Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Žiaci nebudú prepadať – pokrok v myslení alebo úpadok školstva? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja len dúfam, že toto je skutočne len vízia ministerstva školstva. Veď na čom by potom "staval" žiak aj učiteľ, keď žiakovi nejde učivo. Ako môže pokračovať v štúdiu v ďalších ročníkoch, veď to by bolo trápenie pre žiaka i učiteľa. Ako ukončí žiak základnú školu? Každému žiakovi predsa ide učivo inak. Niekto sa učí bez problémov, iný sa musí učivo doslova nabifľovať. Potom sa ani nečudujem, keď terajší študenti, konkrétne Ekonomickej univerzity, teda absolventi terajších gymnázií, majú problémy na VŠ s matematikou. Buď si musia jednoznačne zohnať doučovanie, alebo majú smolu a vyletia. Teda, pokiaľ nemajú solventných rodičov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

problemy s matikou na Ekon.

Tomu neverim. Videli ste tie auta zaparkovane pre Ekonomickou Univerzitou?
Ved to tam je samy uspesny podnikatel... :D :D :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ta technike 10x väcsie
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

školstvu chýba konkurencia

A prečo by to malo byť pre všetkých rovnako? Prečo sa stále snažiť o kvadratúru kruhu? Prečo sa riešenia hľadajú len na množine sociálneho inžinierstva?

Však nech si "severské" typy zdriadia školy, kde sa prepadávať nebude. Iní si zasa môžu zriadiť školy v opačnom garde, kde sa bude súťaživosť podporovať. A samozrejme netreba zabudnúť na rodičov, ktorí chcú svoje deti vzdelávať sami.

Ja teda oveľa väčší problém vidím v inflácii VŠ vzdelania. Potenciálnych študentov výrazne ubúda, kapacity VŠ zostávajú rovnaké. A ako správne poznamenal predseda jednej schizofrenickej strany, nemá zmysel mať toľko ľudí z VŠ vzdelaním.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

prevzate modely a pseudospravodlivost

No ono tie uvahy su fajn - velmi pedagogicke a demokraticke. Deti, ktore su onalepkovane uz v 6-7 rokoch, sa naozaj z posicie "neschopneho loosera" nikdy nevyhrabu - toto vam povie kazdy psycholog. Pritom tie iste deti by za inych okolnosti mohli byt uspesnymi ludmi...
Problem ale je, ako tie ine - motivujuce podmienky dosiahnut.
Ako to asi vyzera v rodine, kde dieta uz po 1-2 triede prepada? Naozaj ma sancu, ked nema podporu rodicov? Nie teoreticku, ale realnu sancu ? Bohuzial, NEMA SANCU. Statistika to hovori jasne - ista, nemala cast populacie sa nesnazi, iba preziva. Tieto deti nema kto vytiahnut, motivovat, podrzat. Tym, kde sa narodili, su odsudene na neuspech a skola to nema ako zmenit. Mozno keby mal ucitel 10 ziakov. A to je nerealne.

Ako pisete - slepym preberanim myslienok, ktore vznikli v inych krajich s inou kulturou, sa iba strapnujeme. Nemecke, anglicke, svedske ci svajciarske deti su vychovavane ovela prisnejsie, s velkym dorazom na uspech, sutazivost, osobnu zodpovednost - preto si mozu dovolit demokratickejsie skolske systemy. Lebo neriesia exotov, ako su nasi Romovia a pod. Bohuzial, toto je nam na mile vzdialene...

U nas sme sa este nenaucili byt zdravo sutazivi, konkurencni, ani uznanlivi k uspechu ostatnych, a uz ideme zavadzat rovnostarske systemy. Este nevieme z nasho kozucha blchy vyberat, a uz mudrujeme o tom, ze aj blchy su uzitocne zive bytosti a netreba ich diskriminovat...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...nooo ...

Prepadavat by sa nemuselo...
lenze potom je potrebne zriadit "vyrovnavacie treidy" - napriklad cez prazdniny - aby deti, ktore ucivo nezvladli mali moznost ho dobehnut. Idealne by ale bolo, keby v triedach bolo len toklo ziakov, aby ucitel mal cas venovat sa kazdemu jednotlivcovi. aspon natolko, aby dieta malo dostatocny zaklad pre dalsi rocnik. Lenze - to je (na Slovensku) sci-fi...

Ja sa obavam, ze to jednoducho dopadne tak, ze ucitelia sa na slabsich ziakov "vybodnu" - a nechaju ich (ciste formalne ) prejst dalej - a tak budu opustat skolu s ukoncenym zakladnym vzdelanim analfabeti...
Ale budu mat uplne zakladne vzdelanie.
Ako dalsi krok vidim postup vsetkych ziakov, s ukoncenyn zakladnym vzdelanim na stredne skoly.
A aj na strednych skolachtreba potom zrusit opakovanie rocnika...
A budeme mat aj analfabetov so stredoskolskym zvdelanim...
No - a kazdy, kto ukonci strednu skolu - celkom iste najde moznost studovat na niektorej so stoviek vysokych skol (hoci na nejakej sukromnej)...a skonci to tak, ze budeme mat aj analfabetov s vysokoskolskym diplomom...
Ved.,..mozno uz aj mame - ked tak citam slovensku tlac....:O)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

MUSELI BY CEZ PRÁZDNINY CHODIŤ DO ŠKOLY

to by mohlo veľa detí donútiť k tomu, aby sa učili aspoň na 4mínus.

Alebo postúpi do ďalšieho ročníka, ale ročníky budú rozdielne
A ročníky s najlepšími žiakmi preberajú okrem základného učiva aj niečo navyše - môžu ísť na VŠ
B ročníky je stred, preberajú presne len základné učivo - môžu ísť na VŠ
C ročníky preberajú trocha oklieštené základné učivo, ale v podstate všetko - max stredná škola
D ročníky preberajú silne osekané základné učivo tak, aby to bolo jednoduchšie a v tej jednoduchšej verzii to pochopili, aby nemali dojem, že to je nezrozumiteľné, ... môžu ísť max. na učňovky

NEMUSÍ a NESMIE mať každý vysokú školu!
Absolvent triedy D s dobrými známkami, môže byť na svoje výsledky štúdia hrdý, veď môže byť z neho skvelý remeselník, robotník - nemusí a nesmie byť každý inžinier alebo doktor

Práve teraz sa deti neučia, veď na vysokú ich príjmu s hociakými výsledkami, načo by sa učili !!!
a tú vysokú aj skončia, lebo veď normatív na žiaka, to budeme prepúšťať učiteľov? keď vyhodíme neschopných žiakov, nebudú prostriedky na výplaty!!!
a potom máme nezamestnaných inžinierov, hlupákov s titulom, doktorov sociálnej práce, ktorí cigána nevideli a ani nechcú vidieť, nieto ešte pracovať so sociálne a ináč zaostávajúcimi, len keď má titul.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne toto ma napadlo

ked niekto vkročí v 6. rokoch do školy, či chce či nechce, skončí s titulom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Klasický vtip resp. smutná pravda

Prečo sa všetci prváčikovia boja Dežka z Prvej B ?
Lebo má otca v Druhej C.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a kto im da ten vodicak?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

skonci to segregaciou. budu skoly, do ktorych sa budu hlasit iba ti lepsi ziaci, a do inych zase pojdu ti inkluzivni, neprepadajuci, zle motivovani ziaci.

https://www.novinky .cz/komentare/359121-komentar-zdravi -a-nemocni-vaclav-klaus-ml.html
https://www.novinky. cz/komentare/359121-komentar-zdravi -a-nemocni-vaclav-klaus-ml.html
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a vznikom súkromných základných škôl pre "bielych"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Segregacia? hmmm...

To je take zaujimave slovo.... ze ano, Marecku...

Rovnost a rovnostarstvo su 2 velmi rozdielne pojmy !!! Ja som za segregaciu. Problemovi a neprisposobivi nech maju skoly, kde bude viac ucitelov a motivujuca, ale prisnejsia vychova (5 skolnikov, 6 psychologov, atd)...

Preco by sme mali nutit chodit slusne deti do skoly s tymi ostatnymi, ktorych rodicia namiesto citania naucili bitku, sikanu alebo okradanie? V takom systeme slusne deti prehravaju !!!
A preco by sme mali neprisposobivych zaradovat na normalne skoly, ked sa vdaka ich rodicom aj tak nikdy k normalnym nezaradia? Aby sa ti horsi citili super? Aby mali koho otravovat? Aby luza naroda nicila normalnych uz od mlada? Co toho nemame dost vsade naokolo?

Teorie o tom, ako sa "divne" deti zlepsia vplyvom okolia, sa tu aplikovali desiatky rokov. A kam to doslo? K tomu, ze kazdy robos, co vie zamiesat maltu, si mysli, ze je chytrejsi nez architekt....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo funguje a čo nie

Možno toto by mohlo napovedať, o čo ide:
https://educationendowmentfoun...
Opakovanie ročníka nevedie k lepšiemu vzdelaniu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tuto linku...

https://educationendowmentfoun...

mame na mysli? Prestudoval som si to, vsetko su to negativne javy sledovane na tom, kto rocnik opakuje. Prijemne citanie to naozaj nie je.

Co tam ale nevidim je, ako sa institut prepadnutia podpisuje na tych, ktori _ne_prepadnu. Kolko z nich neprepadlo preto, lebo boli motivovani pracovat uz zo samotneho titulu moznosti prepadnutia. Ako velmi samotna moznost prepadnutia motivuje ziakov neflakat sa? Take studie nemame?

Pytam sa preto, lebo si jasne spominam, ze mna napriklad trochu motivovala a to som ukazkovy lenivec.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

strategická chyba

fakticky by sa prepadať nemalo, ale teoreticky určite.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozitívna motivácia

> zamerať sa viac na pozitívnu motiváciu

Navrhujem presadiť tento prístup pri dopravných priestupkoch, nedoplatkoch na dani a zdravotnom poistení, nesplácaných dlhoch a podobných situáciách, kedy do dotyčnému "tak moc nejde" ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja by som celkom prijala, keby stat motivoval k plateniu dani/poisteho tym, ze ich znizi. Ci tebe vyhovuje ze ti stat nasilim berie polovicu prijmu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

...ach. aký ťažký je osud mysliteľa.))) prosim vas prečo to nepoviete narovinu, že vám ide o to aby bol vo všetkom proste bordel?
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME