Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Chceme lepšie školy? (časť druhá) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Veľmi dobre spracovaný blog. Súhlasím na 100% a ešte by som ho doplnila nasledovne: nás školský systém je nastavený na masovú produkciu. V celom systéme neexistuje individuálny prístup k jedincovi. Na všetko sa pozerá rovnakou mierkou. Cieľom je profilovanie pracovníkov a nie samostatne a logicky uvazujucich jedincov, hlavne aby robili a platili dane. Školy neučia o inach druhoch zamestnaní, napríklad ako podnikať z domu, ako založiť a správne viest firmu, ako sa možno venovať investíciám v rôznych oblastiach. Ee... napíš si životopis a motivačný list, lebo to je jedine, čo budeš v živote potrebovat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Isteže

aj o podnikaní by sa mali decká učiť. Lenže vládne nám strana, ktorá sa pokúša obnoviť socík, zlikvidovať živnostníkov a drobných podnikateľov všeobecne. Každý nech je zamestnancom (štátu alebo spriaznených korporácií, ktoré ako jediné smú byť súkromné).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Témy, ktoré uvádzate, Ivanna 98765

"ako podnikať z domu, ako založiť a správne viest firmu, ako sa možno venovať investíciám v rôznych oblastiach"

by sa hodili skôr voliteľnému predmetu o ekonomike, na stredné ekonomické školy a samozrejeme vysoké školy. Je to niekedy veľmi obšírna a zložitá problematika, časovo náročná i pre gymnáziá, i keby sa to preberalo iba ako pohľad z lietadla.

Čosi iného je otázka občianskej zodpovednosti a gramotnosti vrátane kontaktov s džungľou úradov a ištitúcií.

Bola by tu Vaša ďalšia vážna poznámka:

"…náš školský systém je nastavený na masovú produkciu. V celom systéme neexistuje individuálny prístup k jedincovi. Na všetko sa pozerá rovnakou mierkou..."

Tento problém je všeobecne známy a pracuje sa na jeho riešení, v chystanej školskej reforme je to zaradené k riešeniu ako jedna z prvoradých úloh.

Podotýkam, na reforme sa pracuje a toho času sa nachádza práve v štádiu, keď majú učitelia, rodičia i študenti možnosť pripomienkovať a navrhovať potrebné zmeny.

Podrobne možno pozireť tiež:

http://www.tvnoviny.sk/domace/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

autor

Nuž čaro nechceného.

Prosím ťa, pozri si a prečítaj neskorší blog ( od tvojho ): http://fronko.blog.sme.sk/c/44...

Nechcem ťa kritizovať, lebo si dosť na blogu popracoval a sympatizujem s tvojimi názormi ( tiež sa pokladám za klimaskeptika, slobodomyseľného bezočivca a kacíra a spochybňovača autorít....).

Ale natíska sa otázka:

Navrhuješ do učiva zaradiť styk so Sociálnou poisťovňou pre malé deti. V tomto blogu sa autor "chváli" ako absolútne zlyhal v styku s poisťovňou, hoci je to dospelý človek, znalý sveta a dokonca s vysokoškolským vzdelaním!

Si si naozaj istý, v konfrontácii s predchádzajúcou vetou a uvedeným blogom, že pár minút výkladu spravidla neznalej učiteľky v nejakom čudnom predmete na základnej škole, povedie k nejakému pozitívnemu výsledku, ak k nemu neviedlo dlhoročné štúdium na vysokej škole?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Aby bolo jasné

...v škole sa učí teória. To jest, ako by veci mali byť, kebyže fungujú podľa zákona, predpisov atd., v zmysle princípov sociálneho štátu. V praxi mám (cez jednu mne blízku mladú osobu) pomerne otrasné skúsenosti s Úradom práce i so Sociálnou poisťovňou, nijaký dôvod na ilúzie, skôr námet na niekoľko blogov. Otázka je, v akej fáze pripraviť žiakov na to, že teória je teória, ale v slovenskej realite ich čaká šok za šokom? Neviem. Ak v mladých práve ten šok vyvolá chuť na revoltu a prevrat, tak splnil svoj účel.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME