Štvrtok, 23. november, 2017 | Meniny má Klement

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Povedzme reforme vzdelávania áno alebo nie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie

SK potrebuje zásadne, nie formálne reformy...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Súhlasím

a rovnako si to uvedomujú i autori reformných cieľov. A potom to bude na nás politikoch, či zmena bude zásadná alebo len formálna, i keď s tlakom zo strany voličov by to rozhodnutie prišlo rýchlejšie. Tu som po výsledkoch na http://www.sav.sk/index.php?do... pesimistom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vysledky SAV ukazujú realitu

Politici by mali ukázať cestu. Ta sa jej chopte....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Skoly

maju v prvom rade ucit ako sa ucit. Nie iba strkat do hlavy informacie, ktore po kratkom case z hlavy vysumia. Ziak, potrebuje hlavne pripravu na studium do konca zivota.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

rozhodne NIE

o rôznorodosti obsahu vzdelávania, kde by si každá škola vybrala svoj variant vzdelávacieho programu, - keď to vysoké školy nie sú schopné urobiť, tak to budú schopné ZŠ alebo SŠ?!
kecy o lodiach a stromoch
školy nepotrebujú autonómiu, ale poriadok, lebo ani nevedia, čo sú, čo chcú a ako na to... a to je výsostne odborná problematika. je úplne jasné, že hlavný problém nášho školstva je deficit odbornosti, lenže keďže rozmýšľať boli, tak hľadáme náhradné "riešenia", aby sme sa mohli uspokojiť, že sa čosi robí. ale ono nás to počká, a bude nás to ešte veľmi mrzieť...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten jediny a spravny variant ma podla teba vybrat centralny statny mozog?

Skoly potrebuju autonomiu. Kvalitny a inovativny ucitel nikdy nebude ochotny zostat v centralizovanom, rigidnom a statom organizovanom skolstve. Kvalitni ludia budu robit iba tam, kde budu mat priestor pre svoju realizaciu.

Deficit odbornosti maju diskuzny taraji ako ty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

áno, ľudia, ktorý ten "centrálny štátny mozog" reprezentujú.
kvalitný a inovatívny učiteľ do regionálneho školstva nepôjde. čo by tam robil? je smiešne ho tam očakávať. prečo tam nie je, nie sú teraz? čo im bráni, aby sa tam pohrnuli, len peniaze? to iste
ak mám aj deficit odbornosti, nemám deficit skúsenosti a zdravého rozumu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Reformovať

znamená: 1.prerobiť, 2. premeniť, 3. vymeniť. Ak sa školstvo nedohodne, ktorá z týchto možností má prioritu a ktoré dve jej budú podriadené, stále sa budeme iba točiť v kruhu a hocikto bude hocikedy presadzovať to svoje z troch možností. A reforma školstva ostane iba "slovné spojenie".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie

Tak už aj niečo začnite robiť, týka sa to aj Vás pán poslanec
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uviazli sme v dobe Márie Terézie...

ked vsetko riadil akýsi osvietený génius - panovník, minister, ci inspektor alebo riaditel. Slovac stale ocakava, ze zhora nariadena reforma prinesie v terene uspech - to sa vsak nikdy nestane, pokial sa s nou nestotozni ucitel... Preto vo vyspelých skolstvach prisli na to, ze reformu musia pripravit bezni ucitelia a minister ju len odklepne - v nasich podmienkach je to samozrejme nepredstavitelne, kedze realitou je patologicky pasivny ucitel, ocakavajuci, ze mu niekto zhora nariadi ako ma ucit... A tu sme pri koreni problemu - chciet robit modernu reformu skolstva v spolocnosti s neexistujúcou verejnou mienkou a totalne pasívnymi obcanmi, ktori su len figúrkami v rukach vsemocnych politikov... Povedal by som - NA UTERAK. Najprv sa musi zmenit cela spolocnost (z otrokárskej kleptokracie aspon na totalitnu demokraciu), az potom sa bude dat nieco zmenit aj v skolach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Máme odborníkov pre reformu?

Žiak má dostať takú výchovu a vzdelanie, aby skončení školy bol dobre pripravený na ďalšie štúdium a po skončení strednej školy aj do praktického života. To je základný cieľ, z ktorého škola musí vychádzať. Žiak má totiž úplne iný pohľad na svet ako pred dvadsiatimi či tridsiatimi rokmi. Žije v spoločnosti s veľkým rozvojom ekonomiky a techniky, využíva internet či iné zdroje poznania. To je jeden z dôvodov, prečo je nutné, aby sa žiak zoznámil a následne absorboval nové poznatky, ktoré bude potrebovať k svojmu životu a všeobecnému vzdelaniu. Bohužiaľ, otázky okolo výberu učiva, spôsobu jeho spracovania, tvorby štandardov a napísanie učebníc pre žiakov nie sú spomenuté, hoci v tom spočíva podstata reformy. Bohužiaľ, nemáme odborníkov, ktorí by vedeli zabezpečiť, aby práve táto oblasť reformy bola vhodne spracovaná.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME