuska musela robit s polozenymi prenosnymi kolajami, lebo ten potemkinov druhy rozchod ma v skutocnosti zavarene vyhybky, ale tak vdaka nemu to EU preplatila, tak co.
Ale odsrktneme si "riesenia" dopravy, aha, zachytne parkovisko sme spravili, aha, cyklotrasu sme spravili, aha, aj novu elektricku sme spravili, aha, aj parkovacia politika bude. Sice kazde z toho stoji za prd, ale aspon sa vy plebs pohadate medzi sebou a zvolite ma znova.

Vlastnite byt? A mate k nemu aj garaz? Ak nie a rozhodnete sa po narodeni potomka ist do vacsieho, odist za pracou do ineho mesta alebo len postavit dom a byt predat alebo nebodaj prenajat, tak gratulujem. Najomci s autom okamzite stratia zaujem, akonahle im mestska cast vyrata 1000+ eur rocne za kartu. Alebo si odpocitajte 1000+ eur deleno 12 zo sucasnej trhovej ceny prenajmu. Predaj tiez - rodina s dvomi autami? Nezajem alebo minus druha karta krat 10 rokov, strata hodnoty vasej nehnutelnosti kludne desattisic. Mensi dopyt = mensia cena.

No a ze teda aspon ked som ten najlepsi pripad zo vsetkych skupin (sam, trvaly pobyt, jedno auto), tak vzdy zaparkujem? Nie, zaplatim a aj tak budem kruzit.
Aby mohla parkovacia politika fungovat, musia sa osadit znacky "zona - zakaz statia mimo vyznacenych miest" (tak je to v centre BA, Novy most, Karadzicova a dalsie) a miesta sa musia vyznacit. Lenze vela sucasnych miest jednoducho vyznacit nejde. Prejdite sa Petrzalkou alebo Dlhacmi a vsade, kde v obojsmerke nezostava 6 metrova sirka, kde sa parkuje v strede parkoviska a pod. miesta ubudnu.
Aspon ubudne viac aut ako miest, vsak? Oblubene je nadavat na mimobratislavske znacky, lenze v sucasnom stave, ked prenajom vychadza rovnako ako hypo alebo este horsie, mnozstvo tych mimoBA znaciek pred barakom v skutocnosti ten byt splaca, aj tam ma prihlaseny trvaly pobyt (karticka bude), len na aute je cudzia znacka preto, ze im auto prenechali rodicia a nemalo ziadny vyznam prehlasovat auto z rodicov na potomkov, menit poistky, znacky. Odporucam nadavacom na cepeckarske ECV poznacit si auta na parkovisku a potom pozriet, kolko z nich sa tam objavi znova, bude mat znacku BL a nic to nezmeni.

Potom to vedie k takym milym situaciam, ze zaplatis za karticku, miesto aj tak nenajdes, postavis to do kuta, kde sa teraz bezne parkuje a nikomu sa nezavadzia a dostanes pokutu, lebo zona - aj ked si ta specialna snehova vlocka menom rezident. Deje sa to v Kosiciach s tym tunelom od EEI, deje sa to v Prahe na modrych zonach, bude sa to diat aj v BA.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mas moj velky obdiv, ze o stvrtej rano mas chut takto pisat...
ja taku chut nemam a tak budem ovela stucnejsi. v bratislave jednoducho nie je dostatok parkovacich miest ani pri uplatneni principu jeden byt jedno auto, ale tie parkoviska by sa urcite uvolnili. Riesenie typu, ze 1 byt moze mat x rezidentov, neznizi nijako pocet aut, cize sa nedejna o ziadne riesenie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

vieš, my postarší toho už veľa nenaspíme -:(((
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

krasne napisane

cela ta parkovacia politika je jedno velke svinstvo
ide len o to okradnut obcanov a nic nevyriesit

mimochodom parkovaci problem je dosledok rozkradnutia bratislavy (zastavanie parkovisk a zahustenie mesta)
chyta ma len zlost ked si na to pomyslim
a teraz namiesto riesenia chcu politici okradnut obcanov este viac
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ze parkovacia politika. Haha. Akurat dalsie prachsproste dodanenie oviec a hotovo.
Osklbat a rozkradnut.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME