Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Odrezaný východ – keď župa likviduje Hnileckú dolinu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Je to nehoráznosť najhrubšieho zrna

za ktorú by mal niekto z KSK sedieť. Ľutujem ľudí zo spomínaných obcí ktorí pracujú v Košiciach. Deti ktoré chodia do Košíc do školy. Veď tu nejde len o predĺženie trasy na 2,5 násobok, ale aj o obrovské straty času pri ranných a popoludňajších zápchach ako v Košiciach, tak aj v Prešove! Chudáci podnikatelia na Ružíne, svoje prevádzky môžu zavrieť. A čo napríklad penzión pre seniorov na Opátke? Už sa ozvala jeho riaditeľka, že väčšina personálu dochádza z Košíc! Čo klienti penziónu, ale aj všetci obyvatelia dotknutých obcí? Ako bude pre nich zabezpečená zdravotná starostlivosť? Gelnickú nemocnicu zlikvidovali a krompašská je vari vybavená tak aby mohla zachraňovať životy? Pokým sa nestane zopár tragédií dovtedy budú mať kompetentní strčené hlavy v piesku. Veľké FUJ! všetkým ktorý sa o tento stav postarali. A údajne vraj nemajú od mosta ani projektovú dokumentáciu. No ak je to pravda tak s opravou sa začne tak o rok!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

na to je jedina odpoved:

Voľby do VÚC 2013: Volebné výsledky Košického kraja:
Zdenko Trebuľa 58 SMER - SD, SMK, MOST - HÍD 53,1%
B O D K A!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mily Robert, ako generalny riaditel NDS si bol schopny akurat natahat do NDS kopu neshopnej havete, ktora je teraz pekne postupne vyhadzovana. Natahal si ludi, ktori su absolutne neschopni, alebo prinajlepsom sa zivili roznymi pochybnymi cinnostami. Takze jedina tvoja realna schopnost je spoza bucka vypisovat veci, kazdemu zrejme a jasne. Venuj sa radsej rodine a nepis eseje.

Co sa tyka mosta: hrubo zanedbana starostlivost. Toto je na trestne oznamenie. Majitel mosta ma povinnost sa on starat!! Toto nieje nejaky most pre kravy na polnej ceste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Smerovalo sa...

Most bol postavený ako vyvolaná investícia pri výstavbe priehrady Ružín. Pred regionálnymi voľbami je to veru veľmi nepríjemné, hlavne preto, lebo nebyť vidieckych hlasov, by si SMER veru politickú moc v Košickom kraji neudržal (http://kosice.korzar.sme.sk/c/...).

Poniektorí si pamätáme, že na podporu kandidáta SMERu na župana zasadala Vláda v Košiciach. Vtedy jednofarebná vláda SMERu odklepla na nezmyselnú protipovodňovú ochranu Košíc rúbaním brehových porastov i navyšovaním hrádzi 40 mil. eur. Toto vtedy rozhodol minister envirorezortu, ktorý sa dnes na sneme SMERu v Prešove stane podpredsedom SMERu. Veru takí múdri politici nám vládnu.

Vráťme sa však k podstate. Zanedbaná starostlivosť o most ho doviedla do havarijného stavu. A nie len to. Dobré informované zdroje vedia, že priehradný múr Ružína vyvoláva kvôli geológii veľké obavy možného pretrhnutia.

A tak, ako sa zanedbal most medzi Abovom a Spišom, tak sa zanedbáva aj samotná priehrada Ružín, v ktorej sa permanentne splavuje nie len odpad z celého Spiša (http://kravcik.blog.sme.sk/c/2...), ale všetky vodohospodárske problémy. Tie sa kumulujú vďaka veľmi zlým politickým rozhodnutiam, pre ktorých sa Slovensko stalo korisťou pre ich kešovanie.

Čo z toho vyplýva? Tak ako upadá aj kultúra politického rozhodovania, tak sa v prepadávajú regióny, ktoré melú z posledného a žijú z historickej podstaty. Toto by sme mali mať na pamäti, už teraz, nie len vtedy keď pôjdeme k volebným urnám, alebo budeme mať chuť sa na ne vykašľať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pán Kravčík

Ja čas začať kampaň na župana.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vyplýva z toho, že samosprávne kraje sa nedokážu absolútne starať o cesty II. a III. triedy, ktoré im boli zverené pred vyše 10 rokmi. Vidíme to každý deň znovu a znovu. Najlepšie riešenie, žiaľ, je zobrať tieto cesty krajom späť do rúk štátu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie vraciať štátu...

stačí posilniť zodpovednosť regionálnych politikov...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samosprávne kraje nemajú kompetentných ľudí, ktorí by sa vedeli o cestnú infraštruktúru starať. Dostali od SSC strediská údržby a robotníkov, ale nevedia s nimi pracovať. Slovensko je príliš malé, máme problém získať odborníkov - cestárov na NDS a SSC, nieto ešte aby sme vedeli vybudovať ďalších 8 kompetentných tímov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aby ste boli v obraze:

samosprávne kraje preberali cesty II. a III. triedy vo veľmi zlom stave a bez financií na ich opravy. Vďaka tomu sa všetky zadĺžili. Ak by prešli na štát, opäť by boli niektoré úseky politicky protežované a iné by nedostali na opravu ani cent. Vidíme to pri cestách I. triedy a diaľniciach, ktorých technický stav sa z roka na rok zhoršuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bez akých financií na opravy? Veď samosprávny kraj má predsa vlastný rozpočet, to je podstata samosprávy - kraj sa sám rozhodne, ako si svoj rozpočet rozloží, či do zdravotníctva, školstva, sociálnej sféry alebo dopravy. Pred delimitáciou všetci kričali, aké bude dobré dať krajom majetok, ale vtedy zabudli, že o neho sa treba aj starať.
A aby ste boli vy v obraze a hovorili konkrétne - technický stav diaľnic sa rozhodne nezhoršuje z roka na rok - ostáva stále rovnaký (počet nevyhovujúcich úsekov je cca 10 %, ale iba minimum je havarijných) - to je vďaka tomu, že NDS nemá problém s peniazmi. Cesty I. triedy - pokles nevyhovujúcich úsekov za 5 rokov o 8 % (medzi 2010 a 2016) - vďaka rozsiahlym opravám a rekonštrukciám, ktoré SSC robí posledné roky. Je pravda, že hlavnú zásluhu majú peniaze z EÚ a pred rokom 2010 sa stav zhoršoval, ale treba si uvedomiť, že cesty I. triedy si to odskáču najviac (viac ako 50 % celého dopravného výkonu sa deje na jednotkách).
Poďme teda na samosprávne kraje - od delimitácie nám na cestách II. triedy pribudlo o 6 % viac úsekov v nevyhovujúcom stav. Trojky sa držia na rovnakej úrovni, ale to je vďaka tomu, že po väčšine z nich nám takmer nič nejazdí (v porovnaní s cestami vyšších tried).
A pousmejem sa nad tou vetou, že keby patrili dvojky a trojky pod štát, tak niektoré úseky by boli protežované. To si ozaj myslíte, že na samosprávnych krajov sa nerozhoduje tak, že sa pozerajú, kde býva župan a kde volili poslanca do krajského parlamentu? :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi si mýlite NDS s VÚC

Aby ste boli v obraze: kým boli cesty v správe štátu, na ich opravy a údržbu sme sa skladali všetci. Po delimitácii na samosprávu II. a III. prišli o financovanie zo štátneho rozpočtu a kraje si museli zabezpečiť financie z iných zdrojov. Toto je ZÁKLADNÝ ROZDIEL medzi NDS (SSC) a VÚC. A ešte o tom protežovaní: aj v súčasnosti sa to deje - jazdím po celom Slovensku a preto mám prehľad aj o cestách nižších tried. Na západnom Slovensku sú v oveľa lepšom technickom stave ako na východe - a malo by to byť naopak, veď keď predsa na východe nič po cestách nejazdí mali by byť v lepšom stave nie? To svedčí o tom v akom katastrofálnom stave boli cesty delimitované na VÚC.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale kde. Bežný vodič ťažko posúdi technický stav vozovky jazdou po celom Slovensku :) Dám teda ďalšie čísla - cesty II. triedy v nevyhovujúcom stave - suverénne vedie bratislavský kraj (76 %), potom nič a ďaleko nasledujú ostatné kraje (BB - 39 %, PO - 31 %, TN - 21 %, KE -19 %, TT - 17 %, NR - 17 %, ZA - 12 %). Cesty III. triedy - rovnako na špici BA kraj - 84 % a potom idú ďaleko za ním ostatné. Čiže tie vaše tvrdenia vôbec nekorešpondujú s realitou.
A treba si trochu naštudovať fiškálnu politiku a rozpočtovanie štátnej správy a samosprávy. VÚC nedostali len cesty II. a III. triedy, ale dostali aj financie po reforme verejnej správy, ktoré im štát odvádza. Okrem toho ešte do minulého roka dostávali 100 % z výberu cestnej dane, hoci to VÚC dostali aj za cesty I. triedy a diaľnice/RC a SSC a NDS nedostali z nej ani cent.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

celé zle

Bohužial pri tomto kompetentní úplne zlyhali. Či už sa jedná o zosuv na Kremnických baniach, alebo v prípade tohoto mosta. Dalo by sa to označiť aj ako sabotáž, keď si nevieme ustrážiť prejazdnosť dôležitých úsekov. Nevadí, že niektoré časti Slovenska sú v zime odrezané od sveta a keď sa nedajbože stane niečo na obchádzke, tak máme paralyzovanú polku krajiny. Hlavne že idú milióny na neefektívnu a zbytočnú ťažbu hnedého uhlia a niekto si potom môže baliť ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hmm

Len tri veci k teme: zlodejina na kazdom stupni verejnej spravy az na kost, volici, co myslia chvostom a nie mozgom a politici, co maju riesenia len ked maju daleko ku valovu. Preto Slovensko vyzera ako neustlana postel so zlomenou nohou...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to som jediný

čo v tom vidí podnikatelsku priležitosť?
ked na to miestni nič, tak ja už začinam stĺkať kompu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Len aby uz....

....na nejakej nastenke nevisel tender na tvoj podnikatelsky zamer....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tender sa vyhlasuje

na veci "zadarmo"
ja to budem robiť za penaze a tie dva kajaky zbite paletami dokopy mi plavat budu aj bez lajstra.
prave že ked by aj hned teraz vyhlasili tender, tak to znamena že k realizacii dojde dva tyždne po sprejazdneni mostu a ja dovtedy možem ryžovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

na buduci rok si opat zvolte za župana Zder Truľa...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mňa by zaujímalo, aké kroky okrem

rozhodnutia o uzávere už na VUC, urobili? Zriadili aspoň krízový štáb, ktorý pracuje na tom ako katastrofálnu situáciu riešiť? Či to vôbec vnimajú ako krízový stav? Je normálne že oprava mosta trvá 1 rok? Už vidím to slovenské riešenie. Po 3 mesiacoch vyhlásia nejaký tender, ďalšie 3 mesiace budú vyhodnocovať prihlášky, a ďalšie 3 mesiace budú riešiť spory odmietnutých. Takto o rok možno nastúpia ľudia a mechanizmy. Urobiť aspoň dočasný most pre osobnú dopravu a autobusy za nejaký týždeň, 2, predsa nemôže byť problém.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ja dodam ze, krizovy stab by ma riesit urychlenu oprabu ciest - resp. vyfrezovanie (smer Klenov) afasltu obchadzkovych tras . Neviem ci si kompetny stupnu do svedomia ale zimna udrzba obchadzkovych tras by mala byt riesena prioritne. Lebo ked napadne sneh Stos- SMolnik a za cely den prejde 1 krat odhrnovac to asi stacit nebude.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME