Piatok, 18. august, 2017 | Meniny má Elena, Helena

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kaliňákové grafy, navlas podobné tým Kažimírovým. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

som raz hľadal, v súvislosti s nejakým článkom o znížení pokuty za neabsolvovanie TK+EK evidovaný počet nehôd z dôvodu technického stavu, našiel som z r. 2009, že z 23989 nehôd, bolo tech. stavom spôsobených 5 (päť) nehôd. Pri pravdovravnosti Fica a kump., predpokladám, že minimálne pri troch nehodách (naši ľudia) boli dôvody zmanipulované, tak v skutočnosti to mohli byť 2 nehody. A to ešte ktovie, či to neboli nehody vozidiel bez EVČ, používaných pri doprave z osady do osady, lesa ap.
Takže absolvovať každé 2 roky TK+EK u súkromných vozidiel je čisté výpalníctvo. Mám auto so 177 tis km, v 12/2016 som musel ísť na kontrolu, nič som nerobil, mal som jednu závadu, nesvietila mi jedna žiarovka osvetlenia EVČ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mas obsolutnu pravdu.

V nasej provincii ( Ontario, ktora ma urcite dopravu hustejsiu ako SVK) nie je ziadna STK vozidiel prikazana zakonom alebo vyhlaskou. Tato povinnost udrziavat a kontrolovat si technicky stav svojho vozidla bola plne nechana na jeho uzivatela. Ja som hlavne sam pred sebou zodpovedny za technicky stav toho, na com jazdim. Bez akehokolvek vmesovania sa autorit. Povinna STK je iba pri zmene majitela motoroveho vozidla.
Myslim si, ze kazdy uzivatel motoroveho vozidla by mal byt tak uvedomely, aby dbal dostatocne na bezpecnost svoju a ucastnikov cestnej premavky. Je vsak treba sa zamysliet aj nad tym, ci slovenska spolocnost je tak vyspela.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Ani tu nemame

ANi tu, kde teraz zijem ja v Illonis USA nemame STK ani po kupe vozidla. Aplne suhlasim s Tebou. A funguje to aj bez zdieracskej STK. Je ot len ryza a buzeracia pre niekoho.
Bohuzial pokial sudnictvo enbude fungovat na SK tak to lepsie nebude ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Predstava, že by aspoň

väčšia časť obyvateľov Slovenska dosiahla úroveň autora článku je nereálna. Je však žiaduce, aby riadenie krajiny prevzali z rúk fica, kaliňáka, bašternáka, lajčáka, evky, anky, kováčika, gašpara, danka, bugára či nebodaj magiána a podobných SMERÁCKYCH a iných ŽÁB MASTIČKÁROK múdry ľudia, ktorí čítanému alebo počutému textu porozumejú a dokážu upozorniť na omyli alebo priame klamstvá.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mne to vychadza nasledovne

Na cestach I. triedy zomrelo 103 ludi, dlzka ciest je 3302 km, pocet mrtvych na 100 km je 3.1; na cestach II. triedy zomrelo 42 ludi, dlzka siete je 3616, pocet mrtvych na 100 km je 1.2; na cestach III. triedy zomrelo 44 ludi, dlzka siete je 10360, pocet mrtvych na 100 km je 0.4; na dialniciach zomrelo 7 ludi, dlzka siete je 463, pocet mrtvych na 100 km je 1.5; na rychlostnych cestach zomrelo 7 ludi, dlzka siete je 264, pocet mrtvych na 100 km je 2.6.

Poradie bezpecnosti je: cesty III. triedy, cesty II. triedy, dialnice, rychlostne cesty a na poslednom mieste su cesty I. triedy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Podľa takejto logiky

by sme sa teda mali zamerať zrejme na budovanie ciest III. triedy, alebo ešte lepšie cyklotrás.....tým nechcem naznačiť, že ich nepotrebujeme
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

... takto to celkom nefunguje

Chcelo by to statistiku mrtvi na danej triede ciest / vozokilometre prejdene za rok na danej triede ciest. Ale ked sa na to pozreme len takym "kvalifikovanym odhadom", tak je problem v tom, ze "jednicky" plnia podobnu funkciu ako R/D ale nemaju take bezpecnostne parametre. Riesit sa to da stavbou R/D ako je navrhovane v clanku, ale stacilo by ciastocne aj vyrazne lacnejsie riesenie - budovanie obchvatov miest/dedin na uz existujucich jednickach ako aj zavedenie trojpruhu na exponovanych usekoch jedniciek (v idealnom pripade svedsky model - tj. 2+1 pruh oddeleny nizkou fyzickou barierou, urovnove krizovatky s pripajacim pruhom).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

... v prepocte na vozkm

Tak sa mi podarilo najst udaje o najazdenych vozkm na jednotlivych cestach, sice za rok 2010, ale +/- to kopiruje sucasny stav. Potom je vysledok nasledovny:
D/R su najbezpecnejsie, I a II tr. su tri krat nebezpecnejsie oproti D/R a III tr. su 4.5 krat tak nebezpecne ako D/R. Cisla asi tak neprekvapia - lebo zodpovedaju kvalite ciest.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Fiha toľko pirátov čo jazdia po diaľnici a "až" 7 mŕtvych. A to ešte nevieme či niekto z nich zomrel preto, že išiel niekto rýchlo. Ako človek číta diskusie pod každým článkom o cestnom pirátovi, že aké nezodpovedné a život ohrozujúce je ísť napr 150, tak by som čakal 1 mŕtveho aspoň každý týždeň.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie je náhodou

Kaliňák právnikom ? ... dá sa právnikom v mocenských štruktúrach vlády dôverovať ? ... :)
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME