Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pán Petrák, stále neviete kam? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Viete

ja si myslím, že nie je pravda, že keď pridáme učiteľom viac peňazí, tak budú učiť lepšie. Máme veľa zbytočných škôl a blbé financovanie. Školy a teda aj učitelia by mali byť platení podľa výsledkov. A treba kompletne zrušiť financovanie súkromných (teda aj cirkevných) škôl štátom. Štát má platiť len štátne školy a súkromné môžu dostať štátne granty (znovu podľa výsledkov a úspechov, kde budú vopred jasné merateľné kritéria).
No a určite treba prepustiť minimálne 50% úradníkov (bez auditu a analýzy) v školských správach, ktorí si vymýšľajú prácu. Žiaľ dnešné slovenské deti, ak chcú byť úspešné a niečo vedieť, tak musia ísť študovať do zahraničia na kvalitné školy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečítajte si Bazálny investičný kruh

Razantným zvýšením investícií do materiálno-technického zabezpečenia a predovšetkým do ľudských zdrojov sa zvýši atraktivita učiteľského povolania a školského prostredia. Rast atraktivity učiteľského povolania povedie k vytvoreniu konkurenčného prostredia medzi uchádzačmi o učiteľskú profesiu. Spolu s dôkladným prehodnotením a finančným posilnením prípravy budúcich pedagógov ide o kľúčový prostriedok na to, aby sa zvýšila kvalita uchádzačov o učiteľské povolanie.

Výber najtalentovanejších študentov, inovovaná pregraduálna príprava učiteľov, premyslený kariérny systém a motivačný systém hodnotenia práce môže výrazne zvýšiť kvalitu výchovno-vzdelávacieho procesu. Vyššia kvalita výchovno-vzdelávacieho procesu so sebou prinesie lepšie výkony a výsledky našich žiakov (čo by mal byť prvoradý cieľ nás všetkých). Lepšie výsledky žiakov znamenajú kvalifikovanú pracovnú silu, ktorá v strednodobom horizonte zabezpečí výrazný rast HDP. Rast HDP znamená viac peňazí na investovanie do školstva, vedy, zdravotníctva, sociálneho systému, životného prostredia, infraštruktúry a ďalších odvetví. Takto „Bazálny investičný kruh“ povedie nielen k ekonomickému rastu, ale aj k zvyšovaniu kvality života celej spoločnosti.
https://dennikn.sk/blog/bazaln...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi takto

problém štátnych úradníkov (teda aj učiteľov v SR, nakoľko všetky školy financuje štát), je ten, že si ani zďaleka nevedia predstaviť, čo je to efektívne riadenie firmy a jej manažovanie. Váš úryvok z článku je určite pravdivý, ale najprv treba dosadiť za riaditeľov manažérov, ktorí začnú školy riadiť na základe úspešnosti, ako som písal. Ak do tohto systému nalejete peniaze, tak je to to isté ako ich vyhodiť oknom. Presne ako v zdravotníctve. Najprv treba zmeniť systém školstva, jeho spôsob riadenia a potom zvyšovať platy. Je množstvo kvalitných učiteľov, ktorí si to zaslúžia, ale najväčší krikľúni (odborári) boli vždy najväčší nefachčenkovia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Školy

sa normálne pohybujú na pracovnom trhu a nakupujú tam pracovnú silu. Každý nastupujúci učiteľ musí mať vysokú školu. Škola teda pri nákupe na pracovnom trhu konkuruje s inými zamestnávateľmi. Momentálne je priemerný príjem učiteľa stále menej ako polovičný oproti priemeru VŠ vzdelaného zamestnanca.

Tento stav nie je normálny v krajinách OECD, ako môžete vidieť napríklad tu: http://6b.cz/4Tgq

Z toho vyplýva, že ľudia, ktorí idú učiť buď spravidla nemajú inú možnosť (napríklad v oblasti s veľkou nezamestnanosťou) alebo majú výrazne lepšie zarábajúceho partnera a svoje povolanie vykonávajú ako koníčka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tento stav je uplne normalny prave preto, ze su ti vysokoskolski vzdelani ludia ochotni pracovat za platy, ktore im ponuka "socialny" stat. Keby neboli, tak by sa socialisticky system skolstva musel vyrazne zmenit. V tychto koncinach boli vysledkom socializmu vzdy nizke platy a silne pochybujem, ze sa to v dohladnom case radikalne zmeni. Preco by sa malo?:-)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME