Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Letisko Piešťany je ďalší tunel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

.

"Aerokluboval" som vo Vajnoroch (a inde) dost dlho aby som vedel posudit ci to letisko bolo udrzatelne, alebo nie. Uz davno pred postupnym rozsirovanim mesta smerom na vychod letisko stracalo zmysel. Tiez susedstvo velkeho medzinarodneho letiska bolo aeroklubu na prekazku (alebo naopak?). Aeroklub sa hadam mohol presunut na Ivanku, ale mudro sa rozhodol poodist trochu dalej.Nech su stare letiska akokolvek posvatne (v ociach ich uzivatelov) doba ich vzdy pristihne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ideálne je, keď od rekonštrukcie

letiska neprejde ani 10 rokov
https://sk.wikipedia.org/wiki/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

.

Krasny priklad hospodarenia s peniazmi! Podobne je to s cestami: najprv spravit cestu a potom ju krizom-krazom rozkopat na ulezenie potrubí....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

K+

Dík za info.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Osobne si myslim, ze letisko Piestany nema sancu dlhodobe prezit. Jednoducho nema. Na prepravu osob staci to Bratislavske, ktore je pomerne blizko (~70km, dalych 40min po dialnici). Ako vojenske je urcite vhodnejsie Sliac so svojou polohou zhruba v strede republiky. No a pre par ultralightov dakeho aeroklubu stacia aj male s travnatou plochou, nieco ako v Tomcanoch pri Martine.

Ze by niekto chcel piestanske letisko vyuzivat je fajn, ale ci by to stacilo na financne pokrytie vsetkych nakladov? Asi sotva. Letisko ako to piestanske by urcite neuzivil daky aeroklub, ani par lietadiel sukromnych osob a firiem (btw kolko firiem v okoli piestan ma svoje lietadlo?)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nerozumiem tomu

to za čo si chcu akcionári vyplatitť odmeny, čo k tomu urobili , aby bolo v zisku a nemali by si náhodou vyplácať odmeny určeným percentom zo zisku? Inak sa týmto akcionárom môže smelo povedať do očí že sú sprostí zlodeji
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Akcionári si nikdy nemôžu vyplácať žiadne odmeny, len tzv. dividendy, t.j. podiel na zisku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Návratnosť

Vážený pán Drahovský, je možné, že je to tunel, ale bojovať za zachovanie letiska, ktoré je vzdialené necelú hodinu jazdy od Bratislavského, dáva aký zmysel? Aký obrat, pri akých príjmoch a výdajoch by muselo mať aby sa uživilo? Prestaňte snívať o súkromných lietadlách a o dovážaní materiáli pre podniky na Považí(ako som počul od toho primátora Piešťan, ktorý si myslí, že súkromné firmy sa správajú ako štát a budú využívať drahú leteckú prepravu). Kam chcete z Piešťan lietať, keď aj z Bratislavy sa lieta do pár úbohých destinácií? Nezmysel je letisko v Poprade a aj v Piešťanoch. Kým si na seba nezarobí. Bez účasti štátu. A radšej posilnime Košické a Bratislavské.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

my sedliaci zo zbytku slovenska

mozeme z vysoka kadit na bratislavske letisko, pretoze je daleko, nema ziaduce napojenie na zeleznicu. pre podstatnu cast stredneho slovenska by boli piestany omnoho atraktivnejsie ako bratislava. z hladiska dostupnosti.

situacia by sa zmenila, keby som nemusel cestovat do bradavice nad dunajom aby som sa dostla na BA letisko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Si trochu mimo.

Pre podstatnu cast stredneho slovenska je omnoho atraktivnejsie z hladiska dostupnosti ked uz tak letisko Sliac.
Skus si kamo vyhladat kolko trva vlakove spojenie ZV-PN (a kolko krat sa musi prestupovat), kolko ZV-Sliac , kolko ZV-BA, KE.

Pre region ZB, LC, BB je jednoznacne najdostupnejsie letisko Sliac (par minut), potom BA (2h57m), KE (3h24m). PN su posledne (3h38m - 3h50m, podla prestupov).
Pre sever, priamy vlak ZA-PN trvanie jazdy 1:46. Vlak jazdi kazde 2 hodiny. Priamy vlak ZA-BB 1:32, tiez kazde 2 hodiny. Aj pre Martin, Zilinu je Sliac vyhodnejsi.
Na rozdiel od PN to tam aj ako-tak zije, vdaka tomu, ze zaroven letisko funguje ako vojenske pre stihacky. T.j aj draha predpokladam je udrziavana 24/7.

Musime si priznat, ze Slovensko je fakt male. Nemozeme mat kazdych 100km medzimarodne letisko. Maximum, co si viem predsatvit je BTS, KSC, TAT, SLD.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

lilkosta

Vidím, že pripúšťate len dve možnosti.
Buď bude letisko Piešťany medzinárodné s veľkou réžiou alebo bude zrušené.
Pritom existujú aj ďalšie možnosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Sú aj iné

ale treba sa prestať pozerať očami politikova a tunelárov a spraviť reálny business plán. Keď na seba zarobí, tak nech je na Slovensku letisko v každom okrese. Ak je pravda, že prepravilo za rok 2000 pasažierov tak mi vysvetlite pán Drahovský akú dosiahli EBITDU. Neverím, že ostatných aktivít bolo toľko, že im zvýšilo príjem tak, že manažment si chce nechať vyplatiť odmenu vo výške 600 000 €.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Trzby/zisk

Tak som si to pozrel pán Drahovský. Tržby za minulý rok 503 883€ a zisk -456 647 €. Aktíva a imanie 22 resp 20M€. dalo by sa stým niečo robiť, ale naozaj by to museli riadiť odborníci a nie tí, ktorí si chcú vyplatiť takéto odmeny pri takom hospodárení.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Je len jedna možnosť

úplne stransparentniť toky a potom by ste videli, že takto sa naozaj biznis robiť nedá.
- Najskôr si musia nájsť peniaze na to, čo je naozaj nevyhnutné a nemôže to byť na úkor iných podnikateľov. Dráha, letecké pozemné zariadenia a len a len nevyhnutná infraštruktúra pre obsluhu.
- Politici im nesmú nanucovať predražené nakupovanie zbytočností pod pláštikom predpisov, ktoré sú pre laikov neznáme. Áno, predpisy pre medzinárodné letisko vyžadujú množstvo vybavovania, ale aj to sa dá riešiť jednoducho, lacno a je možné žiadať o výnimky.
-Pokiaľ bude letisko reálne hľadať a postupne aj produkovať leteckú prevádzku, začnú sa veci uberať správnym smerom.
Ale veľmi ťažko sa ľuďom podporuje prostredie plné klamstiev, klientelizmu a neodbornosti. Naozaj.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Už budeš "mešťan"

keď budeš mať letisko v každom okrese, však? Aj Rakušáci, Maďari a Češi majú letiská každých 100 km, aby to ľudia nemali ďaleko, však?
Apropo, ja si nemyslím, o zvyšku SK, že sú sedláci, len preto že nežijú v Bratislave.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V Rakúsku má medzinárodné letisko Viedeň, Linz, Salzburg, Graz, Insbruck, Klagenfurt /a neviem či nie aj Villach/. Ale trápi ma niečo iné. Keďže máme letisko v Bratislave a Piešťany sú 50 minút autom, tak
nemalá by vláda trvať na zrušení viedenského letiska, keďže vo Schwechate som autom rýchlejšie ako
v Piešťanoch? Budapeštianske letisko by bolo potrebné preveriť, tam som ešte nebol. Aj to by po premeraní mali zrušiť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preboha dokedy chcete umelo udržiavatˇto prebytočné " letisko " to nemáte kde dávat peniaze!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

bratislavu červení predajú

číňanom, este vám bude piešťanské letisko dobré.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pre cast slovenska

je piestanske letisko omnoho atraktivnejsie ako letisko v BA, ktore ma velmi zle spojenie so zbytkom krajiny a je aj excentricky ulozene. piestanske letisko ma genialnu polohu voci dialnici a zeleznici a je aj vhodne ulozene vzhladom k niektorym mestam severozapadneho slovenska.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Budme objektivni

Tak just som si cez google pozrel tu tvoju "genialnu polohu" PN letiska voci dialnici. No, mne to vychadza na nieco okolo 4km po vyjazd.
Letisko BA ma od dialnice 900m. To sa da povedat, ze letisko BA je priamo na dialnici. Tak potom v com spociva ta genialnost?

Na druhu stranu, naozaj velkym minusom BTS je chybajuce zeleznicne/ elektrickove spojenie. Konecna elektricky ruzinov, pripadne najblizsta trat je od letiska necele 2km. Snad sa raz dozijem toho, ze sa tam bude dat dostat inak ako autobusom/autom a tento hedikep letiska bude minulostou.
Projekt TEN-T ratal so stanicou na letisku, tesil som sa, ze sa nakoniec dockam. Myslim, ze v 2018 to malo byt hotove, ale vieme ako to dopadlo. Ani sa nezacalo a cast peniazi sa rozflakalo na nove elektricky.

Myslim ze potiahnutie par 100m kolajnic k letisku v BA je vhodnejsia investicia ako udrziavat pri zivote letisko v PN.
Tolko moj nazor. Ked uz peniaze do regionalneho letiska, tak Sliac.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME