Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Blúdenie slovenského vzdelávania v tieni testovania PISA (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

otázka pedagógov ministrovi

2. Prečo ministerstvo školstva nezverejnilo v zmysle časového a vecného plánu opatrení na zlepšenie výsledkov v testovaní PISA plán postupného zvyšovania financií do školstva na úroveň OECD, hoci tak malo urobiť do 31. augusta 2015?

Viac tu: http://ibu7.webnode.sk/news/a4...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nemci, v hlavnych spravach, cez o.i. ministerku skolstva konstatovali, ze ked pred 16 rokmi v PISA teste nedopadli najlepsie, zacali davat do skolstva viac penazi a toto prinieslo zlepsenie, ale trvalo to,
Rakusko sa tiez venuje v hlavnych spravach a titulkoch PISA testom a tiez hladaju kde a co chyba, aby boli lepsi.
Co mna prekvapilo, bolo popredne umiestnenie Estonska.
Nechcete sa ist popytat Estoncov, ako vedia deti uspesne naucit ?!
Znevazovat PISA testy nepomoze. Na konci PISA hodnotenia su Mexiko a Turecko - kde chceme byt my ? Nemame spolocnu hranicu s krajinou neobmedzenych moznosti a o Turecku pomlcim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Skrátka - ak nejaké hodnotenie, či test nedopadne pre nás dobre, tak je chyba v danom teste a nie v nás.
Bodka.
Svet je jednoduchý a my sme majstri všetkých svetov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

a čo tak škrtnúť prémie konkrétnym

učiteľom, ktorých žiaci v testoch prepadli? A tým s najhoršími výsledkami dať výpoveď. Plus všetkých motivovať prísľubom mimoriadnej prémie, naviazanej na výrazné zlepšenie výsledkov ich žiakov pri najbližších testoch.
Takto nejako to chodí v živote, prečo by mali byť akurát učitelia výnimkou?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale žiak nie je len vizitka učiteľa, ale aj rodiča. Ak učiteľ učivo na hodine vysvetlí, a študenti doma nie sú schopní si učivo doštudovať, venovať čas precvičovaním príkladov, štúdiom rôzneho doplňujúceho materiálu vo forme encyklopédii a pod., tak o čom je celá tá kritika školstva ? Rodičia nemajú čas na svoje deti, aby ich motivovali aj oni doma sa učiť, deti radšej robia rôzne aktivity, ktoré ich bavia - na rozdiel od učenia. Vidím to aj v triede mojej dcéry - v tejto generácii sa poctivo učia len jednotlivci, aj to nejako motivovaní...... Nemajú iné povinnosti len sa učiť, ale aj táto jediná povinnosť ich najmenej baví - im sa učiť nechce, toto je najväčší problém, pretože dnešná doba prináša množstvo aktivít, ktoré sú samozrejme príťažlivejšie, lákavejšie,.... Najmä, keď im tlačíme do hlavy, že netreba sa zbytočne učiť memorovanie ničoho, všetky info nájdu na nete, tak sa tým aj riadia.
Priateľka učiteľka hovorila, že veľký problém priniesla integrácia slabučkých študentov medzi bežných študentov, ona má v triede s 25 žiakmi troch takých, a celé hodiny sa musí venovať týmto trom namiesto všetkých, skrátka nestíha "pokryť" nároky všetkých na hodine ( tie integrované neustále vyrušujú, majú rôzne poruchy, ktoré vyžadujú dlhší čas sa im venovat) a kedy sa má potom venovať ostatným ? A v každej triede sú integrované deti, ktoré vyžadujú zvýšenú pozornosť učiteľa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

simona

Môžeš upresniť, kedy bola tá šťastná doba, zlaté časy školstva, keď všetci rodičia plne spolupracovali so školou a denne sa s deťmi učili?

Vari za Rakúska-Uhorska a 1.ČSR, počas vojen a povstaní, keď aj deti museli ísť miesto učenia na pole? Či v 50-tych rokoch, počas normalizácie, teda počas existenčných problémov rodičov? Alebo v 70-80-tych rokoch, keď škola z dôvodu nepochopiteľných množín a počítačovej techniky rodičom unikla? No v dravom kapitalizme, ako sama správne píšeš tiež nie...tak kedy? Nuž nikdy!

Druhá myšlienka - integrácia slabých žiakov. Takže učiteľ má učiť iba výborné, snaživé, nadané deti? Problémové bude učiť kto konkrétne?

A za to chcú učitelia celoplošne vyššie platy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

plný súhlas!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ucitelia chcu vyssie platy za ucenie len vybornych a nadanich deti?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale z môjho vyplýva, že kedysi deti mali viac povinností, a napriek tomu si možno vzdelanie vedeli viac vážiť. K dôležitosti vzdelania by ich mali "tlačiť" predovšetkým rodičia. So mnou sa rodičia neučili, ale štúdium u nás preferovali, ak sa dieťa nedokáže motivovať samo k DOMÁCEMU upevňovaniu učiva - je tu rodič, aby na to dohliadol a tlačil na dieťa. Ak stále preferuje iné aktivity - počítačové hry, facebook, pozeranie telky, ponevieranie sa kdekade,.... je na rodičovi, aby to mal pod kontrolou, raz mu to dieťa môže vyčítať, že bolo vo veku, kedy ešte samo nevedelo rozlíšiť preferencie a rodič ho nechal tomu napospas. Vieš koľkým rodičom v triede mojej dcéry nevadí, že deti sa im flákajú namiesto domáceho učenia a na rodičovskom si prídu vyplakať "dušičku" v zmysle, že veď ich dieťa sa predsa doma učí (prídu večer z práce, takže nevedia, čo dieťa naozaj robí), tak prečo tá zlá známka.... Ak sa dieťa potrebuje s niekým učiť (integrované deti), prečo nie s rodičom, alebo chodiť na doučovanie, alebo so starším súrodencom....

Integrácia bola možno pôvodne dobrá myšlienka, ale nedomyslená, pretože teraz sa integrujú deti aj s ťažšími postihnutiami a súčasne jeden učiteľ naozaj nemôže na jednej hodine podchytiť SÚČASNE všetkých podľa nárokov dnešnej doby. V triede dcéry majú 2 integrovaných žiakov, tí v tej triede len trpia, pretože nestíhajú s ostatnými držať krok podľa nárokov dnešnej doby a samozrejme vždy patria medzi najhorších žiakov - a táto nálepka s nimi pôjde stále, lebo sú porovnávané s rovnakými kritériami, ako u ostatných, keďže sú v jednej triede. Keby boli triedy napr. pre integrovaných, učiteľ by sa im mohol viac venovať, boli by rovnocenní, neporovnávali by sa medzi sebou a NIKDY by nemali na sebe nálepky najhorších žiakov z triedy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Suhlas so simona4. Bez podpory rodicov nema ucitel sancu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

simona

Popisuješ nejaký stav spoločnosti bez analýzy príčin, či dokonca návrhov na riešenie.

Osobne som iného názoru. Veľmi stručne: rodičia majú podporovať samostatnosť detí, nie ich niekam dotláčať! Vysoké vzdelanie vôbec nemusí byť dobrým štartom do života. Pokiaľ má mladý človek vštepený dostatok samostatnosti, dravosti, drzosti, záujmu môže bežne dokázať veľa aj bez vzdelania.

Mne sa napríklad stalo, že mňa aj brata rodičia tlačili na učenie hry na klavír, ke´dže sa im to zdalo prepotrebné. Keďže mám "hudobný hluch", nikam ma ani brata nedotlačili, nemalo a nemá to zmysel!

Otázka znie, prečo by vlastne mali rodičia tlačiť deti na vzdelanie. Mne život ukázal, že v živote a kariére je vzdelanie spravidla až to najposlednejšie. Jedine aktívne, dobrovoľne zvolené, cielené vzdelávanie každého v zrelom veku má nejaký podstatný význam. Ale nemusí byť podmienkou, pozrime napríklad na najbohatšieho muža sveta Billa Gatesa, počítačového génia, ktorý zarobil miliardy v garáži.... ( je to samozrejme extrém, ale taký istý ako tvoje názory )

Je to také milé a ľahké učiteľskú neschopnosť zvaliť na rodičov! Ostatné profesie majú smolu, že tak nemôžu činiť, preto aj ostatné profesie ( samozrejme okrem našich sociálnych služieb a nášho "socialistického" zdravotníctva ) prosperujú, zatiaľ čo školstvo krachuje!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kto hovorí o vysokom vzdelaní ? Tu je téma PISA testy, a teda základné vzdelanie, ak si si nevšimol. Ako môžeš porovnávať hru na klavír, a teda dobrovoľnú záujmovú činnosť vo voľnom čase so základným vzdelaním, čo je neskôr predpoklad úrovne všeobecnej inteligencie..... Medzi základné vzdelanie patrí napríklad znalosť chemických prvkov, zlúčenín, riešenie rovníc a slovných úloh, výpočet obsahu, objemu, prevody jednotiek, archimedov zákon, atď.
Ty si idealisticky myslíš, že ak dáš piatakovi na výber, či sa mu páči tráviť čas počítačovou hrou alebo učením sa na písomku, tak si uvedomelo vyberie učenie ? Nevyberie, môže byť neviem ako samostatné. Chodím na rodičovské združenia už roky, tak viem, čo riešia rodičia a učitelia a "necucam z prsta". Je to milé oháňať sa učiteľskou neschopnosťou ak samotný rodič vedie dieťa k postoju, že základné vzdelanie je nepodstatné.
Vo svojom príspevku som predsa napísala, že rodičia by mali deti v tomto veku tlačiť k vzdelávaniu, ak sa dieťa nedokáže motivovať samo a uprednostňuje aktivity, ktoré jeho "ducha" zabíjajú, namiesto rozvoja. Choď sa dnes pozrieť do tried na základnej škole napr. cez prestávku, aby si si urobil názor, že dostatok drzosti a dravosti dnešným deťom nechýba, len škoda, že nie v zmysle učenia sa, ale len v medziľudských vzťahoch.
Učitelia varujú, že základné vzdelanie na strednej nedobehnú, tak čo potom v ďalšom vzdelávaní v strednom veku, o ktorom hovoríš.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

simona

"Medzi základné vzdelanie patrí napríklad znalosť chemických prvkov, zlúčenín, riešenie rovníc a slovných úloh, výpočet obsahu, objemu, prevody jednotiek, archimedov zákon, atď."

Nuž takýmto pre život nepotrebnými poučkami a činnosťami asi ťažko možno deti motivovať a zaujať. Absolútna nepotrebnosť a nuda!

Máš vysokú školu na to, ako deti zaujať, motivovať. nadchnúť, zapáliť, inšpirovať....Ak to však nechceš, nevieš, nedokážeš, uvoľni miesto iným, schopnejším, vzdelanejším, mladším...

Veď práve o tom táto diskusia je - prostriedky, ciele motivácia školstva je u nás pomýlená zo strany skostnatelého školstva a učiteliek. Za komunistov to nik neskúmal, neporovnával, pretože ideová správnosť stála nad obsahom. Po "revolúcii" ešte desiatky rokov učiteľky tvrdili, aké je naše školstvo výborné, pretože vraj údajne všetci, čo emigrovali sa dobre uchytili...Teraz dochádzame na to, čo sme si mali dávno priznať, naše školstvo je v koncoch, nedokáže sledovať svetové moderné trendy.

Iba učiteľky to nechcú pochopiť. Všetko, čo si uviedla vo vete hore sú nepotrebné, pomýlené, zvrátené témy...

Učitelia chápu iba plošné zvýšenie platov pre všetkých!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nevediet v 21.storoci zakladne fungovanie Zeme, prirody, sveta, kam chemia a matematika patri je urcite vazny nedostatok !
Vypocet obsahu - ucivo zakladnej skoly ! Teraz som sa rozpravala s jednou mamickou - jej syn s manzelkou - vysokoskolaci, nie su schopni si vyratat, kolko farby maju kupit na vymalovanie izieb v dome ! A to je vypocet obsahu ucivo zakladnej triedy.
A prave tu prakticnost maju mozu pomahat detom vysvetlovat rodicia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

iwanna

Nuž v prvom rade nemusí každý rozumieť matematike, fyzike astronómii. Zhruba 2 až 3 milióny rokov ľudia úspešne prežili aj keď nevedeli, ako funguje vesmír.

Okrem toho si mimoriadne nafúkaná na svoje vedomosti ( učiteľkám na základnej škole je totiž všetko jasné ), pravda je však taká, že ani teraz poriadne nevieme ako vesmír funguje, ako je to s čiernou hmotou, paralelnými vesmírmi, strunovou teóriou a ani netušíme, čo bolo pred veľkým treskom....

Mimoriadne hodnotný je taktiež tvoj dôkaz z tretej ruky. Možno fabuluješ ty, možná tá "jedna mamička", možno si z nej robili jej deti iba srandu......Podstatné je to, či je skutočne ten výpočet potrebný k vymaľovaniu bytu. Nie je. Majú mnoho možností: môžu si to dať vypočítať množstvo farby tebe, poradia im v obchode, môžu použiť pokus-omyl, teda kúpia nejakú farbu a ak bude chýbať tak si ju dokúpia, môžu si dať vymaľovať odborníkom....

Nik nemôže všetko vedieť. Iba "majiteľ" vedomostí ( ty a tvoja kamoška ) sa cíti oprávnený povyšovať sa nad niekým, čo tie vedomosti nemá ( pretože ich ani nepotrebuje).

P.S. Skús si dať do vyhľadávača text "výpočet množstva farby". Budeš milo prekvapená. A možno sa aj zamyslíš, čo za krávovinu si napísala!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:-))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Medzi tie jeho moderné svetové trendy patrí asi aj vyhľadávač na internete. Zostáva mu len popriať ničím nerušený a "večný signál" :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:-) no, pise specialne. Priam vynimocne. Vynimky boli su a budu.
So signalom na vecne casy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Absolútna nepotrebnosť ? Veď ty sám si celý zložený z chem.prvkov a zlúčenín a teda si celý zvrátený ( podľa tvojej poznámky vyššie ...) To nevieš o sebe ani tie najzákladnejšie veci ? Ty potrebuješ motiváciu a nadšenie na všetko asi. A ak sa nenájde ten "správny" čo by ťa namotivoval a nadchol, výhovoríš sa naň, že preto nič nevieš.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nepise o tom len ona, ale aj tento ucitel o tom pisal uz pred tromi rokmi a na to upozornoval:
"Čo ostalo pri výsledkoch PISA /uz vtedy/ 2012 nepovšimnuté"

"Autor Geoff Petty vo svojej uznávanej knihe Moderné vyučovanie spomína zaujímavé zistenie. Podľa neho väčšina žiakov uprednosťnuje férových, no zároveň prísnych učiteľov, ktorí vyžadujú výsledky. Nespokojnosť našich žiakov so školou, tak môže vychádzať aj zo skutočnosti, že sme výrazne poľavili v disciplíne, ktorá je jedným z najdôležitejších faktorov efektívneho učenia sa. Zlú atmosféru na školách si zapríčiňujú do značnej miery samotní žiaci, ktorí svojim správaním znemožňujú pokojný priebeh vyučovania a vzdelávací proces. Na neustále sa zhoršujúce správanie našich žiakov poukazujú učitelia už dlhodobo, tento problém sa naplno prejavuje aj vo výsledkoch prieskumu ohľadne disciplíny, kde Slovensko vykazuje opäť podpriemer OECD.

Podľa odpovedí z prieskumu medzi riaditeľmi škôl máme v porovnaní s priemerom OECD väčšie problémy so záškoláctvom, dochádzkou (jednoznačne najhorší výsledok zo všetkých krajín!), s účasťou žiakov na školských aktivitách, s rešpektom voči učiteľom (len pár krajín je na tom horšie) a s narúšaním priebehu vyučovania zo strany žiakov (sme porovnateľní len s latinskoamerickými a arabskými krajinami)."
http://fararik.blog.sme.sk/c/3...
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME